Překvapení: zájem o neznačkové PC i servery roste

Diskuze čtenářů k článku

Jones  |  10. 05. 2002 22:43

Postavit spatny pocitac je opravdu lehke. Postavit levny pocitac, nema-li byt spatny, je hodne tezke.Zivit se tim, je hloupe.Navic stale stoupajici technologicka slozitost a komplexnost nas donuti prejit relativne brzy (cca do dvou let) zcela na platformu znackovych pocitacu, uz jenom proto, ze tezko bude soukromnik doma skladat nejake zarizeni, ktere bude komunikovat v gigahertzovych frekvencich. A take nemuze dat radnou zaruku a jeho servis je dost problematicky. Z tohoto duvodu si myslim, ze pocet lokalnich malych skladacu bude klesat. Tedy u novych stroju, u starsich plecek jsou zisky vyrazne vyssi, a jejich moralni zastaralost vzhledem k rychlosti vyvoje je temer nezajimava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Martinů  |  11. 05. 2002 01:06

Kde zijete? Uz dnes behaj PC resp. CPU v PC  na kmitoctech v radech GHz a PC je porad stavebnice pro maly deti. Stale nepotrebujete k oziveni zadnout merici techniku ani specialni znalosti. Vyrobci komponent prece nemaji zajem na tom, aby meli odbyt jen u velkejch korporaci, ktery je z cenama tlacej ke zdi (jinak od nich nenakupujou). Prodej komponent pro assembly je slusnej byz. A jestli si myslite, ze znackovej pocitac (treba Dell nebo HP) je lepsi, tak je to omyl. Za cenu znackovyho PC, co je pul roku moralne zastaralej, poridite nejnovejsi vykrik techniky jako NONAME. A za par let (treba za 20) muzeme klidne do tech beden montovat opticky CPU, svetlovody a lasery (malem bych zapomel na holograficky pameti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  09. 05. 2002 21:14

Nepochopil sem tu narazku, proc nekdo kdo si mysli ze Budweiser je dobry pivo automaticky znamena ze je blbej? Kdyby se tu pilo pivo jako v cechach tak je uplne jiny, mozna by pan Hlavenka mohl prijet zachlastat do statu aby zjistil proc se tu piva delaj takovy jaky se delaj. Je hrozny jak cesi vedej vzdycky vsechno nejlip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfko  |  10. 05. 2002 00:12

starac rulz!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  10. 05. 2002 08:41

No fuj ... ja ho pil jen proto ze to bylo jediny cesky toceny co se dalo na Floride sehnat ... Tedka (rok a pul) piju Radegast ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  10. 05. 2002 08:00

Jak vidím, pochopils ji až moc dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  09. 05. 2002 14:47

Uvedená čísla sice vypovídají o trendu (růst podílu neznačkových počítačů), ale v dlouhodobém pohledu tato čísla kolísají, protože výhodnost stavění vlastních počítačů v čase kolísá také.

Mozna by stalo za zminku nebo za maly grafik, jak se to tedy  vyvijelo, Vy jste nam tady uvedl 3 cisla z toho dve letosni a jedno lonske a podle toho mluvite o trendu????

U nas je situace lokalnich assembleru ponekud odlisna, jejich podil je temer 50% na PC trhu, presto za posledni tri roky jen ztraceji proti znackovym vyrobcum a naopak u nas roste zajem o znacky(tazeno predevsim notebooky a servery).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RS  |  09. 05. 2002 14:35

U větších firem je samozřejmě situace jiná a tak se nedá než s Vámi souhlasit. Pracuji ve firmě, kde je cca 60 PC, i když na několika pobočkách v ČR. Díky tomu jsme občas sáhli i k tomu Autocontu resp. Atcomputers, aby byla záruka po celé ČR, občas totiž počítače v ramci naší firmy cestují   Kdybych řešil obnovu cca 90 % pc, které už podle mě do firmy moc nepatří, tak bych zcela jistě sáhnul po nějakém větším dodavateli (Autocont ne !), abych to měl všechno stejné apod. Bohužel na to peníze asi nikdy nedostanu a tak se to řeší po kusech, když nějaký comp úplně dožije, přibude nové pracovní místo atd. Holt nejsem ve velké fimě a počítače nám prý musí sloužit co to jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 05. 2002 12:54

Pokud nakupujete PC pro velkou firmu (cca. 600 ks) a pouzivate vzdalenou spravu PC po siti, vzhledem

ke shodnosti konfigurace nemate ani jinou volbu, nez kupovat znackove PC - a tim znackove nemyslim

nejaky Autocont , jejichz servis = KATASTROFA (zkusenost z predchoziho zamestnani), ale firmy jako

FUJITSU-SIEMENS, DELL atd. Navic se s cenou dostanete tam, kde neobstoji zadny dodavatel

typu AutoCont.... a servis je bez kecu a zbytecnych pripominek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  09. 05. 2002 16:59

NESOUHLASIM
odjakziva jsme kupovali NONAME (pocet zamestnancu 1500) - a vzdalenou spravu po siti zvladaji 2 lidi.
Nase firma si s dodavatelem NONAME dokaze dohodnout slusne podminky (je to prece slusnej kseft).
Byly tlaky na to aby se bral FUJITSU, ale mezitim se tak vyostril boj o minimalizaci nakladu, ze uz neni sance
presto ze jsme s FUJITSU sprizneni.
IMHO : i nadnarodni koncerny jsou pod tlakem konkurencniho boje nuceny hledat uspory i nakupem noname.
HOWGH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radomír Slezák  |  09. 05. 2002 09:12

Souhlas...jinak s tím servisem mám podobné zkušenosti. Nad odborností některých servisních techniků Autocontu mě zůstávaly stát vlasy hrůzou Nakonec jsem si většinu obnovení konfigurace po takové přeinstalaci windows stejně musel dělat sám...  Takže dneska už kupujeme do firmy spíše počítadla od lokálních "stavěčů", se kterými máme většinou dobré zkušenosti.  Doma si počítač dodělávám spíše sám, i když většinu věcí kupuji od dodavatele, který mě dá rozmnou cenu a hlavně záruku. Zabývám se spíše správou a softwarem, takže třeba oživení základní desky s CPU nechám na dodavateli. Když mu něco odejde, tak to je nakonec jeho problém :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 05. 2002 09:01

Z vlastní zkušenosti vím, že velká firma se známým jménem dodává sice drahé, méně výkonné počítače a docela i poruchovost je na známou značku přece jen velká, ale dokáže zajistit dodávku na stovky kusů a vše stejná konfigurace. Zajišťuje pak servisní služby. Toho nelze u malého dodavatele typu "Jan Novák" dosáhnout.

Domů je to pak jasné. Neznačkový, ale levný počítač od spolehlivého a zkušeného prodejce typu "Jan Novák". Proč si něco stavět sám, když to postaví prodejce a dá mi slevu 3% na sestavu a tříletou záruku?

Petr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tvůj psychoterorista  |  09. 05. 2002 02:56

No, mně nejvíce zaráží u značkových sestav kromě ceny :) totální výkonostní nevyváženost. Chápu, že důvody jsou veskrze marketingové, ale takové absurdity jako třeba kombinace procesoru PIII a 64 MB RAM mi přijdou úchylné. Nehledě na používání různých shitových grafických karet, integrovaných zvukovek a podobně.

Značkový počítač bych si už nikdy nekoupil. Je předražený, nevyvážený a onen servis, který byl měl být dokonalý, dokonalý není (zkušenosti s AutoContem). Myslím, že ideální je v případě jednotlivců kupovat kvalitní komponenty a sestavit si počítač sám (nebo si ho nechat sestavit), v případě malých a středních firem využívat služeb lokálních IT firem, je to levnější a často na obdobné úrovni v porovnání s velkými výrobci PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  09. 05. 2002 10:45

jenze ty pocitace nejsou vetsinou urcene detem a mladezi, mezi nez zrejme patrite

na to, aby behaly normalni kancelarske a firemni aplikace 64 MB obvykle staci (rychly procesor je samozrejme plus, zejmena mate-li neco napsane v Jave)

zvukovka a 3D grafika - na co? aby se v pracovni dobe daly hrat hry?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  09. 05. 2002 12:17

to teda nejste moc odbornik

zkuste si pustit nektery z profi OS od MS..XP,w2k s 64 MB RAM

a pak spusťte excel a treba word, to bude LEGRA to Vám garantuju :o)

zvukovku a 3Dgrafarnu ma u nas v praci kazdy, zabava patri k zivotu a ted i k praci, pripadal bych si jako usurpator, kdybych nekomu v praci neumoznil posloouchat hudbu, obycejna TNT2 je vcelku levna a urychluje praci s pocitacem

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  09. 05. 2002 14:46

Tak-tak, mam podobne zkusenosti... 64 MB je dnes malo, a to jeste nemluvim o xindlech jako Win2000 aneb XT...

Obycejna kancelarska fuchtle ma otevreny Outlook, v nem si klikne na prilohu = otevre Word, Dalsi prilohu = otevre Excel, a pokud' v te tabulce je navic nejake (uzitecne ) macro, tak to cele bud' tuhne aneb hazi hlasku: Nedostatek pameti, zavrete neco, apod. A je naprosto zbytecne vysvetlovat ji ze Word a Excel nejsou "odnoze E-mailu", ale samostatne programy a kazdy z nich je na pamet hladovy a pere se o ni se sousedy....

Ja vim, nekdo ted' pripise radu: fuck Micro$oft, fuck Outlook - jenze! Oni ty fuchtle nic jineho neznaj, kdys neco najednou neklape jim kazdy "odbornik" na druhem konci dratu rekne ze maj starou verzi a pruser je na stole... A kdys maji vse aspon' ve verzi 2000 pak i na 128MB RAM to pada na hubu, staci otevrit 3 ruzne xindly najednou a v kazdem z nich nejaka data - a je to dole...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
c  |  09. 05. 2002 20:19


window.open=NS_ActualOpen;
Výkonný procesor bez paměti bude chroustat data sem tam z disku.. Naopak pracovní stanice pro editaci na webu s 233MMX se padstatně zrychlila (otvírání oken IE)  když jsem tam šoupli místo 64MB 128.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Doležal  |  09. 05. 2002 11:16

Přesně tak, pokud by se velci výrobci zaměřovali na takový segment trhu, který představujete Vy, moc by těch sestav neprodali. Ty statisice počítačů měsičně jsou určeny do firemního prostředí, kde nějaká 3D karta nebo 6D zvuk jsou spíš na obtíž, hlavní je síťovka, zamykatelná skříň a hlavně jistota, že když se mně vysere najednou dvacet disků, patnáct procesorů a jedna grafika, budu to mít druhý den na stole a nikdo se nebude ptát jak se to podělalo a nikdo nebude říkat, že to zrovna v Horní Řitné nemají na skladě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  09. 05. 2002 20:53

...vysere najednou dvacet disků, patnáct procesorů a jedna grafika....

Vy asi nejste moc znalý počítačů.. Procesory neodchází skoro vůbec, spíš větráčky na nich. Disky, pokud je netaháte za chodu, taky moc ne a už vůbec ne najednou! Abych jich mohlo odejít 20 najdenou (řekněme ve stejný den), tak byste jich musel mít 100000+ (viz. MTBF). Anebo je koupit z Maďarska (IBM) .

...mít druhý den na stole ...

Proč až druhý den? Mně dodavatel mění odešlé věci kus za kus, přinejhorším mi půjčí náhradu.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masay  |  10. 05. 2002 00:07

no, nam v praci treba jeden den odeslo asi 5 zdroju (cca 7% stanic). nikdo sice poradne nechapal jak to, ale bylo to proste tak. je fakt, ze se v baraku delalo neco s elektrickejma rozvodam ...
nemusi to byt tudiz vzdycky disky nebo procaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  10. 05. 2002 12:23

To asi bylo dost nepříjemný . A máte UPS typu online nebo offline?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  15. 05. 2002 14:43

Ehm, zrejme nevite o cem mluvite. Aneb vite co znamena OnLine UPS? Zrejme jste myslel smart-UPS, ktera ma v on-line hodne daleko (vcetne ceny)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 05. 2002 02:05

Já jsem si jako zákazník taky nejdřív koupil Autocont (hooodně dávno), pak jsem si nechával počítače stavět, pár posledních si už stavím sám.

Poslední varianta je podle mě úplně nejvýhodnější: peníze ušetřené na značkovém počítači nacpat do značkových komponent (MB, paměť, grafika) - při pečlivém výběru máte za rozumnou cenu velice slušný stroj. Výhodou drobných asemblerů je to, že pokud vzniknou při stavbě PC dle přání nějaké problémy, tak to musí řešit oni, nevýhodou že za to zaplatíte a stejně si pak musíte počítač dodělat doma (optimalizace nastavení, nové drivery, ...). Pro většinu zákazníků asi nejschůdnější cesta, pokud nenarazí na nějaká prasata (špatná zkušenost Resler, 100Mega; dobrá Agi)

Jako nejhorší variantu vidím "značkové" PC: většinou jsou to předražené šunky, pokud ne úplně čistý výprodej. Nad těmi kombinacemi zůstává často rozum stát, když to budete chtít upgradovat, jsou tam přelepky, problémy se servisem. Prostě zbytečně vyhozený peníze neinformovaným zákazníkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  09. 05. 2002 12:22

No ... Autocont je taky Assembler.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor