PowerToys pro Windows XP – konečně

Diskuze čtenářů k článku

HSH  |  14. 05. 2002 21:02

Všetkým by som rád dal do pozornosti túto skromnú, ale veľmi výkonnú utilitu zvanú http://www.voodoofiles.com/getit.asp?id=6224&g=1&d=14&s=712558899 Optimizer XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjd  |  06. 05. 2002 11:41

Je vážně škoda, že se v této diskusi nehovoří o vlastním obsahu článku - a o zkušenostech s instalací a funkčností Power Toys. Stáhl jsem si vybrané části přímo od MS (přes modem - takže je dobře, že to zpřístupnili jednotlivě), instalace proběhla OK . Zvědav jsem byl obzvlášť na virtuální pracovní plochy, jež jsou v linuxu - např. KDE - naprostou samozřejností a do teď byly jednou z mnoha jeho předností. Je vidět, že se MS pokouší postupně přiučit. Když připočteme větší stabilitu , podporu více uživatelů na jednom desktopu , přístup k aplikacím atd., můžeme konstatovat, že se WinXP začínají přibližovat linuxu a např. KDE 1 .

Mimochodem - používám WinXP a mám rád linux s KDE 2.2 (těšim se na KDE 3)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romo  |  07. 05. 2002 13:41

Totálna kravina. Skôr Linux sa začína snažiť podobať na Windows (KDE, Gnome atď). Konečne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjd  |  07. 05. 2002 15:22

Chtělo by to trochu upřesnit, ne romo? Pokud máš na mysli jen grafické rozhraní, barvičky a takové serepetičky, pak souhlasím, ale co se týče funkčnosti, rozhodně souhlasit nemohu. A vůbec jsi nic nepochopil...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Connor  |  29. 04. 2002 10:01

Pisou, ze mam mit naistalovanou starsi verzi. Ale kde ji mam sehnat??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  27. 04. 2002 18:38

Sice nevim jakou verzi PowerToys mam, ale zajimalo by me jestli tenhle problem ma i nekdo jinej:

Kdyz nastavim v "TweakUI \ Explorer \ Shortcut" Light Arrow pro ikonu zástupce, tak  mi to ty ikony zobrazuje jakoby v 256 barvach nebo co - proste uplny peklo . A dela to jen pri 16bit barevnej hloubce, kdyz dam 32bit tak je to dobry.

Kdyby ste nekdo vedel co s tim tak se mi ozvete. Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  27. 04. 2002 18:40

PS: je to verze 2.00

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heno  |  26. 04. 2002 09:47

Hi all.

Power Toys pod XP pouzivam od minuleho roka, hlavne VDM.Zial, ma to jednu obrosku chybu, ktoru si neviem vysvetlit a od konecnej verzie som ocakaval opravu, ale zial nedockal som sa. O co ide? Skuste si na jednej ploche otvorit EXCEL a skocte na inu plochu. Potom sa vratte spat na plochu s EXCELom. ZMIZNU VSETKY PANELY S NASTROJMI, ale EXCEL zije dalej. Jedine, co sa da v tomto pripade robit, je vypnut X-kom aplikaciu (riadne sa pyta, ci ulozit, ak je zmena) a nastartovat ju znovu. Toto vsak robi LEN S EXCELom. Word slape v pohoda, ako aj vsetko ostatne...Nechapem. Ak mate niekto nejaky napad, co s tym, sem s nim! Co z tohto vyplyva? V M$ nepouzivaju EXCEL!

Heno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing. VlK  |  25. 04. 2002 14:04

Nevíte někdo o programku (nejlepe pod Win98SE), který by asi takto:

Kdyz je ve Wordu dokument vetsi nez obrazovka (treba zvetseny) tak se objevi listy a mohu se posunovat po celem dokumente.

Tak nejak bych potreboval, aby fungovala plocha ve Windows. Nastavim rozliseni treba 1280×1024, plochu nastavim, že ma velikost treba 1600×1200. A vzdy vidim jen cast teto plochy? Nevim mozna to jde udelat std. prostredky ve Windowsech, ale nezjistli jsem jak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiro  |  25. 04. 2002 15:12

O takovem programku nevim, ale vim jiste ze tuto funkci jiz dlouha leta maji jako vlastnost graficke karty od ATI.

Pokud tam nainstalujete spravny ovladac, v zalozce Settings se Vam sami od sebe zobrazi 2 posuvniky: jeden pro Screen size, jeden pro Desktop size. A jakmile jste druhy nastavil vetsi nez prvni, fachalo to jak popisujete.

BTW: ATIny jsou dnes lacine, rozsirene a jsou mezi nima i opravdove skvosty (AllInWonder Radeon 8500, pro majetnejsi) - cili kazdy si vybere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  25. 04. 2002 11:44

Celkem jsem to pouzival. Misto abych se odhlasoval a prihlasoval, zmacknul jsem Win + Q a hned jsem mohl prepnout na dalsiho uzivatele.
V posledni dobe mi to ale nejak blblo (s novymi Detonatory).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saip  |  25. 04. 2002 14:05

A proc se ty stare museji odinstalovat ? Vzdyt kazda ficura je samostatny exe file, tak by to nemuselo vadit... no doma vyzkousim a uvidim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  25. 04. 2002 15:00

Chodilo mi to dobre s detonatory 23.11, ted tam mam 27.41 a s temi to dost blbne. Mam na pocitaci 5uzivatelu a kdyz jsem zmacknul win a mackal Q, tak jsem mezi nimi mohl vybirat. Pod temi novymi detonatory mi to nabidne jen toho, pod kterym jsem prihlasen
A taky bych rekl, ze Microsoft musel mit sakra dobry duvod, proc ty Powertoys na tak dlouho dobu stahnul a dal je k dispozici znova az ted (a pritom se v nich v podstate nic noveho neobjevilo) a taky asi duvod, proc tam ten Fast user switch uz nezaradil.

Jinak bych spis privital, kdybych u kazdeho uzivatele mohl nastavit jine rozliseni. Dost me stve, ze kdyz to zmenim u jednoho, zmeni se to u vsech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri matousek  |  25. 04. 2002 10:25

Tak uz tu asi hodinu pouzivam virtual desktop

kdyz jsem u toho povypinal use animations, shared desktops, show quick switch buttons, show names tak mi zustala na liste jedna mala zelena ikonka [i ty bych se rad zbavil :)) protoze to stejne prepinam klavesama]

mam durona 650, 384mb ram a je to docela rychly, prepnuti z plochy do plochy trva asi 1.5 sec. Protoze on v nove plose otvira jakoby znovu vsechna okna.

Lista START je porad stejna v kazde plose i icq ktere mam napevno v pravo si muzu zobrazit v kazde plose. akorat floating icq je mozne jen v prvni plose.

Pokud se prehodite z okna do okna tak vam to okna jakoby minimalizuje coz zpusobi malicke problemy pokud se vam [jako me] windows comannder minimalizuje do systraye :)

Ale jinak mi to vyhovuje, kdybych prisel na nejakou dalsi vec tak napisu :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baran  |  25. 04. 2002 10:49

Konecne reakcia ktoru autor ocakaval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri matousek  |  25. 04. 2002 10:58

napsal jsem tam trosku blbost :) stejny v kazde plose je systray. Otevrena okna jsou jina :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Sich  |  25. 04. 2002 11:01

k tomu icq - ty float okna bohuzel takhle budou. neni to totiz nic jinyho nez obycejny win okno ktery ma vypnuty veskery styly co jen jdou aby zustala jen placka. takze pro system to je to samy jako jiny okno aplikace (system tray je sdileny mezi desktopy...)

ale jinak je to fajn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herm  |  25. 04. 2002 12:13

Ja pouzivam na virtualni plochu MultiDesk, prepnuti mezi okny je okamzite, lze az 7 virtualnich ploch, prepinani pomoci Ctrl-Alt-Left | Right.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  25. 04. 2002 08:28

včera jsem to instaloval a je to na prd. U win9x jsem si mohl nastavit podstatně víc a užitečnější věci. Každý sharewareový a freewarový tweak-ui toho umí podstatně více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  25. 04. 2002 08:51

No je Tome, ale to prece chceme, ne ???
Na co si uzivalele nejvic stezujou u Unix like systemu ??? "Slozite, moc funkci - u Win staci kliknout a je to". Takze Mikrosoft dela, co po nem lidi chteji. Proste system pro blbce(omlouvam se vsem, ale je to tak).
A uzivatele maji pocit, ze cim je to jednodussi, tim lip (viz obliba telefonu Nokia). Proste lidi maj nejradeji veci na jedno tlacitko, at to stoji cokoli (i treba kvalitu a treba i komfort).:-\ A pak to vede k tomu, co napsal nekdo pred tebou (5 DVD, 100 GHz ...).
Ahoj Peter
P.S. At zijou "slozite" systemy, ktere neco umi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romo  |  25. 04. 2002 19:53

A kde žiješ? Na Marse? 99,99% potrebuje práve takýto systém. Aby si mohli urobiť to, čo potrebujú a nepotrebovali pri tom rozmýšľať ako to urobia. A hádaj prečo je v Linuxe KDE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Logan  |  25. 04. 2002 08:27

Uz je to tak, Mikrosoft se snazi se svym trhakem "Woknos XP" cim dal vic napodobovat Linux: Funkce vzdalena plocha, vzdalena sprava, pristup k uzivatelkum a ted i virtualni plocha... vse je az napadne napodobene. Skoda, ze si to tvurci xwindows, xserveru, unixu a linuxu nenechali patentovat, mohla z toho byt zajimava soudni pre...

Jinak muj dojem z Windows XP - zacina se to konecne podobat stabilnimu, opravdu pouzitelnemu operacnimu systemu. Bohuzel, nez tomu tak bude, nase sekretarka bude za tech dalsich deset let potrebovat na provoz Wordu ZZ a Windows ZZ dvouprocesorovy stroj s 5 GB RAM, kazdy procesor Pentium X bude taktovany na 100 GHz a operacni system se bude dodavat na 3 DVD, uspesne to k tomu smerujeme.

Petr Logan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  25. 04. 2002 08:54

I ty optimisto!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shocquer  |  25. 04. 2002 09:15

Hmmmm, linuxaaak

Ja len, ze Win XP urcite nie je tak stabilne, ako sa Ti zda (menej ako W2K). A, ze v Linuxe (ci skor Unixe? ) je fakt nehorazne dobrych vlastnosti, tak preco by si M$ zas nieco neprisvojil? Tak to robi uz riadne dlho. Niekedy mi prichodi fakt zvlastne, ze skoncil s vyvojom unixu a zacal si robit nejake wokna

*Sho*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sputnik  |  25. 04. 2002 09:38

Mas k dispozicii nove KDE 3.0? Ak ano pozri sa kriticky na funkcnost ( a mnozstvo funkcii ) tohto systemu. Ak nie si zaspeleny privrzenec Linuxu musis vidiet, ze tento system je niekde na urovni W95 (ja si dokonca myslim ze niekde medzi W3.11 a W95). A to je to najmodernejsie co je na Linuxe v oblasti desktopu k dispozicii. Ale to nie je vsetko. Skus to nainstalovat na Celeron 300, 64MB RAM, 2GB HDD. Zistis, ze sa s tym neda pracovat, lebo spustenie obycajneho file manageru (Konqueror) trva 5-10 sekund. A tak je to so vsetkymi apps. Pritom stare W95 by na takomto zeleze bezali z vetrom o preteky. Podla mna je Linux v oblasti desktopu za Windows o pat alebo aj viac rokov spat. To plati pre desktom. V oblasti serverov je viac ako vyrovnanou alternativou pre Windows/Novell. Mame vo firme sest roznych serverov, vsetko Linux RedHat a sme spokojny. Ale na desktop by som ho nikdy nedal. Asi by som to pred uzivatelmi nedokazal obhajit. Cena vo velkych firmach nieje az taka rozhodujuca. Na prvom mieste je funkcnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  26. 04. 2002 12:58

Nevedel som, ze W95 (alebo nieco medzi 3.1 a 95) robi napr. thumbnaily z obrazkov, html alebo pdf tak, ako KDE 2 a viac. Alebo prepinanie jazykov. Alebo centralizovane nastavenie posty. Alebo theme engine. Alebo... Kde to mozem zapnut?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
simon  |  08. 05. 2002 12:41

Mily mlady :)

a procpak si davas na pocitac ten nejnarocnejsi manager?? pokud chces vyuzivat stary pocitac,porid si napr black win.. a + nainstalovate kde -
co se tyce pohodlnosti ,tak windowsy moc nestihaji - maji moc tlacitek ,ale kdyz maji pracovat,tak se poserou :))
obhajovani pred uzivateli je otazkou znalosti... :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  25. 04. 2002 13:43

tak to nevim jestli jste o XP jenom slysel nebo si je i nainstaloval, krome vetisho naroku na pamet jsou ve vsem lepsi nez W98 a to i v grafickem vykonu ve hrach a praci s diskem...hw narocnost stejna jako w2k...vykon vyssi

to je dobre ze ms prejima dobre veci z linuxu, mohlo by to fungovat i obracene, napr co se tyka uzivatelske privetivosti

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrána  |  25. 04. 2002 14:43

Můj dojem z WinXP je že je to SW pro naprosté *** (píp), kterým systém stále napovídá kde mají kliknout.

Zlaté dvoulitry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TriStone  |  25. 04. 2002 16:44

Neni to tak zly, spouste lidi co s pocitacem spis zacinaji, to muze vyhovovat. Ja jim chvilku promlouval do duse (jen asi hodinku) a uz ani neceknou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka matousek  |  25. 04. 2002 17:50

no, asi mate zkusenost s home edition. ja mam XP prof, v praci w2k prof, driv jsem pracoval na win98se, w2k server.
A XP mi teda rozhodne furt nerikaj co mam delat :) vsechno nastaveni vcetne alyoutu jsem hodil do standartu a jsem spokojeny.
SPrava pameti je mnohem lepsi nez u w98se a rychlost bootoavni i aplikaci je lepsi nez u w2k.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romo  |  25. 04. 2002 19:44

"Jinak muj dojem z Windows XP - zacina se to konecne podobat stabilnimu, opravdu pouzitelnemu operacnimu systemu"

Moj dojem z Linuxu - zacina sa to konecne podobat na naozaj stabilny a pouzitelny system. Vazne nekecam ... na rozdiel od Petra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muderec  |  05. 05. 2002 21:09

omg ty si chuj

P.S. to ti hovorim nie preto ze by si ma nastval, ale preto aky vygumovany si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ShAcKaL  |  25. 04. 2002 08:06

Tohle je dobrá funkce, ale má jednu velkou vadu.

Náhled generuje pouze u aplikací, které nejsou minimalizované. Pokud jsou minimalizované, tak zobrazí jen jejich "title" bar... nebo jak to říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  25. 04. 2002 08:03

Veta: "Bohužel osobně Windows XP nevlastním a tak vám nemohu přinést vlastní postřehy" je síce milá svojou úprimnosťou, ale prekvapuje ma, prečo Živě nechá písať o WindowsXP človeka, ktorý nevie o čom píše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quartz  |  25. 04. 2002 08:14

No to je jasné, přece si nebudou kvůli několika čtenářům instalovat NELEGÁLNÍ windows

Živě dneska propadlo, takovéhle faux-pas  jsem ještě neviděl.

pripdane chyby v prispevku jsou  ponechany
pro rypaly, kteri v jejich hledani nalezli svuj
zivotni udel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Němec  |  25. 04. 2002 09:34

Ze zcela prostých důvodů, redakce Živě se neskládá z několika desítek lidí.
Nevidím nic špatného na tom, pokud čtenáři doplní článek o své postřehy. Tuto větu jsem napsal právě proto, aby sem nepsali rýpalové, ale ti co k tomu mají opravdu co říct. Důležitá je informace.
Nemusíte se bát, s Windows XP jsem už pracoval a počítám, že chyby v článku nejsou. Pouze je bez vlastních postřehů. O ty jsem žádal čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  13. 05. 2002 13:50

Xex, hadam si nemyslite ze by mohol novinar pisat o niecom co sam videl/zazil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor