Tržby e-shopů stoupají každým rokem a předvánoční nákupní horečka se ve velkém přesouvá na internet. S tím ovšem souvisí i extrémní vytížení pošty a přepravních společností. Český rozhlas provedl test, při kterém otestoval Českou poštu a přepravce PPL, jak v předvánočním čase obstojí. Pošta z osmi zásilek dodala do druhého dne jen čtyři, PPL mělo zpoždění jen s jednou zásilkou z osmi.
Poměrně unikátní test zahrnoval odeslání celkem 16 stejných balíčků. Jednalo se o balík kancelářských papírů zabalených v neprůhledné fólii. Každý putoval jinou cestou napříč Českem.
„Z testu vyšla hůře Česká pošta. Po garantovaném termínu přišly čtyři balíky. Za totožnou službu navíc reportéři zaplatili asi o čtyřicet korun víc. U PPL měla zpoždění jedna zásilka. Pošta naopak dobře zasílala zprávy o poloze balíku, což u společnosti PPL vůbec nefungovalo. Doručovatel většinou volal až ve chvíli, kdy byl v ulici nebo dvě minuty od domu,“ uvádí v závěru svého testu na webu iRozhlas.cz Český rozhlas.