Pravý čas na grafiku

Diskuze čtenářů k článku

Jiří Maruna  |  25. 04. 2002 12:22

Moje rec, to znam. Tady mate ten letak, jen ho naskenujte a hodte to tam. Za deset minut to mate hotove a jeto. A nejlip jeste zadarmo. Takovi jsou dneska zakaznici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  03. 02. 2002 23:50

Letmý pohled na tabulku s downloady mě přesvědčil, že žádné známé a svobodné programy na tvorbu webové grafiky neexistujou.  Bezpochyby se mýlím,  Dle mého názoru je mezi čtenáři největsí poptávka právě po programech zdarma (mj. i svobodné).

Žádný neprofesionální tvůrce web stránek určitě nechce zbytečně platit za profesionální nástoje, které stejně nikdy nevyužije. Co mu pomůže 30ti denní demo, když jej pak stejně musí odinstalovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hausknecht Ivo  |  03. 02. 2002 20:42

Přidám názar z druho strany - od těch hloupých zákazníků. Ono to není tak jednoduché, Pro mě je opravdu nejdůležitější, aby zákazník co nelépe a nejrychleji všechno našel a neutekl kek konkurenci. Programátoru a mě, se může zdát všechno jednoduché, no přece tady a tudy,  ale zákazník tápe. Na základě často triviálních dotazů přizpůsobujeme stránky i těm nejhoupějším - zmáčkněte tady a to, nemačkejte "back" z browseru, nebo se objednávka nezapočítá...

 A preferuji stránky co nejjednodušší, bez zbytečných opičáren. (Je to myslím celosvětový trend.) Když na mě někde začnou vyskakovat čertíci a reklamní okna která musím zavírat mizím z těch stránek co nejrychleji. Skeptický začínám být i k bannerům - podle statistik nám víc zákazníků přes ně odejde jinam, než jich odjinud pomocí našich bannerů přijde.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sumil  |  03. 02. 2002 19:11

ovladani je presne to v cem se obvykle nevyplati experimentovat. kamos docela rad kritizuje moje weby... ze sou STANDARTNI...jeho weby sou inovatorsky, ale i ja, kterej sem prolezl hafo vic webu nez beznej uzivatel sem tam TAPAL. tohle je kazdyho vec, ale clovek by na to mel myslet. protoze jinak je to zbytecna prace. p.s. dreamweaver + photoshop + ilustrator rulez (sem grafik, php atd. dela kamos).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WagoOn  |  03. 02. 2002 18:01


Ono to, že jsou na sebe stránky často podobné, má nasvědomí taková malá drobnost, a to ta, že všichni chcou, aby se ty stránky DALY OVLÁDAT. Není nic zas tak složitého udělat stránku, kterou ještě nokdo nikdy nikde neviděl, ale ta bude prostě nepoužitelná!

Jinak souhlasím s tím, že když příjde zákazník, tak má naprosto přesnou představu o tom, co nechce, ale o tom co chce ví prd a podle toho taky pak ta zakázka vypadá...:)

A ještě něco o originalitě skriptů. Popravdě, ke všemu, co potřebuju naprogramovat, potřebuju asi tak 3skripty, které různě kombinuju a udělám s tím asi fakt všecko!

PS: Nejlepší editor všech dob je NotePad! od Microsoftu:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Simacek  |  04. 02. 2002 15:06

Hlavne je uplne prvni ve sve kategorii :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  03. 02. 2002 12:14

ve vyberu programu me chybi jeden mocny nastroj - The GIMP - "photoshop s trochu jinym ovladanim" za prijatelnou cenu!
Mimichodem kdyz se tu tak vyzivate ve Flashi slysel tu nekdo z vas o SVG (scalable vector graphics) viz w3c.org - narozdil od Flashe je postaven na XML a pomoci JS s tim jdou delat naprosto stejnou kousky jak s Flashi - nechapu proc ho MSIE standardne nepodporuje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Mach  |  03. 02. 2002 12:43

Nevis o nejakym editoru SVG grafiky - teda krome notepadu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mol  |  03. 02. 2002 18:44

Jasc® WebDraw™:
http://www.jasc.com/products/webdraw/

prej taky RealDraw:
http://www.mediachance.com/realdraw/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  03. 02. 2002 19:34

...treba amaya od w3c.org
na prevod bitmapy do SVG - treba AutoTrace @ sourcoforge.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  05. 02. 2002 23:00

Adobe Illustrator 10

 

Mike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  04. 02. 2002 14:26

gimp je opravdu mocny nastroj, jenze ma tak silene ovladani, ze ho az na vyjimky nikdo nepouziva . . . imho je to skoda, kdyz si clovek uvedomi, ze radsi sahne po photoshopu za 30tis nez po gimpu zadarmo a pritom mu staci jen zefektivnit ovladani a rozhrani, ale to plati k linuxu obecne (o gimpove verzi pro wokna se radsi nebudu zminovat)
jinak svg plugin k msie je bezne ke stazeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  03. 02. 2002 10:15

nevim, cim tento clanek mel vlastne byt, jestli tim, co rika nazev tak dost dobre nechapu, proc se v nem autor nezminil o nejpouzivanejsich programech na tvorbu webove grafiky, tj. Macromedia Flash... Ostatne temer vsechny produkty od Macromedie jsou zamereny prevazne pro webovou grafiku. Take zminka o Livemotion a Imagererady od adobe by stala za to.

David

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jejda  |  04. 02. 2002 14:21

protoze flash je svinstvo a na webu nema co delat. az si neco prectete o svg, tak pochopite . . . na webu by binarni humus jako flash nebo java nemel co delat, mely by tam byt "otevrene" formaty typu html, js, vbs, svg, dhtml apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kron  |  03. 02. 2002 09:30

Naprostý souhlas - můžu sice "chytrého" zákazníka poslat s jeho názory do háje, ale příští měsíc můžu taky chroustat šváby.

Víc se mi ale nezdá to, že autor článku lamentuje nad podobností stránek a sám nabízí jako nepostradatelné programy produkty, které svými přednastavenými efekty přímo vedou k této podobnosti (např. zmiňované Ulead nebo MagicFlare).
"zlatej photoshop a dreamweaver" bez stovky efektů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperX  |  03. 02. 2002 21:34

PEKNA BLBOST!

Ak ste profesional a viete co robite a viete to robit poriadne, tak aj toho najvacsieho magora a chytraka presvedcite o tom ze vy mate pravdu a nie on a dunutite ho aby bol stastny ako blcha ze vas poslucha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sumil  |  03. 02. 2002 08:56

co maji do prdele diru a podle toho to tak vypada. na druhou stranu, pokud mi zakaznik rekne: tyhle obrazky tam nechci a vis co? vubec zadny tam nedavej a nebo opacnej extrem naskenuj tuhle a3 a sup tam s tim. a pak mi rika jak by to vlastne melo vsechno vypadat (vlevo bude takova ta klikaci plocha) atd. tak s tim sice neco zkusim ale je to tezky... on to plati a on je nejchytrejsi 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor