Porovnání nejvýkonnějších dual-core procesorů

Diskuze čtenářů k článku

Petr Souček  |  23. 05. 2005 00:40  | 

Jenom drobnost, EM64T není Enhanced Memory 64, ale Extended Memory 64 Technology, i když i Intel se občas splete
Googlefight: 380:68600.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 01:13  | 

že se všude píše, jak je to technologie k ničemu, protože pro to není software a normální člověk to neuživí, že jo. Cákryš, já to chci domů, už bych věděl co s tím. Když mi čtyři dny v týdnu 8-10 hodin denně jede procák naplno při filtrování videa ve virtualDubu, tak už by to druhé jádro fakt bodlo..
Ale kdy to může splasknout na nějakých lidových 6-7000 kaček? Blbý, že asi nepůjdou moc na dračku, kolik lidí to tak může chtít?

No, asi začnu šetřit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  23. 05. 2005 02:03  | 

 co furt máš proti drahejm výrobkám? Já na ně koukám s nadějí v očích, že se to jednou zlevní a budu si to moc dovolit i já
Třeba nedávno jsem si řekl, že má další grafická karta bude 512MB , tzn asi 4roky, než is něco takového budu moc dovolit
ale těším se na to, cenu sleduju každý týden a modlím se aby karta pořádně klesla až vydaj ted nové Ati a G70tku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hnizdo  |  24. 05. 2005 11:38  | 

Druhe jadro mit budes, ale zbytek kompu je sdileny, takze muzes zapomenout na nejake ohromne urychleni. Pri soucasnych cenach si to domu muze koupit jen hlupak, pokud proto nema nejake zvlastni pouziti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  23. 05. 2005 02:08  | 

ale živě by mohlo pro nás chudé udělat testy s nižší sestavou, je hezké provnávat dva nej procesory ale rad bych to srovnal s nějakým, který jsem viděl f praxy nebo mam alespon představu o jeho výkonu. Jedinou představu o výkonu mi udělal 3Dmark01, zase na druhou stranu se měli testovat cpu a ne grafika.
Takře prosím, kdyby se v testech objevil občas i nějaký ten šunt, co máme my normální lidé abychom věděli nějaké srovnání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shamlieth  |  23. 05. 2005 02:56  | 

Naprosto souhlasím, také by se mi líbilo moci to porovnat s něčím... dostupnějším chudé české studentce. :) Ale berme to tedy alespoň jako recenzi toho, co bychom si někdy v budoucnu možná mohli dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 03:25  | 

Ale vždyť je to v tom článku napsané - 2x4000+ = 4800+. U normálních lidí se to prostě bude chovat jako ta 4000+ s tím, že to bude mít svižnější odezvu, pokud bude jedno z jader vytíženo na 100%.

Takže když si uděláte srovnání Athlonu64 4000+ a Athlonu64 3000+, dostanete v podstatě stejný výsledek jako u 4800+ vs 300++. Ta magická síla dvou jader je někde uplně jinde, u spešl aplikací..

Když budete mydlit rendery v 3DSmax, tak vám to místo dvou hodin na obrázek sežere jednu hodinu, když budete mydlit animace, tak vám to místo dvaceti hodin bude trvat deset.. Nebo můžete provozovat enkódování ve VirtualDubu a přesto se počítač bude chovat, jako by na něm nic nejelo.. Nebo ty virtualDuby můžete prsknout dva paralelně (i to by se mi občas hodilo).. Nebo můžete enkódovat video a smažit při tom HalfLifa, a obojí prakticky na plnou rychlost - A na spotřebě elektriky to vyjde setsakra levněji, než provozovat dvě PC. A pořizovací náklady jsou taky nižší, než u normální dvouprocesorové stanice.. A taky je to víc user friendly, než single core. Pokud se vyskytne zprasená aplikace, co sežere jedno jádro, druhé je furt k dispozici, aby to šlo odstřelit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petzed  |  23. 05. 2005 11:41  | 

No to bych chtel videt, jak by si kodoval video a do toho jeste paril, a ten dvojnasobny vykon to urcite taky nebude, ani nahodou. Mozna tak za 1 - 2 roky by se mohly dostat na ten tvuj pozadovany vykon , ale MOZNA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodic  |  23. 05. 2005 13:26  | 

Nevim proc tady vykrikujes svoje dojmy. Evidentne si nepochopil architekturu dvou jader. Samozrejme, ze VirtualDub + HL2 je s dvouprocesorovym systemem realny. A pokud si nebudou oba procesory lezt do zeli (v pripade dostatku pameti nebudou), tak i rychlost nebude bude omezovana procesem na druhem jadre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hnizdo  |  24. 05. 2005 11:51  | 

Zapominas ze sdili sbernici do pameti a samotnou pamet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodic  |  24. 05. 2005 13:20  | 

NEzapominam. HT sbernice je dost slusne nadimenzovana a do pameti se moc casto neleze => kolizi pri pozadavku na pamet nebude tolik (ale je jasne, ze budou). Proto si myslim, ze zpomaleni obou procesoru bude minimalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 14:51  | 

Při renderování je to navýšení rychlosti minimálně o 90%. Těch 5-10% na režie oželím, každopádně je to znát a rozhodně je v tomto případě lepší k výkonu přijít touto cestou, než nákupem výše taktovaného procesoru s jedním jádrem. Že ten virtualDub nepojede na 100%, ale na 90-95% je celkem putna, pořád je to téměř plný výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  25. 05. 2005 07:46  | 

Hmmm, ja som na starom dual P3/450 dokazal v realnom case grabovat video do 320x240 DivX bez vypadku snimku a k tomu 3DSMAX rendroval animaciu. A uplne v pohode. Moj novy Athlon64 @2200 MHz ma s tym problemy :( Co sa tyka dvoch VDubov, na duale uplne v pohode, filtrovanie 2 filmov za cas jedneho :)
Kto nemiloval rysavu, nevie co je laska - resp. kto nemal dual, nevie, co je pocitac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM..  |  23. 05. 2005 21:12  | 

Ako si prisiel na to ze enkodovanie vo virtualdube nevie vyzit 2CPU? Mas o tom nejake podklady?? Vseobecne, enkodovania by sa mali dat relativne lahko napisat multithreadovo, aby vyuzili obe CPU.
Kecy typu "aj tak sa to nevyuzije lebo na to nie je SW" pocujeme uz aspon 20rokov pri kazdej vyraznejsej inovacii (ci uz ide o MMX, SSE, alebo ine veci), a napriek tomu sa vzdy zacne robit SW ktory novy HW vie naplno vyuzit. Vacsina SW sa da napisat multithreadovo (aspon tie casovo narocne veci), aj hry (verim tomu ze vyrobcovia hier nie su blbi a akonahle sa objavia multicore CPU pre i86 platformu tak zacnu robit aj hry tak aby vyuzili multicore).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  24. 05. 2005 11:52  | 

No, on bude pes zakopaný trochu jinde. Vzhledem k tomu, že při nahrávce z tuneru to proháním spoustou filtrů (a to sežere suverénně nejvíc procesorového času, enkódování už je malina) a většina z nich je nějaká 3rd party free záležitost, neviděl bych to s tou multithreadovostí tak žhavě. Těžko dokážu říct, který z nich je schopen dualcore využít a třeba jim křivdím, ale jsou to většinou postarší věci, tak se mi to nezdá. Že to časem optimalizováno bude, o tom nepochybuji.

ad samotné enkódování:

Athlon 64 x2 + intel pentium D 840 tady:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2397&p=17
a
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2410&p=6

V DivXku to háže skoro dvojnásobek, XViD je tak o polovinu rychlejší, a WME při HD je na tom taky skoro dvakrát líp. Ale stejně bych přísahal, že když jsem to četl před měsícem, tak ty grafy pro DivX vypadaly jinak, tohleto bych si snad pamatoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  24. 05. 2005 12:05  | 

mééé.. tak nevim. Tak to asi byly testy z

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/athlon64-x2_12.html

co jsem si zafixoval. Na těch rozhodně divx nevypadá tak růžově, jako na anandtechu. Nějaké zlepšení tam vidět je, ale je to ze 42 na 53 fps při Athlonech 4000+ vs 4800+. Jestli za to může ten xmpeg5 nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  24. 05. 2005 12:47  | 

Jestli se nepletu, tak VirtualDUb pousti defaultne kazdy filtr v samostatnem threadu, a synchronizuje jak si posilaji frejmy, takze paralelizace je v podstate zadarmo. To stejne vetsina her, stoprocentne treba dekodovani/pocitani hudby (pravda, urcite nebere 50% cpu) bezi v oddelenem threadu... dopytle vzdyt uz i DOOM 1 byl interne multithreadovany, pamatujete hlasku "initializing refresh daemon" ???

Dale mi neni jasne kde autor sebral informaci, ze XP-cka nepodporuji SMP. Sice maji furu chyb, ale pochybuju ze nejsou SMP-aware. Dohaje vzdyt SMP alespon v userspace umel Linux tusim od verze 2.2 :) XP cucaji, ale proboha ne tolik, to je nejakej omyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOCZ  |  23. 05. 2005 07:47  | 

To je sice pekny, ale doporucuju si precis clanek u konkurence s nazvem Proc dual-core nemuze uspet na http://www.svethardware.cz/art_doc-FC1BD920D09D7CE8C1256FE6006B5412.html?lotus=1&Highlig ht=0,dvouj%C3%A1drov%C3%A9,procesory pokud tak jeste nekdo neudelal. Ne ze bych s autorem ve vsem souhlasil ale podle mne ma na 95% pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  23. 05. 2005 08:43  | 

Aha, no a teraz sa vsetci pekne pozrite do task manageru alebo si zobrazte zoznam taskov. Ked tam mate len jeden task a ten ma jeden thread tak vam multicore procesor vazne asi nepomoze. V opacnom pripade bude urcite prinos. Vid napriklad firewally, antivirusy, IM klienti, mailovy klienti z tych najbeznesich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghx  |  23. 05. 2005 09:42  | 

problem je, ze vsechny ty firewally, antivirusy, IM klienti, mailovy klienti jak pises ti nesezerou ani 1% vykonu procesoru, takze jestli mas jedno jadro, nebo 10 je uplne fuck... BTW prave sedim u 4proc masiny tak celkem vim o cem mluvim... Driv to byla bomba i domu, pamatuju na svuj prvni 2 proc stroj -pentium pro 200MHz. to byla bomba, ale dnes.. je to vyhoda jen pro mizive procento uzivatelu. za tim si stojim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR., AZOR.  |  23. 05. 2005 13:48  | 

jak někdo psal, co aplikace to thread : ted mam otevřenejch 20věcí v liště cpu:25%,  a kdybych si chtěl ještě něco zahrát tak už bych ho využil.
Klasicekj případ využití : puštění mp3ky a nějaké hry k tomu. Jediné čeho se děsím aby ty thready dobře dělil, aby mi nedal nějakou hru do těch 75%na první jádro a pak 1% Outlook na druhé jádro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  24. 05. 2005 12:59  | 

Bohuzel, MP3 dekoder byl uz tak brutalne optimalizovan, a procesory vylepseny ruznymi MMX a SSE rozsirenimi, ze i na mem ubohem pracovnim Celeronu 466 si prehravani 192kbit stereo streamu bere mene nez 0.05% CPU a zhruba 4M res + 10M shared RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pq  |  23. 05. 2005 09:44  | 

Jiz asi 5 let pouzivam v praci dvouprocesorove PC a jedno dvouprocesorove PC mam doma, a tak s jejich vykonem mam radu praktickych zkusenosti (pod Linuxem). Zminovany clanek jsem si precetl a mel jsem pocit, ze autor s dvouprocesorovym systemem nikdy delsi dobu nepracoval.

Napr. kdyz chce graficka aplikace neco zobrazit, tak komunikuje s X-serverem (tj. zobrazeni zajistuji dva procesy). Existence dvou procesoru zde zajistuje hladsi odezvu systemu.

Kdyz neco kompiluji, tak pouzivam "make -j3", kdy se naraz spousti kompilace 3 modulu. To vytizi oba procesory.

Podobnych prikladu by se dalo najit vic. Proste na vyuziti 2 a vice procesoru neni potreba mit multithreadove aplikace. (Tedy pokud PC pouzivate i na neco jineho, nez jen hrani her.)

Vsechno je to o cene - pokud cena dvoujadrovych reseni nebude vyrazne vyssi nez jednojadrovych, pak se (prinejmensim me) rozhodne vyplati je koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  23. 05. 2005 19:49  | 

X Window má volání služeb asynchronní, grafický server u Windows je v jádře a jeho volání je synchronní (t.j. program zavolá službu, ta se vykoná (a po dobu vykonávání program stojí) a pak se zase rozjede program) takže toto funguje jen pod Linuxem (X Window bylo navrženo pro běh po sítí a je to znát). Grafická vývojová prostředí IMHO neumí spustit překlad více souborů najednou a nmake to tuším že taky nepodporuje (umí to build - systém pro překlad driverů a jádra) takže to je taky pod Windows nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  25. 05. 2005 08:01  | 

Tak s tymto uplne suhlasim, mam prakticky rovnake skusenosti, ale na WinNT, W2K Pro a XP Pro. Je idealne, ked je aplikacia napisana multithreadovo - vid 3dsmax alebo SolidEdge a pod., ale s vyhodou sa daju pouzivat aj ine aplikacie pri paralelnom behu.
K inym prispevkom : DOOM a multithread ? HA HA HA, ten, kto v tej dobe mal 386 bol king, dual a viac CPU stroje sa pouzivali akurat tak v NASA :) a na ine ucely, ako hranie DOOMa ...
VDub + filtre a multi thread - preco potom sumarne zatazenie systemu neprekrocilo 50 % (pre 2 CPU ???) Podla mna preto, lebo vsetko bezalo zretazene v jednom vlakne ...
Intel a HT je marketingovy podraz - skusali sme 3dsmax na P2.8 a P2.8HT. Vysledok ma neprekvapil - rychlostny rozdiel cca 10% v prospech HT, ten isty pokus na P3/450 vs dual P3/450, vykonovy narast o cca 95% v prospech dualu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 11:46  | 

Ale četli.. v poslední době chroupeme všechno o dual core. Ale jednu dobu jsem provozoval Abit BP6 s dual celeronem, bohužel mi však deska zdechla poměrně záhy poté, co jsem pořídil druhý procesor , takže narozdíl od některech chytrejch hlav máme i zkušenosti, žejo... Ve windows mi běžně jede habakuk threadů a opravdu dokáži využít i obě jádra. A v některých situacích se ten 2xceleron 400@667 choval líp než AthlonXP 1600+. Ale to se holt musí zažít.
Řekněme to jinak - kdo z vás využije Athlona64 3000+? Minimálně 80% doby, po kterou jede není vytížený na víc jak na 5%. Dá se pak paušálně říct, že při takovém plýtvání by stačil každému celeron 400, a dražší procesor jsou vyhozené prachy?
Ty dvě jádra jsou opravdu znát. Výpočty, u kterých mně osobně nejvíc vadí pomalost procesoru jako je rendering jedou dvakrát rychleji (a že je opruz sledovat po každé změně znovu poooomalý render, aby se člověk podíval, co mu to vyvedlo - při čekání na počítač je rozdíl jestli to vypadne po třech nebo po šesti minutách). Počítám s tím, že enkódování videa (tj. další velmičasžeroucí věc) se časem taky výrazně optimalizuje. Odpadne to věčné laborování s prioritou procesů, u toho virtualDubu mi to fakt začíná vadit. Pravděpodobnost, že si některý proces zamane, že procesor je jen jeho a pak začnou vypadávat framy u grabování videa se taky razantně sníží. A i když jde o single thread program, furt je ta obrovská výhoda nechat to jet na pozadí aniž by byla další práce s PC znát jak na počítané úloze, tak na chování systému.

Pokud mně osobně někdo bude chtít přesvědčit, že je to k ničemu, prostě nemá šanci uspět. Vím, jak ty dvě jádra zaměstnat, a pro mně to prostě v krizových aplikacích znamená zvýšení výkonu prakticky na dvojnásobek, znamená to i lepší odezvu systému při vytížení jednoho CPU. Konečně si člověk, který to koupí při upgradu pomůže s výkonem o víc jak 30-40%.
Bohužel to není pro normální lidi a bohužel je lidí neschopných s procesorem provádět takové voloviny víc. Pevně věřím, že marketingová oddělení dokáží masy zpracovat. A snad potom zjistí, k čemu je to dobré. Paralelismus je asi nejlepší cesta, jak v současné době zvýšit výkon PC, ale kde není poptávka.. není důvod cokoliv dělat. Taky to chce novou generaci programátorů, kteří budou od začátku uvažovat jinak a pak jim to celkem logicky půjde líp - ale znova: dokud nebude dual core běžná věc, nemají důvod. Takže už aby tu ty potvory byly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  23. 05. 2005 19:06  | 

"Taky to chce novou generaci programátorů, kteří budou od začátku uvažovat jinak a pak jim to celkem logicky půjde líp - ale znova: dokud nebude dual core běžná věc, nemají důvod"

Tohle je docela silny tvrzeni. Proc si myslite ze to zalezi na programatorovi? Dobry programator vychazi z toho, ze ma k dispozici teoreticky az "nekonecne mnoho" procesoru na nichz pobezi jednotliva vlakna. Potom je vec OS co s tim udela. Takze spis jde o povahu algoritmu nez o tom jak je programator dobry. Ve spouste pripadu to nedate na vedlejsi vlakno ani kdybyste se rozkrajel. Neni totiz co. Na druhou stranu ty aplikace, ktere to vyuzivaji, vzdy mivaji vice vlaken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 20:56  | 

Ale jsou aplikace, u kterých by to šlo, ale nikdo to nedělal buď proto, že je to složitější, nebo proto, že se mu nechtělo, a nebo proto, že to nikdo nechtěl zaplatit. Okolo toho, zda se to vyplatí a jestli to má smysl se motala debata na svethardware. O tom, že spousta věcí tak udělat nejde se dohadovat nebudem, to je prostě fakt. O tom, že dobrý programátor je schopný dělat s více thready se taky dohadovat nebudem. Otázka je, jestli to udělá i když nemusí.
Když "odmalička" vyrůstáte s tím, že paralelní zpracování jako jo, tak to ve finále můžete cpát i tam, kde to není potřeba a máte k tomu jiný přístup, a rozdhodně bude daleko menší takový ten přirozený odpor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  23. 05. 2005 22:44  | 

"Když "odmalička" vyrůstáte s tím, že paralelní zpracování jako jo, tak to ve finále můžete cpát i tam, kde to není potřeba a máte k tomu jiný přístup, a rozdhodně bude daleko menší takový ten přirozený odpor."
No nevim. Uz nekolik let do nas (studuji matfyz) husti paralelni navrhy a podle tech studijnich materialu co jsem vyhledal se to tak delo poslednich nekolik desitek let. Tak me to az tak neprirozene neprijde.

"Otázka je, jestli to udělá i když nemusí."
Tohle je kazdeho vec. A necekam ze vicejadrove systemy na tom neco zmeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  24. 05. 2005 15:07  | 

A tak to bych zase řekl že jo. Pokud bude dublování počtu jader standartní metodou ke zvyšování výkonu, tak jim nic jiného než s tím začít pracovat všude kde to půjde, budou-li chtít urychlit aplikace, nezbude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  24. 05. 2005 21:58  | 

Ja zase tvrdim, ze se to nijak vyrazne neprojevi! No, uvidime za par let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM..  |  23. 05. 2005 21:17  | 

Ty asi nie si programator, ze. Ja som a poviem ti, ze zakladne pravidlo dobreho programatora je: byt lenivy (nebudem tu vysvetlovat dovody toho tvrdenia ). A ver tomu ze tohoto pravidla sa drzia takmer vsetci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  23. 05. 2005 22:56  | 

Placeny programtor (jeste) nejsem. Nicmene pokud si neco programuju (vetsinou pro sebe) tak si davam zalezet na tom aby to bylo tak nejak "hezky napsane" (nebudu tady rozvadet casovou tisen, s tim mas pravdu). Pamatuju si doby kdy mi na 286 s 1MB pameti bezel letecky simulator (!) s polygonovou 3D grafikou (!) jak ji zname dneska. Myslim, ze to byla nejaka F-18 ci co. To ukazuje jak se dnes plytva s hw
Zachvaty lenosti znam docela dobre. Taky je casto mivam, obzvlast predtim nez musim neco odevzdat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM..  |  23. 05. 2005 21:22  | 

BTW. vacsina casovo narocnych veci (aj hry) idu aspon scasti urobit multithreadovo. Ale, dodnedavna by sa s ti tym nikto nedrbal, nebol dovod (ak robim hru ktora je len na jednu platformu a o rok uz bude stara a nebude sa predavat tak naco by to niekto robil komplikovanejsie multithreadovo), a druhe kazdy komercny programator (co plati pre vacsinu hier) je pod casovym natlakom tych co ho platia... To ale nic nehovori o tom ako sa budu robit hry v buducnosti, ak si povie ten co to plati, ze 2code je dnes "in" a ze on chce 2core hru tak bude 2core hra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM..  |  23. 05. 2005 21:24  | 

sorry preklep, "2code" = "2core"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lederson  |  30. 01. 2006 14:57  | 

Dobrý programátor z nekonečné množiny procáků samozřejmě nevychází, protože ví, že výkon takhle silného paralelismu se vůži režii toho paralelismu nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOCZ  |  23. 05. 2005 07:48  | 

To je sice pekny, ale doporucuju si precis clanek u konkurence s nazvem Proc dual-core nemuze uspet na http://www.svethardware.cz/art_doc-FC1BD920D09D7CE8C1256FE6006B5412.html?lotus=1&Highlig ht=0,dvouj%C3%A1drov%C3%A9,procesory pokud tak jeste nekdo neudelal. Ne ze bych s autorem ve vsem souhlasil ale podle mne ma na 95% pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atlasz, Atlasz  |  23. 05. 2005 01:15  | 

Verim tomu, ze vysledky sa za rok-dva zmenia, Dovtedy budu tieto nove hracky trochu lacnejsie a vyjde aj kopa programov, ktore uz budu podporovat viac vlakien pri spracovani dat. Viac frame-ov a menej cakania na pomaly pocitac schopny vyknat len par sto milionov za sekundu:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  23. 05. 2005 07:35  | 

a) dvojjadrové procesory sa idú vyrabať nie preto, že sú lepšie, ale už nie je možné ďalej zvyšovať výkon jednojadrových, takže všetky tie reči o tom aké sú dobré sú od veci, je to nutnosť
b) osobne nevidím potrebu dvojjadrových procesorov, ak máte systém s dobrým multitaskingom a procesom prideľujete rôzne priority. Naopak, pri dvojjadrovom procesore hrozí, že jeho výkon nebude využitý na 100 %, čo sa pri jednojadrovom nemôže stať.
bod b) by som ešte doplnil, mal som na mysli najmä desktopy, v prípade serverov to môže byť zmysluplnejšie.
Keď sa pozeráme na trend v oblasti HW, tak onedlho aj sekretárky budú mať dvojjadrové procesory 3GHz a všetci sa budú vytešovať aké je to super. Inak povedané, ak je využitie vášho procesora v priemere 10 %, (kancelárska práca a pod). tak vám dualcore naozaj netreba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  23. 05. 2005 08:04  | 

10%? Jak to děláš, že máš CPU využité na 10% Na single CPU mašině, kde dělá 6 lidí kancelářskou práci je dlouhodobý průměr za pracovní směnu pod 10%. Nechápu jak by to mohl zvládnout jeden člověk. Když už, tak ty dvojjádra vedou k vý raznému snížení latence při běžné práci. Testy, kterejma to testujou, jsou úplně na ...

P.S.: To jedno CPU je s polovičním výkonem než jedno z jader testovaných v článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter S.  |  23. 05. 2005 08:22  | 

To 10 % je len orientačne
Latencia - OK, ide len o to či sa to oplatí, mať využitie procesora 2 % aby si v niektorých okamihoch ušetril 0,x sekundy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  24. 05. 2005 13:09  | 

Hehe, treba MS Word si pri uzivatelove necinnosti vezme 100% cpu jenom na blikani kurzoru v dokumentu. Vyzkouseno v Office 2000 i Office XP. Kdyz odbiham od notebooku, musim otevrit nejakou polozku v menu, teprve pak Windaz cekaji na uzivatele, CPU se dostane na HLT instrukci, prestane topit, a notebook vypne vetrak :) :) :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pichi  |  25. 05. 2005 15:22  | 

Hmm, asi ti nedošlo, že používám SW poněkud jiné kvality a program který vyžere 100% CPU mažu bez zkoumání proč je autor debil. Použít takovou srágoru na takovém serveru by byla sebevražda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zabar  |  23. 05. 2005 07:50  | 

Nemelo by být u Pantia "SSE, SSE2, SSE3" nebo tam je opravdu 2x SSE3 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kombajn  |  23. 05. 2005 08:19  | 

myslim ze diky bohu 2 a vice jader bude brzo standard... treba na pocitani seti a zaroven renderovani videa je to uplne super... a az budou jadra treba 4, tak jeste u toho budu moct hrat hru a kopirovat data :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:42  | 

A nebude třeba pořídit ještě jedno jádro na práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:43  | 

A nebude třeba pořídit ještě jedno jádro na práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:43  | 

A nebude třeba pořídit ještě jedno jádro na práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:43  | 

A nebude třeba pořídit ještě jedno jádro na práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:43  | 

A nebude třeba pořídit ještě jedno jádro na práci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  23. 05. 2005 08:48  | 

Sorry za několikanásobné odeslání příspěvku, ale chybové hlášení serveru o nedostatku paměti jsem považoval za stav, který nevedl k uložení mého příspěvku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  23. 05. 2005 12:35  | 

Az budou 4 jadrove CPU je velmi pravdepodobne (tedy pokud tomu tak neni uz nyni) ze SETI bude umet vyuzit soucasne sily vsech jader ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek, dejvidek  |  23. 05. 2005 19:04  | 

2Mark: SETI a další projekty pod BOINCem dávno umí využít víceprocesorové CPU včetně HT. Nárůst výkonu je znatelný.
dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Veet  |  23. 05. 2005 08:27  | 

No,pánové z svethardware i odtud mají jistě teoreticky pravdu, jistě asi v současnosti nelze využít DC čipy naplno - ale moje osobní technické zkušenosti hovoří o tom,že to za to stojí. Předem uvedu,že zkušenost s DC AMD mám pouze jednu - teď mi to tu stojí, kdežto P4HT  čipů ( na mainboardech Intel ) jsme dodali desítky a o ně je opřeno mé tvrzení,že to za ty peníze stojí. ( ty peníze za DC AMD za to asi nestojí - když spočtu mainboard,paměti a čipy proti P4HT,intel mainboardu a paměti,tak mi vychází AMD relativně strašně drahé )
K tomu tvrzení - kam jsem dodal P4HT,tam je klid. I velmi vytížené stroje to zvládají. Typizovaná porovnávací aplikace - spusťte si vypalování DVD 8x ( tedy datový tok z HDD cca 11MB/s ) k tomu excel ( nějakou tabulku,kde si zkuste předělat pár řádků ) a internetový prohlížeč. S Celeronem strčeným do stejné mašiny s stejnou instalací  to nejde. S P4HT to bez jakýchkoliv potíží prostě jede. S tím DC AMD,co tu mám to jede,ale drhne ( jeví se mi to jako výkoné,ale jen pro jednu aplikaci,čím na AMD spoštím víc programů,tím je výrazněji horší,u intela to prostě není vidět - chyby v memory swap thread process režimu? může mi to někdo okomentovat ? jev je naprosto pravidelný a opakovaný - čili v tuto chvíli platí,že gamesník,který má spuštěnou jednu aplikaci bude s AMD spokojený,pro více programů použitelné opět jen P4HT ? )  Takže tak asi mé dojmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brouk Pytlik, Brouk Pytlik  |  23. 05. 2005 09:48  | 

A proc by to nešlo? Mám tu na dnešní poměry docela líný 2GHz Celeron a úplně běžně zároveň vypaluji 8x DVDčka a k tomu na pozadí encoduji video do XviDu nebo něco kompiluji. K tomu používám všechny běžné aplikace jako OpenOffice, Fifrefox, Thunderbird, ... a absolutně žádné problémy mi to nečiní. Burnprof to při vypalování nemusí použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AMD lover  |  23. 05. 2005 14:37  | 

Pane Veete, můžete mi říct, jaký máte model X2, že vám drhne? Díky za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-Marek-  |  23. 05. 2005 21:29  | 

Pan Veet asi těžce nese že šel do platformy Intel. Kdyby mu to trochu myslelo, tak by používal AMD 64 socket 939. Za nějaké dva roky, kdy bude socket 939 výběhový typ, by si mohl koupit X2 za pár korun a tím si za minimum financí zdvojnásobit výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AMD lover  |  24. 05. 2005 11:23  | 

No pan Veet hlavně dost kecá, protože AMD tyhle procesory ještě neuvedlo na trh, jenom je oznámilo a uvedené budou na začátku června. Takže žádný takový na stole ještě nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mim  |  24. 05. 2005 18:44  | 

.....zkrátka pan Vee je ko..t

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DT  |  23. 05. 2005 15:47  | 

No srovnávat HT a DC je jako srovnávat jablka a hrušky. Principielně se to sice jako 2proc. tváří ale v případě HT to rozhodně tak není. DC jsou prostě dvě samostatná jádra. Tj asi se i cena bude lišit? mimochodem zkuste pustit 2x vysoce zátěžovou úlohu na HT. Jinak váš problém mi přijde rozhodně jako záležitost jiného rázu než je zrovna procesor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
&rew  |  23. 05. 2005 22:29  | 

panu Veetovi jeste asi nikdo nerekl co to znamena DMA, tedy ani 16x zapis na DVD procesor zadnym zasadnim zpusobem nezpomaluje, teda za predpokladu, ze ten operacni system neinstalovala nejaka lama. a upravy v excelu + internetovy prohlizec? hehe to musel bejt ten athlon X2 chudak celej spocenej ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Ostrava  |  23. 05. 2005 08:50  | 

Jsem rád že tento článek píše také o tom že Intel je hlavně technologicky zastaralý a tudíž méně výkonný a už mu nepomáha aní daleko vyšší frekvence jak to bylo v minulosti,tudy jak se ukázuje cesta nevede.Můj názor je že ale dvoujádrové procesory do segmentu stolních PC neptatří minimálně ještě tak 3 roky zdůvodu její nevyužitelnost v běžné práci a měla zůstat doménou serverů.Tento stav se může změnit v případě že Microsoft vydá operační systém s podporou dvou jader ale obávám se že toho se tak brzo nedočkáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kasparek  |  23. 05. 2005 09:33  | 

...trosku silny slova: "technologicky zastaraly" , ne? proste ma castecne jinou architekturu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  25. 05. 2005 08:25  | 

Microsoft uz MA systemy s podporou viac procesorov - uz stare NT to zvladali. Ina vec su aplikacie, tie M$ este nema - Office je single CPU - naco by aj bol multithreadovany, ked vsetky aplikacie aj tak stale cakaju na vstupy od uzivatelov a na hromadne spracovanie dat sa nehodia, sice videl som manika, co chcel na Exceli postavit databazu, ked mu cele vypoctove hovorilo, ze sa to neoplati, povedal nam, ze sme amateri a svojej robote nerozumieme. Bohuzial, bol to riaditel ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomasT  |  23. 05. 2005 09:41  | 

Kdyby se raději věnovali optimalizaci poměru výkon/spotřeba. 80% uživatelů ten špičkový výkon nevyužije.
Co takhle běžná provozní spotřeba procesoru do 10W (při výrazně snížené frekvenci) a pouze při vyšší frekveci přepnutí do výkonnějšího režimu (Automatické Turbo ).
Teď jsem si o víkendu dal dohromady doma druhý comp P166MMX, 128MB RAM, Win XP a kancelářských aplikacích šlape bez problémů s nějakými dlouhými odezvami. Takže jako základní frekvence by 500 MHz bohatě stačilo.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OD  |  23. 05. 2005 10:04  | 

A co speedstep technologie? A zkuste ještě použít tohle - umí to snížit napětí, frekvenci apod., dobrý hlavně pro centrina, kde se pak nepouští větrák, ale pro P4 s speedstep to taky bude fungovat... http://www.ps.cz/soubory/rmclock_15_bin.rar
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JnZ  |  23. 05. 2005 21:01  | 

A co treba CNQ u AMD? Asis to jeste nezazil, kdyz ti jede Athlon64 na 800MhZ s 0,8V a zere zhruba 3,2W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caleb, Caleb  |  23. 05. 2005 09:44  | 

Kdyz uz je rec o threadech a priorite na vice procesorech... existuje nejaky programek, ktery by bezel na pozadi a v pripade spusteni nejakeho programu by ho priradil na jadro X a nastavil mu prioritu Y? Nebo to jde nejak primo v OS (W XP, Linux)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  23. 05. 2005 14:34  | 

myslim, ze by to malo ist nejakym parametrom pri odkaze :) ale nemam to tested ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  23. 05. 2005 09:57  | 

nic extra kdyby ty win byly aspon 64bit, ale je videt ze OS nedokaze zprostredkovat vykon MP pro aplikace ktere pro to nemaji nativni podporu a to je podle me chyba. OS by melo vytvorit mezi aplikaci a CPU vrstvu ktara by vyuzila obe jadra na max neco jako loadbalancing.

Stejne kdyz jsou ty CPU tak zupper tak proc si MS i sony vybralo cpu na bazi PPC pro svoje gamesni-masinky mno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  23. 05. 2005 10:59  | 

Mas pravdu. Loadbalancing asi aj funguje v pripade viacerych vlakien, ktore sa podla ich vyuzivania CPU rozdelia medzi jadra. (aj ked som este nebol ocity svedok niecoho podobneho, pretoze som este nemal tu cest zapnut nejaky komp s dual-core) Ale co v pripade jedneho vytazujuceho vlakna? To medzi dve jadra nerozdelis, ako by ti fungovalo jedno vlakno na 2 procesoroch naraz?. Operacny system by sa o to sotva vedel starat, skor by to musel podporovat procesor. Preto sa mi vidi, ze si budeme musiet pockat na aplikacie schopne plne vyuzivat n-jadrove procesory a o loadbalancing sa budu starat ony. Ja sa uz napriklad chystam prerabat jednu moju appu pod multi-core ;)
Myslim, ze obe spolocnosti nas v buducnosti prekvapia mnohymi xjadrovymi zazrakmi a single core sa postupne prestanu vyrabat. Tieto procesory Intel Pentium XE a AMD Athlon 64 X2 su v mojich ociach len nejaky predkrm. Kazdopadne, na rade je teraz Intel, ked to tak fajne zbabral :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BedricH  |  23. 05. 2005 10:52  | 

Vsiml jsem si, ze se v dnesni dobe v hodne clancich o PC objevuje zcestny nazor, ze dnesni kancelarske aplikace nevyuziji vice procesoru. Ze zvedavosti jsem si v nejoblibenejsim kancelarskem OS pustil nejrozsirenejsi kancelarsky software Word a Excel. Word ihned po startu mel 4 thready, Exel 3. I kdyz odectu jeden thread na pana sponku, stale je videt, i kancelarsky soft "neco" dela paralelne.
 
Ne vsechny thrady samozrejme stale neco delaji. Vetsinou jsou ale thready pouzity prave proto, aby nejakou cinnost zparalelizovaly.
 
Koukl jsem se na dalsi kancelarske oblibene softy a pocty jejich threadu:
 
Explorer: 18
Internet Explorer: 14
Outlook Exporess: 8
Outlook: 21
Mcshield: 26
Mozzila: 8
 
Jakekoliv prehravani pomoci DirecShow (DS) potrebuje tri DS filtry (vstup, codec, vystup), kazdy bezici v jinem threadu. Kazdy z filtru samozrejme muze byt napsan pro beh na vice procesorech. Prehravani DVD (mpeg 2 se zvukem) vyzaduje minimalne 6 DS filtru + minimalne 1 thread na aplikaci s tlacitky a rameckem.
 
Nevim tedy, kde se bere ta jistota autoru podobnych clanku o nevyuzitelnosti vice procesoru? Nebo pouzivaji jednoulohove OS typu DOS?
 
B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  23. 05. 2005 11:09  | 

Lenze vacsina tych vlakien nerobi vobec nic. Single-core spokojne potiahne aj 20 Mozzil kde kazda bude mat pustenych 8 vlakien. Tieto softy naozaj nijak nevyuziju podobny procesor. Ale zober si take Seti, ktore samotne mozes nastavit na dva procesory. Podobne programy uz existuju a bude ich viac...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  23. 05. 2005 12:31  | 

pokud je to vlakno aktivni , musi prinejmensim behat v nejake smycce ... while getmessage ... musi zpracovavat frontu zprav, abz mohlo byt zive a reagovalo na udalosti.takze obcas na toto vlakno musi prijit rada ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  23. 05. 2005 13:24  | 

Nemusi, ale nemusi :) Pokud thread ceka na nejakou zpravu, tak spi a OS ho probudi az kdyz prijde ta zprava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nilnilseptium  |  23. 05. 2005 23:10  | 

"while( getmessage(...))"
Nemusi. getmessage se vraci jenom kdyz je ve fronte zprava jinak doslova stoji. Jinak se k tomu vaze takovy zajimavy vtip:
Vite proc se tolik optimalizuje idle cyklus?
???
Protoze aplikace na nem stravi 90% casu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  23. 05. 2005 10:56  | 

Všichni píší, jak se bude dát dělat víc věcí najednou, protože to má dvě jádra. Ano, někdy to půjde.
Ale v případech kdy obě jádra pojedou takové úlohy, které zaplesknou sběrnice, paměti i disky natolik, že úzké hrdlo bude někde jinde, než ve výpočetním výkonu CPU ani dvě jádra moc nepomohou ... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 13:18  | 

Po pravdě, většinou se potí procesor a disky nebo paměti zůstávají poměrně chladné.. S tím úzkým hrdlem bych to tak žhavě neviděl, nevšiml jsem si, že po zdvojnásobení propustnosti pamětí by výkon počítače šel alespoň o 50% nahoru :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha, blecha  |  23. 05. 2005 12:35  | 

Uplne blba situace, ktera se stane kazdemu s 1 jadrovym AMD a nebo P4 bez hyperthreadingu:
Chci si stahnout napr. trailer STALKERa na pevne 200 kbit lajne a mezitim si chci parit Heroes IV, Painkillera, Diablo2 apod., obcas divny maly zakys, no nic. Prepnu do woknous, hergot, proc uz ten trailer neni stazeny? Uz by mel dle rychlosti pripripojeni byt davno na disku. Hmm, juknu na historii aktualni rychlosti stahovani, no jo, doprcic, vzdyt ta rychlost stahovani lita nahoru adolu jako diva jak krivka zemetreseni 20. rychterovi stupnice! Pokud nekdo stahuje z P2P a soucasne na popredi hraje hru, tak tam je to jeste veseljsi... Boha jeho ja chci dual, jeste veseljsi je, kdyz mi na pozadi naskoci planovany antivirak a ja na to zapomenu a hraju po netu onlajnovku GRRRRR. Mam P4 bez HT na i 850. Na AMD jsem toto pozoroval take, lepsi je to na P4 s HT, ale dual je v tomto dual. A o tom, ze potrebuji pretahat z videokazet na DVD plno stareho videa a pritom normalne na kompu delat ani nemluvim..... Ono se to hodi i pri blem nahravani z TV karty a pritom soucasnem brouzdani po netu, i kdyz je to na jiny disk, tak obcas vypadnou snimky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha, blecha  |  23. 05. 2005 12:48  | 

Pindy o tom jak casto to takhle vyuziju apod. neberu, ja kdyz sedim u kompu, tak se potim ja i komp . Ja si dual poridim, ti co na to nemaji, rejpou, ze neni treba nebo to opravdu nejsou schopni vyuzit, tem preji hezky den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  23. 05. 2005 13:24  | 

Jest tomu tak, grabování videa je další z operací, při které není radno na počítač v současné době hrabat. A když je to dvouhodinový film, znamená to dvě hodiny na to nesáhnout, a ještě je na zvážení, jestli předtím zabít všechny programy, co nejsou nutně potřeba. Když v průběhu dojde nějaká dvoumegová kravina po mailu, ví bůh, co ten Thunderbird může s grabováním udělat. A kdo na to furt má myslet, že jo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  23. 05. 2005 14:40  | 

Mam za to, ze AMD ma nejlepsi vykon pri casovani 2-2-2-9(10)-1T. Cetl jsem to v testech bud na Anandtechu nebo Tomshardware.
Takze pokud jste pouzili 2-2-2-5-1T, tak to nebylo optimalni nastaveni.
Pokud se mylim, tak me opravte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  23. 05. 2005 15:26  | 

je to v podstate pravda, ale rozdiel je dost minimalny, vzhladom na rovnake nastavenie u vsetkych testovanych procesorov to ale mozeme zanedbat, nehrame sa na najvacsiu priepustnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  23. 05. 2005 14:49  | 

Neni mozne, ze tenhle benchmark zjistuje moznost hyper-threadingu a pokud neni, tak nepusti dve vlakna? V tom pripade by tonebyl vhodny test pro dualcore, protoze AMD X2 HT nema, a proto vykonove propada proti Intelu, ktery muze tezit z aktivniho HT.
Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  23. 05. 2005 15:25  | 

to je nepravdepodobne, skor ide o optimalizaciu jednotlivych programov pre SMP, tieto testy ale nie su orientovane na dual-core, vacsina je zamerana vzhladom na bezne desktop pouzitie, cize nie je brany special ohlad na to ci vyziva smp alebo nie ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 05. 2005 15:59  | 

    "Možnosti využití více procesorových systémů jsou pro běžné uživatele obtížné." - to je podivný závěr. Pokud vím, tak většina běžných uživatelů má na svém stroji Windows. A ty mohou bez problémů zpracovat paralelně asi tolik vláken, kolik mají procesorů. Na dvou jádrech jsou tedy konečně alespoň dualthreadové (nebo dual procesové).
    Kdo někdy poznal ten luxus, když si člověk může dát třeba tisk wordového dokumentu na HP tiskárnu a nemusí několik dlouhých vteřin čekat, než zase začnou "multithreadové windows" odpovídat na jeho povely, ví o čem jde řeč. A věřte nebo ne, takových zamrzlých situací zažívá "běžný uživatel windows" více - a v MS Office speciálně. Jen si to neuvědomuje, zvyknul si na ně.
   O tom, že si pustíte na pozadí kompilaci a v editoru můžete dál dělat (což asi poznají spíše programátoři), nebo dáte z 20GB DV vypálit DVD a počítač je ještě pořád k použití, ani nemluvím.
   Jo, samozřejmě, pokud myslíte "bežným uživatelem" nějakého pařana 3D stříleček, ten si ještě nejakou chvilku počká, než dvě jádra využije - Až upgradují herní enginy.
   Aby se někdo nerozčiloval - není tu řeč o win3.11, ale třeba o XP. Jediná výhoda dnešních "rychlých" procesorů je ta, že počítač zamrzne na kratší dobu, už to jsou zlomky vteřin nebo vteřiny, ne desítky. Na dvoujádrové procesory se dost těším. Můj poslední Dual byl Abit BP7 se dvěma celerony a dodnes na něj rád vzpomínám ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janek  |  23. 05. 2005 20:02  | 

Souhlasím, celý odstavec Problémy na obzoru v úvodu je nehorázná pitomost, stejně jako věty "Možnosti využití více procesorových systémů jsou pro běžné uživatele obtížné. Podpora standardních aplikací a her je téměř mizivá, jedinou možností jak naplno využít dva koně pod kapotou je zaměstnat počítač dvěma úlohami současně." a "Tato varianta ale není zcela běžná, protože uživatelů, kteří potřebují například hrát hry a zároveň chtějí počítač pro náročné výpočty, je mizivé procento. Při práci s grafikou a obecně při náročnější činnosti zcela jistě pocítíte nárůst výkonu, ale limitujícím faktorem je v tomto případě již „pomalost“ práce člověka." v Závěrečném verdiktu. Proč by proboha mělo být použití dvou jader "obtížné", když o něm běžný uživatel vůbec neví! Právě, že práce více procesů současně je běžná záležitost: stačí se podívat do Správce systému, já jich tam mám teď 46. Když teď skoro nic nedělám, tak jich většina čeká, ale jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  23. 05. 2005 20:35  | 

oba prispevky su sice velmi pekne, ale realita je taka ze podpora a zvysenie vykonu je fakt miziva ... a aj ked si necham robit viacej veci naraz tak to dnesne top end procesory zvladnu, ak si spravne nastavite prioritu aplikacii, to ze to bude trvat o nieco dlhsie je vec druha ;) to co popisoval Tonda lavou zadnou zvladne vyssia P4 alebo aj moj sukromny 3000+ newcastle co neni ziadny rychlik .... multithreadovost windows je v tomto ohlade silne diskutabilna, system samotny z toho nejak zavazne tazit nevie ... pre AMD je dual-core vzhladom na relativnu pomalost A64 pri dvoch intezivnych vypoctoch prinosom, pre Intel nejde o nic zasadne vzhladom na aku-taku pomoco HT v tomto smere.
Inak "obtiaznost" vyuzitia nejak zasadne nesuvisi s tym ci to bezny uzivatel vidi alebo nie, jednoducho pri vacsine cinnosti na pocitaci nedochadza k situaciam, kde je druhe jadro zasadne napomocne (ano kompresia dvd do divx na pozadi pri hrani HL2 pojde samozerejme rychlejsie na 4200+ x2 ako na 4000+, vo vysledku ale bude 4200+ obecne pomalsi procesor ako jeho Single-core konkurencia). Moj zaver moze byt "pitomost" pre kategoriu tzv. prosumers, ale o tom si mozete vela precitat o Eagla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha, blecha  |  24. 05. 2005 16:10  | 

Uz jsem psal dva prispevky vyse:
Uplne blba situace, kterou vyuziva i vice lidi. Parim Hru a na pozadi neco stahuju z pevne lajny, mam procak bez HT a jsem se stahovanim v r**i... Pokud si jako magor dam nizsi prioritu hry nebo vyssi prioritu stahovani, tak si hry moc neuziju. Proste uplne normalni situace, kdy se vztekam u kompu. Pak grabuji video z TV karty a dovolim si zkusit vlezt na net a cucet treba na idnes a bum mam ve videu vypadle snimky. Ja myslim, ze situace je to uplne normalni, hodna dualu. Samozrejme, jsem exot, takze v realu muj komp relativne casto stahuje z netu, na pozadi bali zalohu winrarem a jeste po nem chudakovi chci, aby si se mnou zahral hru, obcas misto hry cosi modeluji v jednom softu. Uznavam, ze sekretarka - strevo - toho nevyuzije (znam sekretarky, ktere umi na kompu pracovat i s grafickym softwarem a na pozadi stahivat, ale tech je mensina).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  24. 05. 2005 16:19  | 

tak ty si pisal ze tahas na 200kbit lajne a chces sa pri tom hrat, ak ti to nestiha/seka alebo robi cokolvek ine, mas zhnite cosi ine alebo mas duron 800 ... na ktoromkolvek z procesorov nad 3G alebo 3000+ s modernou doskou nie je problem uploadovat/tahat radovo v MB/s a hra pri tom NEMOZE ani cuknut. Ked ti vypadavaju snimky pri lezeni na idnes tak plati ta ista situacia ako som uz napisal, to proste stiha hocijaky moderny pocitac! a ked si "exot" tak si zrejme prosumer a ak mas vela penazi a k tomu este pocit maleho e-penisu (ludove meradlo velkosti skore v benchmarkoch) tak si kludne DC kup a budes vysmiaty, ale necakaj ze to je liek na vsetky problemy s vykonom, na ktore mozes narazit ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha, blecha  |  24. 05. 2005 16:53  | 

No prechazis k mereni nasich - tvojich - vasich per, tak abych se dostal na tvou uroven, zacnu tak i reagovat.
Heledse Ynteligente. Ano, uznavam, mam sunku P4 2 GHz Northwood na Abit TH7-II (i850) 1 GB RIMM, tobe jako jasnozrivemu je jiste jasne, ze tahle P4 sice ma HT, ale Intel ho pri vyrobe vypnul, upgrade na Sap. ATI 9800 pro  - potrebuji to i na praci a v te dobe jsem tvrde rozmyslel co, jestli AMD s KT133A nebo tohle za vyssi peniz..., volba byla jasna. Po cerstve instalaci WinXPSP2 ENG prof (legal - holt jsem exot...). Si covek jen tak pusti H4 nebo Painkillera a jeste pred spustenim zacne stahovat a sleduje graf stahovani, krasna stala rychlost 200 kbit/s, zacnu hrat, prepnu zpet a koukam, jak se to zemetreseni ve stahovani znovu ustali na 200 kbit/s. Toto jsem zkousel i na Thoroughbredu na VIA KT400 od Asusu, nemlich to same, na P4 s HT je to uz lepsi, ale obcas taky zakys ve stahovani, navic HT ovlivnuje i vec na popredi a to tak, ze ji zpomali, i kdyz by nemel.
Taaak dudliku a jedeme dale:
HT, muzu potvrdit, to co psal Eagle na SH. Mam k dispozici i P4 2,8 GHz s HT (Northwood - radsi uvedu pro uplnost) na i875 (WinXPSP2, ale pro tebe pozor - CZ, treba na protiargument). Zapnu na pozadi balit Winrarem archivy pro zalohu na CD s nejnizsi prioritou, na popredi zmerim treba SuperPI vykon, myslim, ze to bylo neco kolem 60s. Stacis me sledovat excitelnosti? Jo? Tak dale. Vypnu na pozadi ten Winrar a zapnu zase SuperPI. Boha jeho, proc ted jede SuperPI rychleji a to 35 s? Pritom Winrar mel nizsi prioritu nez Super PI - dal jsem ji k ledu a presto zere cast vykonu hlavnimu procesu - presne jak psal Eagle - software proste neumi rozlisit logicky procesor od realneho na urovni pridelovani prostredku, to by musel delat primo CPU a ten to neumi. Proto nemam HT moc v lasce a radsi chci dual. Na popredi chci aby aplikace byla rychle - casove duvody a na pozadi at se  s tim placa nez se vratim napr. ze sezeni na ktere jsem neco zpracocavaval rychle na popredi - vysledky modelovani atd.
Tak soudruhu a ted si se nejak musime teda premerit, jak to mam presne udelat, at mame porovnatelna cisla? Racite spis merit  v pohovu nebo v pozoru, tam mame problem, pokud mame jiny vkus, presto, ze jsem oba asi na zensky, tak to pnuti nemusi byt uplne stejny se stejnou babou. Nevim, navrhnete reseni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  24. 05. 2005 17:51  | 

na uvod > preco ta hrubost? drobny vtipek a uz som dudlik, nestiham pozerat a zaciname si tu merat prirodzenia realne :) to je fakt zaujimave vyustenie ...
preco je SuperPI pomalsie pri baleni archivu na procesore z HT? pretoze ide 2 logicke procesory, to je zrejme, preto ani HT nie je vseliek a v kombinacii so slabou podporou SMP v oknach nijak zvlast super, aj preto ho zrejme nemate rad ;) rovnako dobre kruto pomaly pojde kompresia alebo superpi na Athlon 64 single-core (viz vysledky), je to logicke a je to fakt, ak s tym niekto nevie zit, ma moznost vyberu ... inak pri urceni nizkej priority nema balenie vo WinRARe ovplyvnovat vykon inych aplikacii s vyssou prioritou, specialne som si to kvoli tomtu prispevku otestoval a dosiahol som na chlp rovnakych casov s balenim na pozadi alebo bez neho (Samozrejme na Low a to balenie pri vypocte superpi zastalo :)), vo vasom pripade to je v zasade zmienena chyba HT (rozlisovanie logickeho/realneho procesoru), takze aj ked neviem co je excitelnosti a sudruh som nikdy nebol, nechapem o com pan blecha toci ...
specialne som si otestoval aj ako bude vplyvat hra (vsetky game testy 3dmark03) na rychlost stahovania rychlostou 800kbit/s (obmedzene programom Netlimiter (skusobna verzia ;)) ... a stala sa divna vec ... NIC ... ako to je mozne? no asi tak, ze nechapem preco to robi panovi blechovi na relativne solidnom pocitaci, mozno by som mohol skusit underclock ale vysledky by boli aj tak rovnake, podla dalsich skusenosti nieje problem upload zo spusteneho ftp serveru (2-8 MB/s) a sucasne hranie hry ... HyperThreading pomaha akurat tak v tom, ze pri dvoch narocnych vypoctovych ulohach, ktore bezia sucasne, je vysledko hotovy skor. Dan za toto "zrychlenie" je zmienena chybovost rozhodovania co sposobuje spomalenie vsetkych uloh ...
takze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blecha, blecha  |  25. 05. 2005 10:50  | 

OK, jsem  reagoval prudceji, ale kdyz v nejake reakci na me nekdo vytahne slovo penis + kombinace nasrani z prace, tak se rozepisu pekne od plic..., ale jsem se aspon odreagoval .
No ten HT me timto vazne s..e. Mozna proto vychazeji divne testy na P4 EE 3,2 GHz, ktere je dualcore a jeste navic ma povolen HT, zatimco ostatni uvedene dualcore P4 od Intelu nemaji HT zapnuty a vysledky testu vypadaji logicky jako u AMD64DC. Takze mozna by ty debaty o spatne kompilaci woknous na 4 procaky atd. (stejne WXPprof, umi jen 2 procaky) by byly mozna timto uzavreny. Ono kdyz hodim neco na pozadi, tak po kompu chci at se s tim chrousta jenom kdyz zbyde cas a ne aby me to zralo cast vykonu aplikace na popredi na kterou pospicham, aby byla hotova a cekam na vysledek. To me pak vice vyhovuje P4 bez HT.
Zatim nevim jestli DC P4 nebo AMD, ta plynulost u P4 bude take asi z casti kvalitou chipsetu, kdezto u AMD se spoleha na dalsiho vyrobce , zase ale ja chci tichy komp, pokud mozno bez vody, tak bych zase radsi AMD, nevim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janek  |  25. 05. 2005 19:32  | 

Na SH působím jako advocatus diabolicus:

Položme si ještě možná jen málo související následující otázky:

1. Proč se tedy dělají už dlouhá léta víceprocesorové počítače?
2. Dvoujádrové procesory také nejsou nic nového, používají se dokonce i ve spotřební elektronice (tak googlujte, kdypak se objevily ty první). Proč asi?
3. Proč mají takový úspěch clustery?
4. Pamatujete si ještě na transputery?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MadCap, MadCap  |  25. 05. 2005 19:52  | 

1. dlhe roky sa robia skor dvojprocesorove SERVERY alebo profesionalne Workstation na rendering atd. ;) a robia sa preto, ze je ich mozne vyuzit :)
2. googlovat sa mi nechce, a robia sa zrejme kvoli uspore miesta/miniaturizacii atd.
3. cluster je lacna moznost ako dosiahnut velky vypoctovy vykon pre velmi narocne ulohy
4. to som fakt nepoznal ale http://en.wikipedia.org/wiki/Transputer prezradi viac :) cize nieco ako prvy dual-core :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfons  |  24. 05. 2005 05:00  | 

Tady musí být 500 MHz Celeronů slot1 nejmíň plný kýbl. Mně klidně stačí. Přežvýkávejte video a  mě pošlete ten Celeron, který jste hodili do šuplíku na dno. Těším se na vaše nabídky. Moje mailová schránka 2000MB je připravena část nabídek pojmout. .. pfz@seznam.cz 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tochl  |  24. 05. 2005 08:39  | 

škoda že XE840 nebyl vybrán jako nejlepší...
S pozdravem
majoritní akcionář ČEZu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrá'ta  |  02. 11. 2006 18:39  | 

Jen by mě zajímalo vysvětlení těch testů. Pokud vím tak grafiku obstarávají grafické karty. A Procesor se stará o JIné operace( programy) v operační paměti, vlastně to co je dáno instrukcemi procesoru. Jestli by tedy nemělo smysl testovat procesory spíše na programech napsaných přímo jednotlivými instrukcemi Procesorů. PAk by to byl test procesorů. Tohle mi příde spíš test grafických karet. A nebo Testovat uplně jinak. Prototže já třeba nehraju hry takže ty výsledky pro mě nemají žádný smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kena.v  |  16. 01. 2007 20:05  | 

Vsechno temer vsecno zalezi na ramkach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky