Přehled DVD mechanik na českém trhu

Diskuze čtenářů k článku

AlesALF  |  17. 06. 2001 13:48

Lidi nevite kde se da tedka sehnat DVD Hitachi GD-8000 ?
V tom jejich  testu je odkaz na www.actebit.cz ale tam sem ho nenasel, tak mi prosim nekdo poradte

ma to bejt novinka a umi cist DVD ram

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  18. 06. 2001 09:42

Hitachi GD-7500 umi taky DVD-RAM a da se koupit u Alzasoftu. Pocitam, ze brzo tam bude k dostani i ta GD-8000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BlackRider  |  18. 06. 2001 09:44

Sakra, ten odkaz sem zmrsil. Tak znova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  16. 06. 2001 19:42

DVD se u nas nikdy vyrazneji neprosadi. A to ze dvou duvodu 1. nedaji se kopirovat. 2. mizive procento ma cesky dabink a uvazuje se o jeho zruseni.Cesky trh je zcela bezvyznamny a data na DVD lze vyuzit smysluplneji nez pro cesky dabink, ktery se stejne neproda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 21:50

ja myslim ze prosadi - uplne stejne jako cdrom take toho bylo nejdrive malo.. a hlavne zalohovani.. prvni cdrw mechaniky staly 100 000 a vic.. potom 30 000 atd... prvni dvd rw mechaniky stoji kolem 15000 - pujde to dolu, stejne jako cena prazdnych medii a misto na 650 MB se bude zalohovat na 9-15 GB - jediny problem vidim v ruznych formatech a nedohodach firem- jestli se dohodnou tak je to otazka 2-5 let.. a co se tyce vyuziti - kvalitnejsi fotky, rodinne video (kvalitni zaznam z digitalni kamery se na cd vejde tak 10-20 minut) apod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  16. 06. 2001 22:35

Naprosto nesouhlasím a to zejména s bodem 2. Český dabing ( a nejenom český)) je naopak u filmů zahraniční produkce naprosto nežádoucí, protože se nikdy nepodaří při dabování a následné mixáži vytvořit STEJNÝ zvuk jako je v originální verzi.

Dále nesouhlasím s tím, že by se DVD neprosadilo.  Dnes je to jediné médium (pominu-li např. Laser disk, který se skutečně neprosadil) , které dokáže do domácích podmínek přenést digitální prostorový zvuk (DOLBY Digital, DTS). Již dnes se dá řící, že v oblasti domácího kiny je DVD jasně prosazeno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Chromy  |  16. 06. 2001 15:26

Vubec se mi nezda, ze by DVD mechaniky ziskavaly dominantni postaveni na trhu, pomineme-li prehravani filmu, je zdaleka nejvyhodnejsi koupit si misto DVD CDR/RW mechaniku a mit tak konecne poradne medium na zalohovani a prenos dat (zbavit se disket).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  16. 06. 2001 15:01

Je to jen na filmy nebo veskery datovy obsah? Co kdyz mi nejakej machr posle datove DVD s jinym reg. nastavenim nez mam ja? Jak to pak osalit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 06. 2001 07:31

To je nepochopeni problemu.
   Kodovani v regionech se tyka pouze MPEG-2 komprese vcetne zvuku.Datova slozka je normalne citelna i na soucasnych DVD na jakekoliv mechanice DVD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chudoba  |  16. 06. 2001 13:36

Možná je na místě otázka - proč vlastně DVD vzniklo? Odpověď - na objednávku filmových producentů, kteří už se nemohli dívat na to, jak snadno si "piráti" doma kopírují VHSky. A tak v podstatě vzniklo DVD (nejprve digital video disc, pak už digital versatile disc), ale v podstatě se jedná o totéž - vylepšené CD. Když se podíváte na dnešní zvedání kapacit klasických CD, tedy nejprve na 80 pak na 90, 99 a teď snad dokonce 120 min.. A jelikož zde máme CD-R mechaniky s Over-Burning, schopné vypálit v podstatě jakoukoliv délku. Takže proč zrovna DVD a ne třeba CD2 s kapacitou 1200MBy, které přečte běžná CD-ROMka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 14:26

jednoduche: zvedani kapacity cd se deje jen zmensovanim drazek stop apod..(velmi zjednodusene) a to nejde tak snadno 2x lusk )) soucasnych 80-99 minut je krvave zaplacenych a delali na tom dost dlouho..

dvd ma jiny princip zapisu (teda ne jiny, je to laser) ale jinou delku a zapisuje POD SEBE do vice vrstev..

co vim, tak se jiz rok mluvi o laseru a materialu, ktery umi zapsat do 10 vrstev pod sebe...a pak to precist.. tak si to spoctete..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pjotr  |  16. 06. 2001 11:44

Pánové, konstruktivita především. Napsali jste někdy něco? Vsadím se, že jen tyto "blbé" bláboly, že? Ono to není tak jednoduché, jen si nemyslete.

KONSTRUKTIVNĚ!!!

Jinak běžte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 12:42

radsi bez nekam ty.. to jako ze muzes kritizovat jen kdyz si napsal recenzi na DVD (svoji?) kdybych ji napsal tak to nectu.. tohle cele je o tom, ze bud nevic o co go a potom si z takovych blabolu co tady pisou (tisknou) na vetvi, nebo tomu trosku rozumis ale nemas pristup ke vsem mechanikam, nemas na to cas (taky se musis necim zivit) a rad dostavas kvalitni zpracovane informace...

podle tve uzasne logiky muzu kritizovat film (Titanic) jen kdyz jsem natocil podobny velkofilm, v nejlepsim pripade jen kdyz jsem natocil  Titanic to ze o tom mas informace od jinud uz te nezajima... bez nekam Iqoni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 12:48

kdyz teda konstruktivne: k cemu je vubec prehled? malo informaci na to vybrat co koupit.. na ziskani prehledu staci vzit cenik nejake firmy (vetsi) a precist si jake dvd mechaniky nabizi

kdyz to teda ma byt jen prehle pro nepoucene, nepolibene (kdo jinej cte ten jejich platek?) tak proc je v tabulce humorna vlozka ESM? to skoro nikdo nechape a novacci vubec...

u dulezitych parametru - kvalita laseru (kolik vydrzi atd..), jak je mozne grabovat (toto jsou sice informace pro odborniky, ale z vlastni zkusenosti mohu rici, ze kazdy novacek si koupi nejlevnejsi mechaniku a prvni co chce vyrabet jsou MP 3)

u hybridnich - neopotrebovava se vypalovaci mechanismus, protoze ten jen pali - mechanika ma cteci a vypalovaci laser.. maximalne se opotrebovavaji mechanicke casti co s tim pohybuji, zaostruji atd...

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raduz  |  16. 06. 2001 10:14

to bych blil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hanák  |  16. 06. 2001 01:08


Oprávněnost této úvahy podtrhuje i celkový vývoj v této oblasti počítačových komponent: mechaniky CD-ROM pomalu ustupují a DVD zařízení získávají na trhu dominantní postavení.

Ani se mi nechce zdát, že by měly DVD nějak dominantní postavení. Pořád je to celkem drahá sranda a využitelnost DVD mechaniky (tedy pominu-li filmy) je mizivá. Sice už existují rozsáhlé softy a hry, které na DVD jsou, ale zároveň jsou k mání i na CD. Nehledě k tomu, že DVD verze můžou být i dražší.
IMHO na masové rozšíření DVD si ještě rok dva počkáme. A na masové vypalování DVD ještě déle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 08:55

navic treba tech her moc neni - zrovna takova Emperor Battle for Dune by se tam krasne hodila (4 CD) ale stejne to delaj na cd... viz vse v testu na cdr.cz

 

radsi nez do zive na vikend davat tohle tak bych tam radsi videl nejaky vtipy.. (treba kresleny nebo comics..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  16. 06. 2001 00:05

to je snad vtip? kouknete na cdr.cz, maji tam odkaz na test dvd mechanik odnekud ze slovenska... tomu rikam test a ne tomuhle.. v kurzu jsou 10- a vice mechaniky...blablabla.. kdo to potrebuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor