Používáte na počítači WinRAR či jiné podobné archivátory?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 49

Názory k článku

01. 11. 2023 20:17

Presiel som od ZIP, ARJ, RAR cez WinRAR, docasne TC, az k 7-zip (win+linux). Textove subory (logy) sa oplati zbalit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2023 08:50

Používám. Protože nemám čas, až mi Windows udělá za 30 sekund ZIP soubor, kdežto Winrar to zvládne za 7 sekund (500 MB PDFko)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2023 16:42

Zapominate na jednu důležitou funkci. WinRar je zapotřebí když se snažím rozšifrovat data uložená do nevinného obrázku právě metodou RAR nebi ZIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2023 14:27

Asi teda budu geek zamrzlej v 90kach, ale napriklad pro podporu dnesnich cloud systemu/aplikaci, ktery bezi 24/7 aby si kazdej moh vzit ve 3 rano nalitej pujcku, pro bezpecny zalohovani atd. je komprimace a silny sifrovani, ktery poskytujou 7zip a rar formaty, nepostradatelna. Jestli pan Kuruc mysli, ze je to jen o tom ztlacit 1.6MB na 1.3MB, tak mam dojem, ze je v 90kach zamrznutej uplne stejne jako my geeci, o kterych mluvil Kdyz chcete prenest textovy/xml/... soubory s potencionalne citlivymy daty o velikosti desitek GB bezpecne a hlavne rychle, nebo zalohovat bezpecne svoje dokumenty/konfiguraky/certifikaty/penezenky/data aplikaci, tak moderni pan Kuruc by asi vyslal gigabajty pres email nebo citlivy data nasdilel navostro nekomprimovany pres Dropbox, ja v it stredoveku zamrazenej geek to radsi zkomprimuju z desitek GB klidne jen na par stovek MB se silnym sifrovanim a rychle odeslu tam, kde je to potreba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 06. 2023 15:01

Vůbec nechápu jak je možné, že se bez nich někdo obejde. Zřejmě jsou to moderní lidé, kteří PC používají jako televizi a nic jako zálohování a desítky let dlouhodobou archivaci neřeší. Nevím jak jinak bych si měl zálohovat třeba životně důležité dokumenty (rád bych se dozvěděl o nějaké alternativě) - archivací mám jistotu, že nedošlo ke skrytému poškození/modifikaci souboru + možnost šifrování + možnost opravení archivů a jejich rychlá kontrola (celkově úspora času - už třeba pokud si stáhnu nějaký warez v desítkách GB a archiv bude poškozený, tak ho nemusím stahovat znovu, ale jen ho opravím - pokud uploader není trotl a přidá pár % na opravu) + datová úspora + rychlejší zápis/čtení archivů oproti hromadě malých souborů atd. Citlivá data také nechci mít zapsaná na disku a tak jediná možnost je archiv+ramdisk. Svůj zálohovaný operační systém a různá data bych do telefonu rozhodně nenahrával jen tak aby se do toho případný zloděj snadno dostal (několikanásobné šifrování přes různé archivační programy a úmyslné poškození archivů na různých místech atd.). Třeba zrovna WinRar, ale obecně archivaci považuji za jeden z nejúžasnějších SW nástrojů a lidé kteří ji nepoužívají budou vždy minoritou. Jak třeba poslat obyčejný email s citlivými daty bez archivace by mě také zajímalo... A co takové hry na Steamu? Kdybych je neměl ručně archivované (Steam instalátory neberu jako standart), tak se k nim možná od příštího roku nedostanu (znemožnění stahování/hraní na určitých systémech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2023 16:01

tar, gzip, bzip2 častosplit a cat pravda už len veľmi málo. Možno preto, aby som neurobil tac namiesto cat, čo by so súbormi vzniknutými pomocou split pomerne slušnú "paseku"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 14:33

V linuxové Fedoře mi to všechno funguje samo hned po instalaci (mimo pár dnes už moc nepoužívaných archivních formátů typu .arj)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 13:49

Používám winrar, ale v podstatě jenom kvůli kontextovém menu - stačí na souboru abc.zip kliknout a vybrat "rozbalit do abc". Ve Windows by to šlo asi přímo, ale zase budou otravovat s průvodcem, takhle stačí kliknout. Pokud chci něco zabalit/vykopírovat jenom část z archivu, tak to otevřu v totalcmd a normálně zkopíruji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2023 13:39

Používám Keka, protože umí rozbalit a vytvořit prakticky libovolný archiv, je zadarmo a je malinký. Ale vlastně ho používám jen naprosto minimálně a k vytváření archivů jen kvůli zip bez komprese s heslem, když někomu posílám nějaké dokumenty nebo fotky. Sice to jde přes Mail Drop, ale zašifrovaný zip nikdo jen tak nerozšifruje a soukromé dokumenty jsou soukromé a nikdo kromě adresáta je nemá právo číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 12:52

Hele a co ARJ ? S tím jsem začínal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 10:49

7zip. Hlavně pro archivování kvůli mocné příkazové řadce, v menší míře i kvůli kontextovému menu v průzkumníku a jako syntactic sugar má benchmark.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 09:21

7zip pro jeho práci s kontextovým menu. Hesluji vždy, když někomu posílám práci, co nemá být veřejná. A hlavní přínos? Pokud má práce nějaký progres, tak ji balíčkuji, tedy vyrábím verzi k jistému datu. A nic tak nezpomaluje práci s archivy jako mít je rozbalené na disku v podobě půlmilionu malých souborů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 09:12

7ZIP na všech zařízeních s Windows ZArchiver na Androidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 08:10

Ano - 7zip, protože "zazipovat" databázi nebo obrovský TXT je při zasílání někam dál nutnost. Pořád je lepší mít 10MB než 200MB (např logy).Taky při archivaci nebo zasílání většího množství souborů, je lepší je mít v jednom archivu než mít tuny drobných dat, které se po síti táhnou rychlostí šneka. Ano, zkuste si několik tisíc drobných souborů protáhnout např. přes RDP spojení nebo po pomalé internetové přípojce. Je řádově rychlejší to "zipnout" a pak poslat jeden soubor než to hnát ve velkém objemu.Pokud mám složku s dokumenty a chci ji archivovat, taky zipuju. Opět je lepší mít 1 soubor než tuny drobnýchPořád to má ve specifických případech své opodstatnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 08:00

Používám 7zip a to (téměř) výhradně k editaci módů do FS22, které jsou ve formátu zip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
06. 06. 2023 07:42

Jasne, format 7zip windows nerozbali a spousta veci na netu je prave v tomhle formatu, takze je to potreba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 07:24

Používám 7zip a nebo zip integrovaný v TotalCmd. Jednak, když chci něco poslat mailem, jednak když mám něco na OneDrivu a pak prostě proto, že třeba zdrojáky (pokud nemají git repozitář) zabírají méně místa. A práce s desetititisícem malých souborů není nějak rychlá. Takže v podstatě u všeho co má smysl zálohovat, přenášet na flashdiscích nebo někam nahrávat.
Na Linuxu pak na podobné zálohy tar+zstandard, tam nemusím řešit kompatibilitu a je velmi rychlý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 06. 2023 07:17

Dá se říci, že ano a taky jsem tak hlasoval: TC.
Kdysi jsem se snažil začít používat PeaZIP. Né, stejně jako s WinZIP a WinRAR, s jedním oknem se nedá pohodlně pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 07:10

Ve Windows 7-Zip. Na Linuxu ani nevím, tam se mi prostě otevře vše bez instalace jakéhokoliv programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 07:01

Otázka: Používáte na počítači WinRAR či jiné podobné archivátory?
Vladislav Kluska: Ne, mám 7-Zip.Gratulujeme a posíláme zlatého bludišťáka za nejblbější odpověď. Nebo snad 7Zip nespadá pod "podobné archivátory"...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 06. 2023 06:29

Používám 7-zip, je nejlepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 05:43

Hlavně 7zip, winrar mi tak nějak zbyl, použiji tak dvakrát do roka, občas se to hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 04:01

Se ZIP umí TC snad odjakživa pracovat nativně a s RAR či 7Z jsem se už hodně let nesetkal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2023 01:02

Ano, používám 7zip a WinRAR (z důvodu, že přidají zkratku do kontextového menu) nebo Altap Salamander (ten používám jako primární file manager).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2023 23:59

Dlouhou dobu jsem používal, a v práci pořád používám, 7Zip. Ale na domácím počítači, kde mám od jeho upgradu Windows 11, jsem přešel na BandZip, protože byl první archivátor, který se integroval do nové kontextové nabídky Win11. A už jsem u něj zůstal.
A proč je používám? No, hlavně k otevírání. Zejména v Sims modderské komunitě jsou RAR a 7z oblíbené, i když i tady klasický ZIP převažuje. Ale občas je používám i k archivaci, hlavně když někomu potřebuju poslat více souborů najednou. Poslat Zip je prostě jednodušší, než posílat soubory extra. A využít archivátor je pořád pohodlnější, než to dělat přímo ve Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2023 23:35

WinRAR už mám asi 15 let koupený, protože se s ním daly (a stále dají) dělat jednoduché instalátory (a aktualizátory) vlastních aplikací (na jedno kliknutí se rozbalí do tempu a spustí, nastaví registry atd.). Teď teda už je lepší přes Store, spustit EXE z netu dnes znamená sofistikovaně odsouhlasit X varování, že přijdete o všechno, takže archivy spravuji přes Total Commander (donedávna Altap Salamander), WinRar výjimečně použiji pro specifické úkony typu rozbalit X archivů do podsložek (hodí se třeba na přes Moodle odevzdané úkoly) apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2023 23:23

Již léta používám 7-zip. Díky tomu ročně z 5GB až 10GB udělám +-50MB (Je to dáno typem dat a jejich redundancí.). Dále pak 7-zip je free a to i pro podnikovou sféru, takže nemám problém ve firmě (Ve firmě, kde aktuálně pracuji je nyní 7-zip mezi povolenými, volně instalovatelnými aplikacemi.). 7-zip je open source, což z mého pohledu znamená lepší nezávislý dozor nad kódem. Co se týká srovnání rychlosti komprese a velikosti výsledného archívu, pak bohužel posledních několik let nevyšlo žádné rozumné srovnání nebo jej neumím nalézt. 7-zip je obecně považován za pomalejší (a možná skutečně je) ovšem díky tomu má lepší kompresi. Pokud se chystám komprimovat, tak jsem připraven, že to prostě nějakou dobu zabere a tak je mi jedno jestli to bude 30 minut nebo 45. Ano rozdíl může být veliký, ale takto dlouhotrvající archivace nedělám každý den a tedy počítám s extrémní dobou procesu. No a na těch malých je to také jedno, protože rozdíl mezi 30 a 45 vteřinami už mě nevytrhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2023 23:23

7zip, rar je minulost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2023 23:04

tak mám ale pochopitelně už to je s použitím asi jako s využitím mých dvou BR a DVD rekordérů - do roka by se to vešlo počtem na počet prstů na rukou...
Místo obligátních klasik typu 7zip, WinZip, WinRAR mám PeaZip který je skvělým prográmkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2023 22:59

Pořád používám, ještě pořád se setkávám s archivy (většinou stažené z netu). A taky potřebuju procházet JAR archivy při svých programátorských pokusech. Na vytváření archivů (výhradně ZIP) stačí průzkumník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

7-zip musím mít nainstalován vždy. Ono stačí aby člověk potřeboval nasdílet třeba 50 souborů ke stažení a rázem pochopí, že archivátory nejsou jen o úspoře místa. Nehledě na to, že se stále dost často posílají soubory přes mail, kde se úspora místa hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2023 22:01

WinRAR je jeden z mala ktery sem si prenesl z WinXP az na win11

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2023 21:47

Jedna věc je používat ZIP jako archivní utilitu. Z tohoto pohledu je ZIP dnes dostatečně integrovaný do všech operačních systémů a používat něco jiného postrádá smysl. Ůspora jiných algoritmů dávala smysl, když se šetřilo každým bajtem na disketách, dnes je to zbytečné.Jiná věc je používat ZIP v aplikaci. Spousta souborů jsou dnes ve skutečnosti ZIP archivy (např. Office dokumenty, a řada dalších). Když budete mít aplikaci, v které budete chtít pracovat se ZIP archivem, potom narazíte na to, jak zastaralý a špatný formát to je. Například: nikde není definována kódová stránka, v jaké jsou uloženy názvy souborů. Některé aplikace proto neumí dobře rozzipovat soubory s diakritikou. Jiný příklad: seznam souborů v ZIP archivu je až na konci samotného souboru, což je velmi problematické při streamování. A tak by šlo pokračovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2023 20:59

Na linuxu si vystačí při práci s archívama s terminálem, ale na windows používám 7zip. Vzhledem k multiplatformnímu prostředí se často setkávám s tar / gz / xz archívy a ty windows neznaj.
Navíc windows pracují se souborem na základě přípony, což stěžuje práci se zip archívama, které se ale jmenují jinak (epub)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor