Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Názory k článku

ednatv  |  12. 03. 2019 19:21  |  Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.121

WTF? O čem je vlastně článek? O tom, že v decentralizované síti, když změřím rychlost mezi uzly A a B tak se může lišit od rychlosti mezi A a C? Co je snad logické.V celé době "těch internetů" se speedtest používal právě ke zjištění rychlosti na poslední míli, protože to te to jediné, co mě zajímá, resp. to jediné, co mohu já jako uživatel a dodavatel mého datového spojení jako obchodník ovlivnit. Když byla rychlost na poslední chvíli úžasná ale provider nebyl v peeringovém centru - právě proto si rozumný uživatel spustí speedtest a) proti uzlu vlastního providera a hned nato b) proti uzlu jiného providera - změní, pokud to lze, providera. Nikdy speedtest k ničemu jinému nesloužil a ani sloužit neměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
píďalín  |  12. 03. 2019 19:29  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Ten test od Netflixu mi ukazuje prakticky stejnej download jako speedtest.
Ale vim že tohle je hlavní problém dnešního internetu, často si lidi stěžujou že maj něco s netem atd...a prostě nedokážou pochopit že pomalý jsou ty servery na který lezou a že s tim prostě nic dělat nejde. Z českejch webů je asi největší peklo e-shop GM electronics. Kolikrát trvá třeba 3 minuty než se něco stane. Tam maj ňáký taková časový vokna kdy to jede a pak to zase třeba 10 minut nejede, nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
beesee  |  12. 03. 2019 19:52  |  Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.121

Nějak nerozumím, v čem je u speedtest.net problém. Brání snad někdo někomu stisknout tlačítko "change server" a změřit si rychlost připojení např. na server v Kuala Lumpur (je jich tam v nabídce 10)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2019 20:17 | Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Na mě až moc intelektuální článek. Snad abych si to přečetl ještě jednou, abych našel tu pointu ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 20:27 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Asi mám pro Vás nehezkou zprávu: kdybyste se vykašlali na ty všechny reklamy a měřící kód a prostě jen poslali text a obrázky, tak nejen, že by se Vaše stránky načítaly rychleji, ale začalo by Vám sem chodit i víc lidí
Ale na druhou stranu chápu, že z něčeho musí být Vaše výplaty financovány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  12. 03. 2019 21:03  |  Android Chrome 71.0

a v cem je sakra ten problem??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
_Ofi_  |  12. 03. 2019 21:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Tak jak vypadá váš web na tom screenshotu to je naprostá lež. Přidejte asi tak dvacet blikajících otravných reklam a možná to bude pravdivější. Palec dolu za takové lhaní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LivingLegend  |  12. 03. 2019 21:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.121

"Jednoduše proto, že se skládá i z několika set objektů a každý z nich zpracovává samostatný požadavek HTTP GET"No tak Jakube rovnou řekněte že díky MKT a jejich snifovacím nástrojům jsou weby nepoužitelné a máme používat mocný Ad*bloc*k s Ghostery a dalšími nástroji?Tohle je jen slovíčkaření. A pokud hledám problém na uzlu tak použiji MTR...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Krejmaj  |  12. 03. 2019 21:28  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Pritom by bohate stacilo nemit tak zaprasenej web. Po očistě s vyplou cache https://i.imgur.com/obMK5Wy.png za 2.5sekundy a bylo by to ještě o trochu rychlejší pokud bych nepoužíval dark theme.A jinak na http3 není třeba čekat, pomohlo by i http2, ale ani to živě nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Petr Sokol  |  12. 03. 2019 21:43  |  Android Chrome 72.0

A to ještě autor článku nikdy neslyšel o jiné rychlosti nakoupené konektivity do zahraničí a v ČR. To by se mu zavařil mozek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nedos.  |  12. 03. 2019 21:47  |  Android Chrome 71.0

Tenhle clanek je vlastne o hov*e. Speedtest mi meri tu rychlost, za kterou platim providerovi. Rychlost na servery netflixu je mi ukradena. A zmena serveru na speedtestu je otazka nekolika kliknuti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2019 22:12 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Proč se mnohé zpravodajské huby načítají i na stomegabitu? .... protoze tahaji 3,5 MB scriptu z 15-ti domen ktery pak browser pri kazdynm kliku na link parsuje a interpretuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2019 22:21 | Android Chrome 67.0

Já osobně používám http://www.dslreports.com/speedtestVizuálně není top, ale má spoustu možností nastavení, sledování historie,... měří bufferbloat a hlavně umí měřit multi-WAN (pro ty co mají více ISP a WAN-balancing)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spacer  |  13. 03. 2019 00:12  |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Že sa váš web plný reklám načítava tak dlho nevyrieši ani ďalšia verzia http. Proste tam narvete tej reklamy ešte viac.
A urobte si jasno, čo je ekosystém a prestaňte to už používať v súvislosti s IT, pakáž ignorantská!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SirJacobus  |  13. 03. 2019 03:46  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Tak Speedtest naštěstí umožňuje volbu serveru téměř kdekoliv na světě... Co ale nedokážu pochopit je rozdíl ve výsledcích down/up mezi mým ISP a nějakým serverem v Londýně :D - ping je samozřejmě vyšší, ale down je v případě Londýna o cca 5 Mbit rychlejší :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2019 06:14 | Linux Chrome 72.0.3626.121

Docela mě překvapily negativní reakce na článek, mně naopak přijde jako velmi užitečná osvěta. K čemu mi bude optika až do domu, když rychlé připojení budu mít jen v síti operátora, protože on šetří a nenakoupil si dodatečnou kapacitu do cizích sítí?
Právě tohle mi ukazuje, jak můžu porovnat kvality jednotlivých operátorů.
Jasně, když bude "na prd" poslední míle, tak ani dostatečná zahraniční kapacita nepomůže, ale stejně tak bude "na prd" když bude dostatečně dimenzovaná jen ta poslední míle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  13. 03. 2019 08:40  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Mně nejvíc zdržuje načítání stránek nějaký hit.gemius.pl a další analytické nástroje... a pak reklama, většinou radši zmáčknu Esc, protože načítající se reklama mi mění několikrát layout stránky po dobu několika sekund a odskakují mi odkazy tak, abych kliknul na náhle se objevivší reklamu.Jinak jak bylo řečeno výše, u speedtestu není problém si vybrat server, a po troše testů s VPS vím, že mi občas provoz pravděpodobně záměrně zpomaluje nějaký mezičlánek mezi mým počítačem a cílovým serverem. Protože proč mohu soubor z Ameriky stahovat na svůj server rychlostí 650 Mb/s a ze serveru rychlostí 80 Mb/s, ale přímo jen 900 kb/s? Je fakt, že s takovou situací si ani speedtest neporadí, ale zajímalo by mě, kde ke zpomalení docházelo v tomhle případě a proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  13. 03. 2019 09:06  |  Microsoft Windows 10 Chrome 71.0.3578.98

Každý čtenář Živě kliká na change server, aby se dostal ze sítě poskytovatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  13. 03. 2019 09:28  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

U speedtestu se dají vybírat server po celém světě, třeba někde v Africe. Tam asi nebudou na stejné síti jako u vás v redakci. A většina webů je pomalá proto, že stahuje desítky pos....haných js frameworků, špehovacích skriptů, reklamu atd. Kdybyste to tam necpali, tak se to třeba načte rychle i v té tramvaji. Tak nevím, na co si stěžujete .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krustak  |  13. 03. 2019 09:31  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Teď už konečně chápu, proč se tento web bez adblocku načítá tak pomalu i když jsem na optice 100/100 a speedtest ukazuje plnou rychlost.Ono se tady totiž načítá tuna reklam a scriptů, které tomu dají zabrat a než abych čekal i desítky sekund na to až se to načte, raději to zavřu.Pánové z redakce, pochopte prosím, že pokud tady k Vám člověk už vleze a chce si něco přečíst, musí si zapnout adblock, protože Vaše reklama nejen, že vytěžuje na max prohlížeč a linku, ale naprosto zuřivě ruší jakoukoli možnost koncentrace na obsah webu!Zkuste použít nerušivou reklamu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
randomofamber  |  13. 03. 2019 10:59  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

"Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic"
No a server Živě taky o skutečné rychlosti internetu neřekl nic...
Co je to vlastně ta skutečná rychlost internetu? Když se mluví o skutečné rychlosti, existuje tedy i nějaký neskutečná rychlost internetu? A vůbec, jste si jisti, že internet má nějakou rychlost? Jsem zmaten

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc  |  13. 03. 2019 12:47  |  Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.120

Poslední míle je právě to, co mě zajímá. a BTW: odezva je dle mého mnohem důležitější, než rychlost přenosu dat (teda pokud člověk netahá film), protože na odezvě záleží.
BTW: když nejde "internet" tak napíšu tracert "adresa" takže třeba tracert zive.cz a hned vidím, že odezvu na ISP mám 4 ms, na nix 9 ms, z nixu na bluetone (české radiokomunikace) dalších 5, no a k vám na servery už jenom request time out. Takže asi vím, kde je chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lahvon  |  13. 03. 2019 13:44  |  Macintosh OS X Safari 12.1

A přitom jediný co je podstatný, je právě možnost smysluplně otestovat rychlost poslední míle.Takže sondy v síti providera je žádoucí stav.Že z iCloudu nebo Google Drive stahuju / uploaduji pomalu, na to nepotřebuji měřák. To vidím. Ale v tu chvíli potřebuji otestovat rychlost poslední míle, abych věděl, jestli mám reklamovat závadu u ISP, nebo jestli jde o přirozenou agregaci někde v Internetu.
Ten článek je tedy celkově dost nešikovně napsaný a pro laiky skoro zavádějící až matoucí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2019 13:48 | Android Chrome 72.0

"Technologie, JENŽ..."Když to neumím skloňovat, tak to nepoužívám, nepíšu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2019 14:10 | Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.121

To muselo dát práce, že?
A přitom taková blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xray0045  |  13. 03. 2019 16:15  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.75

U speedtestu nemusim pouzivat mereni k serveru ktery mi ST vybral jako nejvhodnejsi, mohu po nem chtit aby mi mereni udelal vuci servereru v Jizni Americe, pak samozrejmne uz nemerim posledni mili, ale celou trasu. Pokud chci videt kde se data brzdi tak potrebuji nejaky network meter ktery mi alespon ukaze jednotlive uzly pres ktere komunikace jde, minimalne neco jako GlassWire nebo mnohem lepe Wireshark. Pokud chci mit rychlou odezvu na nacitani stranek a nechci nebo nemuzu pouzivat cache tak potrebuji komunikaci filtrovat uz na vstupu, to znamena webfilter ktery vubec nastahuje a nepovoluje komunikaci na facebook, twiter, google analytics apod. Dalsi filtry mam v browseru, vetsina asi tusi o cem mluvim. Stranka je cista rychle nactena protoze velikost je v stovkach KB a ne v jednotkach MB. Kdyz uz nic jineho tak je dobre se podivat v browseru na debug vetsinou klavesou F12. Je tu krasne videt jak moc obrazku weby obsahuji, jak dlouho trva jejich nacteni, jak dokazou byt velike.
Nejhorsi jsou Aamericke weby umistene v USA a nemajici mirror v Evrope, tam tahate data z USA a jeste nez se stahnou tak ten web odesila vase cookies zpet do Evropy kvuli geolokaci, jen tahle blbost zdrzi nacteni webu o skoro pul vteriny.
Takovy web www.zive.cz umi mit velikost 325KB, pak se nacte opravdu rychle bez ohledu na rychlost linky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N8GD  |  13. 03. 2019 16:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 72.0.3626.121

Řekněte někdo Čížkovi, že cílové místo se dá změnit ve SpeedTestu.
Stejné jako když se v autě rozhodnete jet po okreskách, nebo po dálnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk77  |  13. 03. 2019 17:48  |  Linux Firefox 65.0

"Proč se mnohé zpravodajské huby načítají i na stomegabitu celou věčnost?"To si děláte sranu, ne? Jako vydavatelství se nejste schopni domluvit s UPC, takže všechno mi jede naprosto v pohodě, ale vaše weby ne. Videa jsou takřka neokukatelná. Nedávno jsem se přemohl a jedno, co mě fakt zajímalo, jsem si pustil. Bohužel zajímavá informace na konci mi utekla a nebylo se možné vrátit bez toho, aniž bych prvně znovu přetrpěl dvě reklamy, takže jsem se naštval tak, že jsem cca po roce znovu nainstaloval Adblock, kvůli kterému trpí i ostatní a vy místo řešení problému píšete takové provokativní bláboly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pety  |  13. 03. 2019 18:59  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

Spousty měřičů rychlosti jsou dnes na nic, ale ne proto, že neměří jen poslední míli, ale proto, že používají HTML5 místo Adobe Flash - měřiče s ním byly násobně rychlejší. Opuštění Flash sice podstatně zlepšilo zabezpečení, ale zároveň podstatně snížilo rychlost stahování a zobrazování webů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
moebius (novy)  |  13. 03. 2019 19:53  |  Android Chrome 72.0

Můj test
Speedtest 40 Mb/s
DSL.cz 78Mb/s
Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  13. 03. 2019 21:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 71.0.3578.98

Fast - 23Mbit, http://www.dslreports.com/speedtest/47258012 VDSL 50/5, TM. Ty hlody co psal autor clanku, to je masox... on taknejak kazdy ISP muze garantovat kvalitu jen ve sve siti, jinde uz ne, to me prijde ze autor dost ignoruje ba i vycita...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
palocx  |  14. 03. 2019 00:18  |  Microsoft Windows 10 Firefox 65.0

jakou app do mobilu byste #zive doporucili na alespon trochu realne zjisteni datové rychlosti
(ideál možnost zvolit zda v obou či jednom směru)

1) tak aby se data o rychlosti ukládala do mapy
2) s tim abych nespotreboval pri mereni pres LTE 10 GB dat
3) existuje neco podobneho pro wifi ale v uzavrenych prostorech
----------------------------------
mimo ale také o datech dotaz pro vsechny
co rikate na min. 2 roky+ starou nabidku polskeho operatora
15 GB dat + neomezene volani a sms za cca 150 Kč měsíčně? (pro každou babičku)
https://mobilevikings.pl/en/

pripadne treba na druhou nabidku kde SIM bez faktury u Orange stojí s 6 GB dat na 14 dni a nejakym malym volanim 5 zlotých tj 30 Kč
-
--
velka trojka nas min 2 desetileti TUNELUJE a protože v pohodě každou politickou garnitutu uplatí
tak nás MAFIE jen tak asi i v jiných oblastech neopustí neboť jsme si ji vypěstovali
naší lhostejností???
-
Někteří se vysmíváme že v Rusku vládnou údajně OLIGARCHOVÉ ale u nás to mají OLIGARCHOVÉ pevně pod palcem odhaduji tak cca od roku 1996-2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 03. 2019 09:12 | Microsoft Windows 10 IE 11.0

Jestli zde budou podobně postižené články s navíc s bulvárním a zavádějícím titulkem, tak sem buď přestanu zcela chodit, nebo začnu používat Adblocker.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2019 19:21 | Android Chrome 70.0

Speedtest mi ukazuje rychlosti downloadu mezi 300 a 400Mbit a uploadu okolo 100Mbit. Měřím to na nějakém serveru v polském Těšíně, nebo naopak v Praze. I při stahování filmů stahují rychlostmi kolem 37MB/s. Takže celkem odpovídá. Zničehonic se mi ale tak před půl rokem začali neskutečně pomalu načítat weby. Nějaký čas jsem kutil a překvapivě pomohlo odstranění Google Chrome a používání MS edge. Svého času ( tak 2008) jsem ze stejného důvodu přecházel z Explorer u na Chrome, ale teď má Chrome nějakou chybu, která u mě neskutečně zpomaluje http/https.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guiz  |  15. 03. 2019 12:47  |  Microsoft Windows 7 Firefox 65.0

Přesně tak nechápu tento článek o h..ně. Speedtest mi ukazuje stejný dowload jako přes odkaz co je v článku. A když budu chtít ,tak si dám test přes server odkudkoliv jinde na světě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor