Přenosnost především: Software bez instalace na 128MB flash disk

Diskuze čtenářů k článku

KIT  |  26. 02. 2007 14:33

Misto Miradny bych doporucil qip na flashce zabere 7 MB a staci jen prekopirovat z Program Files ... nic netreba nastavovat Pouzivam ho celkem dlouho a spokojenost ... jen se lidi nesmi leknout, ze je od soudruhu ze sovetskeho svazu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www  |  30. 01. 2007 11:15

To setreni mistem je pekne, ale vyvoj a cenovy predevsim, jde tak rychle kupredu, ze dnseka koupite v pohode 512MB flash do 4 stovek s DPH... takze prilisna skromnost se uz taky prestava nosit...

A pro ty pany, co se tdy bavi o stylizaci slohu a slovni zasobe bych si dovolil pokarat, at priste pisou k veci a nehoni si tady triko a nezabiraji misto tlucenim prazdne slamy - je to hodne od tematu!
Dekuji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www  |  30. 01. 2007 11:34

Oprava: ...1024MB do 4 stovek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  30. 01. 2007 11:07

Upozorním i na přenosnou verzi Opery: OperaUSB http://www.opera-usb.com/operausben.htm
Pracuje tak že se nejdřív projdou všechny cesty v konfig. souborech a při každém spuštění se přepíší aktuální cestou, pokud tedy OperuUSB rozbalíte nejdřív do vašeho adresáře s už nakonfigurovanou operou, spustíte, a pak ho přenesete jinam, bude vám 'domácí' Opera fungovat z flashky kdekoliv (platí pro instalaci s uder profilem v adresáři Opery, ale to snad dá rozum).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinezZ, MartinezZ  |  31. 01. 2007 19:12

A mohl byste mi poradit, jak funkčně přenést na flash disk moji stávající instalaci Opery z disku? Se vsemi nastaveními, skinem, maily, .... Opera USB je sice pekny napad, ale ja uz mam vsechno nakonfigurované, tak prc to delat znovu, ze?...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SafrdA  |  29. 01. 2007 17:57

tak nevim, asi delam neco spatne, chtel jsem si na flasku hodit firefox a mirandu a nejde mi to pak zpoustet poradite mi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stg  |  29. 01. 2007 21:03

daj si operu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mab  |  31. 01. 2007 17:26

ZAbít...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 14:02

A taky bych chtěl upozornit případné čtenáře, že balíček programů je v této podobě použitelný jen a pouze 30 dní. Vše totiž komplikuje onen Total Commander. V Česku se jaksi zapomíná, že TC je shareware a za jeho použití bez zaplacení po zkušební době 30 dní je nelegální! Nic na tom, že TC se nijak nebrání použití i po oněch 30 dnech, vždyť přece stačí jen odkliknout to první okno, které stejně nikdo nečte..., Navíc mne udivuje, že je tu nabízena nehotová verze v podobě beta verze, která může způsobovat problémy, padat apod..

Nabízím i alternativu. Zkuste program Freecommander (http://www.freecommander.com/). Není tak bohatě funkčně vybaven a nemá FTP, ale jinak jej již dva roky používám, jde přenést i na Flash Disk a funguje skvěle. Jako FTP klienta používám buď doplněk do firefoxu nazvaný FIREFTP nebo FTPzillu (http://portableapps.com/apps/internet/filezilla_portable).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  29. 01. 2007 12:55

Jsou to přesně ty samý programy, který mam na flashdisku já. Ještě bych přidal VLC/MPlayer - přehraje téměř jakýkoliv video, GSpot/MediaInfo - zjistí informace o videu, XnView/FastStone Viewer - prohlížeče obrázků, GIMP - editor obrázků, Audacity - editor hudby, Abiword - textový editor, PSPad - plaintextový editor a pro větší flashky samozřejmě OpenOffice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  29. 01. 2007 14:15

ještě by to chtělo něco, co umí vytvářet a zobrazovat PDF

P.S: Adobe požádalo o standardizaci PDF, takže PDF nejspíš bude ISO standard

http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/200701/012907OpenPDFAIIM.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 14:34

OpenOffice.org umí vytvářet, taky Portable Scribus (http://www.portablefreeware.com/launch.php?id=658), zobrazit umí Foxit Portable (http://www.portablefreeware.com/launch.php?id=1041)

jednoduchých aplikací (portable) na tvorbu PDF je taky dost, stačí hledat na http://www.portablefreeware.com/?q=pdf&p=1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh, JeCh  |  29. 01. 2007 15:14

Vytvářet PDF umí OpenOffice, na prohlížení samozřejmě Foxit Reader, ten jsem zapomněl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejeje  |  29. 01. 2007 12:26

Chtěl bych se zeptat, jak jednoduše přetáhnout všechna nastavení z PC (oblíbené položky, e-mailové účty atd.) do Firefoxu a Thunderbirdu? Pomocí MozBack-up ? Jinak na šifrování dat na disku a vytváření zamknutých oddílů existuje více prográmků, většinou jsou přibaleny ke klíčence na mini CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu, GeBu  |  29. 01. 2007 12:44

Z jakých programů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 12:50

Když si prozkoumáte strukturu vašeho Firefoxu a Thunderbirdu v PC a strukturu na flashce v portable verzi zjistíte, že jsou shodné a tak už si snadno odvodíte co kam nakopírovat. Teď to nemám přímo před sebou, ale přesně tak jsem to udělal. Na PC mám instalaci obojího a nakopíroval jsem to na flashku a chodí to. Jen u TB je zapotřebí si dát pozor na to, kde jsou umístěny soubory s poštou (obvykle v C:\documents and Settings\jmeno uzivatele\firefox\...)

Jinak na portableapps.com je ten návod podrobně popsán (co kam nakopírovat). Dokonce to jde i počeštit pomocí lokalizačních balíčků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piril  |  29. 01. 2007 12:26

A nebyl by tu nejakej programek,kterej automaticky po pripojeni flashky spusti treba mozillu??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piril  |  29. 01. 2007 12:31

Samozrejme tu mozillu co bude na te flashce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 12:43

Na portableapps.com je aplikace nazvaná PSTART, která to umí. Stačí tam přidat soubor autorun.ini a v něm uvést :

[autorun]
OPEN=pstart.exe

A už to jede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 12:45

Tedy to spustí ten pstart.exe, spíše by tedy bylo lepší to udělat tak, že do toho autorun.ini zadáte:

[autorun]
OPEN=\cesta\k\firefoxu\na\flashce\firef ox.exe

A bude se spouštět Mozilla firefox. Ten Pstart spustí menu, ze kterého lze vybrat, co spustit.

Předpokladem je, že je na tom počítači nastaveno použití Autostartu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Future  |  29. 01. 2007 15:51

A jinak by to nešlo? Tohle mi nedělá zhola nic.. nabídne klasickou nabídku co s tím chci udělat, ale autorun to neskousne... Na CD a DVD jo ale tady ne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PP  |  29. 01. 2007 22:39

autorun.INF !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sally  |  30. 01. 2007 00:57

http://u3.com/
U3 flash disk po připojení spustí cokoliv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panet, panet  |  29. 01. 2007 10:26

Vetsina techto veci je sppustitelna bez instalace z flasky i tak, snad jen nastaveni Thunderbirdu muze nekomu trvat ohledne ulozeni posty, ale jinak nic prevratneho.


zajimavejsi by bylo, mit "portable" aplikace, ktere se museji instalovat. Zrovna Gimp by me v teto variante zajimal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  29. 01. 2007 10:37

http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/gimp_portable

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panet, panet  |  29. 01. 2007 11:44

Diky, uz jsem to tam nasel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 11:07

Ono to s tou přenositelností není jen tak. Portable znamená, že si dané aplikace neukládají data na pevný disk (např. do registrů). Jde to v podstatě spustit na jakémkoliv PC s Windows a ten disk může být plný až po okraj...

Všechny konfigurace jsou přesměrovány na flash disk a po startu si aplikace zjistí, z jakého disku běží. Vždyť jednou je flash disk jako D:, jindy jako např. F:...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 11:15

Za písmenka disků můžeme poděkjovat Gary Kildallovi. (A za velikost pomocných motorů raketoplánu zase koňskému zadku. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  29. 01. 2007 12:43

Apple MacOS písmenka disků nepoužívá od samýho začátku své historie, všemožný linuxy taky ne a fungujou (ale běda, když linuxový disk přepojím na jiný kanál řadiče nebo udělám z master na slave, to už linux nenastartuju a jako linuxový bfučko si to ani neopravím). Proč se wokna furt držej písmenek? To se nemohly už s novými XP toho molocha zbavit? A proč wisra se stále drží písmenek? Ach jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  29. 01. 2007 13:55

No, pismena maj svoje vyhody. Otevrete Norton Commander... a koukate vlevo disk C, vpravo disk C... Tak ten jeden klidne promazete, misto navic se hodi vzdycky, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panet, panet  |  29. 01. 2007 14:34

Ja mam pismenka rad, me nevadi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sine.nomine  |  29. 01. 2007 18:20

staci abotovat linux z jineho disku (treba i live distribuci), pripojit si puvodni linuxovy filesystem na premistenem disky a editovat na nem /etc/fstab (aby vedel jake disky ma pouzivat) a /boot/grub/grub.conf|menu.lst pripadne /etc/lilo.conf (aby se opravil zavadec - v pripade lila je jeste nutne zadat prikaz /sbin/lilo). jo, bude na to potreba byt prihlaseny jako root.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mard  |  29. 01. 2007 18:46

No to je pro BFU slozity. Radeji vemte znova instalacni disk, spustte jen, dejte instalaci, tu pak zastavte a zvolte spustit nainstalovany linux (pak se musite trefit do disku a partisny). pokud to nejde, tak v puvodni instalaci pokracujete do okamziku deleni disku a tam uz se vam oddily vypisou (pak ale honem zpet, ne ze si to preformatujete). Tenhle postup je pouzitelny na vice distribuci, co ja vim, tak na Suse, Fedoru a Debian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  29. 01. 2007 20:30

Na to, že znám v dosu i ve widlích spoustu všelijakejch fíglů už od verze 3.1, tak linuxy jsou pro mě straaaaaašně složitý a je v nich moc nepříjemný pracovat v příkazový řádce - nepřehledný dlouhý cesty, který je nutný furt vypisovat, velkej zmatek v příkazech a jejich parametrech a k tomu ještě jazyková bariéra i u lokalizovaných systému, neboť v terminálu česky nebývá nic. Zkouším různé známé distribuce, když mi někdy vyjde čas, ale pořád jsem z nich víc než zmatený. Je v nich třeba na jednu činnost připraveno několik aplikací, ale už bývá problém (pro laika) nainstalovat třeba podporu prohlížení internetu - javu a flash. Obvykle nefunguje jednoduchý postup "stáhni instalační program a spusť ho", znamená to editovat např. sources.list kdoví kde v /etc/../../.., nebo hledat patřičný balíček, když už se tak stane a jakás takás instalace se podaří, tak se třeba nevytvoří spouštěcí ikonka v nabídce aplikací a nepřijdu na to, jak ji tam dát - tolik moje zoufalé zkušenosti s Ubuntu linuxem. Nezakládám tady žádnou válku, jen konstatuju, jak zkušenej widlák tápe u tučňáků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  30. 01. 2007 08:32

„nepřehledný dlouhý cesty, který je nutný furt vypisovat, velkej zmatek v příkazech a jejich parametrech“

Tak to bude problém mezi klávesnicí a židlí, protože bash + bash-completion nebo zsh řeší automatické doplňování naprosto luxusně a POSIX tu je už dvacet let, během kterých snad autoři unixových nástrojů stihli svoje výplody „odzmatkovat“ směrem k POSIXovému standardu. Lokalizace příkazovky je takřka kompletní, ale jako vždy je hnusná, díky, nechci.

„Obvykle nefunguje jednoduchý postup "stáhni instalační program a spusť ho", znamená to editovat např. sources.list kdoví kde v /etc/../../.., nebo hledat patřičný balíček, když už se tak stane a jakás takás instalace se podaří, tak se třeba nevytvoří spouštěcí ikonka v nabídce aplikací a nepřijdu na to, jak ji tam dát“

Inu, co na to říct? Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Tohle jsou dost fiktivní problémy. Kdykoli se mi něco takového (třeba s těmi ikonkami) stalo, znamenalo to, že jsem použil nesprávně vyvořený balíček. Vaše stížnost skoro zní, jako kdyby ve Windows všechny programy měly perfektní slušné instalátory. Chmm, už jsem jich viděl spoustu, co neměly, ale nikdy mě nenapadlo vinit z toho Microsoft. Zato v případě distribucí GNU/Linuxu je podle Vás za nefunkčnost balíčků třetí strany zodpovědný asi tvůrce distribuce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PP  |  29. 01. 2007 22:35

Píšu z hlavy, ale myslím, že stačí oddíl nějak nazvat (LinuxRoot) a do /etc/fstab dát LABEL=LinuxRoot místo něčeho jako /dev/hda1. Grub umožňuje konfig přepsat v paměti nebo z konzole nabootovat ručně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 01. 2007 10:17

Mám jednu prosbu, sháním nějaký zcela portable program pro šifrování usb disku. Potřebuji vytvořit nějaký virtuální zašifrovaný disk, který se po zadání hesla normálně připojí. Prostě něco jako Truecrypt, ale bez omezení spočívajícím v potřebě admin práv či samotném nainstalování truecryptu adminem na disk. Samostatné šifrování jednotlivých souborů či šifrovaný rar mi z různých důvodů nevyhovují. Díky za pomoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wojta, wojta  |  29. 01. 2007 10:57

To už z principu není dovolené. K něčemu takovému jsou třeba administrátorská práva.
Pokud to není jako FUSE na Linuxu, ale pokud to FUSE v jádře není, tak si taky nahranej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 01. 2007 11:42

to jsem se bohužel také dočetl, ale nějak to asi musí jít udělat, pokud se nepletu, tak toto umí i nějaké flash disky přímo od výrobce a snad ani není třeba instalovat nějaké ovladače?
Jde mi o to, že mám v práci nějakých 200MB *.doc souborů a občas na nich potřebuji dělat i doma, tak to tahám v mobilu a zase zpětně synchronizuji. Jenže v práci mi nedovolí truecrypt a já zase mám strach, že když mi někdo vezme mobil, tak mám průšvih...
No pokud by někdo věděl o nějakém jiném portable programu, který umí synchronizovat data mezi dvěma počítači a sám je na flash disku uložit šifrované, tak by mi to stačilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  29. 01. 2007 12:29

Ja dostal takovy program s 2GB flashkou. Je tam program v rootu a utajena zabezpecena oblast. JEstli to funguje bez admin prav nevim, ale rekl bych ze ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 01. 2007 12:50

a můžete prosím uvést jméno toho programu, případně zda funguje i na jiné flashce? Děkuji.
Jinak nějaký program odpovídající mým požadavkům je na http://www.liberta-project.org/liberta/core/puss ale je to dost začínající a málo proracované, ale ten způsob je geniálně jednoduchý.
Zadáte zdroje pro synchronizaci (jeden je *.zip soubor na flashce) a ono si to porovná, zaktualizuje a znovu zabalí do šifrovaného zipu na flash. Tak něco takového, ale propracovaného hledám .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mard  |  29. 01. 2007 18:41

Jak ctu Vase problemy, tak si delate ve wokenicich. Nejde ta flashka naformatovat na cryptovany NTFS s pravy pro vas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 01. 2007 19:15

V práci 100% WXP, doma 15% wxp , zbytek linux, NTFS by ale nebylo obecně čisté řešení, už kvůli linuxu, holt budu muset ukecat admina, aby mi nainstaloval truecrypt, ale jak ho znám, tak bude mít strach, co si v tom budu vše šifrovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beran  |  29. 01. 2007 13:25

zkus hledat tudle:
http://www.portablefreeware.com/?c=10&sc=68

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D.  |  29. 01. 2007 12:12

Nedávno jsem si pořídil flashdisk Cruzer(s U3) 2GB, a tam tahle možnost je přímo zabudovaná - nastavíte si zamknutí disku a po vložení to che heslo - do té doby se USB jakoby nepřipojí (v Expl. není vidět).
D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 13:24

Tady je seznam aplikací, které jsou podobné a mělo jsem tu čest je testovat, zda alespoň chodí. Jak jsou použitelné, moc nevím, mám Truecrypt :
Remora USB disk Guard
http://www.richskills.com/products/7/freeversion.asp

Remora USB file guard
http://www.richskills.com/products/6/freeversion.asp

FreeOTFE
http://www.freeotfe.org/

Yadadisk
http://www.yadabyte.com/yadadisk.htm

Dekart private disk
http://www.dekart.com/products/encryption/private_disk_light/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pilous  |  29. 01. 2007 15:20

Truecrypt není nutno instalovat, mám ho zkopírovaný v adresáři na flashce a v rootu jen spouštěcí bat soubor s implicitním nastavením Read-Only (při zadávání hesla je to možno změnit na RW). Toť vsjo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  29. 01. 2007 15:43

Děkuji za snahu, ale nemáte tak úplně pravdu, pro WXP a Vista musíte k plnohodnotnému využítí Truecryptu mít buď admin práva nebo musí být Truecrypt instalován přímo adminem na HDD, jinak není možné jej používat. Je toho plno v truecrypt fóru (stížností) a prý se s tím nedá nic dělat, je to feature windows. Jak je to v read only módu nevím, ale ten by mi byl v celku k ničemu, jelikož potřebuji s daty aktivně pracovat - měnit. Sám jsem to zkoušel bez admin práv a nefungoval mi, bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many, Many  |  29. 01. 2007 22:59

Zkuste na http://www.kingmaxdigi.com/support/download1.htm
Disk Partitions and Security Function, funguje i na jiné flashdisky, umožňuje zformatování disku s volně přístupným a skrytým oddílem, přístupným po spuštění exe souboru a zadání hesla. Snad to bude k užitku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  29. 01. 2007 10:11

No neviem, miesto FF a TB, ktoré zaberajú dokopy cca 50MB, ste mohli radšej doporučiť Operu, ktorá zaberá ledva 6MB. Predsa len na flashdisku bude chciet mať človek aj nejaké iné veci ako programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DabelS  |  29. 01. 2007 10:16

Měly tam dát obojí, protože každý je zvyklý na něco jiného. Jo a 50 mega se ti zdá hodně? Mě ne, když nová 1 GB flashka se dá pořídit za tři stovky a pár korun k tomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  29. 01. 2007 10:35

V nadpise je uvedené, že sa bavíme o 128MB disku. Hovoriť teda, že na 1GB to bez problémov vojde je mierne mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DabelS  |  29. 01. 2007 11:11

Klidně v nadpisu mohli místo "... na 128MB flash disk" dát "... do 128 MB", ale to by neznělo tak hezky.

Zadruhé, nadpisy na živě beru s rezervou, což tentokrát způsobilo, že jsem část nadpisu ignoroval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 10:39

Slaxovský modul pro FF má asi devět nebo deset mega. Thunderbird taky. Padesát? Netřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  29. 01. 2007 10:56

To je síce pekné, ale na 99% počítačoch, na ktorých bude chcieť užívateľ použiť Portable FF, bude Windows, takže slaxovský modul FF by ti zaberal miesto na disku absolútne zbytočne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 11:10

Ve chvíli, kdy budu mít spuštěný FF ze slaxovského modulu, mi bude úplně jedno, co je na disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  29. 01. 2007 15:41

Krome toho me fascinuje ten jejich optimismus s 99%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svatas  |  29. 01. 2007 09:36

Všichni, kdo si chcete stáhnout více aplikací. Zkuste stránky http://www.portableapps.com (Firefox, Thunderbird, OpenOffice.org, Abiword, 7-zip, GIMP, Irfan View, Fileziila atd.), což jsou klony opensource aplikací upravené tak, aby šly spouštět z flash disku. Je tam i pomocný program pro spouštění aplikací, takže je nemusíte lovit ze struktury disku, stačí spustit progra, PStart.

Komu nevadí freeware, má k dispozici http://www.portablefreeware.com/ kde jsou mraky aplikací, u nichž bylo prověřeno, že jsou spustitelné přímo, bez instalace třeba z flash disku.

Osobně jsem si koupil 1GB flasku a na ní mám Firefox/Thunderbird/OOo/Irfan/GIMP/Filezilla a prakticky nic dalšího na "neznámém" počítači nepotřebuji.

Kdo chce mít kompletní OS, nechť zkusí live distribuci Linuxu.

Některá řešení nejsou vhodná na 128MB flash disk, ale např. kombinace Firefox/Thunderbird/Sunbird a AbiWord je dost dobrá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Belzebub  |  29. 01. 2007 08:14

Rád bych se zeptal, jestli má redakce pokrytá práva k distribuci (a případně modifikaci) daného software. Například modifikovaný Firefox podle Mozilla Foundation nelze šířit pod tímto názvem, a podobné otázky vyvstanou zřejmě u většiny SW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  29. 01. 2007 08:55

Jsem toho názoru, že redakce žádná taková práva nepotřebuje. Redakce nedělá nic jiného, než že poskytuje mirror pro stažení těchto aplikací. Pokud vím, žádná z nich nemá omezenou distribuci. Modifikace jsme se rovněž nedopustili, přičemž modifikací bych nenazýval přesun souborů mezi složkami na disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petryk, Petryk  |  29. 01. 2007 07:47

Potřeboval bych na USB nějaký vývojový prostředí a la Visual Basic... Přecejenom psát všechno v Excelu mě nabaví a zaměstnavatel mi asi nic nekoupi... A nic se nedaří najít...

Nedávno u nás byl chlapík, co nám šije soft na zakázku a měl na flashce Visual Studio 6 - sice prej nefunguje všechno, ale pracovat se v tom dá - i když asi notebook by byl rozumnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Belzebub  |  29. 01. 2007 08:10

Doporučuji Visual Studio Express. Nevím jestli jde dát na USB, ale je kvalitní, legální a zdarma. Není tedy důvod si ho v práci nenainstlovat na počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 08:15

Hehe, a mně stačí megabajtový Tclkit. Asi nebudu normální, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 01. 2007 20:24

Je kvalitní, legální a zdarma --- nemá tato logika nějakou chybu? Třeba tu, že využití tohoto produktu k podnikání je jaksi již nelegální?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasdad, Sasdad  |  29. 01. 2007 21:09

Nerekl bych. Mate nejaky dukaz? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasdad, Sasdad  |  29. 01. 2007 21:12

Proste zase nekdo mlzi a mlzi ze?
Kdyz nemate zadny dukaz, tak nepiste kraviny. Diky
http://blogs.msdn.com/alexbarn/archive/2006/04/19/579529.aspx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PP  |  29. 01. 2007 22:20

Snad vývojové prostředí Javy + Netbeans IDE s použitím parametrů --userdir a --jdkhome , akorát má asi 300MB a Java nemusí vyhovovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ee  |  29. 01. 2007 05:24

Co znamena slovo paklize? Ze autor bude potom neco lizat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  29. 01. 2007 07:30

Jistě, jak můžete hádat něco jiného?

... a pro příště doporučuji méně se ztrapňovat v diskuzích a více číst a rozšiřovat si slovní zásobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 08:14

Bacha na to, tuhle slovní zásobu Microsoft ve style guidu zakazuje! Stejně jako alébrž, poněvadž a podobné kreativní spojky. Strhnou Vám prachy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerry.hadr  |  29. 01. 2007 08:44

...částečně nevyužité diskové clustery _na pro_ flash disky standardním souborovém systému...

Kdyz uz jsme u te cestiny, dve predlozky za sebou jsou stylistickou chybou. Hrubou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jerry.hadr  |  29. 01. 2007 09:21

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  29. 01. 2007 09:53

Už jsem na to pana Waice jednou upozorňoval, a reakce se, jak vidno, nedostavila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diverman  |  29. 01. 2007 02:45

Chybi tam putty. Bez tohoto programu jsou windows nepouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ee  |  29. 01. 2007 05:26

Nelzi, ja windows pouzivam na spousteni oblivionu a putty jsem k tomu nikdy nepotreboval!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FreeBSD_Radikal  |  29. 01. 2007 17:29

Rec je o pouzivani, nikoliv o spousteni her.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mard  |  29. 01. 2007 18:36

Pouzivat takovy mastodont jako win za OS pro klienta telnetu (ooopss ssh , to je jako tahat vytahovat uvizly nakladak na silnici skutrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  29. 01. 2007 13:07

Hehe, tohle me taky vzdycky napadne.

Win+WinAmp+Putty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  29. 01. 2007 19:23

Já windows používám. Co to je putty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jpsef  |  30. 01. 2007 05:10

Je to malý prográmek umožňující připojit se z Win32 počítače po síti k unixovému počítači a spouštět na měm příkazy, pracovat na něm na dálku. Neboli na Windowsí obrazovce, před níž sedím, vidím okénko s "obrazem" unixového terminálu, ale "zahřívá" se proce tím procesor vzdálené stanice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  30. 01. 2007 08:14

Já nemám potřebu se připojovat k Unixu, ale spíše k Windows prostřednictvím Terminal Services. V té chvíli se také zahřívá procesor vzdáleného stroje.

Tak jsem tedy nepochopil ten prvotní žvást o použitelnosti Windows v souvislosti s putty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mab  |  31. 01. 2007 17:03

Prostě pindaj, nic víc. Ber je s rezervou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tommy  |  01. 02. 2007 16:00

predpokladam ze Terminal Services ponuka aj autentifikaciu RSA klucom,X-forwarding, a urcite aj tunneling

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  01. 02. 2007 20:16

Potřebuji to ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hidden  |  30. 04. 2007 15:15

Presne tak - od verze 6.0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor