Poslední bitva o AGP – test 16 grafických karet

Šestnáct grafických karet pro AGP slot jsme podrobili důkladnému testu. Náš test vám pomůže při koupi nové nebo bazarové grafiky v případě, že nechcete vylepšovat celý počítač. Zajímavostí je srovnání legendární GeForce4 Ti4600 se současnými kartami či zápolení kdysi též velmi populární GeForce FX5900 XT s moderními pixel shader 2.0 hrami. Nenechte si ujít také mobilní grafiku v desktopu nebo souboje GeForce 6600 GT vs. Radeon X700 Pro a Radeon 9800 Pro, případně GeForce 6200 AGP vs. Radeon 9550 a 9600.

Chronicles of Riddick, IL-2 Forgotten Battles

Chronicles of Riddick: EFBB

Výrobce: Vivendi Univeral Games
Vydáno: 12. července 2004
Rozhraní: OpenGL
Nastavení: OpenGL, shader 2.0, high detail, panoptical02 demo

V Chronicles of Riddick jsem přestal testovat prapodivným Benche`emAll demem, a použil raději méně náročné, přitom realističtější panoptical02. To se dá navíc rozumně provozovat i na kartách ATI, nicméně i tak je znát lepší práce konkurenčních karet nVidia – vždyť GeForce 6600 předčí například Radeona 9800 Pro.

IL-2 Sturmovik: Forgotten Battles

Výrobce: IC Games
Vydáno: 20. března 2003
Rozhraní: OpenGL/DirectX 8
Nastavení: OpenGL, extreme detail, záznam 1945.trk pomocí FRAPS

Dokonce i poslední zástupce OpenGL her – rozšířený IL-2 Sturmovik – sedí více kartám nVidia. Tentokrát je navíc srovnání s GeForce4 objektivní i zajímavé, výkon staré karty se bez anti-aliasingu rovná GeForce 6600 GT. Sturmovik je totiž jednou ze starších her, která odhalí slabinu GeForce 6600 GT – ta nanese sice osm texelů za takt, spočítá za stejnou dobu i osm Z srovnání, ale zvládne zpracovat jen čtyři pixely (má čtyři ROP).

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,