Přes 1,5 milionu zrušených streamovacích předplatných za první čtvrtletí. Lidé ve Velké Británii kvůli zdražování šetří, kde se dá

Přes 1,5 milionu zrušených streamovacích předplatných za první čtvrtletí. Lidé ve Velké Británii kvůli zdražování šetří, kde se dá

Inflace a zvyšování cen bydlení, potravin, energií, pohonných hmot a dalších segmentů má zpětný dopad i na technologický mediální trh. Dle analýzy společnosti Kantar (Charged) totiž ve Velké Británii velké množství lidí ruší předplatné pro různé streamovací služby.

Alespoň jedno předplatné streamovací služby má 58 % domácností ve Velké Británii, avšak dle analýzy jen za první čtvrtletí tohoto roku došlo ke zrušení více než 1,5 milionu předplatných v rámci služeb jako Amazon Prime, Netflix, Disney+, Now TV, Discovery+, BritBox a dalších.

Důvodem je snaha domácností ušetřit tam, kde je to možné a jak se zdá, streamovací služba není tak důležitá služba, respektive v řadě případů se snížil počet předplatných třeba jen na jedinou platformu. Kvůli tomu došlo i k navýšení „churn rate“, které reprezentuje poměr „odpadlíků“ vůči stávající bázi zákazníků.

Snaha šetřit se podepsala i v poklesu registrací zcela nových zákazníků, kterých bylo za první tři měsíce letošního roku nejméně. Rekordních čísel bylo dosaženo v období začátku pandemie, kdy byli lidé často v karanténě a více doma. Například Netflix v roce 2021 nabral už jen 18,2 milionu zákazníků, zatímco v roce 2020 to byl dvojnásobek.

Lze očekávat, že tento trend bude celosvětový s tím, jak se zdražování projevuje v jednotlivých zemích. Znamená to příležitost pro firmy, které nabídnou více lepšího obsahu a balíčky za výhodnější cenu. Také to pravděpodobně bude znamenat i zvýšený zájem o pirátské kopie filmů, seriálů, her a dalšího digitálního obsahu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud