Přenosnost především: Software bez instalace na 1GB flash disk

Diskuze čtenářů k článku

Jirka  |  22. 06. 2007 18:18

Dobrý den.

Je možné nainstalovat Win XP na Secure Digital kartu a startovat z této karty u notebooku, který má vestavěnou čtečku? Když jsem do SD čtečky strčil normalni SD (obsahující pouze data) tak se system při restartu ani nezastavil. Když zapomenu flash disk tak se zastaví - není systém.

Je možné z SD karet bootovat? Je možné případně použít USB čtečku?

Předem děkuji

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k8  |  14. 05. 2007 11:28

A jak to mám udělám, když mám větší USB flashdisk? Píše mi to, že svazek je pro FAT16/12 příliš velký. Poradí někdo? Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KKill, KKill  |  30. 04. 2007 17:23

Zdravim,
zkousel jsem dle navodu vytvorit barta pro usb flashdisk ale bohuzel se mi nepovedlo. Poprve jem zkoncil na hlasce ze ramdisk.sys je corrupted or missing. Kdyz jsem zkousel jeste vytvorit bootovaci flashku pomoci pe2usb tak to nejdriv nemohlo najit txtsetup.sif, kdyz jsem tam nejaky dal tak zas to nemohlo najit ramdisk(0) aby to z toho bootovalo. Poradite mi pls jak to rozchodit?

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 04. 2007 20:15

Předhodils tomu zdrojový soubory WinXP SP2? Funguje BartPE z pevnýho disku? Je funkční BartPE z CD nebo ISO obrazu?

Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  01. 05. 2007 08:57

a co - Licenci mate? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 04. 2007 20:29

Předhodils tomu zdrojový soubory WinXP SP2? Funguje BartPE z pevnýho disku? Je funkční BartPE z CD nebo ISO obrazu?

Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sniffer  |  30. 04. 2007 15:29

Mno,
autor by udelal lip, kdyby vytah seznam portable aplikaci, aby si uzivatele vybrali to, co jim nejvice vyhovuje... treba graficke aplickace, sprava souboru a ke kazdemu dat tak dva programky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klimha  |  30. 04. 2007 23:43

vyber si

http://www.portablefreeware.com/
http://portable.paxik.net/doku.php
http://portableapps.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
banan  |  30. 04. 2007 11:14

ziaden. rychlejsie to nainstalujem ako povytvaram na C: rozne priecinky, popremenuvavam a skopcim. Takuto vec ja vobec nevyuzivam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CRHS, CRHS  |  30. 04. 2007 10:57

U live distribucí linuxu je to jasné.
Pochybuji ale že přenášením XP dosáhnu nějakého dobrého výsledku. Na každém PC budou XP detekovat a chtít instalovat hardware z požadavkem ovladačů, ty samozřejmě jen tak po ruce všude nejsou a navíc přenositelnost inst. windows je dosti mizivá (zůstávají ovladače a aplikace pracující s HW který momentálně v PC už není).
Dosáhnutí plné funkčnosti je dle mého takřka nemožné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  30. 04. 2007 09:49

Pokud uz bych si chtel dat OS na flashku, predstavoval bych si neco takoveho: http://store.mandriva.com/product_info.php?currency=USD&products_id=277

Jinak propagovat tu instalaci XP na flashku s nutnosti porizeni specialni licence v dobe, kdy XP mizi ze sveta je tak trochu usmevne. Kapku to zavani M$ politikou - kdyz uz kradou, tak at to nase...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 04. 2007 09:44

Mam na flashce Small Linux (cca 50 MB) a je super, ze to nabootuje a clovek aspon zazalohuje data, kdz je komp vcudu. Ale sitovka (internet) ani zvuk mi po spusteni nejde. Skoda. Obcas by se to hodilo treba kvuli stazeni ovladacu. Ale nejdulezitejsi je ta zaloha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TS  |  30. 04. 2007 09:28

A kdyz uz mam tolik mista, nesla by tam nainstalovat nejaka virtualni masina a teprve do ni ten OS?Nebylo by to jednodussi?Ne ze bych se v tom tak vyznal, ale tenhle napad by mi prisel elegantnejsi(i kdyz pomalejsi na provoz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mixmaster  |  30. 04. 2007 09:11

Live distribuce Linuxu pouzivaji ramdisk pro pripojeni rootu a tak se zbytecne zapisy na flashku minimalizuji. Ale pokud z ni budete provozowat Windows tak ten OS s flashkou bude pracovat stejnym stylem jako s hdd. Tim flashku za par dni spolehlive odpalite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stani, stani  |  30. 04. 2007 08:32

Někde jsem četl, že kvůli neustálým přepisům tak 14 dní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  30. 04. 2007 09:53

No poopravil bych to. jak dlouho bude flashdisk kvuli prepisum OS fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stani, stani  |  30. 04. 2007 10:06

jo, jasně, obráceně....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  30. 04. 2007 10:38

No, on Bart PE tam také nemístí opravdická plnohodnotná Windows. BartPE je primárně určen pro spouštění z CD a tam se také jaksi při běhu nezapisuje. I tato Windows fungují cíce-méně z ramdisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stani, stani  |  30. 04. 2007 11:42

Zní to logicky, ale já jsem četl o zážitcích z praxe... byly to snad mylné informace - že USB flash disk s použývaným OS vydrží max. několik týdnů?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  30. 04. 2007 08:16

Neviaze sa nahodou WinXP na maticnu dosku pri instalacii? Uz som videl par pripadov, ze WinXP nenastartovali kvoli vymene maticnej dosky... Opravte ma ak sa mylim :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astor  |  30. 04. 2007 09:04

Instalovat Windows na flasdisk je ilegalni. Tentodisk muzete prenaset jinam a licence se muze vztahova jen na jeden hw ktery byl pritomen pri instalaci. Ostatne pochybuju ze to pak vubec pujde jinde bezproblemove vubec nabootovat tak snadno jako treba Slax.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike.M, Mike.M  |  30. 04. 2007 09:48

Tady byste meli jeste upresnit o jakou licenci se jedna esi to je OEM, ci krabicova, nebo dokence sem videl multilicenci. 1 Cislo 50PC. Takze si to neplette. OEM 4000,- Krabicova 10tis a Multi sem videl za 100tis na 50PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  02. 05. 2007 15:34

Přesně tohle by mě taky zajímalo. Když taková Windows pustím na počítači a potom na nějakém jiném počítači, nezablokují se náhodou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  30. 04. 2007 07:48

Docela by mě zajímalo, jak to autor myslel s tou licencí? Jedno je jisté WXP OEM to být nemohou. Takže jenom klasická full licence, ale není v EULE či někde jinde zakázáno modifikovat či upravovat cokoli ze systému?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  30. 04. 2007 08:09

Podle českého autorského práva si může uživatel software upravovat pro vlastní potřebu bez porušení autorského práva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  30. 04. 2007 08:23

Ne tak úplně, ale zatím dejme tomu že ano. Ale neuzavřel jste koupí MS WXP ještě kupní smlouvu s MS, jejíž součástí mohou být i další omezení (třeba EULA)? Tím by se celý problém přenesl z roviny zákon dovoluje X zakazuje do roviny zákon možná dovolil, ale kupní smlouva s MS výslovně zakázala.
Já opravdu nevím, jenom se ptám, protože jsem kdysi četl nějaký článek ohledně patche na změnu témat v WXP a bylo upozorňováno, že je to na hranici nelegálnosti a po prozkoukámání jsem dospěl ke stejnému závěru.
P.S.: Autorský zákon v §66 odst. 1 písm. a) omezeje úpravy programů takto: Do práva autorského nezasahuje oprávněný uživatel rozmnoženiny počítačového programu, jestliže upravuje či jinak mění počítačový program, je-li to nezbytné k využití oprávněně nabyté rozmnoženiny počítačového programu, činí-li tak při zavedení a provozu počítačového programu nebo opravuje-li chyby počítačového programu.
Otázkou ale je, že WXP jsou určené k instalaci na HDD, tudíž by to bylo možno vykládat i tak, že vytvoření "live" verze není nezbytné k využití... a tudíž v rozporu s AZ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  30. 04. 2007 08:39

Smlouva nemuze zakazat to, co zakon vyslovne povoluje.

Zmena temat byla trochu jiny pripad, protoze tam slo vyslovene o nutnost cracknout urcitou knihovnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  30. 04. 2007 09:05

ono je to přesně naopak, smlouva nemůže povolit, co zákon zakazuje. Jinak u nás platí smluvní volnost a tudíž lze smluvně zakázat v podstatě cokoli, co již nezakázal zákon. Ale to je vedlejší.
S tou úpravou knihoven asi máte pravdu, to může být ten podstatný rozdíl. Jinak opravdu nevím, co přesně se při této "live úpravě" mění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 04. 2007 11:10

Vás bych chtěl mít za právníka teda. Smlouva pochopitelně nemůže zakázat něco, co mi zákon explicitně povoluje. Schválně - zkuste dát svým zaměstnancům smlouvu, kde jim zakazujete zakládat odbory a chodit volit a navštěvovat bohoslužby. Co vám asi u soudu k takové smlouvě řeknou, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TicTac  |  30. 04. 2007 11:15

Plácáte nesmysly. Smlouva nemůže zakázat něco, co nezakazuje zákon, ale může ve svůj neprospěch povolit, co zákon jinak zakazuje (např. více instalací).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  30. 04. 2007 12:43

Prosím, než se pustíte do takových debat, nastudujte si význam kogentních a dispozitivních ustanovení a jejich smysl a význam v práním řádu, včetně v možnosti jejich vyloučení či nevyloučení (vřele doporučuji Teorie práva, Viktor Knap, C.H. Beck). V případě Vámi uváděných odborů se jedná o kogentní ustanovení viz. §2 odst. 1 ZP "Práva nebo povinnosti v pracovněprávních vztazích mohou být upravena odchylně od tohoto zákona, jestliže to tento zákon výslovně nezakazuje nebo z povahy jeho ustanovení nevyplývá, že se od něj není možné odchýlit." Čili ZP je typickým příkladem smíšené normy soukromo - veřejno právní a v určitých případech není možno se od jeho ustanovení odchýlit v neprospěch zaměstnanců. Převážuje veřejný zájem na jejich ochraně. Zcela typickým příkladem veřejnoprávních předpisů jsou Trestní zákon a Zákon o přestupcích. Kdežto u typických soukromoprávních vztahů založených na rovnosti účastníků je vždy možné odchýlit se od ustanovení zákona, není-li stanoveno jinak. (viz např. § 263 ObchZ). Tudíž převažeje zájem na smluvní volnosti účastníků smlouvy, čímž se zdůrazňuje jejich rovné postavení.
Vašemu výkladu AZ lze prostou kličkou v EULA jednoduše zamezit už jenom tím, že se stanoví, že WXP je určen výhradně k trvalé instalaci a provozování na HDD počítače či jiných zařízení trvale spojených s počítačem a není určen k "live" provozování z cd disků či zařízení trvale nespojených s počítačem. A je zameteno. Bohužel nevím, co je v normální EULA, mám pouze OEM.
Čímž osobně v této debatě končím a ostatním za ni děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 04. 2007 14:10

Takže právo ovládáte na úrovni úrovni studenta nižšího ročníku práv a diskuzi na úrovni žáka základní školy. Konce vaší debaty není třeba litovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
František  |  30. 04. 2007 14:45

jste dost mimo , nejdřív se zamyslete a pořádně se podívejte na AZ a hlavně § 66/1/a) a b), v klidu si je porovnejte a zkuste najít rozdíl. Teprve pak se pouštějte do diskuzí. Zřejmě jste vůbec nepochopil, na co se ptal, tak tedy stručně- co je v EULA a zda nevylučuje "live" verzi XPéček a pokud ji vylučuje, zda v souladu s AZ či to napsali blbě jdou proti smyslu AZ a mají tak smůlu.
PS: Flasi vážně máte problém s kogentními a dispozitivními normami, před zkouškama si to raději zopakujte i s dispozicemi, jinak to nedopadne dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  01. 05. 2007 08:33

Mimo jste především vy. Přečtěte si na jaký příspěvek jsem reagoval. Zřejmě jste vůbec nepochopil, že já tady MS EULA vs. AZ vůbec neřeším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  30. 04. 2007 10:36

Myslel jsem to tak, že pokud vlastníte jednu licenci na Windows XP, nemůžete mít systém zároveň nainstalovaný na pevném disku a na USB flashce. Zkrátka na instalaci Windows na flashce je potřeba samostatná licence. Kterou ale věřím nemálo lidí doma přebytečnou má.

A jak říká AZ, pokud licenci vlastníte, s pánem bohem si siftware, je-li to nutné pro jeho funkčnost (o jeho primárním použití se tu nehovoří) upravujte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor