Robert R (robzab)
13. 8. 2023 • 17:46

Když se dnes dívám na nabídku zboží Aliexpress, tak všude vidím označení CHOICE, kde je doprava nad 10USD zdarma, ale bez možnosti sledování balíku. Takže je otázkou zda je tedy ještě stále Aliexpress Standard Shipping dostupné? U položek co jsem procházel a jsou označené CHOICE jiná volba než free shipping není.

Miroalav Cernin
Miroalav Cernin
21. 6. 2023 • 4:19

Nejlepší je nakupovat v sekci CHOICE. Slevy 50-70%, ověření prodejci se spoustou recenzí a fotek a doprava zdarma.

Michael Stanovský
Michael Stanovský
8. 4. 2023 • 21:58

Mě to většinou chodí z českého Sinotransu, ale celně odbaveno v Budapešti a přes letiště v Mošnově.

minduton
8. 4. 2023 • 21:36

Hlavně ať tam nění něco jako Cainaio for special goods nebo něco takovýho, to chodí z Taškentu a votravujou pak z celnice a chtěj vyplňovat internetový formuláře. Já se na vykváknul (fakt jim nebudu kvůli cetce za 2-3 dolary platit celní zastoupení) a stejně to došlo do schránky jako obvykle. Jen lituji tu ženskou u celníků, co to musí u takových blbostí zjevně ručně přepisovat z obálek/balíčků.B-]
Zjevně je pro ně jednodušší to radši doručit (i když je to mimo EU), než pak řešit co s balíčkem popř. ekolikvidaci. Byl jsem rozhodnut, že pokud pošťačka bude vyzvánět a chtít bakšiš do ruky za vydání balíčku, že to prostě zapřu, že jsem nic neobjednával.

Názor byl 2× upraven, naposled 8. 4. 2023 21:40

Jan M
Jan M
8. 4. 2023 • 21:25

Podstatné je aby prodejce odesílal z meziskladu v EU a ne přímo z Číny. Někteří prodejci takhle dávají možnost výběru, i když zboží z Evropy je většinou dražší

860426
7. 4. 2023 • 22:19

Od doby, co platí nová pravidla ohledně proclení, jsem z Aliexpressu objednával už spoustu věcí (nižší desítky zásilek). A ani jednou se mi nestalo, že bych musel něco řešit nebo doplácet. Šlo o cetky za pár korun i balíky cca kolem tisícovky. Samozřejmostí bylo, že cena byla už včetně daně a doprava Cainiao/Aliexpress cokoliv. Naprostá většina zásilek šla přes Budapešť, kde ji bleskově proclili (do půl hodiny a ne klidně za pár týdnů, jak když to kdysi chodilo přes Prahu), pak do Mošnova a nakonec Českou poštou domů. Ta teda umí překvapit jak příjemně - ozval se řidič, že veze balík, tak nepříjemně - nechali to na poště a jen hodili do schránky lístek o nezastižení. Ale zkušenosti s nutností něco proclívat a doplácet, jak tady píšou jiní, tak díkybohu nemám.

Jiří KUBALA (jirikubala)
7. 4. 2023 • 14:24

Pro všechny, co se tu dohadují o "zmocnění Pošty" k zastupování v celním řízení. Před cca 2 roky, když začala anabáze s vybíráním DPH a cla u VŠECH zásilek, tak se na stránkách pošty objevilo, že pošta bude "automaticky" zastupovat všechny příjemce zásilek ( z důvodu zrychlení celního odbavení). Po asi týdnu toto zmizelo, protože jim někdo k tomu napsal, že to nelze (GPDR .....atd). Ale tuto praxi pošta zavedla. Bylo k tomu i interní "ústní " nařízení. Odůvodnění, že kvůli tomu se s námi (poštou) se soudit nebude, a pokud ano, tak těch pár jedinců to stejně projede. Protože, určitě už někdy v minulosti nám dali souhlas, akorát ho nemůžeme najít.
Tolik k zastupování poštou v celním řízení. Dnes už toto "prohlášení" samozřejmě nelze najít.

LudekN
7. 4. 2023 • 12:37

By me zajimalo, jestli si Jakub Cizek objednava jenom cetky, nebo jestli jenom nevi, co to slovo znamena. Bo jsem od nej jeste neslysel, ze by mluvil o Aliexpressu bez privlastku "cetky z" 🙂

MichaelsCZ
MichaelsCZ
7. 4. 2023 • 11:31

Nakupuju jen u těch, kde je u výrobku výslovně uvedeno "Price includes VAT"
Nikdy jsem nic neplatil. A myslím že platí, pokud číslo zásilky/objednávky končí "F" tak je jistota, že DPH platit nebudete, je již zaplacné...
CLO je samozřejmě druhá věc, ale do takovýchto sfér se nedostvávám.

Buffalo007
7. 4. 2023 • 10:48

Moje poslední zkušenosti z Aliexpress: Pokud jde o nějakou cetku za pár korun, tak mi to vůbec nepřijde. Už několikrát jsem takto objednal a nic. Dá se uplatnit vrácení peněz. Openíze nemusíte přijít.
Naproti tomu o něco dražší balíčky, které mají "15-day delivery" přišli vždy spolehlivě. Většinou to trvá kolem 1 týdne.

klokan_cz
7. 4. 2023 • 8:14

Reálné zkušenosti:
Objednávám (zejména pro dceru) tak 1-2x týdně.
Pokud zvolím doporučovanou dopravu Cainiao Super Economy Global - tak v 99 procentech to jde na celní řízení, z toho vyplývá např. Celnička, faktura, "služby" ČP , nutnost správného kontaktu atd. Pokud však zadám jako dopravu AliExpress Saver Shipping, tak (za dobu jednoho roku) je to bez cla atd. (Alík má vlastní IOSS), a (bohužel) ČP zásilku nějak doručí.

jarda256
jarda256
7. 4. 2023 • 7:54

V článku je chyba!!! Pokud zadáte via Cainiao Super Economy Global, via AliExpress Saver Shipping, tak zásilce není přiřazeno mezinárodní sledovací číslo, zásilku mnohdy nelze sledovat ani na www.parcelsapp.com a zásilka vám přijde za dva měsíce nebo taky nikdy! Proto si raději připlatím za poštovné a používám výhradně via AliExpress STANDARD Shipping, kde mám možnost zásilku sledovat a je použito sledovací číslo ve formátu LF0123456789F, které funguje i u České pošty a zásilku mám ve většině případů za 10-15 dnů doma.

Alvaro Sadat
Alvaro Sadat
14. 3. 2022 • 10:54

Cca v 50% případů vám ČP nepředá avízo o příchodu zásilky z ciziny, bude tvrdit, že prodejce neuvedl váš kontakt v průvodce a zahájí celní řízení i když ji písemně generálně zbavíte pravomoci tak činit. Faktura obsahující DPH, kterou si můžete stáhnout na Ali... je pro ně cár papíru, zaplatíte tak duplicitní daň a vynucený poplatek poště. Dokud nezaplatíte nemůžete u Pošty nic reklamovat, protože do převzetí je majitelem zásilky odesílatel. Slušný business plán.

eldin
4. 12. 2021 • 23:45

POZOR, objednal jsem na Alíku přes Aliexpress saver shipping za poštovné +42kč a dali mi číslo CZ000010493269 které Č. pošta nesleduje a přitom ve výběru poštovného bylo "Tracking Available". 😥

M0RGAN
2. 12. 2021 • 20:57

Na začátku září jsem si objednal tyto náhradní "lyžiny" pro myš. www.aliexpress.com/item/1005002553331669.html Cena $1,67, poštovné $0,67 přes Cainiao Super Economy Global. Po měsíci a půl dorazila pošťačka a chtěla za ně doplatek 196 korun (150 za vyřízení + 46 DPH). Tak jsem jí poděkoval, že to může klidně vyhodit, protože tohle fakt platit nehodlám. Objednal jsem si TOTÉŽ u jiných dvou prodejců za obdobnou cenu začátkem listopadu, rovněž přes Cainiao Super Economy Global. Dorazilo to za 2 týdny a bez doplatku...

|Mio|
2. 12. 2021 • 20:55

Také mi přišla zásilka s doplatkem. Mohu potvrdit, že se jedná o zásilku odeslanou přes China Post. Na zásilce uvedena cena 5 USD, skutečná cena kterou nechtěl nikdo doložit cca 4EUR. Základ DPH ČP stanovila na 292kč ???!!!??? a to přes to, že skutečný obsah neodpovídal popisu obálky a jednoznačně nesměli zásilku poslat dál bez komunikace s adresátem a řádného proclení.Jelikož mám s ČP smlouvu na služby a smlouvu o elektronické komunikaci, měli povinost mi příchod zásilky oznámit. Což se samozřejmě nestalo.Jelikož jsem před lety při uzavírání smluv a zplnomocňování počítal s podobnými kulišárnami, plnou moc jsem České poště omezil platností na 1 rok. Tudíž zásilku neproclili legálně. Spojil jsem se tedy s celní správou a projednal s nimi další postup, dostal jsem informaci ať postupuji cestou reklamace a po jejím ukončení oni zahájí správní řízení s ČPZaplatil jsem tedy poště nesmyslných 211 kč doplatek a jal se službu reklamovat.Ovšem ouha, reklamaci nelze podat na pobočce, nelze ji provést přes infolinku, pouze dostanete telefon a e-mail na celní poštu. Po 12 dnech a 316 pokusech se tam dovolat výsledek stále žádný. Osobně jsem se dostavit pokoušel, ale provozovna není veřejnosti přístupná. Vše jsem už na začátku sepsal a odeslal na uvedený e-mail, přesto, že se jedná o reklamaci a poskytovatel je povinen alespoň potvrdit převzetí, první odpověď došla po 12 dnech.
Bohužel neobsahuje číslo reklamace/případu a nelze se tedy obráti výše, třeba na ombudsmana jež ČP má.Kdo má datovou schránku tak to může řešit přes ní, je to jediný způsob jak mít potvrzeno doručení reklamace.Nyní čekám zda do 30 dnů vyřeší. Něco podobného jsem jaksi očekával, udělal jsem všechna opatření aby se to nestalo a od začátku celý případ dokumentuju včetně nahrávek hovorů a jednání na pobočce. Nejvíc mě štve že pošta aktivně zablokovala možnost použít eCeP tím, že se předem prohlásila za deklaranta a následně nešlo vyplnit údaje o zásilce na jejich webu. To mě utvrzuje v názoru, že se jedná o cílené jednání na kterém nelegálně vydělávají zneužíváním dominantního postavení a poškozováním zákazníků.

pegr
1. 12. 2021 • 21:38

jak a kde se dá zrušit plná moc co jsem před lety dal poště.Stačí email a jaký ?Stejný kde jak jsem oskenovanou podepsanou plnou moc posílal,nebo doporučený dopis, na jakou adresu, jaký formát ? Nikde jsem to nenašel jen obecné do odvolání.Na poště mě dali jen odkaz na email cd-praha120@cpost.cz že tam to mám vyřizovat ,tam jsem poslal dotaz a bez odpovědi.

Adam Vágner
1. 12. 2021 • 4:19

Cainiao Super Economy mi aspoň zatím taky chodí normálně, bez doplatku, ale plnou moc jsem poště nikdy nedával.

Arvo
Arvo
30. 11. 2021 • 22:54

Objednal jsem si v říjnu boty za 2000CZK, doprava byla Cainiao. Doručení trvalo skoro přesně měsíc. Nejvíce jsem byl překvapen, že mi česká pošta (Brno 12) zavolala, zeptali se, kdy jsem doma a zásilku mi přivezli domů. To nikdy neudělali ani u tzv. balíku do ruky. Vždycky jsem musel na poštu.

maaacaCZ
30. 11. 2021 • 20:42

Zrovna dnes na mne ve schránce čekaly dvě zásilky a dvě oznámení z pošty o zásilce s dopočítaným clem a poplatkem 150 Kč. Nikdo mne nekontaktoval, nIkdy před tím jsem poště nedal plnou moc.
Vlastně ani nevím jestli ty oznámení patřily k těm doručeným zásilkám, (mám toho na cestě víc, ale vše je s cenou do stovky a ty doplatky na clo byly okolo 50 Kč), tak šly do kamen...

Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2021 20:45

Jiří Mrázek
30. 11. 2021 • 20:32

Jakube, já si myslím, že máte u pošty nějakou starou plnou moc která je opravňuje k vyřízení celních služeb za vás. Protože já měl zásilku ze zahraničí za 4 USD, přišel mi normálně email od české pošty "Avízo o uložení zásilky", vyplnil jsem online celního prohlášení v ECEP, kde mi bylo vyměřeno DPH pár drobných, zaplatil jsem na uvedený účet a zásilka byla propuštěna dál a doručena na mou adresu.

Aleš Příhoda
Aleš Příhoda
30. 11. 2021 • 19:14

Pošta nemůže jen tak začít za člověka něco deklarovat. Autor článku jí k tomu někdy v minulosti musel zmocnit (a tu plnou moc dosud neodvolal). Vyšší základ ale bude patrně díky nulovému poštovnému. Do výpočtu DPH vstupuje i cena dopravy, a ta nemůže být podle státu nulová, tak ji ti $*!$ dopočtou tabulkově. Zatím jsem od této změny přijal 16 zásilek z Aliexpressu (4 z toho jsem podal v eCEPu a nikdy to celníkům pošta nepředala a rovnou doručila) a teprve teď ta 17tá vypadá, že se bude v eCEPu opravdu řešit. Také tam mám poštovné zdarma, tak se uvidí během pár dnů (nebo spíše týdnů, jak znám poštu).

Určitě si přečtěte

Články odjinud