Poštovní datová zpráva zas tak úplný elektronický ekvivalent doporučeného psaní není. Pokud byste řešili něco s úřady poštou, tak často vyžadují na dokumentech i úředně ověřený podpis, což při komunikaci přes datovou schránku odpadá. Komunikace přes doporučená psaní nebo email jsou stále anonymní bez ověřeného nebo elektronického podpisu, narozdíl od datové schránky, kde vás vás v některém kroku, při jejím zakládání, museli přes občánku prolustrovat.
Prosil bych autora, aby nešířil lživé informace. Komunikace s úřady přes DS není zdarma. I za tyto zprávy si ČP účtuje peníze. Akorát je neplatí přímo uživatel, ale stát, takže ve výsledku my (skoro) všichni.
Tak z této logiky není ve státě zdarma vůbec nic a vše zaplatí občané ze svých daní. Nikdo ani státní úředník nepracuje zadarmo a i za výměnu končící občanky, která je zdarma, musí někdo tiskárně cenin zaplatit. Ale většina lidí snad z článku pochopila, že "zdarma" je myšleno tak, že občan komunikující s úřadem za danou DS neplatí 😉
Většina lidí především neví, kolik miliard to celé stojí. Stát platí nejen za každou zprávu, ale navíc ještě nějaký paušál. A vše to platí České poště bez výběrového řízení. Misto toho, aby se vysoutěžil nejlevnější provozovatel, nebo si to stát za náklady provozoval sám.
A není to totéž, když stát platí státnímu podniku penězi daňových poplatníků?
Tak se u nás legálně krade. Vláda vydá zákon o DS a Pošta si tu službu namastí. Občan platí něco, co nechce, ale vrchnost je spokojená.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2022 06:45
Ale jdi, pro komunikaci s úřady uživatel za zprávy nic neplatí. Takže ho to nestojí ani korunu.Těch deset korun se platí jen tehdy, když chce poslat datovou zprávu soukromí subjekt jinému soukromému subjektu.A tady je zamyšlení, že těch deset korun je nezdůvodnitelně vysoká částka.
To jo, ale jsou případy, kdy mám rád v ruce ten papír s kulatým razítkem, jako jsou např. dokumenty z katastru nemovitostí. Když si nechám udělat konverzi na poště nebo v CzechPointu, tak zaplatím 30Kč za A4 a že třeba těch papírů z katastru bývá pěkná hromádka.
Můžete si datovou zprávu prostě sám, lokálně, zazálohovat a následně v případě potřeby ji opět do DS nahrát a odeslat ... naprostá analogie s papírem v šuplíku (tady bude flaska/flashky-disky) v šuplíku 😃
Tak jednoduché to nebude. Datová zpráva obsahuje místo onoho razítka digitální podpis. Jenže narozdíl od toho razítka, které platí věčně, onen elektronický podpis má omezenou platnost. Takže když si tu zprávu úložiš a za deset let otevřeš, nejspíš už nebude mít platný podpis. Nemluvě o tom, jak dlouho ti vydrží data uložená na flashdisku a to nemluvím o tom, aby si tu flashku měl vůbec kam strčit. Stačí se podívat, kde konec disketám, různým optidiskům, nebo páskám.
Podpis má sice omezenou platnost, ale ta platí jen pro podepisování. Již podepsaný dokument je stále platný, i když samotnému podpisu došla platnost. Platnost se ověřuje vůči datu podpisu, ne k aktuálnímu času.Ukládání digitální verze vs papír. To je demagogie. Ano, na flašce to dlouho nevydrží. Jenže to je to samé, jako když papír jen tak uložíš do šuplíku. Tam papír také dlouho nevydrží. Pokud se má papír archivovat, tak to samé by muselo platit i u digitální verze. A dobře archivovaný soubor vydrží také tak dlouho jako papír.
a) podepsaný dokument je platný stáleb) "Stačí se podívat, kde konec disketám, různým optidiskům, nebo páskám" No kde .. normálně v archivu a dodnes je občas používáme, i když se vše postupně přesouvá na novější média (což v případě digitálního souboru, narozdíl od ověřené kopie toho papíru, je velice snadné). Rozhodně bude IMHO mnohem bezpečnější mít pár zašifrovaných (flash)disků/CD-DVD-ROM na různých místech (klidně práce, domácí šuplík, šuplík na chalupě, schránka v bance) než někde založený papír, který si polejete kafem 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2023 00:09
a) nejstarší digitálně podepsané dokumenty které tady mám jsou z roku 2014, ale i když vezmu mladší. Po jejich otevření první co vyskočí je hláška, že podpis má problém, po rozkliknutí hlásí, že nelze ověřit platnost. b) Jasně, disketu z daty strčíš do bezpečnostní schránky, a jak dlouho na ní ty magneticky uložená data vydrží? Ale hlavně, kde dnes tu 5,25" nebo 8" disketu přečtu? Takovej papír třeba sto let starej vyndám t té tvé bezpečnostní schránky a přečtu ho stejně dnes jako před sto lety. No, papír poleješ kafem, když si čuně, stejně jako si smažeš, nebo zaviruješ soubor s tím elektronickým dokumentem když seš jouda.
A presto je Posta ve ztrate, a protoze je to statni podnik, zaplati to stat.Takove firme neni mozne konkurovat, cimz stat efektivne vytvoril monopol, prestoze se tvari, ze dorucovaci sluzby v pravidelnych intervalech soutezi.
Žádný monopol. Doručovací listovní služby existuji, jen o nich jaksi nikdo neví. A přesto se s nimi setkává každý den ve schránce. Dneska už je běžné, že třeba banky výpisy apod posílají přes soukromého doručovatele (většinou PNS) a ne Poštou. Zásadní rozdíl je v tom, že soukromník to posílá kdy se mu zachce. Najatý doručovatel třeba jednou týdně dostane zásilky s tím, že do konce týden je má rozeslat do schránky. Je to takto pro ně levné. Nikdo o tom neví, protože se tím také nechlubí, když ve výsledku mají horší služby než Pošta.Kdyby se soukromník řídil podle zákona, jak to musí Pošta, tak by byl okamžitě ve ztrátě. Proto to nikdo ze soukromníků nechce.
Kdepak.https://www.mvcr.cz/sluzba/docDetail.aspxZkuste si představit, že jste úředník, a chcete využít jinou společnost. Samozřejmě, formálně to jde, ale myslím, že to nikdo nikdy neviděl. Proto je to efektivně monopol.Jasně, já a vy si mezi sebou můžeme posílat, co chceme, jak chceme. Stát jen teoreticky.
To není monopol, ale zákon. Úředník musí jednat podle zákona.Pokud by se našel soukromník, který by to s listovní zásilkou myslel vážně a je ochotný se držet zákona, tak stát by s nim vyjednal smlouvu a Pošta by pak byla mimo. Jenže žádný soukromník do toho nechce jít, tak proto si myslíš, že je tu nějaký monopol.
Monopol efektivně je to proto, že není možné České Poště konkurovat právě kvůli byrokracii, a protože je Pošta dotovaná. Tudíž se nikdy na její cenu nedostanete.Aby byl monopol monopolem, nemusí na to být zákon.Byl jsem součástí iniciativy, která se konkurenci České Poště pokoušela realizovat. Troufám si říct, že je to nemožné. Před pár lety se o něco podobného pokusil Majk Pán a spol (ten Youtuber), taky na tom shořel. Tuším zrovna v létě 2022 se vyhlašovalo výběrko, opět se do něj nečekaně kromě Pošty nikdo nepřihlásil.Ještě jednou ten problém: Pošta nabídne cenu, se kterou je ale ve ztrátě, a stát tu ztrátu pokryje. Takovou možnost soukromník nemá, proto je to efektivně monopol.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2023 12:09
Pošta není dotována, i když je státem vlastněna. Dotuje se pouze a jen ta ztrátová listovní služba. A tu by dotovala i u soukromníků, protože ze zákona musí. Třeba balíková služba jde kompletně ze svého a ne ze státu. Zákon není monopolní a ani z Pošty nedělá monopol. Kdyby to tak bylo, tak by někdo stát žaloval. Ten zákon je obecný, který má zaručovat, že každý má právo na listovní zásilku. To není právě prostředí, kde si kdekdo rozhodne, jak bude svévolně provozovat listovní službu. Tedy může, ale minimálně jeden se musí řídit zákonem - zaručit dostupnost služby. Kdyby byl jen PNS, který dopisy také rozesílá, nebo jiný soukromník a dělal službu podle svého, tak úroveň dostupnosti bude o dost horší. A to nikdo nechce. Proto na to musí být zákon. Pak by musel PNS nebo jiný soukromník dodržovat zákon na úkor finanční ztráty. A to je také důvod, proč to žádný soukromník nechce. Ví předem, že je to ztrátové, že je v tom byrokracie, že nemá možnost se sám rozhodovat. Sice se najdou zájemci, ale ti si to uvědomí až později do čeho jdou a zabalí to. Takže nezbývá nic jiného, než to zase dát Poště, když to nikdo jiný nechce a ze zákona musí někdo být.Ostatně to je stejný případ s čínskými zásilkami. Drtivá většina čínských zásilek je ze státní pošty, takže jde o normální listovní zásilku, nikoli balík, a musí se o to starat státem zvolený doručovatel. Tedy opět Pošta. A opět se do toho nehrnou soukromníci, protože i tam vidí, že je to nerentabilní. Soukromník sice nabízí doručování z Číny nebo ze zahraničí, ale jejich služby jsou mnohonásobně dražší. A jak je vidět, tak normální lidi se do toho nehrnou, když vidí, že mohou mít zásilku zdarma dotovanou Čínou.
Bezva... jenže co se komunikace všech mimo úředních záležitostí týče, neexistuje důvod proč tohle používat.Důvod proč za tohle platit je jedině v případě že je potřeba právně prokazatelné doručení. Což není potřeba skoro nikdy. Email vládne, je zadarmo, jsou na něj všichni zvyklí.
Email povazuji za nejzastaralejsi sluzbu internetu. V tom smyslu, ze nejvice zaostava, a nic neni s to ji nahradit... 🙁A ze pokusu byla spousta.
Ze je neco stary neznamena, ze to musi bejt nahrazeno.Jinak souhlasim, ze e-mail je hodne starej, vlastne starsi nez Internet a ma svy mouchy, ale zatim nikdo nic lepsiho neprosadil a bude tezky to prosadit 🙂
Já ale nikde nepíšu, že je email starý, ale ZASTARALÝ.V Internetu je mnoho starších služeb, které nejsou zdaleka tak zastaralé.Ještě jednou. STARÝ vs ZASTARALÝ.Do toho příspěvku jsem to napsal, abych to vysvětlil. Jen samotné vysvětlení, co znamená zastaralý, zabírá polovinu toho příspěvku. Fakt nevím, jak tu informaci předat lépe.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2023 11:01
Zastaralí je v jediné věci. Nemá uživatelsky přívětivé e2e šifrování, ok proton mail to zvládá dobře, ale to je vyjímka. V ničem jiném není problém. Naopak, díky tomu že je do značné míry decentralizovaný, tak je napřed v tomto směru před službami typu signal, či whatsapp, které jdou technicky zastaralejší cestou s centralizovaným modelem, který je sice snadnější vytvořit, ale je zranitelnější před útoky a snadněji podléhá cenzuře.
To není pravda, těch problémů je víc. Ten problém je SMTP jako takové.Koukněte na X.400, které už v osmdesátkách řešilo mnoho aspektů emailů, které jsou na SMTP dnes peklo. Už tehdy bylo jasné, že je potřeba od emailu víc.SMTP vyhrálo díky jednoduchosti. X.400 dneska podporuje z těch velkých systému už snad jen HCL Domino. Ale doporučuji podívat se, jak už v osmdesátkách hoši přemýšleli, když navrhovali robustní (a ne simple) emailový systém.V devadesátkách bylo X.400 docela rozšířené. MS Exchange to uměl snad ještě před deseti lety (a nevím, zda na to má nějaký interface dodnes). Česká státní správa X.400 na některých místech používá dodnes, stejně tak třeba některé nemocnice.X.400 se dá na SMTP celkem snadno přeložit (a obráceně), takže se s tím dá fungovat. Ale protože to prakticky nikdo nepoužívá, stejně budete nakonec efektivně používat SMTP, a všechny výhody X.400 zmizí.Tady máte základní odkaz na wiki, abyste věděl, co hledáte. Ale spíš si vygooglete rozdíly mezi X.400 a SMTP, nebo se zeptejte někoho, kdo s tím má zkušenosti.https://cs.wikipedia.org/wiki/X.400Správa emailů mě nějaký čas živila, nejdřív jsem se naučil SMTP, a pak jsem po asi deseti letech poprvé potkal X.400. A kromě toho, že jsem se lekl, jak je to celé složité, jsem nepřestával zírat, jak elegantně mnoho věcí řeší. Jasně, kdyby takový protokol někdo navrhoval dnes, navrhne ho podstatně jinak, ale ta robustnost je ohromující. SMTP vyhrálo díky své jednoduchosti až primitivnosti. Stejně jako třeba ethernet. Běží to na všem, co má pár stovek kilobajtů paměti, spravovat to může kdokoli, kdo zvládá mačkat tlačítka na klávesnici, a SMTP serverů (ve smyslu SW) se na internetech válí hromada zdarma. Nic z toho X.400 nemá. Zato je to sofistikovaný systém pro doručování zpráv a základ pro groupware obecně. A skončí ve smetišti dějin (i když to bude trvat třeba ještě 20 let, ta setrvačnost je ohromující).
Názor byl 4× upraven, naposled 2. 1. 2023 11:08
21. století a lobby stále vládne... za mail platit tolik peněz... ješte k tomu mail s příšernými funkcemi 😃
Jako ano .. ale tady neplatíte "za mail" ale "za garanci" === a jak bylo napsáno, je to nejlevnější možný způsob jak doručit (prokazatelně - v případě potřeby pro úřady) nějakou zprávu.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2022 01:07
Což mimo komunikaci s úřady (která je zadarmo) skoro nikdy nepotřebujeme.
Jak se to vezme. Pokud potřebuje firma poslat druhé firmě důležité dokumenty, tak potřebuje mít jistotu, že to druhá strana dostala. To emailem nelze. Takže pak to musí buď osobně, nebo doporučeně poštou, případně najatým kurýrem. A nebo "levněji" přes datovku.
Nesmysl. Firmy si důležitý dokumenty běžně posílaj mailem, případně signalem, whatsappem,... Proč jim nevadí onen problém že by se hypoteticky mohlo stát že to protistraně nedorazilo? 2 důvody, 1. je to extrémně vzácný jev. 2. Firmy spolu běžně komunikují, když už by k tomu došlo, tak se to dozví.Není to tak že firma posílá důležitý dokumenty jiný firmě kterou nezná jen tak z plezíru.tu vzácnou vyjímku tvoří situace kdy si firmy něco potřebují poslat právně prokazatelným způsobem. Což je ale hodně vzácný jev a prakticky se týká jen advokátů.
Muzete to dorucit osobne, a s trochou stesti muzete pouzit email - pokud urad spolupracuje, a vrati vam presne to, co ma, tedy posle vam potvrzeni o doruceni i s celym obsahem puvodniho emailu. Pokud posle jen informaci "vas email byl dorucen, dekujeme", email formalne dorucen nebyl. A pak se holt nezbyva, nez obratit na sluzby Ceske Posty, at uz listovni nebo DS...
Tohle ale je hloupost:"Muzete to dorucit osobne"A násilím vymámit potvrzení o doručení? A od koho? Od vrátného? Od sekretářky? Od uklížečky?", a s trochou stesti muzete pouzit email - pokud urad spolupracuje, a vrati vam presne to, co ma, tedy posle vam potvrzeni o doruceni i s celym obsahem puvodniho emailu."Mailů (s jakoukoliv) falešnou hlavičkou si odešlu kolik a kam budu chtít (klidně i sám sobě) .. tohle není žádný "důkaz o doručení".
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2022 21:47
Obecne je nejvhodnejsi takove potvrzeni ziskat na podatelne. Ale pokud se Vam to osvedcilo, klidne i nadale pouzivejte ty vratne a uklizecky.
a) v tomhle vlákně se nebavíme o orgánech státní moci ale o firmách b) ty nemají podatelny c) pokud se s nimi např. soudíte, zcela určitě budou spolupracovat a ochotně Vám vydávat potvrzení o doručení. Vše tohle elegantně řeší datová zpráva za 10,- Kč (nebo podstatně dražší doporučený dopis, se kterým ovšem někdo na tu poštu musí dojít 😃)
Tak to se omlouvám, já se bavím čistě o úřadech.Jako fyzická osoba DS nemám a udělám vše proto, abych neměl. Takže tahle možnost pro mě nepřichází v úvahu. A pokud posílám úřadu podnět, tak na podatelnu se mi chodit nechce, dopis trvá dlouho, a volat tam nemá smysl. Některé úřady mají to odesílání potvrzovacích emailů automatizované, byť blbě, to musí člověk brát v potaz. No a dva dny po potvrzení doručení emailu (byť formálně špatném) na úřad teprve volám, aby se tomu někdo věnoval. Je to pro mě nejefektivnější způsob, jak v čase, který tím strávím, tak v čase, kdy se to začně řešit. Dopis nebo datovka mohou trvat týdny, než se tím někdo vůbec začne zabývat.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 1. 2023 12:17
"Dopis nebo datovka mohou trvat týdny,"To je ale přeci jedno, DS je považována za doručenou okamžikem odeslání (ve stejnou dobu je doručena orgánu veřejné moci) a od toho se odvíjejí všechny příslušné lhůty apod."Jako fyzická osoba DS nemám a udělám vše proto, abych neměl."Jen ze zvědavosti - co Vás k tomu vede? Já vidím opravdu jen samá pozitiva (bavíme-li se tedy o komunikaci "se státem")
😀 Jasně, akorát pro ten úřad ty lhůty nejsou většinou závazné, a už vůbec ne vymahatelné. Nehledě na to, že třeba v případě dočasného dopravního značení jsou ty lhůty delší, než tam to dopravní značení je. Takže tyhle lhůty jsou dost napytel, proto to řeším takto 😀Vede mě k tomu odpor ke spolupráci se státem. Dostal jsem od státu jakousi licenci na provoz firmy s podmínkou, že mám datovku, a asi deset milionů dalších pravidel. Jsem neustále jednou nohou v kriminálu už jen proto, že těch norem, které musím dodržet, je více, než o kolika vím.Jako občan chcí mít se státem co nejméně společného. Pokud možno nic. Datovky stojí na státním podniku, který je extrémně neefektivní, vyvinul něco, co už stokrát na světě existuje, akorát znovu, a je to nehorázně předražené; vizte třeba ten archivační trezor. Můj politický názor je, že stát by měl být co nejmenší, moje interakce by s ním měla být co nejmenší, a nebudu každý týden kontrolovat datovku (protože notifikační SMS přijít nemusí, není garantovaná), zda mi něco nepřišlo. Krom toho bych nerad byl závislý na jakékoli elektronice (neřešmě, že už fakticky jsem, to je v řešení) kvůli tomu, abych mohl být občanem. Rozhodně nepodpořím takovou prasárnu jako je systém datových schránek.Pracoval jsem hodně pro stát, a viděl věci, o kterých tady rozhodně nemůžu psát. Viděl jsem, jak k těmhle věcem přistupují vysocí politici, a pro mě je povinnost řešit datovou schránku něco jako kdyby si s vámi někdo vytřel zadek. Firmu mám za účelem vydělávání peněz, a co si budeme povídat, občas se sebou musím nechat vytřít, je to práce. Ale stát tu nemám k tomu, aby mě živil; stát mi neplatí, a čím méně s ním budu mít společného, tím lépe.Není to o odporu k elektronické komunikaci. Když se podívám, jak takovou věc vyřešilo Estonsko, tleskám, a hned přemýšlím, jestli si nezařídit elektronické občanství v Estonsku. Tam to má jasný účel, mají nebezpečného souseda, jsou malý státeček, a nemohou si dovolit být zavislí na svém území; takže celý stát funguje elektronicky, za konkrétním účelem, a tento účel to plní. Datovky žádný takový účel neplní, tam žádná geografická nezávislost není, dokumentace je uzavřená, může to dělat jen jeden podnik, a o tom, jak funguje Česká Pošta, se člověk může jednou za pár let přesvědčit na vlastní kůži, když mu nedejbože přijda balík. Peklo.
Názor byl 4× upraven, naposled 2. 1. 2023 14:43
Na podatelně.Důkaz o doručení je to podle správního řádu. Že je to snadno rozbitelné, ano, souhlasím. Takhle je to ale stanoveno.
no jo, opotřebení elektronů něco stojí. Tak se to zdražení dá pochopit.
Víš jak je drahé to počítání těch elektronů aby je mohli správně zdanit? V budoucnu čekejte zdražení, protože musejí oddělit ty elektrony co jsou z neekologických zdrojů a nasadit na ně emisní povolenky a takové identifikace ekologických elektronů je sakra drahá sranda.
Ostatne proc ne, kdyz nove vnuti statisicum OSVC apod pouzivat datovku :) Jeste aby nezdrazili. Se SIPO jim to vyslo a nese to poradny balik penez a s timto to bude uplny haluz penez.
Evidentně nemáte na to si přečíst základní pravidla datovek a ani zmíněný článek. Ale nadávat umíte na váš vlastní výmysl dobře.Zdar Max
Asi jsem naivní, ale s ohledem na danou službu bych ji čekal spíše zdarma.
Ona ale zdarma je, ale jen pokud komunikujete se státem. Pokud to chcete používat pro privátní nebo mezifiremní komunikaci, tak až toto je zpoplatněno.Zdar Max
No a v tom je prave jeden z problemu tehle nepodarene platformy.
V čem, že je to zadarmo? Nebo v tom, že by měl stát platit komunikaci i mezi firmami?Zdar Max
Proc? Email je zadarmo.
Email neni oficialni prostredek ke komunikaci
Samozřejmě že je.Akorát má velký problém zajistit doručení nebo autenticitu, ostatně je to podle mě nejzastaralejší služba v Internetu. Proto použití emailu pro komunikaci s úřadem může být často dost matoucí a složité.
E-mail zdarma samozřejmě není. Pokud tedy myslíte takové ty freemaily, tak tam sice neplatíte finance, ale platíte zobrazením reklamy či jinou formou. Správa serverů, vývoj, zabezpečení a nějaké garance prostě něco stojí a to platí i u e-mailu.
Nechapu, jak to souvisi s mym komentarem.Sprava emailovych serveru me drive zivila, a dnes za takove sluzby velice rad platim. Krom toho, ze o nicem takovem jsem se v komentari nezminil.
Není to zas takový problém. Autenticitu zajistí kvalifikovaný podpis, kterým je podepsán samotný e-mail, případně příloha v něm, potvrzení doručení zajistí odpověď podatelny příslušného úřadu s potvrzením o přijetí.
A přesně to zajišťuje ta datová zpráva. (Kdo z "prostého lidu" umí ověřit a poslat podepsaný mail? Datovka to umožnila každému BFU)
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2022 01:09
Ano, já to vím, nemusíte mně poučovat. Že tvrdím, že výše zmiňovaná funkcionalita lze zajistit u e-mailu nijak nehovoří o tom, že by totéž neuměly datovky taky. Řeč byla pouze o e-mailu.
No a jsme zase tam, kde jsme. Kvalifikovaný, respektive stačí uznávaný, elektronický podpis také není zadarmo. A kvalifikovaná časová razítka už vůbec ne.A když si uděláte průzkum, tak zjistíte, že kvalifikované certifikační autority, nejen u nás, to neposkytuji zdarma, protože ta důvěra, ochrana něco stojí.Sice se najdou nějaké zdarma, ale tam už nelze zajistit důvěru nebo autenticitu. Tam to slouží, včetně PGP, jen k tomu, že se s emailem nemanipulovalo.
Dalsi nesmyslny prispevek.Stat uznava jen nektere certifikacni autority, dokonce mam pocit, ze jen svoje. S jinymi neporidite. PGP je jinak pro komunikaci s uradem formalne k nicemu.
Jenom svoje ne, mají seznam uznávných autorit. Jinak musí uznávat i autority které jsou uznávané libovolným státem EU (je to nařízení "shora" rozuměj ze strany EU, můžou se cukat ale v případě sporu by to projeli)
Já snad píšu něco jiného?! :-O Co je na tom nesmyslného?Kvalifikované certifikační autority, přesněji kvalifikovaných poskytovatelů, jsou právě ty tři. Plus by měli přijmout ty evropské, které splňuji podmínky eIDAS.
elektronický podpis není zadarmo. Jenže taky není není jednoúčelový.
Presne tak.A dokud se potvrzeni o prijeti z podatelny neukaze, pricemz musi obsahovat cely puvodni email (coz vetsinou dodrzeno neni), neni email povazovan za doruceny.
Nemusí. Stačí klidně jen datum, čas přijetí a nějaké ID požadavku, kam e-mail spadá. U datovky Vám také úřad neposílá zpátky celou datovku. Vzhledem k tomu, že úřad si nemůže "vymyslet" obsah mailu, tak je to zbytečné.
Jono, zkus úřednici vysvětlit jak funguje PGP 😃
S PGP nepochodite.Jsem jedinej, kdo studoval, jak spravne komunikovat s uradem emailem?!
Ne, jste dva, ale druhy chodi diskutovat na jiny server 😉
Protoze tohle ma byt ve vsech ohledech horsi nez email. ;o)
Poštovní datová zpráva od 1. ledna 2023 zdraží na 10 Kč. Oproti dopisu je to pořád pakatel.-----------------------------------------------------------------------------------------------------Na tomto příkladu je vidět, jak je Česká Pošta na hovno .
A proc by nebyla, kdyz ji v tom majitel dlouha leta podporuje?Hrozne bych si pral, aby to bylo videt prave jen na tomhle vypalnem, nikoli na mnohem potrebnejsich postovnich sluzbach.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 12. 2022 21:34
Asi jako tve de.bilni posty...
<a href="https://pg-slot.game/%e0%b8%a3%e0%b8%a7%e0%b8%... ... ">ทดลอง เล่น สล็อต PG SLOT</a>ทดลองเล่นฟรีไม่ต้องสมัครก็สามารถเล่นได้ไม่จำกัดวงเงินปั่นรัวๆได้ กับเว็บ สล็อตออนไลน์ PG-SLOT.GAME ที่นำเกมสล็อตจากค่าย PG SLOT มารวมไว้ในที่เดียว
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.