Přehled pevných disků na našem trhu

Diskuze čtenářů k článku

Michal Hala  |  09. 07. 2001 16:06

Díky za šikovný přehled .

Dnes jsem se díval do ceníku společnosti Servodata a mají tam moc hezkou vecičku od Seagate pro SCSI - přesněji pro Ultra320SCSI. A to sice Seagate Cheetah X15 s 8 MB cache buď 18,4 GB za 14 a půl tisíce, nebo 36,7 GB za 24 tisíc. Opravdu moc hezká a šikovná věcička.  Samozřejmě do pracovních stanic .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  08. 07. 2001 22:34

Porad ho trapim, kdyz jdu ven, tak musi jet speeddisk od nortona.

A jednou jsem prisel po bource a PC bylo tmave. A uz jsem pocital, kolik bude stat nove. Nechtelo totiz nastartovat. Az po cca 1 hodine si dalo rict a pak uz jede.

Taky se mi stalo , ze mi predchozi disk 4GB spadl na beton z 1/2 metru. A jel dal, kdyz jsem ho strcli do PC. Ale po roce , kdyz jsem ho z PC vytahoval , tak zkejsnul docela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel zahradnik  |  08. 07. 2001 21:44

co se tyce spolehlivosti tak vim jedno - wd rozhodne ne - mam velmi dobre zkusenosti s quantumem a ibm - navic quantum co ted spada pod maxtor vyrazne zlevnil a proto tvrdim go quantum - mam fireball plus as 40 a musim vyvratit tvrzeni ze je hodne slyset - proti predchozim modelum je perfektne tiche a navic sem mel moznost pracoval i s low endem lct20 a ten pri 4500 otackach (opravdu pouze 4500) daval slusne vykony a pro videa a mp3 nebo do konclu je uplne super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dick  |  08. 07. 2001 16:02

Vyhnul bych se diskům Seagate Barracuda 20,0 a 30,0 GB 7200ot./min., 2Mb cache. Měl jsem je oba a po měsíci mi odešly.  Navíc hodně "topí"oproti WD. Bez chladiče HDD bych je určitě nepoužíval. V současnosti mám  WD 7200ot./min. 30,0GB, 2Mb cache a jsem s ním spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 07. 2001 18:21

No ja mel WD 2.5GB a 8.5GB. Prvni sel do kopru po roce, druhy po roce a pul. Tedka mam IBM deskstar ci jak se jmenuje 45GB a jsem s nim spokojenej. Ve firme jsou nasazeny WD a je to dost bida - ibm je lepsi .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Bukovansky  |  08. 07. 2001 20:28

Zdravim jmenovce...
Nevim jak vy, ale ja mam 2 prave ty zminovane barracudyIII (30 GB, 7200ot/min) v W2K mirroru a jsem s nima naprosto spokojeny... Jedou uz tri mesice v kuse bez problemu...

Pokud jste myslel scsi, tak to je jina...

Na WD potom, co mi jich 10 odeslo samo od sebe, ani nesahnu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baloo  |  09. 07. 2001 01:12

Se Seagate máte pravdu s 5 prodaných ,3 reklamace.Ted hodně vnucuju zákazníkům IBM ,nebo Samsungy(u kterrého jsem měl jednu reklamaci ze 150 disků)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kropac  |  09. 07. 2001 12:38

Nechal jsem si poradit od prodejce, za nejlepší považoval disky od IBM, druhé nejlepší Quantum.  Také ovšem posuzuje podle počtu reklamací vzhledem k prodaným kusům. Vzhledem k cenovému rozdílu jsem koupil Quantum 30GB/7200ot/ATA100/, a jsem spokojený. Zatím spolehlivě a celkem tiše běhá rok, vyšší topení jsem nezaznamenal. Až se zaplní, koupím asi zase Quantum, pokud se neobjeví něco výrazně lepšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Vávře  |  09. 07. 2001 16:05

Hm Baloo, koukám, že jsi stejné krve jako já (patříš také do lví smečky?). Musím Ti dát za pravdu. Máme zkušenosti s prodejem SG, WD a Samsungů. Nejméně se prodávají WD a cca 80% reklamací je právě Západní Digiťák. Docela se mi ale zamlouvají jejich nové 7200rpm Caviáry. Jak co do rychlosti, tak kvality - uvidím jak budou držet. Zbývajících 20% reklamací jsou Seagate, které se ale prodávají mnohonásobně více než WD. Co se týče Samáčů, mám s nimi bohužel horší zkušenosti než Ty. Z cca 200 prodanných disků (včetně PC) šel na reklamaci !!!JEDEN KUS!!! A to bych Vám přál vidět, jak ten byl ochozenej. Asi ho někdo používal jako podložku pod skříň. I tak ho v Libře okamžitě vyměnili za jiný. Co se týče hluku, neznám nic tiššího, rychlost je spíše na vrcholu (neměl jsem IBM o kterých se pějí ódy) a ta cena!!! Doporučuji každému!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  09. 07. 2001 09:45

Bohuzel musim souhlasit Seagate Barracuda ATA II 20GB mi taky odesla zhruba po mesici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Kuruc  |  09. 07. 2001 22:24

Jen jste zapomel pridat, ze 20 GB Barracuda je velmi hlucna. 30 GB jsem neslysel, ale 40 GB je uz celkem v normalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Kuruc  |  09. 07. 2001 22:24

Jen jste zapomel pridat, ze 20 GB Barracuda je velmi hlucna. 30 GB jsem neslysel, ale 40 GB je uz celkem v normalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen Mayer  |  08. 07. 2001 11:39

"SCSI disky jsou ovšem mnohem dražší a jsou vhodnější spíše do serverů než do pracovních stanic" - nemělo by tam být spíše "...do serverů a pracovních stanic"?

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  08. 07. 2001 18:40

hele ty si myslis ze cena 20000 litru za 36GB SCSI - sice 10000rpm - je ok ja si nemyslim, este dobrej radic ten sezere tak 5000 litru, nakej shit za 2500 tesko ten disk zvladne tak to je nakejch 25000litru. Hmmmmm za ty prachy si radsi koupim desku s RAID radicem, 2X60GB 7200rpm disk a je to, Pri stripingu narust 25% vykonu to je jako 10000rpm, nebo se zvoli mirroring a spolehlivost je taky hnet lepsi a hlavne za tu cenu mas 120GB a ne 36GB , nebo ses nakej teskej zazob, kteryho nakejch 25000 litru za disk nerozhodi  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mimi  |  08. 07. 2001 20:16

Nevím, kde bereš těch 20kKč za ten disk, ale budiž. Pokud někdo potřebuje výkon, tak dnes sáhne na disk 15000ot. / 4ms / 4 (8) MB cache Je na trhu už asi 3/4 roku (Seagate Barracuda). Vřele doporučuji a mohu Ti říci, že 2x7200 ot. IDE ve stripu se mu ani nepřiblíži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pastekar  |  08. 07. 2001 20:57

Pan Mayer mal urcite pod pojmom pracovna stanica na mysli skutocnu pracovnu stanicu (workstation) urcenu na spickovu grafiku, narocne CAD aplikacie, simulacny SW, atd. On je totiz znacny rozdiel medzi pojmom workstation a destop. Do desktopu je urcite uplne zbytocne davat SCSI disky. Naopak, v pracovnych staniciach byvaju SCSI disky casto (v tych lepsich vzdy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  08. 07. 2001 07:01

Mě tu zase chybí pojednání o spolehlivosti disků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baloo  |  08. 07. 2001 03:56

Vcelku mi tady chybí samsung z libry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor