Směrnice je jedna věc, realita druhá. Navíc to není jen na bance, ale na karetní společnosti.
Celý problém je v samotné implementaci zabezpečení. Karetní společnosti i banky důrazně doporučuji použít 3D secure. Jenže problém je na počátku, kdy zahraniční obchodník, eshopy, služby, hotely, obchody, instituce a tak dále nemají možnost nebo odmítají 3D secure zavést. A že jich je dost. Kdyby karetní společnost zavedla 3D secure jako povinnost, tak právě kvůli ním by velké množství plateb nefungovalo a ty firmy by přišli o příjem. A než naslouchat a zabezpečit, tak je raději zažaluji. A vyhráli by. Proto karetní společnosti raději ustoupili a 3D secure je dobrovolný.
Z čehož vyplývá, že i nadále je možné platit bez ověření. Záleží jen a jen na obchodníkovi, zda zavede bezpečnější 3D secure nebo na to kašle a jede po staru bez ověření.
Tady nezbývá nic jiného, než ověřovat obchodníka, zda má nebo nemá 3D secure. Pokud nemá, tak se mu vyhýbat. Jenže je tu právě ten problém se zneužíváním a krádeži karet. Záškodníci mohou použít zahraniční prostředky bez podpory 3D secure. Pak mohou vesele luxovat, i když vy sám jste nucen používat PSD2 prvky.
PSD2 je spíše otrava pro klienty, nikoli pro obchodníky nebo škodiče.Jednou se mi nedávno stalo, že někdo ze zahraničí dvakrát neoprávněně provedl platbu kartou a banka to neodmítla. Naštěstí transakce byla jen bloknuta (ve smyslu nezaúčtovaná) a po pár dnech nestržena/ignorována. Takže jsem o peníze nepřišel. Kdyby jo, tak bych musel transakci reklamovat. Ale i tak jsem musel kartu zablokovat.
V tomto doporučuji mít na kartě nízké prostředky nebo nastavit nízký limit, který můžete oželet. Pak je vysoká pravděpodobnost, že neoprávněná transakce bude zamítnuta z důvodu překročení limitu nebo nedostatku peněz. Budete-li pak potřebovat platit větší obnos, tak si dočasně limit navýšíte.