Přechod na internetovou telefonii: kdy je správný čas?

Diskuze čtenářů k článku

Ivan  |  28. 11. 2002 21:46

VoIP se nepouziva, protoze poskytuje horsi kvalitu zvuku nez klasicky telefon a je drazsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  28. 11. 2002 12:32

"Na čistě hlasových ústřednách téměř není co hacknout – to je betonový komunikační základ..."

Hacknout pobockovou ustrednu (+- 60 linek) byla otazka 10 minut prace.

Odmena - nelimitovane/nelogovane hovory kdykoli kamkoli pro hesla znaleho uzivatele. Vsichni ostatni musi potupne zebrat u Mrazka, ustredny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  28. 11. 2002 12:51

Jak často dochází k hackům PBX, provedeným na dálku? Pokud vím, naprosto zřídka - je to nesrovnatelně řidší případ než u hacků datových serverů.

Dále jde také o reálnou škodu: co se stane, když je hacknuta PBX, a co se stane, když je hacknutý server s důvěrnými daty? Škody jsou nesouměřitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  28. 11. 2002 14:18

Vetsina ustreden se konfiguruje pres seriovy port na kterej muze byt pripojenej modem takze to jde, akorat mezi lidem chyby Know How (ne kazdej ma doma telefonni sutrednu na ktere by mohl trenovat podobne zasahy)

Jinak pokud chcete volat na zakazana cisla tak staci na telefonu vytocit tu spravnou sekvenci napriklad pro AT&T merlin legend a podobne ustredny zmacknete *03xxttttttttt kde xx je cislo odchoziho portu a tttttttt je telefonni cislo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  28. 11. 2002 15:07

Aha, tak já jsem skutečně netušil, že pod pojmem "hacknout ústřednu" je myšleno "volání na zakázané číslo"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosomak  |  28. 11. 2002 15:28

Jo, když znáš číslo na ústřednu (jeho interní modem) umíš ji nastavovat a hlavně, nesmí být zabezpečena user /heslo, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 11. 2002 09:07

Jakmile se ale chod celé firmy postaví na základ datové sítě, je to náhle zcela jiný příběh: vaši firmu může sestřelit človíček sedící někde v Číně a nejmocnější osobou ve společnosti již není generální ředitel, ale hlavní admin, držící v ruce přístupová hesla úplně ke všemu.

...zatímco u stávajícího modelu je nejmocnějším ne admin, kterého dobře známe, nýbrž mechanik z Telecomu, kterého jsem nikdy neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  28. 11. 2002 12:54

Rudidlo, to je sice vtipná průpovídka, ale jak moc je postavená na realitě? Je bezpečnostní hrozba "techniků z Telecomu" reálná, jaké jsou či mohou vzniknout škody, kolik takovýchto případů skutečně nastalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 11. 2002 13:18

Jestli je bezpečnostní hrozba "techniků z Telecomu" reálná - to opravdu nevím. Ještě jsem se s ní nesetkal. Kolik takových případů skutečně nastalo se nedozvím ani já, ani vy. Pokud byly způsobeny nějaké škody, Telecom to pravděpodobně vždy ututlal. Kdyby se o Internet, jako takový (připojení + správa datového toku) starala jedna firma (což je ovšem nereálné), byl by v očích veřejnosti naprosto bezpečný - téměř vždy by se záležitost ututlala stejně, jako s hypotetickým případem z mého příspěvku.

btw: před rokem 1989 "se o lidi starala taky jen jedna firma". Na rozdíl od okolního světa jsme údajně nikdy neměli politické vězně, stejně jako teď údajně nikdo nemanipuluje s údaji, které odcházejí z mého tlf. přístroje. O čem se nemluví - není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosomak  |  28. 11. 2002 13:45

Protože toho mechanika z Telekomu nemusíš nikdy vidět, protože ta ústředna šlape. Ale u VoIP se musí pořád něco nastavovat, resetovat upgradovat. A tak kvalita také nic moc. Echo u VoIP z podstaty přenosu potlačit nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor