Přednáška o výzkumu umělé inteligence v Keen Software

(Inzerce) Dovolujeme si Vás pozvat na přednášku a diskuzi o projektu univerzální umělé inteligence na kterém pracujeme ve společnosti Keen Software House
Přednáška o výzkumu umělé inteligence v Keen Software

Termín: 16.3.2015, 18:00 – 19:30

Místo: ČVUT , Praha, Thákurova 9, posluchárna T9:111

Jazyk: angličtina

Vstup zdarma

Přednáška se bude nahrávat, záznam bude k dispozici na youtube.

Přednáška

Vývojáři z Keen Software House představí jejich výzkumný projekt univerzální umělé inteligence a jeho dlouhodobé cíle. Okomentují nástroje a metody, které používají. Kromě ukázky vlastního vývojového prostředí a průběžných výsledků zmíní řadu otevřených problémů a témat, na kterých pracují nebo je plánují zkoumat. Po úvodním shrnutí bude především prostor pro dotazy a širokou diskuzi.

Cílem tohoto výzkumného projektu je vytvořit univerzální umělou inteligenci: umělý mozek, který dokáže vnímat, učit se a adaptovat se na prostředí stejným způsobem jako lidé. Návrh systému je částečně inspirovaný neokortexem (zahrnuje senzorické vnímání, motorické příkazy, učení, hierarchickou prostorovou a časovou paměť a usuzování, autonomní rozhodování, volbu cílů, motivace, atd.), ale vesměs implementovaný pomocí nebiologických postupů (rekurentní neuronové sítě, redukované holografické reprezentace, hierarchická sekvenční paměť, deep learning, samoorganizační mapy, rostoucí neuronový plyn, počítačové vidění, Hopfieldovy sítě, SVD, Kalmanův filtr, reservoir computing, spikovací neuronové sítě) simulovaných na platformě CUDA.

Přednášejíci

Marek Rosa založil v roce 2010 nezávislé herní studio Keen Software House. První velký úspěch přišel v roce 2013 s vydáním hry Space Engineers. Prodeje přesáhly milion kusů a tento komerční úspěch umožnil realizaci Markova snu: vývoj univerzální umělé inteligence. Projekt se rozvíjí od začátku roku 2014 a pracuje na něm dvanáctičlenný tým výzkumníků a programátorů.

Ing. Dušan Fedorčák Ph.D. je výzkumníkem ve společnosti Keen Software House se specializací na vývoj obecné umělé inteligence. Během svého postgraduálního studia na  katedře informatiky VŠB-TU Ostrava, se zabýval umělými neuronovými sítěmi, konkrétně výzkumem kompetitivních sítí. Dále spolupracoval na několika výzkumných projektech zaměřených na modelování dopravy nebo detekci a modelování přírodních katastrof. Mimo jiné se zajímá o počítačovou grafiku, vizualizaci dat, kognitivní neurovědu a software design.

Mgr. Martin Bálek je výzkumníkem ve společnosti Keen Software House  se specializací na vývoj obecné umělé inteligence. Vystudoval matematiku na MFF UK v Praze. Poté pracoval v Institutu teoretické informatiky MFF UK, kde studoval kombinatoriku, teorii grafů a matematickou estetiku. Spolupracoval také na tvorbě matematických teorií pro modelování biologických buněk a mentálních procesů.

Další článek: K ovládnutí všech verzí a ochran Windows stačila změna jednoho bitu

Témata článku: Umělá inteligence, Inteligence, Software House, Přednáška, Teorie, House, Umělý neuron, Keen, Herní studio, Výzkumný projekt, Marek Rosa, MFF, Markov


Určitě si přečtěte

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství

** Toto jsou tipy Živě.cz na příslušenství k počítači, se kterým neuděláte chybu ** Klávesnice, myši, tiskárny, sluchátka... ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

David Polesný | 27

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 25

Dark web: rejdiště nekalých živlů, nebo ostrůvek svobody?

Dark web: rejdiště nekalých živlů, nebo ostrůvek svobody?

** Dark web a deep web jsou rozdílné pojmy ** Temný web je legální, ale často je zneužíván k nelegálním činnostem ** Dostat se na dark web není nic až tak složitého

Karel Kilián | 36

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 34



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch