Podíl má během tří let vzrůst až na 70 %; nicméně třináct procent malých firem ještě nemá ani pécéčko!
Podle nové analýzy IDC má dnes 52 % malých amerických firem (jako „malá“ je brána firma s méně než 100 zaměstnanci… poněkud jiná měřítka než u nás) dnes své internetové stránky; tento podíl má během tří let vzrůst na 70 %. V součtu se dnes jedná o 2,1 miliónu firem – jak vidět, Amerika není pouze zemí velkých nadnárodních gigantů, jak to při pohledu z dálnice někdy vypadá. Podle IDC dnes malé firmy objevují výhody vlastních internetových prezentací poté, co se naučily samy z Internetu získávat informace potřebné pro své podnikání; pozoruhodné ale je, že podle odhadu firmy zatím celých 13 % malých firem dosud nevlastní jediné pécéčko! Pro náš trh opět neexistují podobné informace, ale pokud bychom použili podobná měřítka (malá firma = 100 zaměstnanců a méně, ale vždy „firma“, ne podomní soukromník), domnívám se, že bychom došli k vyššímu procentu penetrace osobních počítačů – stěží si dnes dovedeme představit fungující firmu, která například nevede účetnictví na počítači.
Zatímco i u nás se stává domovská stránka pro malé firmy pomalu povinností (ne však pro některé giganty, jak možno vidět zde), je Amerika podstatně dále v obchodování přes Internet. Svou nabídku ke koupi nabízí na webu 850 000 firem, tedy skoro polovina z těch, které mají svou „homepage“; v roce 2003 to ale mají být skoro tři milióny firem, tedy většina všech malých podniků, které v USA vůbec existují. K tomu je ale u nás ještě velice daleko – možná si počkáme až na sjednocenou Evropu, výhody většího trhu by mohly pomoci.