Poznáváme C# a Microsoft .NET – 2. díl

Diskuze čtenářů k článku

lima  |  27. 11. 2007 00:23

Rád bych se přidal k autorovi předchozího příspěvku s prosbou o offline (klidně PDF) verzi seriálu. Myslím, že vzhledem k jeho délce by se to hodilo ...

hezký den diskutujícím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 11. 2007 13:14

Programovou oflline verzi seriálu naleznete ke stažení na http://poznavame-c-msnet.wz.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šerlok Homeless  |  05. 07. 2007 10:11

Že vás to netrkne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kdosi  |  14. 03. 2007 19:05

Mám malý problém. Používám SharpDevelop a nevím jak spustit ten úplně první skript. Hlásí mi to furt: No inputs specified(CS2008). Předem děkuji tomu, kdo mi vysvětlí v čem je chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jay-Jay  |  23. 09. 2005 21:34

Jaký je rozdíl v tom , kdybych místo :

a = Int32.Parse(Console.ReadLine());

použil :

a = Convert.ToInt32(Console.Readline());

?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RooKy_iCe  |  21. 08. 2005 02:21

Chtěl bych upozornit začínající, že když budou používat VS.NET nebo C#Builder tak pri zakladani projektu at nedelaji chybu v zalozeni noveho projektu. Z duvodu ze se C# už nějakej ten měsic zabývám sice jenom laicky tak se mě hodně začatečníku ptá proč jim nefunguje Hello world.

Pri zakladani noveho projektu oteverete V VS.NET studiu Console Application POZOR ne Windows Application a v C#Builder New/other/Console Application..

S pozdravem

RooKy_iCe
ExE GrouP. NeT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ssil  |  12. 04. 2005 21:31

Chtěl bych se na stará kolena seznámit s C# a hodlám k tomu použít tento seriál i přesto, že diskuze je pro začátečníka poněkud matoucí. No ale nešť. Dám se do toho, ale používám Linux a jedná se mi o to, jaké použít vývojové prostředí. Poradíte někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Prikryl  |  06. 06. 2005 14:50

http://www.mono-project.com/Main_Page

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  12. 04. 2005 21:03

mam dotaz k 'Int32.Parse(Console.ReadLine())'. trochu sem zacal zkouset programovat a chapu z toho ze hodnote precteny z konzole se zmeni datovy typ na Int32... bohuzel ale neznam datovy typ Int32. znam pouze int. prosim mohl by mi to nekdo vysvetlit? dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SlaJ  |  23. 02. 2005 18:18

Píšu to v C#Builderu a při spuštení prvního příkladu mi jen problikne okno a nic se nezobrazí.  A mam tam řádku  Console.ReadLine();    . Jak se to dá vyřešit? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  12. 03. 2005 13:26

Ahoj ja mam stejnej problem jak jsi to vyresil
dik T0mas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Pokluda  |  06. 12. 2004 09:57

Clanek pro vyuku doporucuje nektera vyvojova prostredi. Ja bych presto doporucil podivat se take na stranku http://lab.msdn.microsoft.com/express/, kde najdete prehled Express produktu firmy Microsoft. Pro nase ucely byl mohlo byt zajimave podivat se na:
* Visual Basic 2005 Express
* Visual C# 2005 Express
* Visual C++ 2005 Express
* Visual J# 2005 Express
ale mozna take Visual Web Dev 2005 Express (analogie k staremu Visual InterDev).
Tyto produkty jsou "lehkymi" verzemi prichazejiciho Visual Studia 2005. Obsahuji tak podporu .NET Framerowku 2.0 (s generics, ADO.NET 2.0, ASP.NET 2.0, ...) a take nektere nove vlasnosti Visual Studia jako napr. refactoring, vylepseny form designer, apod.
Myslim, ze za vyzkouseni to stoji.
Diky,
David.
PS: Doufam, ze serie clanku bude pokracovat i dale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_xdrm_, _xdrm_  |  10. 12. 2004 11:28

ale to jsou vsechno jeste beta verze. Release se ceka v pulce 2005. A porad se nevi jestli je da MS zdarma nebo za prachy. Takze opatrne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_xdrm_, _xdrm_  |  10. 12. 2004 11:28

ale to jsou vsechno jeste beta verze. Release se ceka v pulce 2005. A porad se nevi jestli je da MS zdarma nebo za prachy. Takze opatrne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_xdrm_, _xdrm_  |  10. 12. 2004 11:28

ale to jsou vsechno jeste beta verze. Release se ceka v pulce 2005. A porad se nevi jestli je da MS zdarma nebo za prachy. Takze opatrne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_xdrm_, _xdrm_  |  10. 12. 2004 11:29

ale to jsou vsechno jeste beta verze. Release se ceka v pulce 2005. A porad se nevi jestli je da MS zdarma nebo za prachy. Takze opatrne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAno_F., MAno_F.  |  04. 12. 2004 23:38

V textu odstavce nasledujiciho za HelloWorld prikladem se vyskutuje

Console.Readline()

Pokud je C# case-sensitive, melo by tam snad byt

Console.ReadLine()

ne?


Jinak nazvy ruznych integeru mi prijdou docela blbe zvoleny. To uz se mi vice libi ceckova syntaxe
(unsigned int namisto Uint). Nejenze je tam slovo
signed/unsigned zkraceno na jedno pismeno, ale navic
jeste dalsi slovo (int) neni odliseno velkym pismenem,
takze to vypada jako jedno souvisle slovo.

Nicmene, to, ze ma C# i unsigned typy hodnotim jako plus proti Jave. Nechapu proc autori Javy zamitli unsigned integery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  05. 12. 2004 14:04

No, v C# nedelam a ani to ted zkouset nebudu, ale otazkou je, jestli to neni chyba autora.
Podle stranky http://www.funducode.com/csharp/datatypes/datatypes1.htm bych rekl, ze asi jo.

Takze jeste jednou - C# je case sensitive
ReadLine vs Readline
uint vs. Uint
string vs. String

Takhle v tom autor udela zacatecnikum peknej bordel. Stalo by za to to opravit.

OT: Taky vam pripada "Ahoj svete!" divne oproti "Hello world!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me  |  03. 12. 2004 12:23

Ještě otázka: když metoda Main bude vracet nějakou hodnotu, tak tam místo void nebude nic nebo tam bude něco jinýho?
public static Main() nebo public static neco Main()

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heevy  |  03. 12. 2004 12:42

ROFL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robin, Robin  |  03. 12. 2004 16:34

Metoda Main() nemůže vracet parametr, je to vlastně něco jako konstruktor. Navíc překladač řve, že metoda string Main() nemůže být "entry point" - začáteční bod (možná špatnej překlad, ale navim jak to přeložit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  03. 12. 2004 19:10

Pojem konstruktor je v tomto případě zavádějící. Je to prostě metoda, ve které začíná program - od toho také pojem "entry point", tedy vstupní bod programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me  |  03. 12. 2004 23:08

Už tomu rozumim. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
123  |  04. 12. 2004 16:51

může vracet int...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lk  |  05. 12. 2004 22:48

Když vrátí int, je to návratová hodnota programu, používá se většinou pro kód chyby. V dávce (.bat) se pak její hodnota dá testovat přes IF ERRORLEVEL...

Nebo kdyby se program volal z jiného programu, dá se takhle vrátit hodnota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me  |  03. 12. 2004 12:09

Co je to "pole řetězců" (string [] args)? K čemu je to dobrý a proč to tam je? Za vysvětlení dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robin, Robin  |  03. 12. 2004 12:16

Toto pole se používá k předání parametrů. Např: zkus přetáhnout HTML stránku na ikonku IE a otevře se ti danná stránka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robin, Robin  |  03. 12. 2004 12:22

Tak sorry, trohu jsem to spletl. Ale je to podobný. Dám jinej (už fungující příhklad): Pokud vytvoříš aplikaci a bude umět otevíra zvláší příponu, kteou systém nezná, dáš vybrat se zemnamu ten tvůj program, tak se ti ten  program otevře, ale neotevře se vněm ten soubor. Tak proto.
 
Ještě jednou sorry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me  |  03. 12. 2004 12:32

Tak tomu fakt nerozumim. Proc je to vzdycky string? proc to treba nemuze byt (nebo muze?) int [] args pokud bych chtel v metode pouzivat pouze cisla - nebo nic takovyho nelze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NeNe  |  03. 12. 2004 14:28

Tohle pole je pole argumentů zadané na příkazové řádce. Pokud zavolám "program.exe soubor1 soubor2 5 7", obsahem pole budou řetězce "soubor1", "soubor2", "5" a "7". Vždy to musejí být stringy, protože na klávesnici se prostě píšou znaky a ne čísla (i když to pro člověka jako číslo vypadá).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me  |  03. 12. 2004 23:06

Aha. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Chalupa  |  03. 12. 2004 07:07

.. jsou jednotlivé programovací jazyky pro tuto platformu rovny, je C# Microsoftem prosazován jako jazyk hlavní...
To si nemyslím, je to věc názoru, viz např. tenhle článek přímo z MS : http://msdn.microsoft.com/visualc/default.aspx?pull=/library/en-us/dnvs05/html/vs05cplus.asp
To že jazyk C# "vychází" z C++ neznamená že obsahuje všechny jeho vlastnosti (nekteří tomu říkáme silné stránky - např. pointry (některými obávané, zatracované, jinými považované za nepostradatelné..).
Radek Chalupa
- vývoj software na zakázku
- školení programování (C/C++, C#, Win32, MFC, ATL, .NET Framework,...)
http://www.radekchalupa.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misaq  |  03. 12. 2004 09:12

Je to jen muj osobni nazor, ale C# vidim jako hlavni lakadlo .NETu a
 bez C# bych o .NET ani nezavadil
 
Michal Racek
J2SE Developer
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sharpik  |  03. 12. 2004 09:18

Mno myslim, ze aj niekde na mikrosrotackej stranke sa pise, ze najsilnejsim jazykom pre .NET je C++. Inac suhlasim s tym, ze .NET je po dlhej dobe prva pouzitelna a dobre navrhnuta kniznica na RAD vyvoj klikatiek (aka GUI aplikacii).
S .NET 2.0 ktora pridava niektore super ficurky to bude jedna balada (hlavne nieco na sposob C++ typovanych sablon - to mi v C# dost chyba), pridat este nejaky obmedzeny preprocesor a pointery a ... :) C++ rulez ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  03. 12. 2004 09:35

V managed C++ pointery jsou a používají se. V C# byly pointery nahrazeny delegáty takže nevím co tady řešíte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Chalupa  |  03. 12. 2004 10:37

To myslíš vážně že delegát v C# má něco společného s pointrem?? Když tak je to "nahrazení" tzv. callback funkcí...ale s přímým přístupem do paměti nemá delegát nic společného!
Radek Chalupa
- vývoj software na zakázku
- školení programování (C/C++, C#, Win32, MFC, ATL, .NET Framework,...)
http://www.radekchalupa.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Chalupa  |  03. 12. 2004 10:45

Balada to možná bude pro vývojáře....méně už pro uživatele s méně výkonným počítačem a neoplývajícím přebytkem RAMky.
Obávám se že hodně "expertů" bude psát v NET frameworku utility typu "Rychlé vypnutí počítače" nebo "Otevření CD kkinutím na ikonu v trayi.." a až si neznalý uživatel pár takových "skvělých utilitek" pustí na pozadí.....
Samozřejmě nic proti NET frameworku, na určité typy apikací to je (nebo spíš bude - až přijde verze 2 a C++/CLI ve Visual Studiu 2005) výborný nástroj
Radek Chalupa
- vývoj software na zakázku
- školení programování (C/C++, C#, Win32, MFC, ATL, .NET Framework,...)
http://www.radekchalupa.cz
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  06. 12. 2004 16:26

1) Programy psane pro .NET neberou o moc vic RAM, nez stejne programy prekladane do nativniho kodu
2) Nevim, zadneho takoveho experta neznam, a zadne takove utilitky taky moc ne.
3) "Na urcite typy aplikaci" - Pokud se bavime skutecne o aplikacich, a ne treba o driverech a pod., neznam mnoho takovych, ktere by se v C# psaly hur, nez treba v C++ (ve skutecnosti me tedka nenapadaji zadne, ale treba mi poradite... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

No

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

No pane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C#

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis odstranuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis odstranuje z

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis odstranuje z C++

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis odstranuje z C++ jeho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Rampas  |  03. 12. 2004 11:13

Myslim, ze C# spis odstranuje z C++ jeho necnostni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obor  |  03. 12. 2004 20:18

Presne tak, navyse .NET bol od zaciatku vyvijany paralelne s C#, takze programovanie v C# je elegantne a priamociare. Preto ak mate moznost zacat projek od nuly, radsej pouzivajte rovno C#.

Naopak, do C++.NET museli byt pridane nove klucove slova: __gc, __value, __box, __event, __hook ... aby to bolo pouzitelne a aj napriek tomu je to des. Preto pouzivat C++.NET ma, podla mna, zmysel len ak chcete volat COMy, nativne DLL alebo rychlo portovat existujuce kniznice napisane v C++.

Nesuhlasim s postupom Microsoftu (ohladom novych klucovych slov v C++), ale prave tak isto ma vytaca smerovanie standardu C++ stale viac ku generickemu programovaniu v  style boost. Skratka, na produktivnu robotu je naozaj lepsia Java alebo C#.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  03. 12. 2004 03:34

clanok je sice bez chyby (minimalne som ziadne nepostrehol) ale pre koho je urceny? viac nez polovica textu clanku je urcena pre neviem koho... navrhujem dalsie diely koncipovat ako tutorialy od jednoduchych konzolovych aplikacii (max 3 diely) a hned zacat jednoduchymi winforms... a samozrejme vysvetlovat krok za krokom preco tak a preco nie inak... v tejto forme ma clanok velmi nizku hodnotu pre zaciatocnikov. vacsinu ludi, ktori chcu robit v c# pravdepodobne zaujimaju winforms.
neverim, ze autor ak by bol zaciatocnik, by sa ucil z clankov, ako je tento...
neberte to plz ako utok, vazne ocenujem snahu, ale mam pocit, ze tato koncepcia - vymenovavanie vsetkych datovych typov, vlastnosti a pod je troska nezmyselne co i len zmienovat ak za tym nasleduje Hello World program

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejv  |  03. 12. 2004 10:18

teda vazne s tebou nesouhlasim, jestli si chces hrat, tak si pust nejaky IDE, wizzarda a klikej si s okynkama, ale jenom o tom programovani asi nebude..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  03. 12. 2004 17:34

Imho je clanek pro lidi co umi programovat, ale neznaji .NET a C#. Proto se to take jmenuje Poznavame C# .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deff  |  04. 12. 2004 02:34

A tymto tempom ho budes v r. 2135 aj vediet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tac - Tic  |  04. 12. 2004 08:10



Taky bych ocenil tutorial jak psal mato.
Precejen treba ty datovy typy - zhruba u pulky z nich znam rozsahy, druhou pulku jsem si precet.
Ted si z toho pamatuju akorat, ze long je delsi nez short - tedy zhruba to co sem vedel uz pred tim

Na pamet je proste nejlepsi si danou vec rovnou osahat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  23. 08. 2005 15:18

Myslím si, že výčet typů je důležitý - chybí decimal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  03. 12. 2004 00:47

Ahoj, věřím, že to tu čtou i lidi, co už jak C# i .NET umí, tak je třeba zaujmu. Sháním rychle pro projekt v ČR a Irsku (samozřejmě za odpovídající plat) spoustu C# a .NET developerů (krom toho taky Java). Tak když byste měli zájem, či o někom věděli, tak mi prosím dejte vědět na programator[zavinac]kapler.cz. Já doufám, že to tu nevezmou jako nedovolenou reklamu, je to myslím k tématu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor