Jak hromadně zmenším fotky?
Přes víkend jsem zkoušel betu a musím říct, že mě možnosti Affinity nadchly. Je možné, že zde chybí některé vychytávky z Photoshopu, ale ty osobně nepoužívám a pokud po nich bude poptávka, tak bych se divil, kdyby se v dalších verzích neobjevily. Na druhou stranu musím říct, že ze spousty míst ještě čouhá sláma typická pro beta verze. Některé volby nejsou popsané, Affinity se občas kousne a občas se sesype a spadne, některé funkce prostě nefungují (např. rozdělený náhled původní a upravené verze). Bez častého ukládání bych nějakou vážnější práci zatím nedoporučoval. Je zde ale krásná práce s vrstvami úprav (i když jsem ten systém ještě úplně nepochopil), vše je vratné, takže nemusíte mít strach o původní soubor a klidně můžete experimentovat. Zajímavé a skvěle funkční nástroje výběru a dobrá práce i s náročnými tvary, jako jsou vlasy, nebo chlupy.Je pravda, že nové verze Photoshopu od zavedení předplatného nepoužívám. Vlastně jsem přešel na Zoner, alespoň co se týká fotografií. Nějaké koláže většinou nevytvářím a na úpravu fotografií je Zoner skvělý. Jenže se vzhlédl v Adobe a chce také zavést předplatné. Což je asi konec Zoneru, protože kvůli předplatnému k němu lidé přešli. Když budou muset platit každý rok výpalné, tak si už tu pětistovku navíc za Adobe zaplatí.No ale teď je tu Affinity a jestli těch 1350,- Kč bude za licenci a ne za roční výpalné, tak ve mě na 100% mají zákazníka. Do tohohle jdu.
Názor byl 2× upraven, naposled 14. 11. 2016 12:00
U ZPS jim došel smích, mají sice organizátor, ale ten lze gratis lehce nahradit a pokročilé funkce jim vyfoukne tato aplikace. Být na jejich místě, rychle bych začal reagovat.
Proč bych na jednu věc měl používat DVA programy?
To je obvyklá věc, ty na vše používáš jen jednu aplikaci?> Já ne, mám třeba Adobe Ps, ale také Pr, protože Ps jaksi není střihový SW videa. Nebudu však předjímat, ale docela bych klidně volil možnost FastStoneImageViewer plus Affinity bez pronájmu, kde si zpracované soubory budu moci vždy otevřít, může to u *.ZPS říct Zoner? Co, když slavný Zoner zkrachuje a jeho servery zhasnou - jak se dostanu ke svým datům?
To je tak ťažké milá redakcia napísať aký je rozdiel medzi Affinity Photo a Designer? To fakt ste to prehliadli? Pri tonách reklamy ma nútite ešte hladať na internete? Pre tých, ktorích to zaujíma:Affinity Designer is geared toward design (graphics), illustration (both vector and raster based), UI/webdesign, while Affinity Photo is mostly for photo development/editing and painting. A small subset of tools are common to both programs like the Text tool, Pen and vector shapes tools, selections because they may be needed in both but the software's goals are quite different. Overall, if you need a point of reference you can compare Affinity Designer to Illustrator or Inkscape, while Affinity Photo will be comparable to Photoshop or GIMP.
Pletete Adobe Photoshop a Adobe Lightroom.Tahle aplikace rozhodně není bitmapovým editorem jako photoshop, gimp, PaintshopPRO nebo jiné..
To se pletete vy. Tato aplikace rozhodně je bitmapový editor, co by to mělo být jiného? Affinity Photo je ekvivalent Photoshopu, a Affinity Designer Ilustrátoru.
jsem jediný pro koho photoshop není editor na fotky? Chápu, že na složité retuše a montáže je to ono, ale imho už dlouho platí, že editor na fotky od adobe je lightroom. Řekl bych, že tato zkratka ať už PS nebo foto-amaterům škodí. Zkuste posadit někoho kdo tak zlehka fotí přes PS a jediné co dokáže udělat je nakreslit tam štetcem pár bublin. Už třeba ořez bude celkem problém.
Co je nejsmutnější, tak dnes většina používá Photoshop na přidání textu do obrázku. Až je mi toho programu líto.
Hodně lidí používá photoshop i na např. návrh grafiky webu, jenže na to jsou vhodnější produkty...Photoshop byl primárně na fotky.
Spíš bych řekl že na fotomontáže a grafiku. K čemu by normální člověk potřeboval na úpravu fotografie tolik kreslících nástrojů?
Na grafiku je ilustrator.
Vhodnější produkty na webdesign jsou, pokud má člověk Mac. Ale počítám že příští rok touhle dobou bych už konečně mohl utéct od Photoshopu k něčemu rozumnému. Zatím to ještě není dost dobré.
Ano, a které? Rad se poucim. Ps je i dnes zdaleka nejuniverzalnejsi, prestoze v mnoha ohledech zaostava a musí funkce hnát přes pluginy.
Součástí Photoshopu je i Camera Raw, který zvládne to samé co Lightroom. Pokud nezpracovávám větší množství fotek, tak bohatě stačí. A není třeba si připlácet za další program.
v současné subscription policy adobe je to už jedno, ale vnímám, že lightroom je to entry level pro práci s fotografiemi.PS je nástroj na hloubkovou úpravu jedné fotografie. Je to jako říct, že Indesign je to samé jako word a dá se s tím dělat to samé. Ano dá, ale rozumný člověk to tak dělat nechce.
Když někdo chce upravit desítky nebo stovky fotek a nemůže každé věnovat víc než půlhodiny, tak je Lightroom dobrá volba. Pokud si chce někdo vyhrát s fotkou a piplat jí třeba 5-10 hodin k naprosté dokonalosti a ví co dělá, tak je jasná volba Photoshop případně kombinace obojího.
Ve světle nových zprasených MacBooků tenhle krok snad udělá více vývojářů. Platforma se potápí, utíkejte!Mrk Mrk https://www.sketchapp.com... !!
Zamindrákovaný chlapec zřejmě dodnes nepochopil, že grafika se nedělá na notebooku...
Ale na tři roky starém MacPro, že? B-]
Nemůžete vypnout ten reklamní cirkus při prohlížení fotek v galerii, kterou máte ve článku :-/ ? To je děs jak se při zobrazení další fotografie změní všechny reklamy na webu (hlavně ty po strannách) . To už jste na tom tak špatně že musíte dělat tyhle ohavnosti?
Samozřejmě, že mohou (když se ptáš, zda nemohou). A samozřejmě, že to neudělají. Protože prachy až na prvním místě, že ano.
Holt tady to chodí tak, že článek si autor po sobě přečte jednou (kouknu namátkou a jsem vždycky překvapený, když nenajdu chybu), ale nás nutí ho otevírat 10x. Takže je asi jasné, jak je čtenář pro redakci důležitý a jakou zodpovědnost cítí ke své práci.
Affinity sleduji už nějakou dobu, byl jsem i u nich zaregistrovaný, takže jakmile mi dnes přišla informace že je betaverze konečně venku, stáhnul jsem a testuji. Moje dojmy zatím:- Funkčně super. V článku to nezaznělo jasně, ale velkou devizou jsou vrstvy live filtrů. Místo co byste na obrázek pustili funkci rozostření, tak si ji dáte jako vrstvu. A když se později rozhodnete, že chcete rozostřit víc nebo míň, tak prostě změníte parametr ve vrstvě.- Nechybí ani exkotičtější funkce typu náhodného jitteru štětců. To je pro některé typy techniky (třeba umělý kouř) dost zásadní funkce.- Živé náhledy u každé operace jsou velmi návykové- Develop Persona (mód) "nějak" funguje, ale Lightroom je pořád o několik koňských délek napřed. Affinity mi úrovní připomíná spíš Raw Therapee.- Zoner podle mě až tak moc neohrozí, má trochu jiné zaměření. Vůbec neobsahuje funkce pro třídění fotek a naopak se zaměřuje na velmi pokročilé grafické úpravy. Nicméně GIMP prakticky přestal mít na Windows smysl, snad jen pro opravdu HODNĚ zřídkavé a nenáročné uživatele.
Ve Photoshopu můžete mít funkci rozostření taky jako vrstvu, pokud je aplikovaná vrstva Smart Object.A právě Smart Objects (a hlavně linkování na externí dokumenty) je pro mě klíčová funkce, kvůli které bohužel na Affinity nemůžu přejít. Stejně tak export .dds (textury). Ale budu jej sledovat, protože potenciál to má!Gimp neměl podle mě smysl nikdy, protože se z vlastní zkušenosti prostě nedá pohodlně používat. Hrozné UI, pomalý... To už raději Paint.NET nebo něco podobného.
Samozřejmě, že Ps to umí taky 😃Nojo, ale to už jsou opravdu hodně advanced funkce. Affinity Photo je už podle názvu cílen spíš na fotografy a na pokročilou úpravu fotek.S GIMPshopem kdy byly všechny okýnka v jednom se docela používat dal; doteď jsem ho používal v práci na nějaké drobnější grafické práce (dodali ikonku na bílém/šedém pozadí tak ji převést na průhledné) a doma na některé úpravy fotek které se v Lightroomu udělat nedaly. Ale neexistence těch "live" vrstev a blbé/chybějící náhledy filtrů použitelnost GIMPu v tomhle směru těžce omezují.
Tak na druhou stranu na "neadvanced" funkce nepotřebuji náhradu Photoshopu, ale pak opravdu stačí to Paint.NET... já jsem zmínil svůj případ, kdy využívám PS pro něco víc a Affinity se tváří, že dokáže nahradit i tu "advanced" stránku PS. Pro mě tedy zatím ne. Ale opravdu si myslím, že je to spíš otázkou času, podporu Smart Objects bude chtít určitě spousta uživatelů, tohle zase tak advanced funkce není (spíš úplně základní pro každého, kdo je víc než "domácí uživatel").Každopádně mě překvapilo správné zobrazení PSD, takže nakročeno mají určitě správně - plus ta cena!
Affinity má své vlastní smart objecty a logicky budou chtít, abyste používal jen jejich sw a adobe řešení se úplně vyhnul. Zpetna podpora smart objectu proto logicky není prioritou.
S tím nemám problém, ale oni tu alternativu nemají - linkování na externí soubor prostě Affinity zatím neumí.
Ta nutnost mít vrstvu jako smart object, aby šel aplikovat nedestruktivní filtr mi přijde ve Photoshopu hrozně omezující. To přepínání oken, přeukládání a zvětšování pláten mi vážně moc nevyhovuje 🙂
Vypadá dobře, ale bohužel... nemám jediné PSD bez využití smart objects, které jsou linkovány na externí dokument. Je to pro mě naprosto klíčová funkce, díky které můžu mít přehledně a prakticky organizované jednotlivé elementy, ze kterých skládám výsledné textury pro 3D.Co jsem zkoušel, tak dokumenty to otevře správně, ale funkčnost smart objects to, zdá se, nahradit neumí. Snad v budoucnu!
A export .dds textur to zřejmě taky neumí :( Škoda, sympatický program.
se smart objecty moc nepočítej. Co jsem o tom četl, tak je k nim mizerná dokumentace ze strany Adobe a tak je jejich případná implementace velmi nespolehlivá nebo spíš nemožná.
Dokumentace formátu vskutku stojí zaprd, ale myslím, že by to zvládli. Smart objecty tam jsou zapsané jako plnohodnotné PSB uvnitř PSD. Je to zapsané v sekci s obsahem vrstvy. Akorát PSB je dimenzované pro objemnější dokumenty. Občas se něco nedá zjistit přes skript, ale dá se to vyčíst z bitů v souboru: http://sklad.bereza.cz/00-jarda/00_screenshot/20... ... např. jaká kompozice vrstev je nastavená na smart objectu. Skript totiž vždy vrací -1 což je špatně.Takže pokud jsem schopný číst PSD jsem schopný to samé číst i ve smart objectu... teoreticky 😀 Dokumentace je zde: https://www.adobe.com/devnet-apps/photoshop/fil... ...
Pokud nezvládnou podporovat Smart Objects, tak alespoň aby měli vlastní řešení, které nabídne podobnou funkcionalitu - především linkování na externí dokumenty. Podle mě tohle není až tak specifická funkce, přijde mi to jako základ pro jakýkoliv větší projekt, kdy je potřeba to rozvrstvit do více souborů. Anebo Affinity něco takového nabízí a nevšiml jsem si?
Tak Affinity něco podobného nakonec nabízí, je to funkce Embedded document dokumentu pomocí File -> Place. Pak je ve vrstvě uvedeno "Embedded document" a při označení se nahoře ukazují možnosti "Edit document" a "Replace document". Nicméně stejná funkcionalita to není, protože ten dokument se nakopíruje dovnitř a s externím souborem ztratí jakoukoliv návaznost.Ale časem to určitě dopracují.Feature request už existuje:https://affinity.serif.com/forum/index.php...
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 11. 2016 16:21
Provazani s externím dokumentem podle mě ztrácí význam v době, kdy tu máme navrhove plochy. Ja ty linlovane soubory v podstate přestal využívat. Dejte vědět konkrétní použití. Mne už nenapadá.
Tvorba textur pro 3D - skládání finálního "atlasu" z menších celků a jejich kombinací. V jednom souboru mám například asfalt, včetně všech vrstev, filtrů atd, abych jej mohl snadno ladit. Tento výchozí povrch pak používám pro specifičtější textury jako je silnice s přerušovanou čarou, plnou atd... a tyhle soubory pak teprve vkládám do finálního atlasu, který obsahuje např. vše, co se týká silnic.Jde mi hlavně o to, že každý ten element má i několik set MB (většinou je zpracovávám v rozlišení kolem 4K) a kdybych všechny tyhle textury měl vložené přímo ve finálním souboru, asi bych to už nikdy neotevřel :)
Jasný no, tady v tvém případě to opravdu dává smysl :)
S tím by se dalo souhlasit. Každopádně, od určitého počtu artboards cca 5+ kdy každá má rozlišení 2000×4000px dochází k podstatným výkonnostním problémům v případě Photoshopu.
Docházelo. Nedávno dostal Ps update, ve kterém se opravdu razantně zvedla výkonnost, takže za mě ok. Pokud jede Ps na rozumném stroji s dedikovanou GPU, tak to jde. Vždycky už mám teď celý projekt v jednom souboru, kde mám třeba i 10+ návrhových ploch tebou uvedených rozměrů. Zdroják má sice stovky mega, ale jede to poměrně slušně.
Pátral jsem na internetu, ale pořád si nejsem úplně jistý tak se radši ještě zeptám. Je možné tuto beta verzi použít i pro komerční účely?
U toho vektorového programu od toho odrazují. U tohoto, to bude asi podobné. Může se stát, že se to v té betě nějak blbě uloží a pak s těmi poškozenými daty nepůjde nic moc udělat. Mám na mysli zdrojáky. Což u velkých komerčních projektů není nic příjemného.
Dokáže to pracovat s Photoshop pluginy ?
Rozhraní tam pro ně je, ale asi to ještě není úplně dodělané - navedl jsem to na Nik Collections a všechny kromě dvou se označily jako Unknown, ale šlo zapnout, aby se takto označené pluginy používaly a všechny fungují.
Na Mac OS uhranul grafiky.Vy dobrá Čecha, vy skloňovat a časovat jako massa Bob
Proč tolik minusů? Ona věta Na Mac OS uhranul grafiky je česky?
A ne snad? Sice na první pohled působí trochu divně, ale nevidím tam žádnou chybu. Na Mac OS uhranul (ty) grafiky (koho, co)Kde je problém? 😀
Nejsem žádný grama nazi, ale holt mi tam chybí podmět...připadlo mi to tak blbý, že jsem já hlupák nevěděl která bije (jasně z kontextu to poznám, ale to že jsem IT neznamená, že nemusím mluvit česky)
Podmět neurčitý Vám něco říká?
Myslím samozřejmě nevyjádřený, ale tady příspěvky nelze editovat.
Ne, maďarsky. Občas se tady člověk opravdu nestačí divit.
Affinity je vynikající program, podle mě schopná náhrada Photoshopu. Jako webový vývojář profesionálně Affinity používám už od začátku a zatím jsem nenarazil na problém, jak něco udělat, ani s kompatibilitou psd. Že je i pro Windows je skvělá zpráva. Nyní tajně doufám i v Linux verzi :)
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2016 19:10
Dokáže to pracovat v CMYKu?
w8 a second
and answer is ... yes ... CMYK 8-bit ... http://j.mp/2g1xkXK...
Čistě ze zájmu, a neberte to jako útok, k čemu CMYK potřebujete. Vážně se ptám, protože v oboru dělám přes 16 let a CMYK v editoru fotek použiji tak 2x za rok a to ve velmi specializovaných případech. Další momenty, kdy se s tím setkám, jsou cizí data, nebo data ze starších zakázek - nejčastěji německého původu. Můj dojem z oboru je takový, že často lidé používají archaické postupy z lenosti či prostě jen proto "že se to tak dělá". Podotýkám, živím se přípravou tiskovin pro ofset i jiná média.Co mne ale zaráží, že stále neumí 1-bit bitmapy, což je mnohem zásadnější, než CMYK.
Tak s tím bych úplně nesouhlasil. Ano, ve většíně případů postačí nechat všechny fotografie v sRGB či Adobe RGB a v InDesignu si pak nastavit zvlášť pro rastry perceptuální převod, ale velmi často je lepší mít převod zcela pod kontrolou, tj. převést si rastry do CMYK Tiffů napřed. Zejména pokud je potřeba použít nějaké custom barvové profily digitálních tiskových strojů.Z praxe lze dosáhnout podstatně lepších výsledků, pokud grafiku v cílovém profilu již od začátku tvořím, než když nechám převod čistě na ripu (ať už jde jen o nějaký pokročilejší print driver anebo Creo či EFI tiskový server).A o nutnosti pracovat ve CMYKu při tvorbě vektorové grafiky a následné sazby určené pro tisk snad není třeba polemizovat.
Nemůžu se zbavit dojmu, že mluvíte o úplně jiné části celého procesu. Co se týče fotek, tak až na velmi speciální případy opravdu nemá při dnešním worflow s funkčním colormanagementem převádět fotku do CMYK, ale je vhodnější nechat ji v RGB se správnou informací o použitém barevném profilu a veškeré převody ponechat na aplikaci, která připraví tisková data (řekněme InDesign) pro aktuální tiskový profil (ona se stejná fotka může tisknout tu na digitálu, tamhle na ofsetu a to ještě pokaždé s jiným profilem).Pokud ale připravujete nějakou grafiku (layout, sazbu, pixel-perfect návrh), pak se pochopitelně přizpůsobujete jinému zaměření a rovnou pracujete v cílovém prostoru (v tisku tedy typicky CMYK). Používat na tohle Affinity už ale nebude úplně vhodné (pokud se nebavíme o kutilovi, co si letáček páchal ve Photoshopu, tak to teď udělá v Affinity). Osobně mám ale i tak lepší zkušenosti s tím, že naplno využiju možnosti dobře nastavených barevných profilů a převodů, než se složitě snažit dosáhnout téhož zdlouhavým nastavováním, jak barvu a aplikaci nastavit, aby na tomhle konkrétním zařízení vyšla, jak já chci. A v tomhle zlatý digitály a plně automatizované ofsety. Když si vybavím, jak jsem si zjišťoval, který konkrétní tiskař pojede moji zakázku a míchal podle toho pleťovku (protože Franta tam pokaždý nalil moc magenty, zatímco ten jeho věčně nalitej kolega měl všechno do zelena), tak nostalgie je to sice krásná, ale děkuju, fakt zlatý automatizovaný převody a dobrý profily. ;)
Já bych se být tebou místo diskuzí na webu soustředil na svou vlastní prezentaci. Třeba hned od podlahy bych začal s tímhle.http://www.reklamy-jilemnice.czrecording.martinvik.cz/pic/head.png... A pokud někdo neví proč, tak ať na to raději ani neodpovídá...
Pokud dělám úpravu obrázků, které půjdou např. do knihy, musím je mít ve CMYK.
CMYK je až výstupní část procesu. V ideálním případě budete s bitmapovou grafikou pracovat co nejdéle v RGB.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.