Představen 2GB flash USB disk

Diskuze čtenářů k článku

noname  |  16. 06. 2003 23:34

Teda jestli USB 1.1 má maximum 11 Mb/s a USB 2.0 440 Mb/s, a oni dosahují 8,6 u první verze (78% efektivita), a pouze 44 Mb/s u druhé verze (tedy pouze 10% efektivita), tak to je fakt slabota. A to ještě píšu o rychlosti čtení. Rychlost zápisu je 5,5x nižší (u USB 2.2).

Nechápu jestli je to nějaké technologické omezení použitých FLASH pamětí, ale tohle je až příliš slabé.

Je fajn mít 2 GB disk, ale kdo by na to chtěl zapisovat přes 33 minut!!!

To to raději vypálím na přepisovatelné DVD, případně mini DVD - rychlost bude větší, cena bude zhruba stejná (pro první DVD, jinak bude rapidně klesat s počtem DVD, které vypálíte). Využití bude zhruba stejné, stejně už většina lidí DVD má (a jinak CD-RW za 20 korun to jistí).

Takže až zrychlí zápis alespoň 10x a čtení alespoň 5x, při ceně v řádu jednotek tisíc Kč a velikosti/váhy přívěsku na klíče, tak to možná bude mít hlubší význam. Do té doby raději použiji CD či DVD, jejich mini varianty jsou podobně mobilní a přitom levnější a rychlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  16. 06. 2003 10:50

Škoda, že to má tak malou přenosou rychlost - tak 5x, či 10x větší (asi jak HDD) - to by bylo! Ta rychlost je omezena nějak technologicky, čili ani vyšší u těchto disků v dohledné době být nemůže?

apropó: existuje nějaká dostupná technologie, která by umožnila mít zapnutý běžný počítač PC s nastartovaným a reagujícím operačním systémem už 5 sekund po zapnutí počítače, byť by byl počítač třeba 1/2 roku vypnutý (odpojený od 230V)? (jinými slovy, zda-li je možné proces, který dnes trvá aspoň 30 s zkrátit na 5 s)

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  16. 06. 2003 11:15

Rychlost se da zvysit jinym usporadanim uvnitr cipu, nebo pouzitim nekolika cipu = vsechno paralelne, jednoduche a rychle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
empi  |  16. 06. 2003 11:23

Napr. staci ve windows dat misto "shut down" "hibernate" a pri opetovnem zapnuti, to ani 5s netrva ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  16. 06. 2003 11:41

samozřejmě, vím o funkci "hibernate" ve Windows... Mi spuštění notebooku ( PIII 733MHz, 128MB, Win2k) po hibernaci trvá cca 15-20 sekund, na desktopu jsem to ještě neskoušel.

Opravdu je čas od zmačknutí tlačítka Power na case počítače do stavu kompletního nastartování (kdy v něm lze pracovat, spouštět programy atd.) operačního systému méně než 5 sekund?? Jaký vliv na to má rychlost procesoru? A velikost paměti RAM? (předpokládám, že s 512MB RAM se takového času nedosáhne, neboť hiber file má velikost nainstalované paměti RAM - a 512MB běžný disk IDE za  5 sekund nepřenese....)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
empi  |  16. 06. 2003 11:47

Ja nevim, sam mam notebook C-1.13GHz, 128MB, WinXP Home, start jsem teda nemeril, ale je to uzasne rychle (rekl bych kolem tech 5s). Mozna bych ten rozdil videl v tech XP - i po normalnim startu nabihaji mnohem rychleji nez W2k, ikdyz na WMe to asi nema (asi jedina prednost tohoto systemu ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djdave  |  16. 06. 2003 08:36

Ja mam 512MB flash disk a nemuzu si ho vynachvalit. Prakticky a pohotovy pomocnik pro prenaseni dat mezi pocitaci ... Navic o nem ani nevim kde ho prave mam ... a safra  ,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  16. 06. 2003 09:17

Ano, tohle je poměrně nový problém, se kterým se uživatelé musejí vypořádat. Výrobci přidávají šňůrky, takže si uživatel může pověsit takový USB disk na krk (jako dřív děcka nosily klíče). Jen se hrozím doby, kdy uživatel dopadne jako pecka (ta, co se zdála nějak prožraná), v níž byl vyřezán celý královský zámek, ovšem která byla natolik malá, že ji ráno najdou, až se bude uklízet......

A propo - co říkáte na velikost karet miniSD? (viz www.sandisk.com) Na můj vkus to už je spíš pro lidi s dobrým zrakem a malýma prstama, co mají pokud možno blízko k zemi, aby mohli snadněji takovou upuštěnou kartu vůbec najít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  16. 06. 2003 09:20

(jen pro doplnění - miniSD karta má rozměry 21,5 x 20 x 1,4 mm neboli šupinka tak 2 x 2 centimetrů....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  16. 06. 2003 11:13

Ten provazek je proto aby se nedal spolknout. Stejne jako maji policajti na provazku pistalku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petras  |  16. 06. 2003 10:30

Taky znám člověka typu "sakra kde ho mám." Říká to pořád, protože ho už nenašel. Kamarád si koupil USB disk, chrochtá blahem, ale co chvilku ho loví v tašce a mele cosi o pitomém malém krámu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RM  |  17. 06. 2003 00:47


Dobry den,

mnel bych otazku.Mozna to bude znit hloupe,ale chtel bych se zeptat : kdyz mam PDA s CF slotem ve ,kterem mam napr. 2GB CF kartu.Mohu to povazovat za stejnou vyhodu jako zminovany 2GB flash USB disk?

Muj nazor je totiz tokovy ze mi pripadne jako lepsi ivestice nejaka CF karta(v pripade ze vlastnim PDA ),ktera se da pouzit ve spouste zarizenich a samozrejmne se da vyuzit i jako prenosny flash disk.Nikdy jsem toto zarizeni (flash disk)

nevlastni tudiz nemam zadnou zkusenost.Takze jestli se pletu rad si vyslechnu jiny nazor.Vyhody/Nevyhody.

Moc diky za kazdou odpoved.Radim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  16. 06. 2003 13:58

Já mám už dlouho 256 MB klíčenku (předtím větší nebyly) a je to super!
Mám na ni vyhrazenu kapsičku v "ledvince" a tak jsem ji zatim neztratil
Oproti ZIPce... to se ani nedá srovnávat
Hlavně to připojím VŠUDE, kromě exotů s W98
Teď jen čekám, až 2GB verze bude za slušnou cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  16. 06. 2003 00:45

Moje DDR paměti už dávno dovedou přehrávat filmy, dají se na nich hrát hry i seriózně pracovat. MP3 zvládaj naprosto v pohodě a ani další hudební formáty jim nedělaj velké problémy. Stačilo k nim přidat jenom CPU, disk, monitor, videokartu, základní desku a pár dalších blbinek - prostě takových těch běždých periferií co k pamětem patřej...

No prostě je sranda zaměňovat příčinu a následek. Přehrávání videa jenom jako vedlejší vlastnost úložiště dat. Fakt legrace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta7  |  16. 06. 2003 08:30

Co to tady plácáš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Švec  |  16. 06. 2003 08:38

To je v pořádku že jsi to nepochopil. Netrap se tím. To bylo určený jenom těm co již intelektuálně překročili vývojový stupeň bublajícího bahna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  16. 06. 2003 19:03

trochu mimo, clovicku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djdave  |  16. 06. 2003 08:33

Švec prťavec ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  16. 06. 2003 08:36

Asi jsem ve článku přehlédl cenu, která bude nejspíše vetší než malá...
Už se vidím, jak "cigáro" ztratím a pak si to hodím a se mnou i další
USB nešťastlivci....

...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  16. 06. 2003 09:19

Cena v článku uvedena není. Reálná cena na českém trhu se bude spíš určovat podle situace na českém trhu a bude tedy záležet na případném místním prodejci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  16. 06. 2003 09:10

To je skvělé! A skusil jste na těch DDR pamětech vytvořit RAMdisk, uložit na něj film, vypnout počítač, paměti vyndat a přenést na jiný počítač, ten spustit a poté se pokusit najít onen RAMdisk s filmem?

Legrace stranou - procesor v takových discích samozřejmě je, pouze nemá potřebný výkon. Jeho posílením a přidáním audiorozhraní vznikl USB disk s integrovaným přehrávačem MP3. Dalším posílením procesoru může klidně za rok dva vzniknout USB disk s integrovaným přehrávačem MPEG-2.Však PowerPC, MIPS, SH4 nebo ARM jádra mají dostatek výkonu a zároveň miniaturní spotřebu na to, aby byla myšlenka reálná. Výstupem samozřejmě nemusí být VGA, ale TV-out.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor