Virtuální realita

Popularita VR roste, přibývají s tím i zničené obýváky. Pojišťovna hlásí nárůst incidentů

Ještě nedávno byla virtuální realita popisovaná jako možná slepá ulička, spousta komentátorů technologii věštila konec, minimálně do té chvíle, než se headseaty stanou dostupnějšími. Poslední měsíce ukazují, že už možná v této fázi jsme. Na přesná prodejní čísla Oculus Quest 2 si teprve počkáme, jeho aplikace ale nedávno vystřelila v popularitě a také pojišťovny musí řešit stále větší množství nehod spojených s virtuální realitou.

Těžko si lze představit, že by majitelé VR z ničeho nic začali při používání headseatů způsobovat více škod, přirozenější vysvětlení je, že technologie skutečně zažívá malý boom a pořizuje si ji více lidí. Britská pojišťovací společnost Aviva uvedla, že loni registrovala 31procentní meziroční nárůst v pojišťovacích událostech spojených s virtuální realitou, oproti roku 2016 to byl nárůst dokonce o 68 procent.

Nejčastěji se lidem povedlo při používání VR něco doma rozbít, obvykle televizní obrazovku. Průměrná výše škody se pohybovala na 19 tisíc korunách. „Jak se nové hry a zařízení stávají populárnějšími, často vidíme, že se promítají i do pojišťovacích událostí, které hlásí naši zákazníci,“ uvedla pro deník The Guardian Kelly Whittingtonová z Avivy.

V minulosti podle ní pojišťovna řešila podobné incidenty v souvislosti s videoherními konzolemi a fitness hrami, ale s nimi už se lidé naučili zacházet. Podobný vývoj nastane i u VR, lidé se s headseaty musí sžít, přeci jen virtuální realita se používá úplně jinak. Ale to bude zřejmě trvat, Aviva podotkla, že několik pojišťovacích VR událostí musela řešit už i letos.

Mezitím přesná prodejní čísla současné virtuální reality jsou tak trochu záhada. Meta ve svých posledních hospodářských výsledcích počet podaných kusů Oculus Quest 2 neuvedla, poslední neoficiální odhad existuje z loňského listopadu, kdy mělo být prodáno 10 milionů kusů tohoto zařízení. Přes Vánoce prodeje pokračovaly, aplikace Oculus se dokonce dostala na vrchol App Store. 

PlayStation VR se zatím pohybuje kolem 6 milionů prodaných kusů, přičemž Sony právě pracuje na PlayStation VR 2. 

Diskuze (9) Další článek: Mapa technologických inkubátorů. Kam si má startup zajít pro pomoc a inspiraci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,