Zvuk zmršený ztrátovou kompilací rozezná naprosto každý - a to v jakémkoli bitrate. Není třeba na to super ucho:
Za prvé: Stačí si pustit činely nebo triangly - a slyšíte, že namísto zvonění je to hluché až hrůza.
Za druhé: Pusťte si symfonický orchestr s mnoha nástroji. A sledujte vysoké tóny.
Všechny ztrátové komprese odřezávají výšky, a všechny ztrátové komprese mají problém s mnoha zdroji zvuku najednou. Je to proto, že celý slavný psychoaktustický model je šitý na hloubky a středy a ne jediný zdroj zvuku.
Komukoli ukáži, jak se projevuje zkreslení ztrátovou kompresí, ton to už pozná navždy. Vyzkoušeno zatím asi na několika set lidech.
Pokud se dělají poslechové testy na heavy metalu nebo na duc duc hudbě, tak tam poslechové testy opravdu rozeznají kulové s přehazovačkou. Udělejte si test viz ad 1, 2 - a poznáte jakoukoli ztrátovou kompresi.
Já sice nedělám audio, ale hraji na hudební nástroje, a přesně vím, jak mají ty nsátroje znít. Jakákoli ztrátová komprese mi zkroutí uši i mozek do vrtule, protože se z toho ztratí správná barva nástroje (následkem odrížnutí výšek, tedy vyšších hamronických, které tu barvu dělají).
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 01. 2019 20:21