Pozor, data v cloudu nemusí být výhradně vaše

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 102

Názory k článku

avatar
25. 04. 2012 23:01

Tak, honem honem dejte valium nebo diazepam, na vaše data si už brousí zuby velké molochy a nic je nezastaví!!!Ne a teď vážně- jediný kdo tu rozhoduje jaké data dostanou jste Vy!
-Pokud máte strach o informace dokumentů nedavejte je do cloudu.
-Celý disk v truecrypt
-Zalohy pravidelně do trezoru.
-Data prenaset pouze na flashdisku s šifrovánim, pevně svázaný k zápěstí.
-Neustále noste helmu proti náhodnému uderu do hlavy jako prevenci ztráty paměti! Věřím že vás to brzy přejde a budete pak normálně žít jako před tím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2012 22:33

Žádné, opakuji žádné soukromí ve 21. století neexistuje! Proč by Cloudy měly být výjimkou. Digitalizovaný svět již jiný nebude. Pokud to nepochopíte, nepřijmete tento fakt, pak si kupte nějaký neobydlený ostrov uprostřed oceánu, prodejte veškerou digitální techniku a přestěhujte se tam. P.S. A i tam nemáte jistotu, že se neobjevíte opalujíc se na pláži na Google mapách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 22:24

Data v Cloudu dává uživatel k volnému užívání vlastníkovi Cloudu. Opravdu chcete rozdávat vaše informace? Jestli ano, navštivte nejbližšího psychiatra. A schválně si tam zkuste ukládat svoje data šifrovaně. Protože vám to nebudou moci krást, tak vám to smažou pod nějakou vágní výmluvou. A pokud si myslíte, že vaše data nejsou důležitá, tak si uvědomte, že při zpravodajském zpracování do mozaiky, budou jistě důkladně využita. Nebo jste neviděli film Tři dny Kondora? Vaše chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 21:56

Vzhledem k úrovni paranoie ze strany některých zde se až děsím, co proboha na těch svých NASech skladují za šílenosti… mně Dropbox slouží dobře, eventuelně ale přemýšlím o přechodu na Google Drive skrze možná lepší aplikaci pro Android (teprve budu muset vyzkoušet, ještě jsem se k tomu nedostal)… a podobně to mám se SkyDrive, až vyjde opravdu kvalitní aplikace SkyDrive přímo do MS na Android, tak nejspíše budu mít jasno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2012 21:00

Stejně pořád nechápu, které data chcete nahrávat do cloudu.
Už vidím, jak google nabízí mé eseje ze střední školy volně k prodeji.
Už vidím, jak google obchoduje s uloženými pozicemi z The Sims.
---
Kdybych se někdy chtěla stát teroristkou neuložím si do cloudu plány na zničení bílého domu. Vy ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 20:57

Nieze by som bol paranoidny alebo konzervativny ale uploadovat moje sukromne data na internet mi pride pomale, neprakticke a do istej miery nebezpecne. Stary dobry usb kluc je rychlejsi, prenosnejsi a nepotrebuje internetove pripojenie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 20:53

Hosting za 80kč měsíčně, při 8GB s garancí dostupnosti: 99,8%. Nejlepší volba a nepotřebuji žádnou službu zdarma kde nevím co s tím dělají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 19:06

Tak autorská práva jsou morální ( osobnostní ) a majetkové, přičemž těch osobnostních se autor nemůže platně vzdát. Problémy ohledně MS a Googlu pak způsobuje to, že angloamerické pojetí autorskách p. vůbec osobnostní práva nezná. Jinak i když majetková práva převedeme, tak "nabyvatel" stále musí např. užívat dílo způsobem nesnižujícím jeho hodnotu a vůbec se můžeme stále dovolávat našich osobnostních autorských práv.
Takže s vaším obsahem si těžko můžou dělat úplně co chtějí, jak píšete.
A jinak je tu samozřejmě i ochrana osobních údajů, případně § 11 a následující občanského zákoníku.Ale zajímavý je i čl. 13 vašich podmínek k této diskuzi, když už jste nakousli toto téma.V budoucnu bude jistě zajímavé v souvislosti s internetem sledovat úpravu v novém občanském zákoníku ( 89/2012 Sb. ), které zavádí široké pojetí věci ( zjednodušeně řečeno, věc už nebude jen to, na co si můžeme sáhnout ) a jestli se náhodou nezačne na "něco na internetu" časem nahlížet i jako na věci v právním smyslu, tedy nejenom jako na duševní vlastnictví ( všechno se určitě nedá považovat za jedinečný výsledek tvůrčí činnosti autora ). Možná by to byl i námět na článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 19:04

Mít na skydrive nalinkované nastavení programů, sadu za roky pečlivě sesbíraných štětců do photoshopu, textury apod. a těch pár desítek kdysi nakoupených kvalitních českých fontů + zálohu těch nejpovedenějších fotek v .srw (samsung raw - skydrive neumí interpretovat), to mi přijde jako optimální využití. Nic, co by se dalo zneužít, ale věci, o které už nechci přijít a chci je mít vždy k dispozici.. Věci, co jsou free, nebo je mám koupené. A není důvod k hysterii.. Díky za těch doživotních 25GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 17:49

No tak člověk musí uvažovat hlavou a clou používat na věci, který když utečou, tak se nic neděje...
Samozřejmě si tam nebudu dávat hesla k účtům, čísla kreditních karet a umístění atomových hlavic, ale takový věci do školy, osobní dokumenty a fotky ničemu nevadí...Když se někde objeví můj protokol z měření v labinách ve škole, tak je mi to jedno. Pokud by se objevily někde moje fotky, tak je to ještě jakž takž úplně jedno, protože nikoho zajímat nebudou a ztratí se. Ikdyby to byly nějaký kompromitující fotky třeba nevěry (který člověk chce co nejvíc skrýt před lidma ve svým okolí), tak pravděpodobnost že se k tomu dostane někdo kdo mě zná je prakticky nulová ikdyby tomu cloudu vykradli databázi. A ti lidi co se k tomu dostanou tak těm to je naprosto nanic.To je to samý jako že google zná mojí aktuální pozici. No tak ať si ji zná - lidi (zloději) co by to mohli využít pro vykradení bytu se k tomu nedostanou a lidi co by se k tomu teoreticky mohli dostat, tak pro ně to nemá žádnou hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 17:32

Co take ubuntuone. Tam su ake podmienky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 17:00

Cloudu moc nevěřit, a používat jen velmi opatrně. Na citlivé data vůbec, optimální by bylo vymyslet nějaký vhodný šifrovací systém, který by běžel na klientské straně. Ale zatím to vypadá tak, že se do toho moc nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2012 16:15

A to je neco noveho ? TO same ma v podminkach ICQ, Skype... a hromada dalsich.
Jen lidi nectou licence, a i kdyz ctou tak jim je to putna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 15:57

To co zde píše autor je pravda, tito provozovatelé cloudových služeb mají docela sporné podmínky. Ovšem musíme také vědět, že to tam nemají, proto že by si vaše fotky chtěly dát na hlavní stranu ale chrání se tím. Berte to tak že kdyby tu ty podmínky nebyli tak byste neustále slyšeli o spoustě trolů co žalují tyto poskytovatel jen proto že můžou. Nevím jak ostatní služby ale já používám Dropbox a většinu služeb od Googlu a dělám tak proto že tyto společnosti mají image slušnosti a velmi neradi by si ji poškodily. To je můj názor za kterým si stojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 15:52

Teď se smějete, a přitom jste už dávno odsouhlasili v nějakých 50ti stránkových podmínkách, které se vám nechtělo číst, že vaše ústa mohou být přišita ke konečníku jiných uživatelů za účelem vytvoření lidské stonožky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 15:11

S tím se ale musí počítat no. Důležité data když tak nějak pojistit, ať už heslem nebo jiným způsobem. Google je prostě jedna velká reklama, s tím nic neuděláme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 04. 2012 14:31

pane autore. Tyhle podminky, ktere jste citoval jsou pravne nevymahatelne. Je to snuska nesmyslu pro ovce. Jakekoliv data tam ulozena - nezavisle ktery poskytovatel to je - jsou dale zpracovavana. to je fakt...rozumny clovek si koupi za 3000 domaci nas, pripojeny k internetu a udela si vlastni cloud s velikosti v terabyte ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2012 14:08

Moc mě to nebaví stále psát, ale je to třeba a tak zkopíruji co jsem psal jinde."
Pořád se opakující kolotoč když je vydána či aktualizována služba od Googlu. To nikoho ze zde (a jinde) diskutujících nenapadne zamyslel se proč to tam je napsáno?Nejen zde se objevují odkazy či screeny na podmínky Googlu a že si může s daty dělat skoro co se mu zlíbí. Ale ti, kteří většinou jen slepě kopírují linky či screeny asi moc nepřemýšleli nad podstatou té části podmínek, které jsou po sjednocení pravidel hodně obecné.Duplikace - kopírování/zrca­dlení mezi datacentry nebo po nasdílení si udělá někdo kopii,...
Upravování, odvozování - možnost práce s daty online, převody mezi formáty, možná verzování,...
....
Takto se dají obhájit i ostatní věci.Proč z toho dělají všechny weby něco špatného? Spolupráce a poskytnutí dat firmám?
A jak by pak fungovalo propojení Drive třeba s Aviary a dalšími?Jinak jsem včera večer, poté co jsem se ke GDrive dostal, napsal krátké shrnutí novinek a můj dojem z Drivu, který pokazila nová cenová politika.
http://www.e-vanicek.cz/2012/04/dlouho-ocekavany-... ...
"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 14:04

Jen blázen může něco svěřit službě,fungující jen do zásahu zakuklenců.
Žádám redakci Živě aby o nesmyslech typu kloud už nikdy nepsala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 04. 2012 14:04

Opakuji: Na tyto služby dávám vše v RARu s passíkem a tím nemyslím 12345. Všem doporučuju nejprve uvažovat co tam dát veřejně a co ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 13:57

No co, když mi zneužijí data, tak to bude žalobička za pár miliónů EUR. Minimálně v Evropě si mohou napsat do podmínek, co chtějí, o přípustnosti jejich praktik pak stejně rozhodne soud, a ten nevyhrají (pokud se objeví nějaká vaše soukromá fotka v reklamě, tak s takhle vágními podmínkami prostě nemají šanci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 13:18

Používam služby od Mrkvosoftu. Hotmail, kalenár aj nový SkyDrive. Googlu by som celkovo neveril už len preto že je to v prvom rade reklamná firma. Ale ak by išlo o naozaj citlivé dáta a nie len rodinné fotky a tak, použil by som určite nejaký druh šifrovania pred uploadom. A nech si lámu hlavu že čo za zmetky som to tam uploadol :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 04. 2012 13:11

Jen šílenec by svěřil svá soukromá data takovéto službě.Své soubory bych tam dal jedině jako zálohu v nějakém šifrovaném archivu (minimálně AES256), ale to pro zoufalá omezení délky jednoho souboru většinou rozumně nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor