Poslední paušál za dial-up končí

GTS je posledním z poskytovatelů paušálního připojení k internetu přes dial-up, kdy před časem i samotný Český Telecom uznal, že se to prostě nevyplatí. Paušální dial-up se zavádělo s velkým třeskem, končí malou bublinkou jako vyšumněná limonáda.

GTS rozeslala tiskové zprávy i omluvné dopisy zákazníkům následujícího znění:

Prosím přijměte omluvu za to, že jsme nuceni ukončit poskytování služby GTS Pohoda Doma, k němuž jsme se vůči Vám smluvně zavázali. Bohužel se nám nepodařilo úspěšně dokončit jednání s Českým Telecomem o jiném modelu zúčtování propojení než podle časové délky připojení. Zkušenosti z několikaměsíčního provozu služby však prokázaly, že minutová tarifikace není s paušálním účtováním připojení k internetu slučitelná. Z těchto důvodů jsme nuceni, ač neradi, vypovědět tímto v souladu se Všeobecnými podmínkami pro poskytování telekomunikačních služeb Vaši smlouvu č. 28595 uzavřenou dne [datum dle zákazníka] ve znění všech jejích příloh a případných dodatků. Uplynutím výpovědní doby skončí Vaše smlouva ke dni 31.7.2004.

Službu jsme zaváděli v přesvědčení, že se nám tímto krokem podaří rozhýbat stagnující situaci na poli vytáčeného internetu v České republice. Náš záměr se nezdařil. Důvodem je nízká úroveň liberalizace českého telekomunikačního trhu. I přes Váš zájem o tyto služby se nám jednáním nepodařilo přimět dominantního operátora, aby přistoupil na podmínky přijatelné pro všechny. Nijak se nám nepodařilo vyvrátit argument Českého Telecomu, že jiný způsob zúčtování než minutová tarifikace není možný. Samotný Český Telecom od poskytování paušálního připojení před několika měsíci rovněž ustoupil. Z pohledu české internetové komunity je velká škoda, že se záměr poskytovat v ČR paušální připojení nezdařil. Přes veškerou snahu vyjít Vám jako zákazníkům GTS vstříc, neočekáváme, pokud jde o paušální připojení, žádné výrazné změny, které by ČR posunuly k běžným evropským standardům. I přesto Vás ujišťujeme, že naše snaha o prosazení cenových plánů a modelů pro paušální zpoplatnění vytáčeného internetu nekončí. Až se nám podaří dosáhnout přijatelných podmínek, budeme tyto služby nebo jim podobné opět nabízet.

Vím, že Vás jako zákazníky služby, kterou jste si v naší nabídce zvolili, nemusí příliš zajímat, že v ČR neexistuje žádný standardizovaný model paušálního zpoplatnění vytáčeného internetového propojení mezi operátory a že vzhledem k přístupu rozhodujících hráčů na trhu asi ani hned tak existovat nebude. Je to, bohužel, fakt. Mrzí nás to stejně jako Vás. Vy přicházíte o výhodnou službu a my jako poskytovatel telekomunikačních služeb přicházíme o možnost uspokojovat naše zákazníky právě v segmentu paušálního připojení.

Vaši důvěru v naše služby bychom rádi obnovili zvýhodněnou nabídkou přechodu na naše služby na bázi ADSL. Podrobnosti jsou uvedeny v příloze tohoto dopisu. Záleží nám na Vás.

Tisková zpráva se nese v podobném duchu, její citace je tedy zbytečná.

Takový krok se dal čekat už po odmítnutí dalšího prodlužování provozu ze strany Českého Telecomu. Czech On Line svůj testovací provoz ukončil nejrychleji. GTS, která uvedla svůj paušál jen s několikahodinovým předstihem před Českým Telecomem, získávala zákazníky na nižší cenu než nabízel Český Telecom, ale i tomu se to nevyplácelo. GTS se pokusila paušál upravit tak, že to v podstatě už zas úplně paušál nepřipomínalo, ale ani to se nevyplácelo. Je tedy logické, že i GTS skončila. Smutné už prostě není to, že GTS jako poslední přestala nabízet dial-up za paušál, více mrzí, že nás to už vůbec nepřekvapuje.

Diskuze (44) Další článek: nVidia nabídne technologii SLI pro rychlejší hraní

Témata článku: , , , , ,