Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

  • Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem
  • Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita
  • Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového
Kapitoly článku

Vedle kryptoměn je virtuální či rozšířená realita jeden z nejvíce skloňovaných technologických šlágrů poslední doby. A logicky tedy prostupuje i do odvětví internetového obsahu pro dospělé.

Virtuální sex byl ztvárněn v mnoha sci-fi filmech a seriálech. Všichni tuší, že má virtuální realita v tomto odvětví velký potenciál, jenže zatím není vůbec jasné, kdy a jestli vůbec se dokáže naplnit a virtuální realita se stane masovou záležitostí. Dneska je využívána především v oblasti her a do oblasti internetové erotiky zatím vstupuje jen velmi pomalu.

Není realita jako realita

První úroveň virtuální reality představují zařízení jako je Oculus Rift. Pomocí technické pomůcky (brýle pro virtuální realitu) se dokážeme dostat do virtuálního prostředí.

Druhou úroveň virtuální reality představuje virtuální projekce v reálném prostoru. Vytvoří se optická iluze, která vás zasadí do určitého prostředí. Vybavení k tomu potřebné nemáte na sobě, ale technologie vytváří virtuální projekce v prostoru. Nejlépe tento koncept přestavuje simulátor ve Star Treku. Ze současných firem nejvíce tuto technologii rozvíjí Magic Leap, která jako jedna z prvních pracuje s Light-Field projekcemi (říkají tomu lightfield photonics). Ale je to ještě mnohem více v plenkách než technologie brýlí pro virtuální realitu.

Podívejte se, jak funguje technologie Magic Leap:

Třetí úroveň virtuální reality je promítání virtuální reality přímo do mozku. Nejvíc se této myšlence přiblížili ve filmu Matrix nebo v seriálu Altered Carbon. Tato úroveň virtuální reality nás možná čeká ve vzdálenější budoucnosti. V současné době zatím neexistuje žádná firma, která by tuto technologii byť jen vyvíjela.

Realita virtuální reality

Virtuální realita je v „adult byznysu“ silné téma. Každý rok je VR panel na Adult byznys summitu absolutně nejnavštěvovanější přednáškou. Všichni o tom rádi mluví, jenže skutečnost je mnohem střízlivější. Virtuální realita je na tom asi tak stejně, jako byly počítače před 40 lety. Je to celkem nemotorná technologie, která má ještě hodně daleko do splnění vizí ze sci-fi filmů. Na realistický virtuální sex můžeme dneska ještě zapomenout.

V současné době je erotický virtuální obsah spíše takové zpestření. Poskytovatelé erotického VR obsahu říkají, že největší konzumace VR porna je na Vánoce. Kdo dostane VR headset si ho chce na něčem vyzkoušet a erotický obsah se přímo nabízí. Zážitek uživatele pobaví, ale ve většině případů se nestane pravidelným konzumentem.

Je velice zajímavé, že retence zákazníka webů s VR erotický obsahem záleží zejména na použitém VR setu. Zástupci služby VirtualRealityLovers.com tvrdí, že když zákazník používá VR s mobilním telefonem, tak si ve většině případů zruší členství hned po prvním měsíci. S kvalitním zařízením od HTC nebo Oculus Rift je retence zákazníka několikaměsíční. VirtualRealityLovers.com začali dávat zákazníkům z Německa a Rakouska k ročnímu členství virtuální brýle zdarma, které jsou speciálně testované na erotiku. Tito zákazníci pak už zpravidla sledují VR obsah pravidelně.

Natáčení pro VR: více práce, méně peněz

Největší slabina současné technologie je hlavně ve VR kamerách. Většina virtuální erotiky se točí na GoPro kamery nebo doma dělané tzv. rigy (konstrukce, které drží kameru a její příslušenství) založené na BlackMagic Micro, které však mají obrovský problém s tzv. úhlem pohledu neboli FOV (field of view).

Problém je, že oko je zvyklé zpracovávat okolí úhlem pohledu 43 stupňů. VR kamery současnosti používají na každé oko velice široké, často i fish-eye objektivy, které výsledný dojem zkreslují a zdaleka neodpovídají realitě.

Klepněte pro větší obrázek
Standardní 3D set postavený na kamerách na BlackMagic Micro (zdroj: Videokameraman.cz)

V případě počítačových her je snadné naprogramovat ohniskovou vzdálenost 43 mm. V případě reálných kamer je to složitější, protože VR vyžaduje možnost pohybu hlavy a krátké ohniskové vzdálenosti se používají právě na to, aby se prostor pro pohyb hlavy nasimuloval.

Obecně lze říct, že na trhu neexistuje VR kamera, která by věrně zaznamenávala vidění oka. Všechna současná řešení jsou polovičatá.

Další řešení jsou 360° rigy, ale ty se příliš nepoužívají z důvodu vyšších nákladů a velmi složitý postprocessing. Objevil se zde sice ojedinělý pokus udělat 360° VR videopomocí několika kamer RED, ale to řešení je natolik drahé, že je reálně nepoužitelné. Firma Huccio, která dané video dělala, poté zkrachovala.

Standardní rigy pro natáčení erotiky fungují pouze na dvě kamery, aby se to co nejvíce podobalo hlavě. S VR kamerou se pokud možno nehýbe, aby se divákovi neudělalo nevolno. Ten tím pádem nedostává plnohodnotné VR, ale vlastně jen 3D obraz...

Klepněte pro větší obrázek
Jak natočit celý prostor? Studio Huccio vsadilo na kvalitu a pořídilo tento rig založený na špičkových kamerách RED. Stál 250 tisíc dolarů, natočili s ním jeden film a poté zkrachovali...

Zajímavostí je, že za VR scénky herci dostávají méně peněz než za normální, protože se nemusí fotit a ani se nemusí hýbat (většinou jen leží pod kamerou a dívky na nich „skáčou“). Běžně za scénu dostane pornoherec 5-6 tisíc korun. Za VR scénku pouze 3-4 tisíce.

V druhé kapitole se podíváme na technologická úskalí a hračky v tomto odvětví

Témata článku: Google, Technologie, Porno insider, Netflix, Mobilní telefon, Zajímavosti, Skype, Virtuální realita, Steve Jobs, Oculus Rift, Brýle, HoloLens, HTC Vive, Investice, Rozšířená realita, Sex, Německo, Kamera, HTC, Matrix, Kvalitní zařízení, Současný headset, Obrovský problém, Třetí úroveň, Zajímavý byznys


Určitě si přečtěte

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

Jak John Kemeny a Thomas Kurtz stvořili BASIC, základ novodobého programování

** Programovací jazyk BASIC tvořil základ osobních počítačů ** Původně byl určen vysokoškolským studentům, aby vůbec byli schopni využívat univerzitní počítač ** Jeden ze spoluautorů dělal výpočtáře Einsteinovi

Pavel Tronner | 78

Jak a proč používat alternativní DNS: Zrychlí internet a odblokuje weby

Jak a proč používat alternativní DNS: Zrychlí internet a odblokuje weby

** Alternativní DNS servery mohou zpříjemnit surfování na internetu ** Existuje několik ověřených alternativ, nejen známé DNS od Googlu ** Alternativní DNS však mají i své nevýhody, pozor na ně

Petr Březina | 31

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

** Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem ** Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny ** Před osmnácti lety tragická havárie provoz těchto letadel prakticky ukončila

David Polesný, Jiří Černý | 38


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny