Poštovní známky na e-mailu? Ne, je to úplně jinak.

Není třeba se obávat, na e-mail vám nikdo nebude lepit známky - ale Internet je bude tisknout na dopisy.
Na první pohled se zdá text tiskové zprávy firmičky StampMaster jako pokus o lepení (a placení) známek na internetovou poštu, tedy e-mail - ale už na druhý hned zjistíte, že je vše úplně naopak. Jedná se totiž o řešení, které může nahradit běžné poštovní známky na dopisech jedinečnými "štemply", které se budou načítat z Internetu a elektronicky zpoplatňovat.

Je to další, typicky internetové Kolumbovo vejce: když se na obálky tisknou adresy, proč by se tam nemohla vytisknout i známka? Jediným problémem bylo dosud samozřejmě placení, protože si kdokoli může takto vytisknout cokoli, v libovolném množství kopií. Firma StampMaster, což je typický americký internetový start-up (krátce existující společnost vlastnící především ideu, do které už ale investoval například Microsoft, jak je v poslední době jeho častým zvykem), vymyslela softwarový systém, který umožňuje vygenerování poštovní známky v závislosti na údajích příjemce. Mělo by to fungovat jednoduše: program od StampMasteru načte adresy k potištění, spojí se s oficiálním webem (např. U. S. Postal Service), na kterém běží serverová verze programu. Ten na základě údajů na adresách vygeneruje obrázky známky s dalšími údaji, a samozřejmě stanoví i poplatky, které se v USA liší při odesílání do různých států. Současně pak vyinkasuje příslušnou částku za tyto "známky"; vytištění na obálky (na jakékoli tiskárně) už je na uživateli.

Je to typicky americké - jakákoli technologie, která umožní, aby americký člověk hnul ještě méně prstem (hamburgery, dálkové ovládání televize, automatické převodovky v autech atd.) bude mít v této zemi ihned úspěch. Technologie od StampMasteru ale pochopitelně šetří spoustu velice nudného času při frankování obálek při tak rozšířeném přímém mailingu, a v případě tradičních poštovních známek i peníze - náklady na výrobu a distribuci i titěrné poštovní známečky stojí mnoho procent z jejich ceny a vlastně tak zdražuje poštovné.

Zmíněná technologie není jediná; jsou známí minimálně dva podobní konkurenti. Rovněž její zavedení má daleko do praxe, protože teprve je ve stádiu, kdy federální poštovní úřad povolil její oficiální testování.

Váš názor Další článek: Nepamatujte si - pamatujeme si za vás!

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,