Poštovné zdarma: znovu objevené lákadlo v e-komerci

Diskuze čtenářů k článku

Ing. VlK  |  26. 04. 2002 09:37

Musim se zastat Vltavy, jejich zakaznikem jsem uz asi rok a pul. Sice si vetsinou objednavam zbozi (predevsim knihy) jen v akcich, tzn, kdyz me poslou kupon na slevu 50Kc, coz je prakticky doprava zdarma.

Delsi deklarovana dodaci doba me nevadi, protoze to bylo u zbozi, ktere jsem spatne shanel. Jednou mi museli vratit penize z toho duvodu, ze "dodavatel neudrzuje aktualni stav skladu". BTW Prvni objednavku jsem mel na dobirku DPD, ostatni platim predem z uctu. Delsi dodaci lhuta? Jak kdy, pred vanocemi jsem objednal darky opravdu na posledni chvili s deklarovanou lhutou 14 dni a smiril jsem se  s tim, ze darky dojdou pozdeji. Balik dosel jeste pred vanocemi ani ne za tyden (Tusim Po-Ct)

Vltava je prvni obchod, ktery predevsim lidem z venkova umoznil levnejsi nakup, cesta do Brna uz je dost dlouho drazsi nez postovne. A me se libi i to, ze nemusim litat po meste i kdyz jsem vecne v Brne. Kdyz jsem jeste pouzival SMS banking od CS tak jsem se nemusel zvednout z pr.....

PS: Podotykam, ze nejsem zamestnancem Vltavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  26. 04. 2002 12:38

Pokud se mohu krátce vyjádřit za Vltavu: to je samozřejmě tradiční a nikdy nekončící boj, co držet vlastním skladem a u čeho spoléhat na dodavatele (bohužel nespolehlivé). Ročně v ČR vznikne asi 15 000 nových knižních titulů, mnohé i ve velmi maličkých nákladech (stovky kusů). Z ekonomických důvodů není možné držet všechny skladem, notabene ještě s nějakou rezervou - zkuste si spočítat velikost tohoto skladu a náklady na něj... Navíc kusové zboží se špatně skladuje - nemůžete jej "paletovat", každý kus musí být okamžitě dostupný pro expedienta, ne aby byl někde pod dalšími 250 jinými knihami na půltunové paletě. Sklad plynule zvětšujeme, jak rostou obraty na Vltavě, ale pořád se musí udržovat rovnováha. Sklad je největší fixní náklad, který Vltava vůbec má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  26. 04. 2002 14:29

rovnováha. Sklad je největší fixní náklad, který Vltava vůbec má.

to jste me rozesmal. Kupodivu, sklad je nejvetsi naklad... bylo by opravdu spatne kdyby nebyl, kdyz se zivite zasilkovou sluzbou to kdyby dealer aut rekl, ze jeho sklad aut je nejvetsi zumpa na penize co ve firme ma a divil se tomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  26. 04. 2002 15:09

Tak zase je dobře, že jste se zasmál, to pomáhá zdraví.

Je rozdíl mezi dealerem aut, který prodává jednu značku, od té má dvacet vozů skladem, přitom celkový sortiment je několik stovek různých variant. Výrobce navíc dovede dealera zafinancovat - ten neplatí auto v hotovosti v okamžiku, kdy jej má na krámě. I velký zásilkový obchod nemusí držet obří sklad: jeho katalog, i když je to "Neckermann" tlustý pět set stran, obsahuje pořád mnohonásobně méně položek zboží než pouhá Vltava s knihama a hudbou.

Ale hlavně že je veselo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Obchodnik  |  25. 04. 2002 15:01

nechci tady delat reklamu zadnemu z obchodu, protoze se jejich provozovanim zivim. Ve vsech e-shopech u nas plati standard od 2000,- bez postovneho. (posudte sami jestli je to moc - kdyz uvazime naklady na postovne 60,-Kc tak co se tyce zisku z objednavky za 2000,- tak mi zbytek zisku sotva zaplati papir na fakturu) Sam bych si pres e-shop nikdy nic nekoupil jenom proto, ze si to muzu objednat primo u dodavatele:o) Jinak cela ma rodina i znami kteri maji doma net si zvykli a i kdyz nakonec nemusi koupit u nas - minimalne kvuli vyberu a orientaci v cenach si do e-shopu zalezou. I ja kdyz za mnou prijde znamy tak popisy a obrazky veci co chce hledam prevazne na e-shopech. Reknete kolik lidi si na sklade drzi deset typu TV za 170 - 200.000,- jen proto aby si je klient mohl prohlednout?

Ale co me lehce zere jsou nekteri zakaznici e-shopu. Uvedomujete si vubec kolik baliku se vraci? Kolik lidi si objedna zbozi jen tak na neexistujici adresu? Kolik lidi je na vas doslova sprostych do mailu ci telefonu? Navic s nasim skvelym zakonodarstvim se ted vyskytuji i chytraci co si objednaji drahy predmet, pouziji ho a pak - proste vrati... Co pak s takovym predmetem muze obchodnik delat? Prisaham, ze v takovych chvilich by mne certi sebrali... Jini jsou schopni vam kricet do telefonu jak to ze jste nic neposlali - a pritom si vybrali platbu predem a jaxi opomeli penize prevest... Inu - strasti internetoveho obchodovani je vskutku pozehnane. Na druhou stranu ale obcas i dojdou pochvalne maily od lidi, kterym jsme ulehcili tapani pri vyberu, sehnali nesehnatelne, usetrili investice i cas... Nestava se to casto, ale o to vice to potesi... Asi nejlepsi vizitkou pak je kytice ruzi, kterou spokojeny klient nechal zaslat zaskocene kolegynce....

Takova mala rada vsem co chteji inetove obchodovani zkusit - objednejte si kravinku za par korun a uvidite. Profesionalni obchody maji sve postupy vyrizovani objednavek, takze se dozvite kdy vasi objednavku prijali, kdy zbozi poslali - pripadne pokud neni - solidni firma klientovi vola a nabizi alternativy (pokud existuji)... Takze nehlede na castku za kterou objednavate ucitite na vlastni kuzi jak s vami bude zachazeno... A pokud bude vyhovovat, hura na poradny elektronicky nakup... :o)

Velka firma se pozna podle toho jak zachazi se svymi malymi klienty.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 04. 2002 16:23

Když jsme u nakupování na internetu, je tady ještě jeden slabý článek: doprava. Na ní to občas taky ztroskotá. Z posledních cca 10 zakázek, které jsem přes internet objednával, byly následující problémy:

1) jednou dodané zboží odpovídalo obrázku ani typu na internetu - vráceno, vícenáklady

2) jednou provedení objednaného zboží neodpovídalo představám - vráceno, vícenáklady

3) jednou zásilková služba vrátila zboží obchodu jako nedoručitelné (já jsem na něj zatím nedočkavě čekal) - museli to poslat znova

4) zahraniční objednávka - obchod se mi snažil po urgenci namluvit, že zboží bylo v ČR nedoručitelné, ať si ho objednám znova (přitom si už jednou za poštovné x USD strhli). Po kontaktování zásilkové služby se zjistilo, že obchod vyplnil blbě papíry a balík proto neopustil USA. 3 týdny dopisování a spousta nervů, nakonec skoro všechno vrátili (a to jen kvůli tomu, že jsem se dostal na šéfy tý zásilkový služby, na kterou to obchod všechno shazoval).

5) jednou zásilková služba odvezla zásilku na druhý konec Čech a teprve po několika telefonátech se mi je podařilo přesvědčit, aby mi ji dodali (zase zdržení pár dnů).

Jak vidíte, člověk narazí na různý věci (a to jsem zatím nenarazil na blbý jednání ze strany inet. obchodu v ČR). Když si k tomu přidáte, že občas něco přestane fungovat a je potřeba to reklamovat ...

Jinak internetovým obchodům držím palce - bez nich by to často byla hrůza.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
video shop  |  25. 04. 2002 17:33

Znám - zákazník si objednal zboží za cca 6000,- , přišlo zpět. Po mail. dotazu - "...byl jsem v cizině, pošlete znova" Opět nic, po 10 dnech dotaz, zda mu zboží přišlo. "Nedostal jsem od pošty nic, lepší by bylo, až vám to přijde zpět, poslat to DPD nebo podobně"   Telefonát na poštu - "několikrát jsme mu dávali vyrozumění do schránky, známe ho, nevyzvedává spoustu balíků, doručovatelka si ho hlídá, protože dělá problémy."  Další mail - už z principu "máte zboží na té a té poště čeká na Vás." Samozřejmě přišlo opět zpátky, navíc dost těžko prodejné věci. 

No a po asi půl roce opět objednávka - po sdělení, ať  zaplatí bankovním převodem dopředu už se neozval .

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 04. 2002 13:37

Přes internet nakupuju pravidelně, je to výhodný a většinou v pořádku (špatný zkušenosti s objednávkami z USA). Prodražuje se ale řešení problémů - reklamace, opravy...

Nejlepší je to na kusové zboží, kde je prakticky jedno, jestli máte uzavřenou krabici z obchodu nebo vám přijde poštou. Většinou kupuju dražší věci, kde je poštovný zdarma; kde se platí poštovný, většinou se výhoda úplně ztrácí.

Je potřeba si ale vybrat slušný obchody (reklamu nikomu dělat radši nebudu), a těm ostatním se vyhnout. Minimální problémy jsem měl s "počítačovými" obchody, knížky (Vltava) zklamaly. Trvá to natolik dlouho, že člověk neví, na čem je.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  25. 04. 2002 13:13

Zkusil jsme kupovat po netu knížky, které se hůř sháněly po kamenných obchodech. I zkusil jsem Vltavu. Měli oba dva díly trilogie, které jsem sháněl a měli je skladem. Doručení do 14 dnů.

Po 21 dnech od objednání jsem jim napsal, kde to vázne - prý mají jen jeden díl, druhý ne (měli ještě pořád uvedené, že zboží je skladem). Prý mi pošlou ten co mají a další až přijde. Souhlasil jsme s tím, pokud ve druhé zásilce nebudou účtovat poštovné, jinak jsem chtěl čekat. Poslali mi tedy první díl, já zaplatil o 100 Kč víc než v obchodě a po týdnu poslali mail, že zbytek objednávky stornovali.

Mezitím jsme viděl v kamenných obchodech tu knížku několikrát, takže bych to měl levněji, rychleji a jednodušeji než z Vltavy.

Podotýkám, že je to zkušenost asi půl roku stará a od té doby jsem tam (samozřejmě nic nekupoval, takže s emožná mohli zlepšit, ale mě hned tak nepřesvědčí, abych tam něco koupil. Ona stejně sleva 16 Kč je na nic při poštovném 70 Kč a dodací době 3 týdny U elektroniky a s dodacíé dobou max. týden to je jiné, ale knížky s tímto přístupem jsou podle mě zabité...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pp  |  25. 04. 2002 21:57

kdyby vltava byla levnejsi, odberatele, prodejci dealeri Comp. pressu by je bojkotovali a nebrali jejich knihy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kotlaba  |  25. 04. 2002 11:58

Pokud vim (mozna ale take nevim vsechno), tak prodej pres internet bez postovneho a balneho nabizi i vydavatelstvi BEN. Neni mi znamo, ze by predepisovali nejakou minimalni castku - jednou jsem si takhle nechal poslat jednu knihu v cene cca 200 Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  25. 04. 2002 07:42

Vždy pujde jen o doplněk.Cd poštou je fajn,ale jiný věci si stejně nekoupíme.Boty?Pračku?Auto?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  25. 04. 2002 08:40

A proč ne? Když ti boty nesednou, tak je vrátíš..

Před pár měsíci jsem koupil pračku přes internet - k plné spokojenosti (cena, termín..).

P.S. Auto si zatím vybírám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  25. 04. 2002 08:51

Taky jsem ted kupoval mycku pres internet a taky naprosta spokojenost. Dovoz az domu zdarma a usetril jsem cca 2,5tis. oproti bezne cene. Samozrejme cena je nekde jinde, nez treba za dve knizky, takze si ten dovoz zdarma muzou dovolit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  25. 04. 2002 09:47

Myčku? Smím vědět kde??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herm  |  25. 04. 2002 12:30

Mam presne stejne zkusenosti, cena podstatne nizsi, dovoz az domu, parada. Kdyz o tom tak premyslim, tak uz jsem pres Internet koupil docela dost veci: TV , AV receiver, bedny DD, mycku, DVD, Sony DAV, video a spoustu PC dilu. Celkove jsem mohl usetrit proti kamenemu obchodu tak 50 tisic, a to je dost slusna uspora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr N  |  25. 04. 2002 08:46

Zdravim,

Proc nekupovat pracku nebo auto pres internet? Sestra si kupovala pres net troubu a sklokeramickou desku. Nevidim duvod proc nekoupit cokoli jineho krome tech bot.

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pp  |  25. 04. 2002 21:54

Auto přes Internet Vám v ČR nikdo neprodá, maximálně nějakou nezávaznou nabídku, kterou nazve "Objednejte si auto", ale ne pravý prodej a už vůbec ne s dovozem domů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eso  |  26. 04. 2002 09:24

Dost se mylite, napriklad Skodovka Vam ho proda, presne to co si vyberete - zkuste http://www.autonaprani.cz

Vyberete si auto a nejblizsi dealer se vam sam ozve a domluvi se s vami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  25. 04. 2002 10:30

Ja koupil pres internet krome jinyho i pro manzelku takovej ten rotoped krizenej s lyzema a pro sebe kozeny kreslo a jeste cekam na pracovni stul, takze proc ne? Dovoz az domu zdarma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MH  |  25. 04. 2002 12:39

Musel jsem si to přečíst dvakrát, napoprvé jsem měl dojem, že sis koupil přes Internet manželku.

Mám dost špatné zkušenosti s nakupováním podle obrázků (nezáleží na tom, jestli na Internetu nebo na papíře). Takže vybírám na Internetu, nakupuji v kamenných obchodech.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  25. 04. 2002 14:10

Dobra rada anonyme... zkus to opacne, myslim, ze kdyz budes upatrny, neprohloupis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  25. 04. 2002 17:22

Přesně tak. Já mám s  nakupováním přes Internet jen ty nejlepší zkušennosti. V mém oblíbeném obchodě s elektronikou a bílou technikou mám už účet za celkem 150.000 Kč (ne všechno jsem nakupoval já, k více než polovině jsem přemluvil kolegy ve firmě), no a pak různé drobné nákupy jinde (foťák, DVD) dohromady asi za 10.000 Kč.

Většinou to probíhá tak, že si v obchodech vyberu konkrétní výrobek, a pak si ho objednám přes Internet. I když někteří líní kolegové u mě v práci, než by si šli vybrat někam do elektra, tak si to raději objednali podle obrázků

Co se týče toho poštovného, je fakt, že je to dost velká bariéra. Mám štěstí, že žiju v Praze, protože např. ten foťák nebo to DVD jsem si objednal přes Internet, ale vyzvedl osobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eso  |  26. 04. 2002 09:26

No ja to resim tak, ze si vyrobek vyberu ne podle obrazku, ale podle ruznych recenzi na internetu a pak ho objednam v e-shopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  25. 04. 2002 14:36

Manzelku jsem si pres internet nekoupil, tu jsem si pres internet nasel... To kreslo jsem vybiral podle papirovyho katalogu a jsem s nim velice spokojenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  25. 04. 2002 22:43

A proc ne auto? Misto abych tyden stravil obyhanim autosalonu, tak vlezu napriklad na web skodovky, dam si auto naprani a skladam a skladam. Vse intuitivni a jednoduche. Kdyz si s necim nebuudu vedet rady, tak zavolam zdarma na helpline. A pokud vyberu resne to co chci, dam objednavku a vyberu si dealera, u ktereho si to prevezmu. Nebo mi to auto i privezou. Neni nic jednodussiho.
Nemam sice zkusenost, ale rekl bych se neco obdobneho bude i u ostatnich vyrobcu.

Boty bych si fakt asi nekoupil. A nehlede na nejake moznosti vratit zbozi bez udani duvodu. Proste si potrpim na to, ze zajdu do znackove prodejny, tam si buty prohlidnu dukladne trojrozmerne, osaham, vyzkousim, jestli se v nich dobre chodi a v pripade zajmu si je odnesu. Tedy, po zaplaceni samozrejme.

A okud jde o bilou techniku, tam bych se nakupu na inetu take nebal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
video shop  |  25. 04. 2002 02:21


window.open=NS_ActualOpen;
Poštovné zdarma od určité částky + navíc slevy to máme u nás v DVD VIDEO SHOPU už dávno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  25. 04. 2002 08:32

Tomu říkám nabídka, poštovné zdarma od výše nákupu 5000,- Kč. Checheche, hahaha, tak jsem se dlouho nezasmál....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
video shop  |  25. 04. 2002 08:50


window.open=NS_ActualOpen;
Máte pravdu, pro malé nákupy to není nic moc. Původně to bylo od 3000,-. Potom ale přibyla sleva 10% a když vám banka za platbu kartou sebere dalších 5% tak ono toho už moc na rozdávání nezbyde. 

Možná to upravíme na těch 99 dolarů.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hillbilly boy  |  25. 04. 2002 09:00

Jo, jsou fakt super, holt zrejme dobrej oddil
Chcete se pobavit - zkuste se podivat treba na blabol u DVD Pan Prstenu, fakt sila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kápo  |  25. 04. 2002 01:42

Alespoň teda co jsem nakupoval, tak jsem nikdy poštovné neplatil.

Kápo Hajzlové.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tvůj psychoterorista  |  25. 04. 2002 00:31

Včera mi přišel spam z Vltavy, kde je nabízeno něco obdobného. Nakup za litr a ušetříš poštovné ve výši až 60 Kč. Podle mně je ta tisícovka moc, ideální by bylo tak 500 kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ani se neptej  |  25. 04. 2002 01:05

Jestli ona ta tisícovka není nasazená kvůli tomu, že Vltava posílá objednávku knížek za tisícovku ve čtyřech samostatných zásilkách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor