Představení: Acronis True Image 8 – fotíme pevný disk

Diskuze čtenářů k článku

CIGAN  |  21. 07. 2006 10:34

JE TO DEBILNI
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel88  |  15. 01. 2006 23:48

u tohodle softu se zrejme nejedna o FREE soft.
Acronis True Image 8
takze ja jsem pro ghost u nej se domnivam ze se jedna o FREE soft.
pokud ne informujte me o tom prosim na email: pavel88@email.cz
navic kdyz ghosta spustim s vhodnymi parametry vse se nakopiruje zpet bez jedineho kliku !
a to je presne to co potrebuji. staci vlozit pripravene bootovaci CD nebo DVD, a nemusim nic delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirdoo  |  18. 03. 2006 11:23

prave som si kupil Norton Ghost 10, fakt original a som prekvapeny!!! Boot z original instalacneho CD ktore je aj recovery CD trva na beznom PC cca 10 minut!!! Tolko cakam kym nabootuje z toho CD do recovery conzoly. Je to normalne? Skusal som to na dvoch PC. Intel 2.0GHzrsp Intel 2.8GHz. Inak obnova z disku na disk je pohoda. Asi si kupim Acronis boot z recovery cd Acronisu trva radovo 10x kratsie ak ma niekto skusenosti rsp. robim nieco zle moze mi napisat na miro@pmcomputerss.sk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  07. 01. 2006 21:25

používám ho již od verze 8 a je to výborný pomocnik  jak pro obnovu při selhání sys windows xp tak na klonování disků  výhradu mam pouze k actronic sekurity zoně kterou nepoužíváv protože neukazuje  velikost ul dat na disku jinak je to OK.    LUKAS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dicoobraz  |  15. 09. 2005 15:12

Umoznuje Acronis mazat soubory ve vytvorenem image ? Nikde jsem tuto moznost (ve verzi 8) nenasel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  06. 08. 2005 20:13

Mám tuto plnou verzi Acronisu,ale chybí mi v ní možnost vytvoření bootovatelného DVD+-RW a pak taky možnost přímého pálení image na DVD po nabootování z tohoto DVD (CD).Při spuštěném OS sice přímo pálit na DVD lze (s podporou InCD,které musí být nainstalované),ale dal bych raději přednost vytváření image systémového disku bez spuštěného OS.Jak ale přinutit InCD,aby pracoval při nabootování True Image z DVD (CD)??? Asi je to jen mé zbožné přání.Jen nechápu,proč nekoupili nějakou licenci na InCD a neimplementovali to přímo do toho Boot CD? To je to tak drahé?Jinak jsem s Acronisem plně spokojen,až na tyto dva nedostatky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kerim  |  30. 06. 2005 18:42

Používal jsem trial verzi tohoto programu,která je funkční 15 dnů.Po této době program ztrácí funkčnost.Abych ho mohl opět nainstalovat starou verzi jsem řádně odinstaloval a ještě naformátoval disk C: na kterém byl Acronis nainstalován.Jiným programem jsem obnovil předacronisový stav na C:.Při nové instalaci Acronis pozná,že už tam byl nainstalován.Z toho usuzuji,že Acronis si asi dělá záznamy někde v zaváděcí části disku a tu nelze Partition Magicem běžným postupem smazat.Nejhorší je že když jsem tu zaváděcí část nakonec pracně smazal,tak obnovit ji lze jen znovunainstalováním Windows.    Seriozní by bylo upozornit předem že  program si bude na mém disku vytvářet nesmazatelné záznamy o kterých uživatel neví!!!  O co jednodušší a férovější je Ghost na jehož spuštění a provozování mi stačí jedna disketa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikeee  |  12. 06. 2005 03:19

Muzete mi nekdo poradit,kde je chyba?Acronis pouzivam jiz dele,ale tohle vidim poprve...vyberu pro zalohu c: a dam ho ulozit na d: ,vyberu kompresi a pak kdyz dam PROCEED,tak se objevi to okno,kde muzu videt prubeh zalohovani...ale nic se nedeje Zkousel jsem to nekolikrat,ale furt to stejne...kde je chyba?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stafil  |  10. 06. 2005 10:51

Urobil som zalohu cerstvo nainstalovaneho XP z IDE na SATA a XP urobi logon a hned vzapeti logoff. Prosim poradte mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef_mb  |  27. 06. 2005 19:05

obcas se to pri vymene radice stava
staci udelat opravu instalace OS do stejneho adresare,
obnovi si to nove ovladace pro radice.
zbytek zustane vetsinou  ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 05. 2005 01:23

Měl jsem verzi 6 a nebyl jsem spokojen. Jednak zálohovalo o něco déle, ale hlavně jsem měl několikrát problém s obnovením ze zálohy - prostě nevím proč, ale nezdařilo se. Lepší zkušenosti mám zejména s Ghostem a pak s Drive Image.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michael  |  28. 05. 2005 17:38

mv image.img /tempdir1
mkzftree -z 9 /tempdir1 /temdir2
rm -rf /tempdir1
mksiofs -r -z /tempdir2 >image-compressed.iso

Opravdu by zajimalo co by bylo rychlejsi, jestli GHOST a nebo minilinux s temito prikazy. Nechce nekdo udelat test ?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  29. 05. 2005 11:04

Sice píši na klávesnici slušně rychle, ale pamatovat si na všechny možné příkazy kvanta syntaxí s lomítky mě zrovna nepřipadá praktické. Když to však někoho baví, tak mu to neberu. Jsou pro linux nějaké podobné utilitky, které nejsou na bázi přikazové řádky? Rád to vyzkouším, ale učit se to nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mic  |  29. 05. 2005 15:16

proc ti to pamatovat, staci si udelat spoustec....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  26. 05. 2005 22:48

Lze v programu Noerton Ghost 2005 bootovat z diskety nebo nějak jinak? Jestli ano, jak to lze vytvořit? Pročetl jsem nápovědu, ale... V nápovědě se píše, že dostanu CD, ale když ho nemám? Stáhnul jsem si trial verzi a tak nevím, jak mám obnovit zálohu, když by mi třeba úplně spadl systém.

Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bullhead  |  26. 05. 2005 16:34

   Jen osobni zkusenost s Acronisem 8 ktera je podle mne skvela (nechápu jak takový SW někdo porovnává s Ghostem i když na základní věci stačí i on). Kdyz jsem potreboval obnovit zalohu z DVD kde soubor z image byl nad 2GB tak boot cd si s tim neporadilo. Vypadá to že ten boot manager ktery bouzel postavili nad linuxem nema pro to podporu. Reseni - od te doby kdyz delam zalohy jen dávam 1,99GB velikost volume a ani obnova z DVD po bootu z jeho BOOT CD neni problém.
   Podotýkám že jsem to DVD zkoušel s tím >2GB souborem pálit ve všech možných formátech - nic nepomohlo - ten jeho BOOT CD si s tím neporadí. Ještě že 8 to umí připojit jako image ale vyžadovalo to druhý stroj.
B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rich  |  26. 05. 2005 17:36

ja som to pouzival tak ze som botol tym cd a po nastartovany prehodil na dvd zo zalohami , kedze viac ako 2g tak urcite napalene ako udf... ja myslim ze by to slapat mohlo

mna lepsi dojem ako ghost , ta najnovsia verzia ghostu vyzera crazi :(

len taka otazka pre pritomnych guru`s, chcem restorovat na iny disk , z ktoreho mi to potom nechce nabotovat , ako najlahsie sa toto da rozluskat ??? (nemam disketovu mechaniku zmena je z disk(0).partition(1) na disk(0).partition(0) alebo mozno master boot sector ??)

skoda ze to nezmakne rovno true image :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav  |  27. 05. 2005 06:49

Stačí také používat Acronis TrueImage Deluxe , který vyšel na CD PC Worldu 6/2004 pro čtenáře zdarma, link pro registraci , po které Vám přijde registrační číslo je dodnes funkční.
Pak vytvořit bootovatelný CD disk a poté při zálohování zvolit zálohu na přepisovatelné médium, program pak za běhu dokáže komprimovat a vypalovat i na DVD. Pokud zvolíte tuto možnost program se sám postará o takovou struktůru DVD, která bude čitelná po nabootování. Například image o velikosti 3GB rozdělí na 2GB a příslušný zbytek. Postřehl jsem, že k vypalování použil Lncd, který je zřejmě potřeba mít nainstalován.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  27. 05. 2005 14:32

Měl jsem taky Acronis TI SE (podle všeho 7 osekaná o síťové funkce) z německého Chip 1/05. Zálohoval znamenitě, ale nešla spustit obnova.  Vždy vytuhl při bootu v tom linuxovém Acronis okně. Někde ve fórech jsem četl, že si nerozumí s některými základními deskami (čipsety). U mě Asus P4P800E-Deluxe. Neví někdo jak to rozchodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Václav  |  27. 05. 2005 16:11

Těžko hledat skutečnou příčinu výše popisovaného jevu na dálku. Zkuste tedy otestovat jiný cenově dostupný softwér:
- obětujte 100,-Kč , snad naposledy,  na koupi nyní dostupného PC Worldu vycházejícího 24.5.2005, obsahuje pro čtenáře opět zdarma zálohovací softvér Nova Backup, nevím o jakou přesně verzi se jedná, zahlédl jsem jej letmo na stánku. Nějaké informace výrobce najdete na stránkách http://www.novastor.com/pcbackup/backup/n_backup.html , snad nebude trpět Vámi uváděným nedostatkem. Nechci zde dále dělat tomuto časopisu zbytečnou reklamu, ale jde nám všem o zálohování za rozumný peníz. Snad Vás tento tip nezklame. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hybo  |  27. 05. 2005 23:14

Nova ale neni dle zkusenosti co mam moc dobra Kazdopadne je to otazka nasazeni, pouzivani a potreb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  27. 05. 2005 23:51

To už raději vyzkoušet free Partition Saving. Akorát žádný komfort - vše z příkazové řádky pod dosem prostě jak linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurik  |  31. 05. 2005 08:17

Ahoj,
u verze trueimage deluxe z časopisu jsem si vytvořil 3 diskety pro obnovu bez systému. Ale skončím po načtení tří disket hláškou "PCI: device 00:1f.2 not available because of resource collisions" a přitom nemám s počítačem žádné problémy, vše funguje a všechny komponenty jsou integrovány na desce kromě modemu a grabovací karty. Má cenu se tím zabývat? Jak zjistit co je to za zařízení ? Mám desku MSI 865PE Neo2-FIS2R .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ticho_cz  |  26. 05. 2005 12:47

je to dobra alternativa produktu Norton Ghost 9.0 od od společnosti Symantec http://www.symantec.com/region/cz/product/ng_index.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Executor  |  26. 05. 2005 14:15

Jo Ale True Image je 2X levnejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ticho_cz  |  26. 05. 2005 19:49

2x levnejsi? asi ne! ghost stoji cca 1650kc bez DPH...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  26. 05. 2005 22:59

No já naopak slyšel, že nový verze Ghosta jsou nepoužitelný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  27. 05. 2005 09:40

Přesně tak. Poslední dobrý Ghost byl 2003. Více tady http://ghost.radified.com/  super stránky nejen o zálohování ghostem, ale i fdisku, instalaci oken atd. Spousta návodů v pdf a doc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  12. 06. 2006 12:32

Dobrý den, brouzdám po intenetu a hledám radu a nic moc nenalézám, ale nic moc nenalézám. Mám problém, prováděl jsem zálohu přes Norton Ghost 2003 a počítač se restartoval, ale nenaběhl, hlásilo to Missing Operating System a je konec, nereaguje docela na nic. Dokázal byste mě dát jednoduchou radu, jak na to? Jakékoliv zapnutí končí opět výše uvedenou hláškou. Moc děkuji za radu. tonbar@email.cz
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m1k_  |  26. 05. 2005 12:09

A jak si to bootovaci CD poradí např. se SATA řadiči/harddisky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  26. 05. 2005 14:44

poradí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  26. 05. 2005 16:02

poradi si to i se scsi raidy, holt fakt dobrej soft 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Developer  |  26. 05. 2005 18:30

Asi to je "fakt dobrej soft", až na jednu "drobnost": pokud nabootuje (bez Windows), nevidí dynamické svazky (rozložené svazky, RAID aj.). Takže když si uložíte image na takový disk, tak z ní neobnovíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BigB  |  26. 05. 2005 10:23

Pred casem sem si koupil DVD vypalovacku a hned me napadlo vytvoreni bootovatelneho DVD. Ale chtel sem takove boot DVD na ktere si mohu pridat nejenom image (treba nekolik) ale i libovolne soubory nebo programy. No mozna, ze pomoci jinych softu to jde lepe, ale acronis me presvedcil svou jednoduchosti. V Acronisu sem si vytvoril boot DVD. V programu UltraISO sem vytahl z tohoto DVD bootovaci sekvenci. Dale sem v UltraISO vytvoril novy image bootovaciho DVD - pomoci te bootovaci sekvence, dale dokopiroval ty programy a drivery co byly na tom boot DVD od acronisu a pridal image a soubory dle libosti. Ted trva obnova systemu jen podle toho na jak rychle DVD RW to dam .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GangBoy  |  26. 05. 2005 11:58

a ako je to s bootovanim a zalohou/obnovou imagu s usb disku??? Skusal som to ale TI nespozna usb zariadenie. Viete niekto ako na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Veselý  |  26. 05. 2005 12:33

Jak už někdo napsal, boot rescue Acronis je Linux, takže to funguje - to je logické. Mám to osobně ověřené, "instaloval" jsem takto cca 14 počítačů, prostě server PDC Linux, DHCP, totálně odladěná instalace Windows se všemi programy a drivery na všechny tiskárny (zase za pomocí Acronis, když se při instalaci něco posralo a to se u Win sere úplně běžně i když se to dělá s maximální péčí a opatrností, protože jsou to prostě posraný Windows, tak se to vrátilo na starou verzi a zkusilo znova), jeden počítač pěkně za druhým hezky instalace z USB disku cca 5min/kus, cestovní profily, postavit na stůl, zapnout, odkliknout změnu sériových čísel pamětí a můžete jít dál.
Nevím, že by se Windows daly udržovat v provozu lépe, když to pak spadlo a to že Windows občas padají, tak zase Acronis USB disk 5min, cestovní profily z Linuxu a tradá.

Když to shrnu, Windows jsou tak šílený šmejd a shit, že kdo je provozuje bez Acronis (nebo nějakého podobného SW), tak je masochista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  26. 05. 2005 20:41

Smíme vědět, s jakou verzí Windows zápasíš? Protože nám se takové problémy vyhýbají už dlouhá léta, od té doby, co jsme přešli na NT řadu Windows, tenkrát 4.0.
Image program je ovšem potřeba při výměnách HDD nebo při hromadných instalacích pomocí sysprepu, Acronis je v současné době nejlepší, už to tu padlo, kvůli síti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hybo  |  26. 05. 2005 10:16

Dlouho jsem uzival DriveImage6, proti ghostu byl super (dyt taky je nakonec Symantec koupil, ale "jen v DOSu". Pak prislo DI2002 ktere melo novinky v praci pod Win, ale s problemy (spise to nejezdilo vubec). Pouzivam TI od verze Deluxe, ktera byla nedavno v nejakej casaku zdarma a pak jsem upgradoval pres net na V7 (50% off). Od verze TI7 nemam potrebu vzpominat na DI6. Vse jede jak ma, nekdy obnovuju i par krat za den (testy...) a nikdy zadny problem. Verze TI8 ma hlavni vyhodu v tom, ze zvlada i SATA obnovu z bootmedia, stejne tak RAID pole, coz V7 nema. Obnova z jednoho media je mozna, staci si udelat boot CD/DVD, udelat bootimage a pak vytvorit nove DVD, kde boot bude z image a samotny image jako file (pres 2GB image potreba pouzit UDF). Rychlost je slusna, ve Win cca 6m na zalohu 10Gb systemove partition (used asi 50%), obnovu delam jen z bootmedia a trva cca stejne (5m). To vse na SATA I 7200rpm, 8M cache.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  26. 05. 2005 16:46

2 hybo: Měl jsi ten Acronis co byl v německém Chip 1/05? Já koupil tento Chip, kde byla verze SE. Zálohovalo to v pohodě, ale vytvořený boot CD nebootoval - vytuhlo to na logu Acronis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hybo  |  27. 05. 2005 23:05

ne ne, bylo to minulej rok snad v PC World, nebo tak neco, samozrejme v ceskem vydani. Ale taky mi neslo neco kvuli HW (Deluxe verze byl jiz starik i tehdy ) a tak jsem napsal na Acronis a chvilku to s nima resil a pak jsem se u nich na www koupil upgrade. A nelituji. Vcera jsem delal clone temer plneho 80GB HDD SATA I na SATA II a trval asi 20minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aben Siatris  |  26. 05. 2005 09:22

dd if=/dev/hda of=/mnt/niekam/image.img

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 09:30

a jeste snad bzip2 image.img.bz2 image.img , ne ?!?
Ale bohuzel ma to jednu nevyhodu, vetsina komercnich programu na image disku ma i nejaky image browser a umi extrahovat soubory z nej atd. , takze jak vytahnout soubor ntoskrnl.exe z image udelane dd v linux ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chm...  |  26. 05. 2005 09:58

mount image.img -t ntfs -o ro,loop=/dev/loop0 /mnt && cp /mnt/co_ja_vim_kde_to_je/ntoskrnl.exe .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 10:06

no jasne, ale predtim jeste snad i bunzip2 , ale stejne to neni dostatecne pohodlne, ale uznavam, ze to je zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  26. 05. 2005 14:21

to radši dám těch pár korun za Acronis Ale jinak good

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  26. 05. 2005 20:23

Á už je to zase tady. Místo jednoho kliknutí 100 ťuků. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  27. 05. 2005 09:30

mv image.img /tempdir1
mkzftree -z 9 /tempdir1 /temdir2
rm -rf /tempdir1
mksiofs -r -z /tempdir2 >image-compressed.iso

Timhle zpusobem se splni oboje - data budou komprimovana, ale zaroven dostupna "on-line".
Sam jsem takhle zalohoval 5GB databazi na jedno CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 12:08

a kdyz tak asi if=/dev/hdaX, pokud bys udelal rovnou /dev/hda, tezko bys ho pak mountil jako loop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chm...  |  26. 05. 2005 13:26

man losetup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
generat0r  |  26. 05. 2005 08:54

Pouzivam vetsinu ACRONIS produktu a jsem s nimi naprosto spokojeny.
Pouze pri pouziti nejnovejsiho HW + boot medium dojede k obcas k nefunkcnosti, diky absenci ovladacu. To ale vetsinou vyresi nova verze programu.
Boot media ACRONIS jsou "orezane" linuxy.
 
Na image jsem dlouho pouzival PQDI z disket. Bylo to pomale a nefungovala sirsi podpora site. ATI jsem zacal pouzivat hlavne kvuli siti. Vytvarim a obnovuji image ze site z diskoveho pole, kde je plno mista na tu nasi PC zoo co se tu podarila vytvorit (skoro kazde PC jiny HW).
 
PQDI ted vlastne neexistuje a po te co firmu PQ koulil Symantec, tak svuj Ghost "zahodil" a Ghostem nyni zove prave nakoupene Drive Image.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joe  |  26. 05. 2005 08:38

zaujimavy clanok, ale chyba mi tam cast, ktora by popisovala moznost vytvorenia si rescue diskety, cd, dvd alebo dokonca usb kluca a jeho nasledne uplatnenie v praxi (vyborna podpora sietovych kariet a moznost pekne zalohovat alebo nahadzovat image do/zo siete).
tiez by mohla byt zmienka o tom, ze existuje server verzia a cim sa lisi od workstation verzie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ze3GG@seznam.cz  |  26. 05. 2005 08:44

Je tam primo tlacitko na vytvoreni Bootable CD media (omluva - bootable DVD nejde}. Neni to nic sloziteho.
Z.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peetey  |  26. 05. 2005 08:22

Nepoznate niekto program, ktory dokaze vytvorit ten image na DVD, ale s tym, aby to DVD bolo bootovatelne a teda aby som nepotreboval dalsie bootovatelne medium (diskety, CD, ...). Proste hodim do stroja DVD, nabootujem z neho a hnedz neho aj obnovim system. Acronis TrueImage ani Norton Ghost mi toto neponuka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ze3GG@seznam.cz  |  26. 05. 2005 08:32

Arconis True Image ver.8 umi primo palit image na bootovaci DVD! Nikdy jsem ale nevyzkousel system zase z DVD na HDD vratit zatim nebyl duvod.
Z.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 08:35

No jo, delat zalohy jako trouba a nevedet jestli jdou obnovit, to je tusim prvni pravidlo v deseti prikazanich pro administratory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alda, Alda  |  26. 05. 2005 09:24

A těch dalších 9 přikázání pro Adminy jsou jaké?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 09:36

postupne vychazeji tady : http://software.newsforge.com/article.pl?sid=05/04/15/2130246

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miflo  |  27. 05. 2005 08:04

Neskusal som napalit priamo bootovatelne DVD s obrazom dosku v Acronise - pouzil som na to program UltraISO, ale treba si dat pozor, aby ten image na DVD nebol vacsi ako 4GB, inak ho acronis nerozbali. Pritom image ulozeny na HDD moze mat kludne aj cez 5GB....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tino  |  12. 09. 2006 07:26

ako sa ti podarilo to napalit na DVD ? mne to nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tlamik  |  26. 05. 2005 08:33

Treba PQDI, ale neni to tak jednoduche, nejdrive si udelas zalohu do souboru, pak si udelas bootovatelne diskety, pak si z nich udelas bootovatelne dvd a pak si na nakopirujes ten image
Nebo v Linuxu mondorescue

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ze3GG@seznam.cz  |  26. 05. 2005 08:49

Tohle nejni soft pro stupid-adminy, ale pro normalni uzivatele windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobo  |  27. 05. 2005 09:05

bootovaci CD vytvorim, pqdi se spusti, ale pak nabiha 5-10 min. z FDD nabehne "hned".
nebo je potreba nejak zvlast nastavit boot image ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdesmy, zdesmy  |  26. 05. 2005 12:17

Norton Ghost 2003 to umí. Vyzkoušené. K vytvoření potřebná sys. flopina s přístupem na CD/DVD ROM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 05. 2005 16:19

Norton Ghost umí vytvořit zálohu přímo na bootovatelné dvd. Ale musíte mít plnou verzi programu, ne jen ten 1MB exe soubor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 05. 2005 18:05

Ghost to nabízí. Při vytváření image nabídne vytvoření bootovacího media. Funguje mi to k plné spokojenosti s DVD RW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  26. 05. 2005 08:02

"Pokud není v zóně dost místa, starší obrazy mohou být automaticky odstraněny. Uživatel tak může automaticky vytvářet diskové obrazy podle časového harmonogramu a nemusí se zabývat otázkami dostatku volného místa v oblasti. "
 
Tak to dakujem velmi pekne, prídem o uložené image ktoré nechcem stratiť.!!! To rozhodne nie je výhoda ale nedostatok.!!! Pokial nebude toto ošetrené, aby sa tomu dalo zabrániť tak je to nepoužitelné. Inak je ten program OK a používam ho od verzie 6.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wanrouter, wanrouter  |  26. 05. 2005 08:05

hej? tak mi vysvetli ako napriklad na moj DISK co ma 40GB das kazdy den jeden obraz aktualneho diania, kam sa to pomesti? musi sa to casom premazavat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Executor  |  26. 05. 2005 09:28

Tak to dakujem velmi pekne, prídem o uložené image ktoré nechcem stratiť.!!! To rozhodne nie je výhoda ale nedostatok.!!! Pokial nebude toto ošetrené, aby sa tomu dalo zabrániť tak je to nepoužitelné. Inak je ten program OK a používam ho od verzie 6.
Starsi obrazy mohou byt odstraneny i automaticky, ale nemusi!!! Zalezi na tom, jak si to nakonfihurujete. To uz je na Vas. Dá se tam nastavit hafo veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  26. 05. 2005 11:06

Nuž v helpe (pdf) sa píše toto:
Acronis Secure Zone je určena především k tomu, aby byla používána s Acronis F11
Managerem (viz níže). Může se využívat jak pro ukládání image souborů, tak dat.
Zóna je vytvořena především za účelem ručního nebo automatického bezpečného
vytváření diskových obrazů a obnovy z nich. Proto je vždy dostupná pro vytváření
diskových obrazů, pokud je na ní pro daný image místo. Pokud na ní není dost
místa, starší image budou odstraněny, aby se místo vytvořilo.
Znamená to, že uživatel může automaticky vytvářet diskové obrazy podle časového
harmonogramu (viz kapitola 9), a nemusí se zabývat otázkami přetečení na zóně.
Acronis Secure Zone může být přesto zcela zaplněna, a to při vytváření inkrementálních
obrazů (viz "Inkrementální diskové obrazy"). K tomu dojde, protože program nemůže
odstranit první (úplný) image, neboť ten může být potřeba k obnově. Měli byste tudíž
pravidelně kontrolovat volné místo v zóně, když se vytvářejí inkrementální image, v případě
nutnosti ji zvětšovat nebo opakovaně vytvářet základní image.
 
Zoberme situáciu že máte rozdielovú zálohu ok, a prepíše to novou pretože nebude dosť miesta a bude tam dajaký virus, prípadne v starej rozdielovaj zálohe bol nejaký dokument a v novej už nie, lebo bol medzičasom užívaťeľom zmazaný.Ako ho obnovíte ked nie je v základnom image a predchodzích niekolko rozdielových obrazov bolo prepísaných? Najme ak platí toto:
 
Inkrementální diskový obraz obsahuje pouze data z těch sektorů pevného disku,
které se změnily po vytvoření předchozího diskového obrazu (úplného nebo
inkrementálního). Proto je takový diskový obraz výrazně menší a jeho vytvoření trvá
kratší dobu než v případě úplného diskového obrazu. Protože však Neobsahuje
všechny potřebné informace o discích (diskových oddílech), je pro obnovu potřeba
více než jeden diskový obraz, a to aktuální inkrementální diskový obraz a nejméně
jeden předchozí diskový obraz, nebo v ideálním případě všechny předchozí
inkrementální diskové obrazy a počáteční úplný diskový obraz. Přesný počet
diskových obrazů potřebných pro konkrétní případ obnovy nelze předpovědět,
protože závisí na tom, jak mnoho se data mezi okamžiky vytváření jednotlivých
diskových obrazů změnila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  27. 02. 2006 11:52

Dobry den
Vyhladal som si Vas na internete a poprosil by som radu ak mi viete pomoct.Dopredu dakujem za vas cas.
Moj mail  ritchieg@azet.sk
 
Moj problem je vo velkosti zalohovania systemoveho disku ,,C,,/Posielam aj obrazok jednotlivych incrementalnych zaloh/
Mam urobenu plnu zalohu  WinXP/Full backup/ .Potom robim incrementalne zalohy ovaldacov a velkosti su velmi velke.
Na disku nerobim po instalacii ziadne presuvanie suborov ani defragmentaciu disku.Len instalacia a backup.
Skusal som miesto ovladacov instalovat za WinXP  aj mensie programi ,ale zalohy vychadzali tak isto velke.
 
Napisem Vam rozpis jednotlivych zaloch a ak by ste vedeli pomoct budem Vam povdacny :
WinXP 2SP.tib  -- Len WinXP SP 2    /659 705kB/
WinXP 2SP2.tib --Program Total uninstal +Motherboard utility      /753 187kB/
WinXP 2SP3.tib -Net Framework +Ati driver ,Ati Catalyst control Center,Ati Hydravision    /999 667/
WinXP 2SP4.tib --WinFast TV Capture -driver a TV Tunener program    /1 157 631kB/
WinXP 2SP5.tib -Audigy 4   /1 036 998kB/
WinXP 2SP6.tib -Ovladac mouse A4tech + ovladac klavesnice + program Driver Genius /vsetky programi asi 10 MB instal/ zabera   /1 255 125 kB/
 
 
 
Ak by som urobil full backup tohoto disku kde su vsetky tieto programi a ovladace vytvori sa mi subor /tib/ asi 1Gb velky,tak fakt neviem preco incremental mi vytvori az 5.58 GB?
Dakujem a ostavam s pozdravom
 
Robert G

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anders  |  26. 05. 2005 07:43

A co delat, když operační systém nenabíhá vubec? ma AcronisTI nejaky DOSovy engine, aby mohl nabehnou z diskety jako Ghost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
index  |  26. 05. 2005 08:03

Pri inštalácii Acronisu je možné vyrobiť si 5 DOS diskiet ( platné pre Acronis 7), ktoré sa použijú v takomto prípade...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  26. 05. 2005 08:16

No já popisovaný program sice neznám, ale neměl by se už z principu používat takhle _vždycky_ ? Určitě je pohodlnější spouštět ho přímo z Woken, ale jak mi může udělat konzistetní obraz disku, když jsou na něm (s pravděpodobností 100%) otevřené soubory pro zápis ? Ono to většinou vadit nebude. Jenže to nikdo nemůže zajistit nabeton.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  26. 05. 2005 14:16

acrnis má vlastní diskový driver, takže nějaký soubor otevřený ro zápis ho nemůže rozhodit. Používám k plné spokojenosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Executor  |  26. 05. 2005 09:24

Ano! Lze si udlat si bootovací CD, DVD, disketu, jak je libo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wanrouter, wanrouter  |  26. 05. 2005 08:04

No... ja pouzivam program Norton GoBack 4.0 (sice starsi program ale je fakt super)

U neho to funguje tak, ze si zalohuje na svoju vytvorenu particiu vsetky subory a vlastne vsetko, co sa deje na pc (rezervoval som mu 5GB z mojich 40GB) po starte PC sa este pred startom bootovacieho procesu nastartuje GoBack, (je v prvych sektoroch myslim) prejdu 3 sekundy a bootuje win, pokial win nejde, mozem sa dostat do dos menu a vratit sa k nejakemu bodu obnovenia, kedy to este slo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novalis  |  26. 05. 2005 06:25

Zkousel jsem s tim klonovat 120GB disk na 200GB disk (pomoci bootovaci diskety) a trvalo to 5hodin. Ghost je podle mne rychlejsi. Navic to z mne neznameho duvodu kopirovalo primarni oddil (NTFS) sektor po sektoru. U klonovani EXT3 oddilu jsem nebyl (kdo by u toho 5 hodin cekal), tak nevim jak to delal. S Ghostem neni problem ten 2GB oddil o kterem je tady zminka udelat i s kompresi za 10 min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  26. 05. 2005 08:04

To mi připadá jako šíleně pomalý.

Nebylo by nakonec (pro případ přenesení na větší disk) rychlejší :
- nabootovat nějakou live distribuci linuxu
- vytvořit na cílovém disku partišnu
- udělat cat /dev/hda1 >/dev/hdc1
- resiznout cílovou partišnu ?!?

Pokud by se takto využila plně rychlost disku, mělo by to trvat (na nadupaném stroji) řádově desítky minut.

Tenhle progámek je určítě fajn, ale když můžu většinu z toho co nabízí udělat jednodušeji (a hlavně levněji) vlastnoručně díky nízkoúrovňovému přistupu v linuxu, pak nevidím důvod ho pořizovat.

BTW jak to vlastně dělá inkrementílní zálohy ? Resp. jak pozná které sektory se změnily ? To si do paměti postupně rozbaluje předchozí plnou zálohu, průběžně na ni aplikuje dřívější inkrementální zálohy a to celé pak v reálu porovnává se skutečným obsahem disku ? No nazdar !
Jednak to musí bý šíleně pomalé. To by zase nemuslo až tak moc vadit, pokud by se to dalo pustit přes nic. Jenže pokud to má porovnávat se starší _plnou_ zálohou, bude to s velkou pravděpodobností znamenat diskotéku CD nebo DVD médií, na kterých je uložena. Případně ude potřeba dost místa na jiném disku, kde se budou ty data převalovat. No pěkně děkuju !


P.S. O co je to jednodušší v linuxu - pokud by se mi povedlo rozdrbat systém natolik, že to nepůjde dát dohromady, pak stačí :
- nainstalovat znovu "čistý" systém z instalačních médií
- doinstalovat novější verze balíčků které se od vydání distribuce změnily (a na rozdíl od wokenních ServisPack-ů se zde dělají upg jen těch komponent, které jsou opravdu potřeba)
- obnovit konfigurační soubory (objemově je to velmi malé, protože jsou jen v textové, tedy čitelné a snadno komprimovatelné podobě)
- a je to !

Zkuste si totéž udělat u Woken a zjistíte, že na 90% pohoříte - po instalaci systému je potřeba z různých CD doinstalovávat ovladače na HW, který by jinak nefungoval. Navíc někdy ve správném pořadí, aby se ovladače od různých výrobců nepokousaly. Pak je potřeba naklikat nejrůznější nastavení, která zkušený uživatel nosí v hlavě, ale podle zákona schválnosti samozřejmě ne všechny potřebné. No a pak si bude během několika dnů (nebo i týdnů) dopilovávat nastavení do všech detailů.

Tady má zálohování popsané v článku smysl a je docela užitečné. Ale ruku na srdce, není to spíš proto, že je něco nedokonalého ve zpsobu konfigurace Woken (případně ožnosti kompletně konfiguraci uložit) ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  26. 05. 2005 09:50

Blbost. Pracuju s timhle programem od verze 7 a je naprosto nedostižný proti ghostovi. Obnova 40 gb partišny je hotova v řádově minutách. Používám ho na zálohováním možnost inkrementálního zálohování je naprosto skvostná, protože mám možnos se vracet po zálohohách zpět. Takže si můžu dovolit dělat i tvrdé pokusy s os a vrátit se v případě nutnosti vždy o libovolný počet instalací zpět. To samé s daty. Plánování úloh, možnost připojení obrazu jako jednotky a následné procházení, jako by to byl další disk.. no prostě mám pocit, že je to naprosto skvělý a hlavně funkční program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nOvYl  |  26. 05. 2005 09:52

Osobne mam opacnou zkusenost (ve firme ho pouzivame uz asi rok), oproti Ghostovi ma hodne plusu: pro vytvoreni image na sit nepotrebujes zvlastni disketu pro kazdy typ sitovky - staci jedno bootovaci cdko pro vsechno; bezproblemu vytvari image na USB2 disky, oproti Ghostovi je prumerne o 30% rychlejsi (jak na sit tak na disky). rekl bych zes narazil na nejakou nekompatibilitu. Sam jsem Ghosta zavrhl a presel na Acronis a jsem spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzuco  |  26. 05. 2005 14:18

Dávam za pravdu. Je lepší ako Ghost. Napríklad mi ghost nenašiel na usb pripojený disk na notebooku. Acronis našiel a urobil som kompletnú zálohu NB.
A v sieti tiež pohodlnejšie sa s ním pracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vla  |  29. 12. 2005 01:53

Je super rychly ale nezatrhavej kontrolu image...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel88  |  15. 01. 2006 23:49

u tohodle softu se zrejme nejedna o FREE soft.
Acronis True Image 8
takze ja jsem pro ghost u nej se domnivam ze se jedna o FREE soft.
pokud ne informujte me o tom prosim na email: pavel88@email.cz
navic kdyz ghosta spustim s vhodnymi parametry vse se nakopiruje zpet bez jedineho kliku !
a to je presne to co potrebuji. staci vlozit pripravene bootovaci CD nebo DVD, a nemusim nic delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor