Prachy v Internetu - nová studie

Z velkých firem je jich 97% připojeno k Internetu, 86 % má vlastní web.
S poslední statistikou týkající se (nejen) internetové komerce vyrukoval eMarketer - zatím skoro neznámá firma, která ale mezi zavedenými svou aktivitou působí jako štika v rybníce. Jak známo, odhady internetové komerce se u různých analytiků liší až o řády, a to nejen v předpovědích, ale třeba i v součtech za minulý rok! Je proto nutné je brát opravdu s velkou rezervou, nicméně vás o ně připravit nemůžeme.

eMarketer tvrdí, že celkový obrat v e-commerce letos bude přes 20 mld. USD (velmi slušné číslo), přičemž z toho bude čtvrtina připadat na oblast spotřebitelskou ("maloobchod") a tři čtvrtiny na oblast business-to-business ("velkoobchod"). Ovšem, pro rok 2002 - to je nyní oblíbená meta věštíren, protože rok 2000 už je příliš blízko - předpovídá 26 mld. pro maloobchod, ale desateronásobek pro velkoobchod. Čili: internetové maloobchody (typu knihkupectví) porostou poměrně pomalu, internetové velkoobchody naopak velmi rychle.

Zde se ale zastavme. Mezi oběma oblastmi je obrovský rozdíl; zatímco maloobchod je skutečný obchod, který spočívá v nalezení a "ulovení" zákazníka, může oblast business-to-business znamenat pouze svět finančních transakcí. Tedy: pokud si zákazník koupí knihu u mě na webu, nekoupí si ji v knihkupectví, na rabatu vydělám já a ne knihkupec, dovedeno do absurdna knihkupci zahynou, zůstanou internetová knihkupectví. Ve světě business-to-business může jít ve velké míře pouze o zjednodušení existujících vztahů mezi partnery, tj. objednám si například vytištění knihy u svého dodavatele, u kterého objednávám už pět let, pouze veškeré transakce půjdou elektronicky. Tím neměním svět obchodu, pouze jej zjednodušují; nadále existuji já i můj dodavatel, pouze ta banka uprostřed může být jiná. eMarketer sice předpovídá, že se budou objevovat "virtual trading hubs", ale zatím mně to připadá nějak nedovařené. Zkrátka: jak bude doopravdy vypadat svět e-commerce typu business-to-business v roku 2002, neví vůbec nikdo.

Zajímavé jsou aktuální průzkumy týkající se připojenosti podle velikosti firem. Z velkých firem (nad 1000 lidí) je jich 97% připojeno k Internetu, 86 % má vlastní web. U středních firem to je 47 a 28%, u malých (pod sto lidí) je to jen 21 a 9%. To pochopitelně souvisí s tím, že připojení k Internetu i realizace webu je chápána jako "paušální" služba, která stojí jakýsi balík, ať jste firma velká nebo malá, takže velká na to peníze uvolní, malá nikoli. Že je tato představa nesprávná, avšak zakořeněná, také není nutné dodávat.

Váš názor Další článek: Databáze Oracle zdarma; Novell má aplikační a vývojové prostředí; minimálně dvě české firmy již nabízejí řešení.

Témata článku: Věda, Trading, Rabat, Studie, Prach, Velký byznys, Nová studie, E-Commerce, Stud, Business


Určitě si přečtěte

Google spouští vlastní VPN a konkurenci se to vůbec nelíbí
Lukáš Václavík
SoukromíVPNGoogle
Pozor na tyto doplňky pro Chrome a Edge. Mohou obsahovat malware, varuje Avast
Jakub Čížek
MalwareProhlížeče
26 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

26 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

** Prohlížeč Chrome obsahuje širokou škálu funkcí, neumí ale všechno ** Jeho schopnosti můžete rozšířit pomocí rozšíření ** Vybrali jsme pro vás zajímavé a užitečné doplňky

Karel Kilián | 44

Karel Kilián
Doplňky do prohlížečeChromeProhlížeče
Vybrali jsme 12 programovatelných hraček a stavebnic pro děti a jejich rodiče

Vybrali jsme 12 programovatelných hraček a stavebnic pro děti a jejich rodiče

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme stavebnice pro malé caparty i budoucí experty

Jakub Čížek | 10

Jakub Čížek
Stavebnice
Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

Starlink podle betatesterů: Rychlejší a levnější než satelitní internet v Česku

** Reddit se začíná plnit zkušenostmi se Starlinkem ** Při přímé viditelnosti dá i 120 Mb/s ** Klasický satelitní internet už teď dalece překonává

Jakub Čížek | 48

Jakub Čížek
StarlinkPoskytovatelé internetu
Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co má ještě smysl kupovat. A co ne?

** Notebooky s cenou do deseti tisíc korun jsou plné kompromisů ** Existuje několik modelů dobře použitelných pro nenáročné použití ** Vhodnou alternativou jsou tablety nebo repasované počítače

David Polesný | 94

David Polesný
Jak vybrat notebookNotebooky

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5