koukám, že jste nikdo, ani redaktor neslyšeli že Sony má svůj vlastní BT kodek LDAC který přenáší zvuk v kvalitě blížící se HiRes.
LDAC jako naprosto každý ztrátový kodek przní zvuk až hrůza. Stačí pár faktů:1) HiRes audio ve stereo provedení vyžaduje k nezkreslenému přenosu beze ztrát rychlost linky 4608 kb/s2) LDAC nabídne k ideálním případě AŽ 990 kb/s. Zbytek se musí odřezat, a zvuk pak za mnoho nestojí. Odřezání se děje klasicky diskrétní kosinovou transformací.***Pokud chcete z gramofonu udělat Bluetooth přenos, tak v první řadě musíte do gramofonu zabudovat A/D převodník (ten bude v této cenové kategorii fujtabl - pokud to přebírá na 24 bitů), dále zvuk se zprzní ztrátovou kompresí LDAC, pak dojde k přenosu přes bluetooth.
Nicméně nic lepšího než LDAC pro Bluetooth není. Pro audiofily s netopýříma ušima to možná není dostatečné, ale podle slepých testů většina lidí nepozná rozdíl mezi nekomprimovaným a komprimovaným zvukem už od pouhých 192 kbps (u OGG/AAC), takže 990 kbps je pro většinovou populaci kvalita nad míru dostatečná.
Zvuk zmršený ztrátovou kompilací rozezná naprosto každý - a to v jakémkoli bitrate. Není třeba na to super ucho:Za prvé: Stačí si pustit činely nebo triangly - a slyšíte, že namísto zvonění je to hluché až hrůza.Za druhé: Pusťte si symfonický orchestr s mnoha nástroji. A sledujte vysoké tóny.Všechny ztrátové komprese odřezávají výšky, a všechny ztrátové komprese mají problém s mnoha zdroji zvuku najednou. Je to proto, že celý slavný psychoaktustický model je šitý na hloubky a středy a ne jediný zdroj zvuku.Komukoli ukáži, jak se projevuje zkreslení ztrátovou kompresí, ton to už pozná navždy. Vyzkoušeno zatím asi na několika set lidech.Pokud se dělají poslechové testy na heavy metalu nebo na duc duc hudbě, tak tam poslechové testy opravdu rozeznají kulové s přehazovačkou. Udělejte si test viz ad 1, 2 - a poznáte jakoukoli ztrátovou kompresi.Já sice nedělám audio, ale hraji na hudební nástroje, a přesně vím, jak mají ty nsátroje znít. Jakákoli ztrátová komprese mi zkroutí uši i mozek do vrtule, protože se z toho ztratí správná barva nástroje (následkem odrížnutí výšek, tedy vyšších hamronických, které tu barvu dělají).
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 1. 2019 20:21
Ja mam treba "metr" desek a nemam je cim prehrat. A audiofil fakt nejsem. Ta tesla jako gramofon, co je nekde v komore, je neopuzitelna. Tohle by se hodilo. Ano vsiml jsem si, ze Kaufland nabizel gramofony - mam ten pocit ze to byl Sencor, mozna i neco horsiho - pokud je neco takoveho vubec mozne.A mimochodem gramec s vystupem na BT prodava i Mall - iON Pro100BT, takze nic noveho pod sluncem
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 1. 2019 21:35
Pokud chcete prehravat desky a zaroven i chcete, aby vam zbyly nejake vlasy na hlave, tak si kupte neco minimalne od Pro-Jectu, kdyz uz ne treba od Transrotoru.
Jo ten pro-ject je dost zajimavy.
Tie dostupné pro-jecty síce vyzerajú zaujímavo, ale keď si to človek obzrie zblízka... Meh, radšej si trošku priplatiť za niečo od Rega. A hovorím to ako majiteľ pro-ject debut carbon - celé rameno je v plastovom púzdre, páčka spúšťania ramena mi jedného dňa zostala v ruke, motor prenáša brum...
Pro core88: Milé core, někteří lidé používají gramofony, protože analogový zvuk, je nejblíže originálu. Na to není třeba zvláštního vzdělání, pokud jste se někdy vážněji zvukem zabýval. Takže honit kvalitní zvuk do jedniček a nul, je poněkud mimo mísu. Dnes je ovšem řada "znalců" kteří na digitální zvuk nedají dopustit (jejich věc). Znám také jednoho "znalce" který se vyjadřuje veřejně o hudbě i hudebnících (mnohdy kriticky), hodnotí a přitom doma poslouchá vážnou hudbu buď z televizních (to v lepším případě), nebo počítačových plastových minibedniček. Alespoň chodí na koncerty.
No pokud dnes někdo chce analogový zvuk tak by si měl kupovat jen desky ze začátku 90.let Tam se ještě nahrávalo analogově a začínalo se s digitálem . Dneska se zápis na vinyl provádí z digitální matrice a jedný co je na dnešním vinylu analogový je ten zápis a přehrávání . Gramofon mám a něco málo o tom vím. Právě proto sem psal že si to lidi kupujou jako modní doplněk. Ta věc v článku je toho příkladem . Nejde tam nastavit ani základní věc jako je anti-skating nebo síla jakou působí hrot na drážku .
Znovu a ještě jednou: U digitálního signálu záleží na třech věcech:1) Bitovém rozlišení (16 nebo 24 bitů).2) Frekvenci vzorkování.3) Kvalitě A/D převodníku, který to vzorkuje.Za předpokladu slušně vysokých čísel u 1, 2, 3 není mezi kvalitou analogového a digitálního signálu rozdíl. Tak tomu bývá u kvalitních nahrávacích studií, kde opravdu digitální zpracování nic nezhoršuje (pokud ten maník, co to obsluhuje nazačne chtít upravovat uměle zvuk).Ovšem parametry digitálního signálu, které jdou přes bluetooth, CD, mp3, apod. - dávají podstatně horší signál než analogový signál z vinylové desky.Gramofon si tedy lidé nepořizují jen kvůli módě. Pokud se ovšem zvuk začne přenášet přes bleutooth, tak je opravdu kvalita gramofonu vepsí a zvuk je zničený. Gramofon s bluetooth si koupí opravdu jen snob či moula, který si potřebuje prodloužit penis, protože je to nesmysl.
Tak jako proč ne . Většina lidí si stejně gramofon kupuje jen jako modní výstřelek protože někde slyšeli že to má lepší zvuk než jedničky a nuly .
Přesně tak, v audiu platí, že něco slyšíte. 🙂 Takže slyšeli gramofon a pochopili, že to má lepší zvuk.
Buď jsem snob, chci se ukázat že jsem "in" a mám klasický gramofon, a pak si reprobedny klidně připojím přes bluetooth, protože je mi jedno co poslouchám. A nebo jsem audionadšenec (což není nic špatného) a chci si poslechnout čistě analogový zvuk, kterého se jedničky a nuly ani nedotkly. Pak si ovšem nemohu připojit repráky přes digitální rozhraní, protože tím celou svou snahu o analogový poslech stavím na hlavu … 🙂
No nevím jestli se někde nahrává analogově. Všechno se to nahrává a upravuje digitálně jediný co se blíží analogu je zápis na matrici gramodesky . Takže pokud někdo chce pravý analog tak jedině desky co jsou starý 30-40 let .
Digitální zvuk umí být kvalitní, ale určitě ne v bitovém rozlišení a frekvenci vzorkování, jaká jde přes Bluetooth, nebo přes CD. To je ten rozdíl. V nahrávacích studiích jsou poněkud jiné hodnoty digitálního signálu.Jinak řečeno, gramodeska, jejíž zvuk projde přes Bluetooth - tak kvalita zvuku už z fyzikálních zákonů klesne na zlomeček.
Ono celkově se bavit o kvalitě u gramodesek je dosti problematické, možná u zcela nepoužívaných desek, ale určitě ne u gramodesek s desítkami přehrání na průměrném "skoro-soustruhu"...ale já to lidem neberu, poslech hudby je silně subjektivní a založený na emocích. Podobně bychom mohli dojít k zajímavému závěru u elektronkových zesilovačů...ale co, když ty elektronky tak hezky žhaví ve tmě 🙂
Bavit se kldině můžeme, pokud o tom něco víte a nestřílíte jen tak do placu. Ale zřejmě nic.Nicméně poslech i té ošoustané gramodesky je jednoduše kvalitnější než cokoli co pošlete přes bluetooth. Všechno chce svou úměru. Je to stejné, jako když půjdete do špičkové restaurace špičkového kuchaře a pak do jeho vypiplaného jídla mu nakydáte kečup z Kauflandu.
Proč tolik arogance? Já tady píšu něco o BT? Pouze upozorňuji, že dělat nějakou modlu elektroakustiky z gramodesek je stejně hloupé, jako považovat SACD za svatý grál a nic na tom nezmění technické parametry nosiče.Stejně tak nechápu, proč by měl být hlupák ten, komu stačí na přenos zvuku BT..ne každý vyžaduje (a anatomie jeho ucha dovolí) DSD, dynamiku minimálně 114 dB, gigabitový bit rate a kabely z bezkyslíkaté mědi s ručně provedeným opletem (či co dnes letí mezi fanatickými audiofily)
Proč tak arogantně? Už jste off topic stihl vysmát se elektronkovým zesilovačům, SACD, atd. Aniž byste problému rozuměl.Upozorňuji, že nejsem audiofil. Nemám doma nic jako audio kromě chrchlajících bedýnek k PC.Tranzistorový a elektronkový zesilovač má jinou charakteristiku. Polovodičový přechod PN vytváří sudé harmonické, zatímco charakteristika elektornek vytváří přirozeně liché harmonické. Obojí je zkreslení, a to druhé je pro ucho přijatelnější. Udělat věrný (před)zesilovač není snadné, zvláště pokud se má vyhnout zkreslením typickým pro tu kterou součástku. Jde to samozřejmě, ale chce to nějaké znalosti při návrhu (před)zesilovače. Tak nějak to vzniklo s těmi elektronkami a má to reálný podklad.Na druhé straně existují věci, které se přehánějí. Například kabely za astronomické ceny ze super mědi či dražších kovů, apod., jejichž nákup je jen zbytečným posíláním peněz do WC.Obecně je celé audio nehorázně předražené. Mnohem levnější a kvalitnější věci si uděláte sám doma na koleně, než to co dostanete koupit v audio obchodech.
Názor byl 2× upraven, naposled 14. 1. 2019 09:40
Aha, problému nerozumím, jenom pan Hassan je odborník...možná byste byl překvapen, na které diskuzi jsme se již setkali...pokud jste takový odborník. Tato diskuze opravdu nemá smysl, přeji pěkné "palcování" vlastních příspěvků a mnoho DIY úspěchů. 😀
No ja jsem snob i audionadsenec, akorat ze ted po padesatce mne uz hraje vsechno stejne ... a navic nejak slabe :(
Ultrapíčovina. Jak se píše v článku, gramofon si kupují audio šílenci, kteří slyší trávu růst. Snad si někdo nemohl myslet, že zvuk z gramofonu zrujnují přes bluetooth. To je jako by se dívali na TV přes flašku od piva.
Asi máte velmi podrobné informace o produktu, že jste to tak odsoudil. Dle mého si to určitou skupinu zákazníků najde
Co to meleš, když tomu nerozumíš a nevíš o co jde, tak radši mlč.
Aby byl gramofon zajímavý pro tuhle sortu, musel by stát aspoň desetkrát tolik 🙂
BT do gramofonu je nesmysl ...Já volám: Bluetooth do každé gramofonové desky!
Kaufland, minulý týden 2999,- Kč. Nebylo to sice Sony, ale tenký gramec s bluetooth. Kvalita asi bude přiměřená ceně, ale i tak.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.