Postavit si notebook je hračka

Diskuze čtenářů k článku

galene  |  18. 07. 2006 12:57

Taky jsem otevřel svou "Pandořinu skříňku" a shledal ze ta kraksna od prodejce Mironet je slozena od vyrobce CLEVO comp. Děs. hledal jsem jsestli jde vyměnit USB1.1 za USB2.0 no a asi nejde; ale našel jsem tam odkrytou malou plošku kde by se na zakladovku snad dalo připlácnout miniPCI? nevite jestli fakt dalo a bylo to funkčni, když to tam vyrobce nedal sam? zakladovka je podle everestHome2 - Clevo D6X0S.
Jo a jestě jde někde sehnat jiny chladič na procesor (P4-2G)? Do tohodle kramu davaji asi 2mm tlustou měděnou placku a dva větráky - važí to skoro 1kg.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www.svetnotebooku.cz  |  12. 05. 2004 12:18

www.svetnotebooku.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
secouver  |  29. 04. 2004 18:15

Dá se koupit pouze samotná krabice, tedy přesněji notebook bez jakého koli komponentu jen monitor, touch pad a klavesnice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  25. 04. 2004 12:04

Tak teda nevim jestli se tovyplati kdyz jen to Barbone stoji nejmin 25000 a je ot v podstate bez niceho a hotovej nootebooky stoji 27000 se vsim vsudy.. ale kdyz by to bylo levnejsi du do toho okamzite-kdyby jste nekdo o necem vedeli tak midejte rozhodne vedet!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vetrelec  |  07. 06. 2004 08:34

Milej zlatej,je rozdil mezi slozenym notasem za 27000 kterej je postavenej na obycejnym stolnim celeronu 128kb cache ,a barebonou ne Centrino CPU kam si muzes dat bud celeron 512kb cache ci Mobile P4 s 1MB-2Mb cache.Je asi logicke ze takovej notebook ci samotne chasis bude drazsi.Ovsem pokud s epodivas po cenach tak samotne chasis byva stejne drahe na obe platformy.Volba je pak na toe bud si postavis levny ale nevykony notebook a nebo drazsi ale nadupany.Jen pro info Mobile P4 1,6GHZ roznese na kopytech stolni P4 2,8GHz jako prd.Takze asi tak.

PS na tom videu neni upgrade notebooku ale stavba Centrino notebooku prave do barebone.Pokud nekdo neumi cist to co je v clanku napsano tak at ani s pocitacema nepracuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman  |  23. 04. 2004 23:16

Autor článku je asi úplně blbej, protože to co je na videu není žádné skládání notebooku, ale obyčejná přestavba staršího typu na novější. Kdyby to byla stavba, tak by to asi probíhalo od začátku, takto to vypadá na výměnu starších dílů za novější, včetně lepení záručních zálepek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zira  |  24. 04. 2004 09:16

blbej si asi ty, přečti si ten článek ještě jednou...



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghuul  |  22. 04. 2004 23:19

Pochybuju ze se skladani notebooku nejak vyrazne uchyti. Nakonec stejne valnou vetsinu komponent musi mit clovek primo od dodavatele toho ktereho typu NB, takze nevidim zadny velky rozdil od stavajiciho stavu. To co je tu popsano jako stavba NB je totozne s tim co si muzete u valne vetsiny NB vymenit sami uz dneska. Takovy planar (nebo chcete-li motherboard) je stejne pro vetsinu kusu NB original, takze maximlane muzete menit procesor a ten se stene nakonec vetsinou dodava spolu s chladicem (ktery vyrobce nepouziva u NB heatpipe ? ), takze to ma clovek opravdu roooooozsahly vyber dodavatelu... asi tak jednoho a to primo vyrobce... Klavesnice je to same - musi sednout do sasi, takze zase oooohromny vyber.. Takze co nam zbyva ? Disk, pamet, wifina/sitovka/modem - to vymenite i dneska a nerika se tomu stavba vlasntniho NB a display (ale rozliseni je stejne zase vetsinou svazano s danym typem NB). A pochybuju ze se kdy budou delat pro notebooky vsechny komponenty standardni, tak jak je to pro PC. Na tom se vyrobci NB nikdy nedomluvi a ani by to prakticky nemelo asizadny smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
target  |  22. 04. 2004 21:39

a vie niekto kde sa daju kupit centrinove procesory???rad by som upgradoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mick  |  22. 04. 2004 17:06

Tak to je drsná prodejní strategie! V době, kdy už si konečně notebooky udělaly cestu k "široké veřejnosti" a nejsou už jen výsadou tom managementu a IT nadšenců, přijít s možností koupit si produkt řádově v ceně 40 000,- s tím, že vám ho smontuje jakýkoliv prodavač na koleně, prodá vám ho nezahořelý, neseřzený a vy jako zákazník si jdete pro zboží cenově srovnatelné s velmi kvalitní televizí .....  já osobně bych si po takovémto zjištění v této prodejně nekoupil ani cartridge. Zajímavé by to bylo spíš při možnosti sestavit si NTB doma a doplnit komponenty dle vlastního přání - i když asi né pro moc velký počet zákazníků. Je to jen zas jeden z nápadů jak ušetřit hodnotu skladovych zásob a riziko poklesu ceny na úkor koncového zákazníka.   Kdyby tímto bylo možné zásadně snížit alespň koncovou cenu tak OK, ale asi ani toho tím nedosáhnete. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lama  |  22. 04. 2004 13:29

TAk se na to kouknem.

1) Když se tu mluvilo o stavbě notebooku, tak jsem si myslel, že tobude pěkně od začátku, jak se mi to tu občas válí.
2) To co je na tom videu je nějaký obyč DODO. To když občas lovíme u starších NB třeba CDROMku, tak jdem teda do mnohem větších detailů.
3) To co má ten pán na ruce je na uzemění...... myslíte že ta košile je vodivá? Vypadá to jako poctivá flanelka s celkem brutálním izolačním efektem. :0)))
4) Proč je to všechno v azbuce?

Celkem mě to zklamalo. Když už postavit, tak co třeba deska do šáska?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  22. 04. 2004 12:53

Dokud nebudu moct jit do obchodu a koupit si tam kostru notebooku s displejem a zvlast si koupit procak, disk, atd. tak je to vo nicem.

Jakej je rozdil mezi tim, kdyz si kopim hotovej notebook nebo si objednam komponenty a oni me je poskladaj  (respektive si je poskladam doma sam). Tak jako tak si napocitaj celerona za 8.000,-. To je mi na nic. Ja preci potrebuju vobehnout deset kramu v kazdym koupit to nejlevnejsi a sestavit to, jako u PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gm  |  22. 04. 2004 10:21

prehledl jsem to nebo ji tam opravdu nedavali?

neni tam snad potreba? Myslim, ze vic jak kde jinde ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuu  |  22. 04. 2004 10:56

uz jsem to skladal. pasta tam neni. je tam ctverecek s tuhe pasty na chladici. a mimochodem ta instalace chladice je docela vzruso...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  22. 04. 2004 09:45

notebooky tolik nesleduju tak nevim jestli to je levnejsi, ale vim ze rozlozeny notebook na poskladani nabizeji u nas ve meste v krame www.okcomputers.cz maj tam i zasilkovej prodej tak pokud to je nejak levnejsi tak je to dobrej tip. ale podle me neni nad stolni pc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  22. 04. 2004 09:55

To je fakt, nejlepsi je stolni PC, hlavne, kdyz potrebujes pocitac vzit s sebou do terenu za klientem, kterej je na dovoleny ve srubu bez elektriky :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dukon  |  22. 04. 2004 09:59

jojo Romane ty jsi frajer, neni nad stolni PC mas recht... casto si nosim praci domu, staci ho vzit pod pazi a jde se....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuu  |  22. 04. 2004 10:45

ja si ji taky caso nosim domu, ale bud pouzivam suplik nebo flashdisk. notebook by se mi ani tahat nechtelo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Vomáčka  |  22. 04. 2004 10:48

No, já když si beru práci domů, tak jednoduše vyndám šuplík s diskem a doma zase zapojím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  22. 04. 2004 16:50

ja kdyz si beru praci domu, tak si ji poslu na maila, nebo si ji hodim na sitovej disk a fdoma stahnu ... proc prenaset data

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bacil  |  22. 04. 2004 18:10

ak pises vo worde, tak praca nie je problem,
ale ked nieco vyvyjas na vseliako prapodivne pokrizenom systeme s milion externymi komponentami pod Delphim,C, mas tam nejaky Oracle atd..
tak neni sranda nakonfigurovat druhy komp aby ti fungoval presne tak isto a prenasat medzi tym zmeny je dost "o hubu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digero  |  22. 04. 2004 20:29

Jojo a delat na notebooku v Oraclu neni taky ono :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 04. 2004 10:45

Když máš 768MB RAM (jako já), tak se to nechá... Akorát první spuštění přetrpíš. Pak uspávám a houby zle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Totter  |  22. 04. 2004 08:05

Paska proti staticke elektrice na kosili? viz. video

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
osvald  |  22. 04. 2004 10:27

Taky mi to přijde krajně podivný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nyny  |  22. 04. 2004 08:04

Taky by me zajimalo, kde se daj koupit komponenty pro sestaveni Notebooku. Docela se mi libi moznost postavit si notebook tak jak mi vyhovuje stejne jako stolni PC. Jen se bojim, ze tam bude az moc omezeni, ale i tak.





Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  22. 04. 2004 08:49

Více omeZení, než si dokážete představit. Kolegové v práci upgradují Značkové noťasy komponentami přímo od výrobců a permanentně s nimi mají problémy. (A to kupují Značkové komponenty přímo ke Značce, který vlastní). Největší problém je s pamětmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  22. 04. 2004 07:34

Hezke jen sem nikde nevidel prodavat komponenty na notebook (teda v CR). Krome hardisku a baterek, nabijecek, mechanik a pameti sem nikde nic jineho nevidel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.D.  |  22. 04. 2004 07:33

proč je ten článek úplně bez ceny ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Kříž  |  22. 04. 2004 07:29

Mám Acer Travelmate 223 a chtěl bych se mu kouknout na vnitřnosti. Nevíte někdo jak se u toho dá odstranit klávesnice? Já netuším jak na to.

nopopups();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Von Depo  |  22. 04. 2004 09:00

Na horní hraně klávesnice jsou 4 male zobáčky, které jsou zasunuty pod plastikový kryt notebooku. Ty je potřeba současně zatlačit směrem pod klávesnici a klávesnice pak sama vyskočí nahoru.

Ale upozorňuji, že rozebírat notebooku ACER je chuťovka a pokud nevíte jak na to, tak pravděpodobně při prvním pokusu něco ulomíte. K úplnému rozebrání je nutno rozebrat i display ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 04. 2004 15:14

Ehm...vcera jsem rozebiral svuj stary UMAX ActionBook 330T. To byla sranda. Clovek to rozlozi na padesat soucasti a 100tisic sroubku (no, trochu prehanim a pak zjisti, ze je zakl.deska prinytovana k bedne, takze bez vrtacky disketovku tezko vydela (zustal mi v ni kousek papirku a zadrhnul mechaniku). No, nakonec pomohlo "trochu" vice hrubeho nasili (auuu) a disketovka sla ven. A asi to moc nepomohlo, pac mechanika vrci furt, takze do toho asi pujdu znova. Aspon zkusim zjistit, kam patri ty 4 sroubky ktere mi zbyly
Lidi, doporucuju si rozkuchat notebook, to je lepsi nez treba kalit Dooma (no, to uz se asi nehraje, co?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  26. 04. 2004 16:10

Jo jo adrenalin cáká. Doporučuji pro zvýšení zážitku předem nezálohovat data :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 04. 2004 17:59

Ehm...to me nejak nenapadlo, ale ono by to bylo stejne jedno. Disketovka v tahu, tou to nepujde, vypalovacku to nema a kdyz jsem si koupil USB to IDE redukci, tak jsem zjistil, ze je blby kontakt na USB. Takze jsem ho rozdelaval, abych s nim mohl nejak "komunikovat" .
Ale adrenalinova zalezitost to je. (navrhuji usporadat soutez na toto tema: o nejlepsi zazitek
Pritelkyni napadlo ten zadrhly papir z diketovky vyndat tak, ze ji dame do vody a on se rozmoci
(nastesti to nemyslela vazne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David LOM  |  22. 04. 2004 07:05

O kolik je to pak levnější než už složený noťas ?
Mohlo by to být i cenově zajímavé .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tirex  |  22. 04. 2004 08:12

Ja mam podobny notebook - Premio 2050N - 15" XGA TFT, Celeron 2.6Ghz,30GB HDD,DVD+CD-RW - stal ma 34.900 SKK bez DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tirex  |  22. 04. 2004 08:14

Sorry, stal ma 32.900 SKK bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tirex  |  22. 04. 2004 08:17
aligatorx  |  22. 04. 2004 09:19

Levnější to není. Dodavatel komponent nabízí možnost dodání hotového (složeného) NB pod značkou Prestigio, nebo dodá prodejci jen komponenty, ze kterých si může sám konfigurovat NB a nalepit si na ně vlatsní logo. Výhody to má v tom, že jako prodejce můžu mít skladem nekolik šasí, paměti, disky, procesory, mechaniky apod., přijde ke mně zákazník a já mu za 15min můžu dodat poskládaný NB přesně podle požadavků. Buď s logem Prestigio, nebo třeba svým - Pepa z Horní Dolní. Každopádně se tím urychluje procedura, kdy musel prodejce kontaktovat dodavatele, zadat konfiguraci a čekat než mu dojde montáž.

Pro koncové uživatele tahle možnost není, snad do budoucna :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aligatorx  |  22. 04. 2004 09:21

Ještě jsem zapomněl dodat že dodavatel komponentů NB (asbis) jej zdarma složí, nebo si jej složí prodejce. Tudíž se cena nemění...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lapin  |  22. 04. 2004 10:32

a když složí, tak taky otestuje ? nebo to jen proste posklada a nedela si hlavu s nejakou funkcností ? Co kdyz to nebude "na první zapojení" chodit ? ktery dil tam posles na reklamaci ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aligatorx  |  22. 04. 2004 12:23

Řekl bych že otestvování produktu před prodejem dělá snad každý seriozní prodejce..

Mno a reklamaci řeší autorizované servisní střediska Český servis, mají dost poboček po celé ČR, reklamuje se to jako celek, takže s tím bych si nelámal hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Isquash  |  22. 04. 2004 07:01

jaky codek potrebuju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivoj13  |  22. 04. 2004 14:02

Klasickej DivX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor