Práce z domova: lidé jsou pro

Diskuze čtenářů k článku

13. 10. 2008 16:23

Jsem studentka 3.ročníku vysoké školy ekonomické v Brně a pracuji na bakalářské práci na téma Teleworking.Chtěla bych Vás tímto poprosit, zda by byl/a někdo z Vás,kdo pracujete z domu,nebo jste pracoval ochoten/tna vyplnit mi dotazník, který využiji k praktické části mé práce(analýza Teleworkingu).Kdyžtak se mi napište na e-mail:NikaBuresova@seznam.cz Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bogart  |  27. 05. 2002 16:58

Knutha je třeba,

aspoň deset Knuthů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarek  |  27. 05. 2002 10:50

NEVIM JESTLI TO DELAS NASCHVAL, NEBO JE TO JENOM TVOJE NAIVITA, ALE PRESTAN LASKAVE POUZIVAT MUJ EMAIL nospam@private.cz 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav Hlavička  |  27. 05. 2002 01:48

Ono je to celé o tom, jak uvědomělý je zaměstnavatel. Naštěstí takoví jsou (jen je třeba pořádně hledat) a je potřeba to řádně ošetřit v pracovní smlouvě.

Práce z domova je to, co rozhodlo o tom, abych nastoupil ke svému současnému zaměstnavateli. Vzhledem k tomu, že cestou do práce a z práce bych zabil přes tři hodiny, je pro mne připojení k internetu a stažení/odeslání práce tou nejpohodlnější variantou. Do práce jedu třeba jen jednou nebo dvakrát týdně, když jsou porady, brainstormingy, analýzy nebo když je potřeba probrat něco, co by po telefonu probrat nešlo. Ušetřený čas mohu rozdělit mezi firmu a rodinu, takže ani jedna strana si nemusí stěžovat.

Zaměstnavatel si také nestěžuje, protože vše funguje tak, jak má. Každý má na každého telefonní spojení, každý je povinen svému spolupracovníkovi zvedat telefony (tj. nedělat mrtvého brouka) - což je jen malá daň za to, že pracovní doba de facto neexistuje. Svoji práci dělám tehdy, kdy na ni mám náladu (třeba celou noc, zatímco přes den můžu spát), musím jen dodržet termín a brát ohled na ty, kteří na mé práci závisejí (tedy kteří ji po mně přebírají a pokračují v ní).

Nedovedu si už po těch skoro dvou letech této práce představit, že bych musel někam v 7-8 hodin ráno přijít a povinně bušit do klávesnice. To je zcela kontraproduktivní a ubíjející. Někdo možná nad sebou šéfa s bičem potřebuje, ale já mám raději u práce pohodičku, klid, někdy i nějaký ten mok, který je na pracovišti obvykle zakázaný, pouštím si nahlas muziku, se kterou bych spolupracovníky nemohl obtěžovat, odbíhám si od práce kdy se mi zachce, sem tam si dám šlofíčka - a to vše přispívá k mnohem větší výkonnosti, než kdybych celý den otráveně seděl v přeplněné kanceláři amerického typu, kde by neustále bdělé oko sledovalo, jestli jsem si náhodou na dvě minuty nedovolil pustit Tetris.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haha  |  27. 05. 2002 11:33

pokud jde o "znormované" stereotypní datlovačky, tak je to OK, protože boss šetří náklady za cimry,

ale nelze toto aplikovat plošně, to je ostatně vidět i v USA, kde technika je mnohem dále, tedy v masovosti nasazení,

ale knuta je halt potřeba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Blaha  |  25. 05. 2002 17:15


Na zaklade mych zkusenosti ze zahranici ( www.absolute.com ) bych uvedl tri zakladni predpoklady pro praci z domu:

1) Firma je ochotna to akceptovat.

Pokud firma hodnoti vasi praci na zaklade vysledku a ne na poctu stravenych hodin primo ve firme ( ne vsude je tomu tak ) je to rozhodne pro ni vyhodne. Zalezi samozrejme na konkretni pozici ve firme. V mem pripade to znamena, ze treba vyvojari nemaji zadny problem pracovat na zadani doma a nikoho nezajima, kdy a kolik hodin na tom pracuje. Rozhodujici je predlozeny vysledek v danem terminu. Dost tezko muze pracovat z domu treba technicka podpora ci obchodni oddeleni. Ikdyz i to by bylo teoreticky mozne.

2) Dotycny pracovnik je zodpovedny a hodnoceny za vysledky sve prace.

Je jasne, ze clovek musi sam "citit" to, ze pokud mu firma umozni praci z domu, tak ma zodpovednost. Neni proste mozne rict, ze budu pracovat tento tyden z domu a pak odjedu na dovolenou. Abych uvedl takovy extremni priklad.... Proste musite byt behem normalnich pracovnich hodin dosazitelny aspon na mobilu nebo musite dat vedet, ze z jistych duvodu budete mimo po urcity casovy usek. Toto je priklad pro zamestnance, kteri maji pevnou pracovni smlouvu a jsou vazani na firmu. Pokud pracujete na kontrakt je uplne jedno kde jste a kdy na tom delate. Proste akorat predlozite vysledek vaseho snazeni.

3) Technicke vybaveni.

Pominu technickou otazku pripojeni, to je samozrejmost. Ja sam pres VPN a pcAnywhere vlastne z domaciho PC "ovladam" muj stroj ve firme a nemam zadny problem. Je to naprosto stejne akorat misto na zidli v praci sedim doma. Pokud delam na problemu, ktery nevyzaduje pripojeni do prace tak pouzivam domaci stroj a z prace mi chodi jen maily na ktere odpovidam. Mimochodem co se tyce PC tak firma pracovnikum poskytuje pro tyto ucely vlastni stroje. Ty muzete vyuzivat i pro osobni potrebu, dulezite je aby jste splnil to co od vas jako zamestnance ocekava.

Takze i tak to muze fungovat a nekde funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Blaha  |  25. 05. 2002 22:36

Upozornil me jeden ctenar mailem  na to,  co myslim tim 'strojem' v mem prispevku.  Nemyslim soustruh samozrejme, ale asi jsem mel ten "stroj" dat do uvozovek.  Myslim jako muj "vyrobni prostredek" cili obycejne PC  a doufam, ze vetsina pochopila. Ja nevim. Jsem uz tak zvykly pouzivat ten pojem ( aspon co se HW  tyce) , ze me nenapadlo uvazovat o problemech s tim souvisejich.  Je to podle me stejne jako kdyz nekdo napise "zelezo" a mysli HW.   Se omlouvam....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míša  |  24. 05. 2002 15:25

 Jsem ráda, že se tady objevilo téma teleworkingu. Taky já jsem byla asi 3 měsíce teleworker a shrnula bych to jednodušše pozitivně. Je to ovšem záležitost výstostně individuální: musíte mít ideálně nejen samostatnou a vybavenou pracovnu a práci, kterou takto dělat lze, ale především určitou sebekázeň. Já vím, že tenhle styl vítají hlavně noční ptáci, co pracují od půlnoci dál, ale věřte, že to lze i klasicky: mě naopak vyhovovalo vstávat brzo (nejlépe ve stejnou hodinu) a pracovat rozumně, rozhodně ne moc do večera. Byli byste překvapení, za jakou dobu zvládnete své povinnosti

Samozřejmě úplně ideální je to pro ženy, které tak můžou v mezičase udělat spoustu věcí doma. Škoda, že se to zatím tak málo respektuje a uplatňuje...

mějte se v Živě fajn

Míša

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanik  |  24. 05. 2002 14:48

Na internetu je hodne /more/ informaci co to je "prace z domova", nicmene realnych pracovnich prilezitosti je temer 0% - nebo se mylim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olda  |  25. 05. 2002 06:24

Pripada mi to podobne. Zatim jsem se nepotkal se seriozni nabidkou. Zkuste rubriku prace doma. Proklikate se pres spoustu vaty ke konkretni strance, kde nabidnou, vetsinou za uplatu, poslat nejake podrobnosti.

Neznate nekdo odkaz na neco opravdu seriozniho?

Olda

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  24. 05. 2002 10:46

... je fajn, ale ako bolo spomenute cloveku sem tam urcite prospeju firemne akcie :)
najlepsia kombinacia je flexi-time a ciastocny teleworking
suvisi to s tym ze niekedy ak sa pracuje na vnutrofiremnych aplikaciach tak je to predsa len rychlesie odladovat priamo na mieste cinu
inak co vravel ze prave ranajkoval tak v ramci flexi time to tiez nie je problem
s osobnych skusenosti mozem povedat ze zrovna v brandzi IT je to v pohode ked clovek dojde do prace medzi 11 a 12tou a odide vecer popr si cez tyzden "nadrobi" a v piatok dojde len od 11 do 13.00 :)
vsetko ide, zavisi od daneho cloveka ako sa vie zorganizovat a samozrejme aj od sefstva ci take nieco schvalia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lister  |  24. 05. 2002 10:21

Takze lidicky, sem programator a pracuju z domova, pripojen sem 128Kbit pres CATV za 980,- Kc mesicne od spolecnosti www.tesmedia.cz, musim rict, ze pohodovejsi job sem mel akorat v campu ve francii ;O)).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PavelKo  |  24. 05. 2002 10:16

a jsem zcela spokojen. Žádné idiotské ranní stávání a trmácení se někam na nějakou hodinu. Pracovní dobu si rozvrhnu zcela podle sebe (9/10-13, 14-19). Hodně práce udělám až večer (20-24), jsem vyložená noční sůva. To by asi v práci nešlo.

Pochopitelně mám samostatnou vybavenou pracovnu (server, PC), pevné připojení do Internetu (1 MB), telefonní linky mobil.

Ze začátku (než jsme se s rodinou přestěhovali do svého) jsem pracoval v obýváku (měli jsme jen 2 + 1). Bylo to nicmoc, ale žena chodila do práce (chudina se drkotala denně dvě hodiny trolejákem), byl klid (až na běžný "panelákový" ruch). Horší bylo až se narodil malej. Ty tři měsíce do odstěhování byl jako očistec. Spal jsem do 4 hodin denně, taky jsem podle toho vypadal (kruhy, apod.)

Mimochodem, právě jsem dosnídal ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  24. 05. 2002 10:45


Horší bylo až se narodil malej. Ty tři měsíce do odstěhování
byl jako očistec


Asi to tak nebylo mysleno (doufam), ale vyznelo to tak, jako ze jste v tom starem 2+1 neco zapomeli -- to dite Po trech mesicich po narozeni jste se odstehovali a byl klid? To jako to dite tam ted samo zije, vychovava se, vari si... Je to docela bourak -- ja jsem byl obdobnych veci schopen az tak kolem 10 let. Jak casto za nim chodite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohuslav Roztočil  |  24. 05. 2002 11:09

Důležitým faktorem je asi ta samostatná pracovna, že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozka  |  24. 05. 2002 13:21

kdepak, ono je samostatne, ono se obcas doplazi na navstevu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bogart  |  24. 05. 2002 09:16

Představa, že visíte doma na nějakém enginu ala CVS a dostáváte prachy dle nějaké=ho klíče za kód, dokument, řešení, dávku práce, obchod atd není nerealizovatlná.

Paradoxně kontrola ze strany managerů může být mnohem efektivnější. V práci Vám nezdůvodní, proč by měli sledovat instantně aktivní okna, která máte na monitoru. Při práci doma na to asi kývnete jako na rozumné, ne??

Děláte to někdo takto? Podělte se zkušenostmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  24. 05. 2002 10:15

Přesně tak, představa práce doma je SCI-FI podobné ideiím komunismu. Je velice málo natolik schopných a uvědomělých lidí, kteří by mohli doma pracovat. Z pohledu managmentu však i to zavání velkými riziky a je to cesta do pekel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 05. 2002 13:32

Ale kdepak, zalezi jen na lidech. Pro me je treba naprosto nesnesitelna "typicka" pracovni doba a proto jsem rad ze muzu pracovat ve sve oblibene dobe 20 - 04. A hlavne tu odpadaji problemy s ptakovinami typu dochazka, dovolena apod. Proste bud chces penize nebo volny cas a mas moznost si vybrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  24. 05. 2002 16:02

Pokud to vemete až tak do důsledků, tak to pro zaměstnavatele nepředstavuje moc výhod, ale zato dost rizik. V podstatě má k dispozici pracovní sílu, která občas něco dělá, ale dlouhodobě s ní nemůže počítat.

Jinými slovy, je to dobrá věc pokud zaměstnávate živnostníky, ale když potřebujete zaměstnance tak je to něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Langer  |  25. 05. 2002 08:48

POkud potřebujete zaměstnance, kteří si vaří kafíčko a 2 hodiny denně prokecají, tak ano. Obzvlášť pokud nemají šéfa přímo ve své kanceláři nedá se o rozdílech v produktivitě vůbec mluvit - vyjde to nastejno

 

Tomáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  27. 05. 2002 14:18

podle me tohle neni vubec pravda... pokud by timhle argumentoval treba podnikatel  (svy programatory nebude radsi nechavat doma, pac je to velky riziko,  nic neudelaj, neda se jim verit) tak je to bud spatnej podnikatel pac nema duveru ve svy zamestnance a nebo ma na prd zamestnance a mel je davno vyhodit kdyz se boji ze kdyz je pusti z pod bice, hned se na to vykaslou...

ja kdybych byl podnikatel tak by to melo velice jednoduchej model: klidne si delej doma, na chate, kdekoli chces, kdykoli a jak hodne chces ale kazdej tejden chci nejaky resume co uz je hotovo a jestli nenastanou nejaky komplikace, do 2 mesicu to chci mit hotovy, kdyz na to budes bezduvodne kalet, tak se rozloucime, tecka.

kdyz to pujde, budu mit dost informaci, prace bude hotova, je vse ok a ja sem rad ze nemusim nikoho honit a hlidat pracovni dobu a kdyz to nepude, kdyz 2 tejdny nebudu vedet co se deje a prace bude stagnovat, jednoduchy reseni = vyhazov inkriminovanyho pracovnika a hledani novyho kterej to zvladne...

takze podle me reci o tom ze je malo lidi ktery to dokazou, ze je to velky riziko atd atd sou uplne mimo...

ja uz sem mel tu moznost pracovat doma a musim rict ze by mi to vyhovovalo jak jako podnikateli tak jako jeho zamestnanci, vsechny vyhody vysoce prevysujou nevyhody.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  27. 05. 2002 17:32

Presne tak, je to jedine o kvalitnim systemu hodnoceni vysledku.

Pokud takovy system je - mate tu vyhodu ze ztrati sanci ruzne zm..di a p..delolizatele, ktere cele dny delaji chytry a zaneprazdneny xicht a jen blaboli na nekonecnich schuzich. Kdyby kazdy musel odevzdat v urceny termin urcity vysledek a nemel sanci ani prilezitost se vykecavat z toho proc by to neslo a proc by to mel udelat radeji nekdo jiny nez on pak by se hodne podniku podstatne procistilo od ruznych cizopasniku

A co se tyce objektivnich vyhod - jsou prece zrejme: zamestnavatel nemusi kupovat PC (ani software, pokud to clovek uz "vlastni" ), nemusi se platit kancelare (topeni, elektrina a vse veci okolo), nemusi se vsude prohanet hlidaci - kazdy se ohlida sam . A pokud ten ktery dotycny disciplinou neoplyva, praci flaka a nestiha - konec-zvonec, neni co resit, prijme se dalsi...

Pracoval jsem tak i ja a myslim ze tam je budoucnost, sice ne pro vsechny, ale pro vetsinu... Cest vyjimkam: policie, servirky, uklizecky, stavbari,........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  24. 05. 2002 13:44

> Je velice málo natolik schopných a uvědomělých lidí, kteří by mohli doma pracovat..

Děkuji za ocenění mých osobních kvalit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  24. 05. 2002 16:04

Cítím v tom mírnou ironii, ale jeli tomu tak a dlouhodobě to funguje, pak si to ocenění jistě zaslouží. To nelze nikomu odpírat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  24. 05. 2002 10:25

Programátory spolupracující ve skupině přes CVSko neznám (možná znám, ale nebavili jsme se o tom), ale zrovna v téhle branži je lidí, co pracují doma, opravdu hodně. Samozřejmě to není způsob vhodný pro všechny nátury, ale člověk, který se nedokope k práci, brzy zjistí, že nedostává zaplaceno, člověk, který si nezorganizuje vhodně den, je po pár týdnech zralý na blázinec a workoholikům hrozí, že zkolabují, a jestli nemají nikoho, kdo by jim zavolal záchranku, nepřežijí.

Mně práce z domova vyhovuje. Drobné technické problémy (především koordinace, komunikace a sdílení zdrojů) řešíme za pochodu. Právě možnost pracovat z domova mě přesvědčila k tomu, abych u CPressu nastoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 05. 2002 11:28

I já mám možnost pracovat z domova.

Po technické stránce si nemám na co stěžovat, připojení je také bez problémů (dokonce rychlejší než z naší místní pobočky , s trochou velkorysosti nejsou dokonce problémy ani s videokonferencemi.

Mojim největším problémem je SW podpora. Přesněji řečeno, intranet našífirmy s něčím takovým nepočítá a tak jsou problémy se sdílením souborů. Až se povede vyřešit i tento zádrhel, bude prakticky jedno, kde zrovna sedím (zkoušel jsem to i z německého vlaku ICE a také to fungovalo

Vlastně ještě je tady jedna věc, která mi doma chybí - kuřícké přestávky. To je totiž jeden z nejefektivnějších informačních kanálů a když k nim člověk nemá přístup, je to obrovská nevýhoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  24. 05. 2002 23:00

DD,

prave jsem si vyzkousel 21 dni 2000+  km z prace. vyjma par klientum kterym jsem vysvetlil z eneberu mobil ale ze sedim na tlustem drate (skandinavie takze inet pohoda) se nic nedelo rada lidi ani nevedela ze mam kancelar 600m od more a kdykoliv si muzu sebrat notase a jit si sednotu do parku a pres bezdrat (byl tam takovej xDSL router co to umel) vesele 2,5 hodniny pracovat nez to vzda baterka.

ano delam v IT nutno podotknout a zcela seriozne se zabyvam myselnkou IP telefonie a proste zvedat prazske cislo nekolik tisic kilometru odsud.

MK

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peeter  |  24. 05. 2002 07:53

Já Vám povím, je to o odpovednosti, protože doma bych asi fakt pracovat nemohl - zvrhlo by se to v brutální smažení her apob... (práce žádná)

Neříkám že v práci nehrajeme (když je čas) - ale rozhodně tady odvedeme kus rozumné práce - protože máme nad sebou bič.... Takže lepší je bejt v práci (i když to ranní vztávání v pět...no)

Mimochodem, kontakt s lidma je taky důležitej... :o)

S pozdravem

               Peeter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  24. 05. 2002 11:33

to bys dělal jenom než by došly prachy, pak bys makal jak mourovatej, neboj. sám jsem si to zkusil - nejdřív jsem si stále říkal, že jsem doma, udělám to kdykoli, takže se ještě mrknu na film, zahraju hru, zmáknu práci v noci. Pak se najednou začaly hrnout termíny a začalo to bejt blbý. teď, když už mám možnost občas něco udělat doma, tak nejdřív makám a pak až přijdou nařadu koníčky apod.

peníze člověka naučej tak krásně si organizovat práci ;) kdo to nedokáže, prostě nedostane penízky. je to triviální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peeter  |  27. 05. 2002 08:33

NO právě je to o odpovědnosti - a to bych se asi fakt musel nejdřív naučit... A že by to nebylo jednoduchý.... :o(

 

S pozdravem

           Peeter

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John  |  28. 05. 2002 10:13

Presne tak, pracovat doma je tezsi, nez v praci. Clovek potrebuje vlastni pokoj, kde ho nikdo nerusi (v pripade programatora), a v uvozovkach nejaky ten bic (treba jen v podobe vlastni odpovednosti). Usetri sice cas za cestovani, ale ja se rad projdu. Doma bych prisel uplne o pohyb a nedozil bych se duchodu, .
John

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  24. 05. 2002 07:03

Bylo by to dobre, clovek by neztratil dene nekolik hodin cestovanim.
A mohl by se mezi praci vykoupat nebo pri unave vyspat.

Hrozi ale dve nebezpeci. Kdysi o nich psali v nejakem casopise (CHIPu?).

1)    Clovek se k praci nedostane nebo ji ma rozkouskovanou. Rodina na vas mluvi,
     odbihate, jde televize, i kdyz vas nezajima) atd.
        Priznejme si to, ze nejlepsi by bylo delat, kdyz rodina odejde do prace/do skoly
     nebo vecer od ~22:00-~02:00. A od kolika rano? Verne vstaval v 6.
        Navic je to o samostatnosti, odpovednosti. Nektera (zduraznuji nektera) mladez 
     ma dost nechut k praci.

2) Hrozi prepracovani a vycerpani. Kdyz se honi termin, kdyz je prace zajimava,
     kdyz se resi problem (programatori to znaji), tak clovek ztraci pojem o case.

Me by se libilo zejmena to, ze bych si dvacet minut zdrimnul (ja opravdu jen tak tu hodinku,
vic ne). Na nekterou praci take clovek musi mit naladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
omyl  |  24. 05. 2002 06:44

a je náchylný k depresím,

pokud není ve skupině jemu blízkých osob, to je známý fakt,

 takže bez jiných lidí (i kolegů na pracovišti (=paradox?)) jemu blízkých strádá..

není tedy relevantní opájet se iluzí o mravenečcích doma sedících...odtržených od sociálního kontaktu, komunikace, know-how, víte mluvené slovo+vizuální+přímý kontakt, je pořád efektivnější, než čumění do internetu..

doporučuji prostudovat segment psychologie: psychologii osobnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  24. 05. 2002 06:53

doporučuji prostudovat segment : jak se dela teleworking
   Nikdo nerika, ze jste 30 dni doma. Napr. analytik a programator
se musi ucastnit porad, brainstormingu, neni nad to diskutovat
nad problemem skupinove.
   Ale dva tri dny v tydnu nebo s konkeretnim ukolem (nebo jen etapou)
muzete byt klidne na chate u vody nebo na horach. Lepsi nez
v zakourenem meste.
   P.S.: Me by ta havet (myslim kolegy) opravdu schazela!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MooMoo  |  24. 05. 2002 17:10

Ja teda nevim, pracuju doma jako programator a maximalne mi to vyhovuje. Meetingy se samozrejme delaji, ale chodit nekam do prace, to bych zabil minimalne hodinu v dopravnich prostredcich. Btw, komunikovat se da po inetu i hlasem, treba MSN, takze se klidne daji probrat a diskutovat problemy atd. Samozrejme ze takovyto dlouhodboy trend zhorsuje komunikacni schopnosti, jednani s lidmi a podobne, ale taky tady nikdo nemluvi o tom, ze clovek si rok sedi doma, keca s lidma pres pevnou lajnu a tot vse. Debata je spis o tom, ze vazne nechapu, na co bych treba ja musel chodit do prace, kdyz je to kontraproduktivni. Mne osobne se lip premysli vecer, proto radeji pracuju vecer. Nikdo se do mne nestara a spokojenost je obrovska na obou stranach, jak moji tak zamestnavatele. Jde jenom o to, ze tento jev neni nikde nijak zachycen, jde jenom o dobrou vuli na obou stranach. Takze nejakou novelizaci by to urcite chtelo. Ovsem to by nekolik lidi, kteri jezdi do prace s notebookem cenovo presahujicim tu stovecku, nekdy taky premysleli, na co ta bedna asi je a co umoznuje (mirne receno, "trosicku zaspali dobu"). Tak zatim jenom tolik jsem htel do tehle diskuze. P.S. Co se tyce toho know-how, to taky spis zjistim z internetu, nez od lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kecy  |  27. 05. 2002 11:28

Co se tyce toho know-how, to taky spis zjistim z internetu, nez od lidi,,

hovno hovno, člověk má totiž tendenci upadat do stereotypu (i na tom internetu), a není-li patřičně interaktivně stresován a vystavován premanentní konkurenci , tak shnije a zaroste do vlastních hoven pod sebou...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 05. 2002 01:28

Teleworking je totiž příliš o svobodě, zodpovědnosti a samostatnosti. To jde přesně proti zájmum této vlády, která potřebuje maximálně manipulovatelné jedince. Oboje (jak zákonník práce tak dostupný Internet) je rukou vlády a podle toho to vypadá. Kdepak, socialismus si rozvracet nenechají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  24. 05. 2002 06:50

Spis bych to videl tak, ze ti duchodci jsou o kolo pozadu
a nevedi, o cem je rec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PavelKo  |  24. 05. 2002 09:57

Jen o jedno kolo? Horší podpora Internetu je snad už jen (či dokonce už jen byla) v Afganistánu...

Ti dědkové "nahoře" nemaj o Inetu ani páru, vyjma toho, že se cosi jménem Internet zavádí do škol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psouk  |  24. 05. 2002 15:09

Cheche, tak Indos bych zrovna nezminoval... :)) Jestli to ma vypovidat o tom, jak tomu rozumnej, tak je to teda hodne smutny... :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zip  |  24. 05. 2002 15:27

to je presne, bohuzel to neni problem jenom te nasi vlady ale cele Evropy, lepsi to nebude, prijatelny samostatny jedinec je tu jenom kriminalni zivel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor