Skoda, no. Vsechny smysluplny technologie pro tvorbu aktivniho obsahu (activex, java applety, flash, silverlight...) se zarezavaj a zbejvaj samy nesmyslny, brutalne neefektivni s*agory typu html+js. Nojo, svet se v p*del obraci ve vsech sferach.
no jo, svět je stále nebezpečnější, brzy nám zakážou i dýchat a pak poslední zhasne 🙂
Však na takéto hrôzy teraz slúži webassembly. Napríklad flash teraz prepísali do rust-u skompilovaného do webassembly - ruffle https://ruffle.rs/Mne však tie technológie nechýbajú, boli proprietárne, často polorozbité, nie na všetky platformy a akurát tak na nahnevanie sa. Nemúdri ľudia v tom zvykli robiť celé stránky.
Zajímalo by mě porovnání neefektivity html+js, webassembly a Flashe. Z čeho vycházíte?Protože já bych se klidně vsadil, že Flash bude oproti webassembly nebo JavaScriptu hodně pozadu. Ale nikdy jsem to nesrovnával.
Ciste z principu, interpretovany jazyk musi byt pomalejsi nez predkompilovany do nejakeho IL nebo dokonce kompilovany primo pro cilovou platformu. A proc? Nu protoze CPU ztraci cas interpretaci/prekladem. Zcela zbytecne palime proud a travime cas na milionech pocitacu ve svete parsovanim a interpretaci stale tehoz kodu, kdyz by to mohl jednou predkompilovat jeden server ALESPON do nejakeho snaze zpracovatelneho a mensiho IL, kdyz ne uz rovnou do prislusneho strojoveho kodu pro tech par platforem, ktere se bezne pouzivaji (a zbytek by mel smulu, dobre jim tak, udelaj si emulator). A to jeste se dneska ty prohlizece nevimproc snazi zpracovat i nevalidni kod, coz opet zbytecne stoji cas, misto toho, aby to, co se posila do prohlizece, byl vystup nejakeho prekladace/preprocesoru, kde se validita generovanych veci da uhlidat. Uplne je mi z toho nevolno, kdyz si to predstavim.A samozrejme, javascriptovy interpreter, kde stravim 1000000 clovekohodin optimalizaci, muze byt ve vysledku rychlejsi nez zpraseny interpret/kompilator nejakeho IL, o tom zadna. Ale pri investici obdobneho usili proste rychlejsi nemuze byt.
Interpretované jazyky nebývajú dnes úplne tak interpretované, ale zvykne sa používať just-in-time kompilácia. To je napríklad prípad javascriptu.V8 v chrome vytvorí zo zdrojáku bytecode a kritické časti skompiluje. Asi je to horšie, než priamo skompilované na cieľovú platformu, ale lepšie, než drátom do oka.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.