Když se dnes dívám na nabídku zboží Aliexpress, tak všude vidím označení CHOICE, kde je doprava nad 10USD zdarma, ale bez možnosti sledování balíku. Takže je otázkou zda je tedy ještě stále Aliexpress Standard Shipping dostupné? U položek co jsem procházel a jsou označené CHOICE jiná volba než free shipping není.
Nejlepší je nakupovat v sekci CHOICE. Slevy 50-70%, ověření prodejci se spoustou recenzí a fotek a doprava zdarma.
Mě to většinou chodí z českého Sinotransu, ale celně odbaveno v Budapešti a přes letiště v Mošnově.
Hlavně ať tam nění něco jako Cainaio for special goods nebo něco takovýho, to chodí z Taškentu a votravujou pak z celnice a chtěj vyplňovat internetový formuláře. Já se na vykváknul (fakt jim nebudu kvůli cetce za 2-3 dolary platit celní zastoupení) a stejně to došlo do schránky jako obvykle. Jen lituji tu ženskou u celníků, co to musí u takových blbostí zjevně ručně přepisovat z obálek/balíčků.B-]Zjevně je pro ně jednodušší to radši doručit (i když je to mimo EU), než pak řešit co s balíčkem popř. ekolikvidaci. Byl jsem rozhodnut, že pokud pošťačka bude vyzvánět a chtít bakšiš do ruky za vydání balíčku, že to prostě zapřu, že jsem nic neobjednával.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 4. 2023 21:40
Už jsem to našel:"From China to Czech Republic via Cainiao Super Economy for Special Goods"No a na tom internetovém formuláři chtěli vyplnit věci, které při nejlepší snaze nebylo stejně odkud vyčíst.
Podstatné je aby prodejce odesílal z meziskladu v EU a ne přímo z Číny. Někteří prodejci takhle dávají možnost výběru, i když zboží z Evropy je většinou dražší
Od doby, co platí nová pravidla ohledně proclení, jsem z Aliexpressu objednával už spoustu věcí (nižší desítky zásilek). A ani jednou se mi nestalo, že bych musel něco řešit nebo doplácet. Šlo o cetky za pár korun i balíky cca kolem tisícovky. Samozřejmostí bylo, že cena byla už včetně daně a doprava Cainiao/Aliexpress cokoliv. Naprostá většina zásilek šla přes Budapešť, kde ji bleskově proclili (do půl hodiny a ne klidně za pár týdnů, jak když to kdysi chodilo přes Prahu), pak do Mošnova a nakonec Českou poštou domů. Ta teda umí překvapit jak příjemně - ozval se řidič, že veze balík, tak nepříjemně - nechali to na poště a jen hodili do schránky lístek o nezastižení. Ale zkušenosti s nutností něco proclívat a doplácet, jak tady píšou jiní, tak díkybohu nemám.
Pro všechny, co se tu dohadují o "zmocnění Pošty" k zastupování v celním řízení. Před cca 2 roky, když začala anabáze s vybíráním DPH a cla u VŠECH zásilek, tak se na stránkách pošty objevilo, že pošta bude "automaticky" zastupovat všechny příjemce zásilek ( z důvodu zrychlení celního odbavení). Po asi týdnu toto zmizelo, protože jim někdo k tomu napsal, že to nelze (GPDR .....atd). Ale tuto praxi pošta zavedla. Bylo k tomu i interní "ústní " nařízení. Odůvodnění, že kvůli tomu se s námi (poštou) se soudit nebude, a pokud ano, tak těch pár jedinců to stejně projede. Protože, určitě už někdy v minulosti nám dali souhlas, akorát ho nemůžeme najít.Tolik k zastupování poštou v celním řízení. Dnes už toto "prohlášení" samozřejmě nelze najít.
Souhlasím, ale zásilka musí být podána v režimu Ali STANDARD, aby měla sledovací číslo LF1234567890F. V tomto případě pošta i Celní správa o zásilce ví v momentě, kdy je v Číně celně odbavena a naložena do letadla. V tu chvíli je možné osobně a zdarma začít celní řízení na Celničce. Pokud je podána jako SAVER, tak ji sice v tracku možná i uvidíte, ale pod tím podacím číslem ji pošta ani Celní správa nenajde! Takže potom hrozí, že vám přijde výzva k proclení od pošty, protože to, že je nutné zkontrolovat zda clo bylo nebo nebylo uhrazeno a to se zjistí až na Poště 120, protože celně riziková zásilka jde jinou cestou než ta s číslem LF.
By me zajimalo, jestli si Jakub Cizek objednava jenom cetky, nebo jestli jenom nevi, co to slovo znamena. Bo jsem od nej jeste neslysel, ze by mluvil o Aliexpressu bez privlastku "cetky z" 🙂
Tak na většinu věcí "na bastlení" to sedí protože to jsou položky maximálně v řádu (nižších) deditek dolarů, většinou spíše jednotek... prostě "cetky" jako odpory, kondenzátory, nějaký ten čip nebo levná prototypovaci deska...pochybuji že někdo rozumný (včetně p. Čízka) si zariskuje a objedná u Číňana třeba nějaký lepší osciloskop nebo FPGA pole v řádu desítek tisíc...
No to je ta alternativa, kterou nabizim. Ze proste nevi, co to slovo znamena.. 🙂Význam slovaSlovem cetka označujeme lesklý kovový plíšek, který slouží k ozdobě. Pod slovo cetka zahrnujeme laciné ozdůbky obecně, také bezcenné věci, levné dárky apod.SynonymaSynonymy ke slovu cetka jsou: tretka, malichernost, drobnost, zbytečnost, hloupost, ozdůbka, nicotnost.Tedy rozhodne ne veci, jako prototypovaci deska 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2023 01:55
Ale vždyť to sám píšete, mimo jiné "drobnost, malichernost." A prototypovací deska je ve srovnání s "plnotučným počítačem" nebo komp=letním průmyslovým řešením opravdu drobná malichernost, prostě "nicotnost" 😃 😃 😃Krom toho, se tohle vyjádření už docela ustálilo 😃. Jako chápu Váš argument, ale já Jakubovi rozumím, protože různých prototypovacích desek mám doma po šuplících za ty roky určitě několik (vyšších) desítek v různém stavu realizace "něčeho", že je také považuju za absolutní drobnost jako např. jiné diskrétní součástky jako odpory apod. Když nějakou kupuji, obědnávám jich rovnou deset nebo dvacet najednou, právě proto že to je normální spotřební "součástka" za pár šupů a třeba se jednou bude hodit mě nebo někomu v okolí.
Boze boze... nic se neustalilo. Cetka je marniva ozdoba bez praktickeho vyuziti. Neni to synonymum pro levne veci, ani pro veci ktere se objednavaji ve velkem, ani pro spotrebni zbozi, jak se to ted zrovna snazite navliknout. Cetka je spotrebni zbozi, ale spotrebni zbozi neni apriori cetka. Cetka je levna, ale levne veci nejsou automaticky cetka. Stejne jako cernoch je clovek, ale clovek neni automaticky cernochem. Neprznete prosim zbytecne cestinu....Nicmene, kdyz si tu vasi prototypovaci desku obalite alobalem, namalujete si na ni kopretinu, date si ji na krk a pujdete s tim hrde na diskoteku, tak jsem ochoten uznat, ze jste z ni udelal cetku. Jinak ne.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 4. 2023 22:31
Nakupuju jen u těch, kde je u výrobku výslovně uvedeno "Price includes VAT"Nikdy jsem nic neplatil. A myslím že platí, pokud číslo zásilky/objednávky končí "F" tak je jistota, že DPH platit nebudete, je již zaplacné...CLO je samozřejmě druhá věc, ale do takovýchto sfér se nedostvávám.
"Price includes VAT" není jediná záruka úspěchu. Ještě může býr problém v tom, že vám to budou chtít doručit z mimozemě.
Moje poslední zkušenosti z Aliexpress: Pokud jde o nějakou cetku za pár korun, tak mi to vůbec nepřijde. Už několikrát jsem takto objednal a nic. Dá se uplatnit vrácení peněz. Openíze nemusíte přijít.Naproti tomu o něco dražší balíčky, které mají "15-day delivery" přišli vždy spolehlivě. Většinou to trvá kolem 1 týdne.
"balíčky přišli" 😀 to opravdu dnes lidi nemají dokončenou ani základní školu ?
Reálné zkušenosti:Objednávám (zejména pro dceru) tak 1-2x týdně.Pokud zvolím doporučovanou dopravu Cainiao Super Economy Global - tak v 99 procentech to jde na celní řízení, z toho vyplývá např. Celnička, faktura, "služby" ČP , nutnost správného kontaktu atd. Pokud však zadám jako dopravu AliExpress Saver Shipping, tak (za dobu jednoho roku) je to bez cla atd. (Alík má vlastní IOSS), a (bohužel) ČP zásilku nějak doručí.
V článku je chyba!!! Pokud zadáte via Cainiao Super Economy Global, via AliExpress Saver Shipping, tak zásilce není přiřazeno mezinárodní sledovací číslo, zásilku mnohdy nelze sledovat ani na www.parcelsapp.com a zásilka vám přijde za dva měsíce nebo taky nikdy! Proto si raději připlatím za poštovné a používám výhradně via AliExpress STANDARD Shipping, kde mám možnost zásilku sledovat a je použito sledovací číslo ve formátu LF0123456789F, které funguje i u České pošty a zásilku mám ve většině případů za 10-15 dnů doma.
Je to tak, už přes rok používám jen Aliexpress standard shipping a většinou to dorazí do dvou týdnů.
Ale ano.. při Cainiao je přiřazeno mezinárodní sledovací číslo a došlo to max do 15 dní :)
Cca v 50% případů vám ČP nepředá avízo o příchodu zásilky z ciziny, bude tvrdit, že prodejce neuvedl váš kontakt v průvodce a zahájí celní řízení i když ji písemně generálně zbavíte pravomoci tak činit. Faktura obsahující DPH, kterou si můžete stáhnout na Ali... je pro ně cár papíru, zaplatíte tak duplicitní daň a vynucený poplatek poště. Dokud nezaplatíte nemůžete u Pošty nic reklamovat, protože do převzetí je majitelem zásilky odesílatel. Slušný business plán.
Je třeba to sledovat a včas vyplnit eCep, jakmile tam začne sledovací číslo fungovat. Pokud se uvede číslo IOSS, vyplní reálná cena, a přiloží ta srandovní faktura z Aliexpresu na které je vuedono že VAT zaplaceno, tak je všechno v pohodě a ČP doručí zadarmo (osobní zkušenost, naposledy minulý měsíc Li-pol akumulátor, odesílatel posílal přes Uzbekistán).
Jo, to je ten Taškent. Oblíbená to teď odesílací destinace pro "special goods". Zvesela jsem nějaký ecep, SMS a výzvy a formuláře ignoroval a dorazilo to do schránky i tak.
POZOR, objednal jsem na Alíku přes Aliexpress saver shipping za poštovné +42kč a dali mi číslo CZ000010493269 které Č. pošta nesleduje a přitom ve výběru poštovného bylo "Tracking Available". 😥
On i v takovémto případě je tracking dostupný, ovšem ne na Track&Trace České pošty. Osobně když chci něco o cestě zásilky vědět používám 17track. Tam se obvykle dozvím i to jak zásilka putuje po ČR přestože pošta píše "Obdrženy údaje k dosud nepodané zásilce". A kupodivu údaje o putování zásilky po ČR na 17track jsou pak potvrzeny když se po doručení objeví na webu ČP...
Ano, ale o to sledování primárně nejde. V článku se píše že s tímto poštovným se vyhnete doplácení DPH podruhé + poplatek poště 150kč za zastupování. Jenže zásilky s tímto číslem které neumí č. pošta sledovat se tomu nevyhnou. A toto číslo nejde tím pádem ani vyplnit do formuláře ecep což byla poslední možnost jak tomu předejít.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 12. 2021 11:39
Neboj balíky s číslem CZXXXXXXXXXX jdou aktuálně přes logistický sklad Aliexpressu v Maďarsku, kde je Aliexpress "proclí", přeštítkuje a doručí přes Českou Poštu jako interní evropskou (EHP) zásilku.Je možné, že i přes sklady v jiné evropské zemi, podle vytížení a volných kapacit leteckých spojů. Mě sledování ukazuje Budapešť.Podstatné je, že tyto zásilky už nejdou přes celní poštu ale rovnou přes SPU.
Někdy se proclívají v Liege (Lutych) nebo v Rotterdamu. Nedávno se mi podařilo přehlédnout druh dopravy a šlo to nizozemskou poštou už z Číny. Dorazilo to řádně proclené a bez problémů, jen to místo dvou týdnů trvalo skoro čtyři. Holanďani pravděpodobně jak v Číně, tak v Holandsku čekali, až se jim toho nahromadí víc najednou.Jednou mi taky čínská zásilka přes Cainiao dorazila přenálepkovaná ze Švédska asi po pěti týdnech.Nejsou tak dávno doby, kdy zásilky z Číny šly běžně čtvrt roku. Samozřejmě se většinu té doby válely na vyměňovací poště v Praze. Dnes to v Mošnově třídí a přeposílají rychle.
Mam takovej dojem ze do madarska jezdi z ciny vlak, holandsko lodi
😀
eCep obecně žere i některá čísla, která nefunugují na webu ČP, ale v případě těch CZxxxx mi to taky nefungovalo.
Na začátku září jsem si objednal tyto náhradní "lyžiny" pro myš. www.aliexpress.com/item/1005002553331669.html Cena $1,67, poštovné $0,67 přes Cainiao Super Economy Global. Po měsíci a půl dorazila pošťačka a chtěla za ně doplatek 196 korun (150 za vyřízení + 46 DPH). Tak jsem jí poděkoval, že to může klidně vyhodit, protože tohle fakt platit nehodlám. Objednal jsem si TOTÉŽ u jiných dvou prodejců za obdobnou cenu začátkem listopadu, rovněž přes Cainiao Super Economy Global. Dorazilo to za 2 týdny a bez doplatku...
Tady bych spíš viděl problém v tom, že Číňani ve velkém ignorují dopravu, kterou si zvolíte a zaplatíte a pošlou si to, jak zrovna chtějí, takže to první zřejmě přes Cainiao nešlo. Už kolikrát jsem tam málem nechal nervy, když jsem si připlatil nemalé peníze za rychlou bezproblémovou metodu a oni to poslali tím nejlevnějším a ještě nechápali, co se mi nelíbí a o nějakém vracení peněz nechtěli ani slyšet. Doufám, že je to teď vyškolí.
Problém je ten, že při Cainiao Super Economy Global se Česká pošta o zásilce dozví až když ji FYZICKY přebere, zpravidla nemá kontakt na kupujícího a celní řízení provede sama. Pokud tomu chcete předejít, používejte dopravu Cainiao/Aliexpres STANDARD (zásilce je přiřazeno sledovací číslo LF0123456789F, které Česká pošta umí sledovat), kdy se Česká pošta o zásilce dozví už v momentě, kdy projde celním řízením v Číně a je naložena do letadla. Pokud vám dojde nutnost nebo pochybnost o zaplacení cla, máte nyní čas co nejdříve kontaktovat prodejce, aby vám předal potřebné údaje o zásilce a celní řízení si provedete sami a zadarmo na webu Celní správy - osobní zkušenost.
Asi by bylo ku prospechu veci, kdyby CP lzive netvrdila, ze nema kontakt na kupujiciho. Je jasne, ze by tim prisla o moznost adresata okradat, ale zase by to bylo legalni.
Také mi přišla zásilka s doplatkem. Mohu potvrdit, že se jedná o zásilku odeslanou přes China Post. Na zásilce uvedena cena 5 USD, skutečná cena kterou nechtěl nikdo doložit cca 4EUR. Základ DPH ČP stanovila na 292kč ???!!!??? a to přes to, že skutečný obsah neodpovídal popisu obálky a jednoznačně nesměli zásilku poslat dál bez komunikace s adresátem a řádného proclení.Jelikož mám s ČP smlouvu na služby a smlouvu o elektronické komunikaci, měli povinost mi příchod zásilky oznámit. Což se samozřejmě nestalo.Jelikož jsem před lety při uzavírání smluv a zplnomocňování počítal s podobnými kulišárnami, plnou moc jsem České poště omezil platností na 1 rok. Tudíž zásilku neproclili legálně. Spojil jsem se tedy s celní správou a projednal s nimi další postup, dostal jsem informaci ať postupuji cestou reklamace a po jejím ukončení oni zahájí správní řízení s ČPZaplatil jsem tedy poště nesmyslných 211 kč doplatek a jal se službu reklamovat.Ovšem ouha, reklamaci nelze podat na pobočce, nelze ji provést přes infolinku, pouze dostanete telefon a e-mail na celní poštu. Po 12 dnech a 316 pokusech se tam dovolat výsledek stále žádný. Osobně jsem se dostavit pokoušel, ale provozovna není veřejnosti přístupná. Vše jsem už na začátku sepsal a odeslal na uvedený e-mail, přesto, že se jedná o reklamaci a poskytovatel je povinen alespoň potvrdit převzetí, první odpověď došla po 12 dnech. Bohužel neobsahuje číslo reklamace/případu a nelze se tedy obráti výše, třeba na ombudsmana jež ČP má.Kdo má datovou schránku tak to může řešit přes ní, je to jediný způsob jak mít potvrzeno doručení reklamace.Nyní čekám zda do 30 dnů vyřeší. Něco podobného jsem jaksi očekával, udělal jsem všechna opatření aby se to nestalo a od začátku celý případ dokumentuju včetně nahrávek hovorů a jednání na pobočce. Nejvíc mě štve že pošta aktivně zablokovala možnost použít eCeP tím, že se předem prohlásila za deklaranta a následně nešlo vyplnit údaje o zásilce na jejich webu. To mě utvrzuje v názoru, že se jedná o cílené jednání na kterém nelegálně vydělávají zneužíváním dominantního postavení a poškozováním zákazníků.
Ted nevim ci nekecam, ale neexistuje nejaky "postovni ombudsman"? Kam by se slo obratit se svoji stiznosti? A jinak asi Ministerstvo vnitra jako pokud se nepletu dohledovy organ.
Jak uvádím v komentáři, Česká pošta má svého ombudsmana.Ovšem má se kontaktovat až po využití řádných prostředků, tedy reklamace atd. A uvést číslo reklamace atd.Ale asi ho zkusím kontaktovat s tím, že reklamaci ani není kde podat. Jen jestli mi taky neodpoví, že je součástí jiné divize společnosti a že s tím nemá nic společného.Stejně je to drzost když na pobočce vybírají platbu za službu a tu platbu ani službu na stejném místě nelze reklamovat.
Tak tohle znam. Na ceskou postu se v podstate neda timto smerem dobouchat a lide na prepazkach nic nevi a nemohou. Nakonec jsem reklamace vzdal a ceskou postu, pokud je jina volba, nevyuzivam.Ohledne baliku z ali mi cas od casu prijde sms o zadani podkladu na celni rizeni, ale na to prdim a nikdy po me vic nechteli a zasilka dorucena byla.
Bylo by bezva kdybyste pak napsal redakci nějaký výsledek a vyšel z toho tady článek / návod jak postupovat.
Mám to v plánu to nakonec sesumarizovat a pustit do světa.Jsem stále naivní snílek a věřím, že se tím něco změní.
Tak co, jak to dopadlo?
Jak to dopadlo?
jak a kde se dá zrušit plná moc co jsem před lety dal poště.Stačí email a jaký ?Stejný kde jak jsem oskenovanou podepsanou plnou moc posílal,nebo doporučený dopis, na jakou adresu, jaký formát ? Nikde jsem to nenašel jen obecné do odvolání.Na poště mě dali jen odkaz na email cd-praha120@cpost.cz že tam to mám vyřizovat ,tam jsem poslal dotaz a bez odpovědi.
Špatně.Jelikož na nic nereagují.Datová schránka ČP, s.p. – kr7cdry - nutno mít datovou schránkuElektronická adresa centrální podatelny ČP, s.p. e-podatelna@cpost.cz - nutno mít elektronický podpisKorespondenční adresa:Česká pošta, s. p.P.O.BOX 99225 99 Praha 025- nutno zaplatit dodejku a dokument notářsky ověřit aby to nemohli zatlouct
Cainiao Super Economy mi aspoň zatím taky chodí normálně, bez doplatku, ale plnou moc jsem poště nikdy nedával.
Objednal jsem si v říjnu boty za 2000CZK, doprava byla Cainiao. Doručení trvalo skoro přesně měsíc. Nejvíce jsem byl překvapen, že mi česká pošta (Brno 12) zavolala, zeptali se, kdy jsem doma a zásilku mi přivezli domů. To nikdy neudělali ani u tzv. balíku do ruky. Vždycky jsem musel na poštu.
Ano to je pravda, velmi netypicky mi zavolal pošťák a počkal na mne, než jsem si přišel před dům převzít CombineDelivery…
Zrovna dnes na mne ve schránce čekaly dvě zásilky a dvě oznámení z pošty o zásilce s dopočítaným clem a poplatkem 150 Kč. Nikdo mne nekontaktoval, nIkdy před tím jsem poště nedal plnou moc. Vlastně ani nevím jestli ty oznámení patřily k těm doručeným zásilkám, (mám toho na cestě víc, ale vše je s cenou do stovky a ty doplatky na clo byly okolo 50 Kč), tak šly do kamen...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2021 20:45
No nevím - obecně dělat mrtvého brouka, když po vás chce někdo něco zaplatit, je podle mně docela špatný nápad. Nejen že se vám bude v tomto případě počítat penále, ale může z toho být (a asi i bude) exekuce.
Takze kdyz si naobednam na souseda co tu vsechny sere, balicky treba za 20 korun, tak mu to ta posta osoli? To snad ne.
Jestli dojde na solení, tak taky prokazování, zda si balíčky objednal a jak za ně zaplatil. Tímto to taky můžete osolit sobě.
Proc ne, tedy pokud Vam nevadi, ze to zbozi uz neuvidite..
Jakube, já si myslím, že máte u pošty nějakou starou plnou moc která je opravňuje k vyřízení celních služeb za vás. Protože já měl zásilku ze zahraničí za 4 USD, přišel mi normálně email od české pošty "Avízo o uložení zásilky", vyplnil jsem online celního prohlášení v ECEP, kde mi bylo vyměřeno DPH pár drobných, zaplatil jsem na uvedený účet a zásilka byla propuštěna dál a doručena na mou adresu.
presne tak, ono je sranda kdyz se delaj takovehle clanky ale takto dulezitou vec autor nevi
To by som asi chcel po redaktorovi vela, keby sa mal opytat priamo C. posty, na akom pravnom podklade uctuju sluzbu (colne konanie), ktoru si recipient priamo neobjednal. Zrejme to robia legalne, ale co ak by napriklad stacilo napisat poste, ze rusim predchadzajuce splnomocnenie na colne konanie a posta by musela avizovat zasielku pred akymkolvek colnym konanim a vyziadat suhlas?
Mám objednávku z číny, odesláno EMSkou, za týden v Praze a teď jim to na celním leží už 10. den ve stavu "Zahájeno celní řízení". Hned jak to šlo, jsem jim přes tlačítko u sledování zásilky poslal všechny dokumenty, to bylo ještě něž si to vzali do parády celníci. S ničím mě zatím nikdo nijak nekontaktoval. Plnou moc jsem uděloval před cca 7 lety a před cca 3 lety kdy se to trochu měnilo ji chtělo znova. Překvapuje mě, že když se to opět mění, už ji znova nechtějí (nebo nepotřebují dle komentářů některých, že to odbavili aniž by se na něco ptali).Já začínám být trochu nervózní, není to laciná zásilka (nas 150€) a ani přeprava nebyla nejlacinější. :-/
Ta změna před cca 3mi lety byla z důvodu GDPR. Holt ta plná moc co jsi před 7mi lety uděloval neobsahovala dodatek, že s tvými osobními údaji, které jsi uvedl v plné moci, mohou nakládat a tak to museli zničit. Tím pádem jsi musel plnou moc udělit znovu. Ale změna ceníku není tak významná jako GDPR tak není potřeba aby jsi jim plnou moc uděloval znovu.
Na YT se objevilo video, kde autor tvrdí to samé, pošta svévolně provedla zastoupení a naúčtovala si těch 150 Kč a tvrdí, že si je zcela jist, že jim plnou moc nikdy nedávalhttps://youtu.be/9agxpQFG3Ik
Není to pravda, také jsem žádnou plnou moc nikdy nedal a tadá, to samé jak autor, normálně si sami udělali celní..Pracuji brigádně u pošty občas, tak vím co za bordel tam panuje... 😉
Pošta nemůže jen tak začít za člověka něco deklarovat. Autor článku jí k tomu někdy v minulosti musel zmocnit (a tu plnou moc dosud neodvolal). Vyšší základ ale bude patrně díky nulovému poštovnému. Do výpočtu DPH vstupuje i cena dopravy, a ta nemůže být podle státu nulová, tak ji ti $*!$ dopočtou tabulkově. Zatím jsem od této změny přijal 16 zásilek z Aliexpressu (4 z toho jsem podal v eCEPu a nikdy to celníkům pošta nepředala a rovnou doručila) a teprve teď ta 17tá vypadá, že se bude v eCEPu opravdu řešit. Také tam mám poštovné zdarma, tak se uvidí během pár dnů (nebo spíše týdnů, jak znám poštu).
Tohle jsem musel už párkrát řešit, pokud to jde, tak se snažím odesílateli vysvětlit, ať píše poštovné v ceně, protože poštovné zdarma mě většinou vychází dráž, než kdybych ho platil.
A platí to pořád? eCEP od nějaké doby explicitně uvádí, že pokud je poštovné v ceně zboží, tak se do políčka hodnota poštovného nula. Udělal jsem to tak a zatím jsem DPH platil vždy jen z hodnoty zboží.
"Pošta nemůže jen tak začít za člověka něco deklarovat. Autor článku jí k tomu někdy v minulosti musel zmocnit (a tu plnou moc dosud neodvolal). "Není to pravda, taky jsem v životě žádnou plnou moc nedal poště a tadá, stalo se mi to samé.. A btw, pracuji brigádně na poště.. 😀 takže vím co za bordel tam panuje..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.