Brad Lightcap poslední dva roky vede každodenní chod v OpenAI. Loni na jaře totiž vyměnil pozici finančního ředitele za provozního.
Doplňuje Sama Altmana a další v týmu a v čerstvém rozhovoru pro CNBC mimo jiné okomentoval mnohdy naivní představy komerční sféry o současné vlně AI.
Představy byznysu o AI jsou často naivní
Na otázku, co je dnes v této oblasti nejvíce přeceňované, odpověděl slovy, že v prvé řadě představy korporací o tom, že jim nasazení AI samo o sobě šmahem sníží náklady a zvýší meziroční příjmy o desítky procent.
Chodí za námi hromada firem … a my pro ně nemáme univerzální odpověď.
Všichni včetně tvůrců a provozovatelů základní AI zatím hledají cesty a způsoby, jak vlastně umělou inteligenci využít.
Zatímco obrázkové generátory už fungují docela dobře, protože řeší jen jeden dílčí úkol, u analyticko-generativní AI v chatbotech to tak jednoznačné není.
Jsme teprve na začátku a hrozí vystřízlivění
Nákupem podnikových Copilotů a Duet AI, byznysového ChatGPT, Einsteina od Salesforce, aplikací od SAP a postupně se rozevírajícího vějíře dalších specializovaných chatbotů to tak teprve začíná a v této fázi vývoje jsou všichni pokusnými králíky.
Takhle to zatím úplně nefunguje
Lightcap v rozhovoru připomíná, že jsme opravdu teprve na začátku a nástup umělé inteligence bude trvat roky – uživatelé budou muset sami zjistit, k čemu by vlastně mohla být AI dobrá a jestli se jim vůbec vyplatí. To nikdo jiný neodkáže.
Někteří pozorovatelé proto varují, aby po určitém vystřízlivění nedošlo k útlumu zájmu. Vývoj a provoz AI je totiž velmi drahý, a pokud se má umělá inteligence dále posunout směrem k AGI, potřebuje neustály tok investičních peněz. V opačném případě hrozí splasknutí bubliny jako na přelomu století v souvislosti s dot-com bubble.
Nějaká míra racionalizace ale přijde tak jako tak, na scéně je totiž rok od spuštění ChatGPT enormní množství „GPT-like“ startupů, kterým dojdou peníze mezi prvními.