Omlouvám se délku, ale je to korespndence:
Takto jsem se obrátil na TELE2
Vážení, v průběhu srpna navštívila moji 85-letou matku Vaše dealerka 01-103300016 a přesvědčila ji, že podpisem smlouvy s Vámi na telekomfort ušetří měsíčně alespoň 200 Kč za paušál. Matka, která je sama a žije pouze z důchodu, samozřejmě na takovou nabídku slyšela a smlouvu podepsala. První fakturu od Vás si nedovedla vysvětlit, vždyť ta paní jenom hovořila o úsporách a za telefon si strhávají přímo z účtu, kam chodí důchod. To jsem ji vysvětlil, že Telekomu bude platit jen za pronájem linky, že ta paní za ní ostatní jistě zařídila a hovory bude platit Vám .
Poslední pátek mi ukazovala výpis ze spořitelny a výpisy z Telekomu. Málem omdlela, když jsem ji ukázal, že nejen platí Vám za hovory, ale každý měsíc platí nadále Telekomu 405.50 Kč a má 60 volných minut, které nemůže využít, protože jeji všechny hovory jste si převzali Vy (a pak o ně přichází bez náhrady), že místo úspory 200 Kč platí cca o 200 Kč měsíčně více.
Nerad bych tento Váš postup, při kterém jste zcela evidentně zneužili svého postavení vůči 85ti leté babičce, předával kontrolním orgánům, a proto očekávám, že:
- z každého měsíce ji vrátíte peníze za 60 provolaných minut, které díky Vám nemohla vyčerpat z paušálu Telecomu a Vám zaplatila
- s okamžitou platností ji buď umožníte v každém měsíci čerpat 60 volných minut od Telekomu nebo okamžitě smlouvu ukončíte.
A takto odpověděli:
...děkuji za zaslané připomínky, na které si dovoluji reagovat.
U telefonní linky xxxx byla skutečně aktivována služba Tele2Komfort.
Služba Tele2Komfort je pevná volba operátora, kdy jsou přes naši společnost
automaticky směřovány hlasové služby (bez nutnosti manuálně používat
předvolbu 1002).
Samozřejmě však klientům umožníme využití volného kreditu u Českého
Telecomu.
K tomuto účelu slouží předvolba 1022 (kód ČTc), která se umístí před volané číslo.
Volání přes předvolbu 1022 by účtoval pouze Český Telecom (popřípadě by bylo toto připojení odečteno z volného kreditu u této společnosti).
Paní zzzz zároveň může snížit tarif u ČTc na H.Zero.
U tohoto typu tarifu hradí nižší, paušální poplatek a tento tarif zároveň neobsahuje žádné volné minuty u ČTc.
1) Z naší strany není možné kompenzování minut u ČTc.
Naší společnosti hradí paní Burdová pouze hovory, které uskuteční přes naši společnosti.
2) Naše společnost umožní čerpání volných minut ČTc - pomocí předvolby 1022.
O zrušení služby Tele2komfort není možné zažádat telefonicky,
ani písemně u společnosti Tele2, ale je nutné postupovat následujícím
způsobem.
Zrušení služby Tele2Komfort je možné na základě telefonického kontaktu s
Českým Telecomem, kde můžete jako zákazník požádat o pevné nastavení
předvolby Českého Telecomu, čímž se automaticky vyruší pevné nastavení
předvolby 1002 u společnosti TELE2. Poté již vyřízení této záležitosti je v
kompetenci nového, Vámi zvoleného operátora.
Nebo je možné vyžádat si u Českého Telecomu formulář, s názvem "ZRUŠENÍ
PŘÍSTUPU ke službám jiného poskytovatele veřejných telekomunikačních služeb
pevným nastavením předvolby čísel", který klient vyplní a na základě takto
poskytnutých údajů, dojde ke zrušení pevného nastavení předvolby 1002.
S úctou,
Vladimír Vepřek
Oddělení péče o zákazníky Tele2
Vážený pane Vepřeku,
děkuji za zaslané informace. Bohužel to nemění nic na skutečnosti, že Vaše dealerka hrubým způsobem porušila dobré mravy. Od 85-ti leté babičky, zvyklé celý život na jednoho operátora, nemůžete očekávat, že bude obcházet operátory, zjišťovat si další podrobnosti postupu. O to by se měla postarat nebo být nápomocna právě Vaše dealerka. Jediné, co si má matka pamatovala z rozhovoru s Vaší dealerkou bylo, že ušetří 200 Kč měsíčně. Jednolo se tedy o prodej služby klamavou reklamou. A každé zboží nebo služba prodané klamavou reklamou, které nesplňuje proklamované parametry, je reklamovatelné. Takže nenazývejme to kompenzací a zrušme smlouvu od samého počátku a vraťte matce všechny platby, které Vám uhradila. Kdyby TELE2 bylo slušnou společností, tak před přepojením všech hovorů na sebe zvedne telefon, ověří si situaci u klienta a až následně přepojí hovory na sebe. Chová-li se jako pijavice, která jde bezohledně za svým ziskem, tak není co dodat.
Mimochodem Vás upozorňuji, že ve Všeobecných podmínkách o tom, že nadále bude moci používat služby jiného operátora nějakou předvolbou, nemáte ani zmínku.
Doufám, že k řešení přistoupíte racionálně a já nebudu nucen postup Vašeho dealera, které implicitně obhajujete, zveřejňovat na netu.
A zveřejňuji. Další odpověď p. Vepřeka jen opakovala neobhajitelné. Jsou to podvodníci.
mb