Polovina internetových obchodníků dotuje poštovné a balné

Diskuze čtenářů k článku

Peters  |  25. 07. 2001 08:04

Přátelé,

odjakživa bylo nadšeně prezentováno, že E-shopy budou levnější díky neexistenci nemovitostí (kamenných, cihlových nebo z jiných materiálů postavených budov). To se postupně ukazuje jako mýtus - prostě každá firma POTŘEBUJE stejně nějaké kanceláře, sklady, nehledě k nákladům dalším (E-services aj.), i když možná v menším měřítku než "kameňáci". Ovšem s doplatkem dopravného (poštovného) se ty ceny vyrovnávají nebo jsou i vyšší, než v prodejnách!

Z toho plyne, že se přes Internet vyplatí nakupovat těm, kteří nemají možnost nebo chuť do prodejen dojet, nebo při nákupech větších objemů zboží - COŽ OVŠEM SMRTELNÍK VĚTŠINOU NEDĚLÁ !!! To je doménou většinou podnikatelů, kteří ovšem zase nakupují spíše ve velkoobchodech za ještě lepší ceny než jsou v E-shopech (případně ve velkoE-shopech (a zde "skrytě reklamně" velmi chválím SWS !!!)).

Pro smrtelníka není většinou nic tak životně důležitého, aby nemohl v klidu počkat na "akční slevu" a nakoupit třeba i pod všemi cenami...

Takže buďto budou mít E-shopy nižší ceny než v prodejnách i včetně dopravy (a to výrazně), nebo si budou stěžovat na "nejsou lidi" (rozuměj zákazníci).

Tak to vidím já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  25. 07. 2001 10:03

Řekl bych že ne "odjakživa", když e-obchody tu existují asi pět let (a to je příliš málo roků, aby bylo možné přesně říci, jak věci mohou fungovat).

K té "nechuti nebo nemožnosti dojet do prodejny". Je zajímavé, že i vy (přesto, že příspěvek jinak vypadá docela rozumně) vůbec zapomínáte na to, že ono dojetí do prodejny není zadarmo - stojí čas a přímé náklady. Ale ani jiní lidé si toto nedokáží pořádně uvědomit. Cesta do prodejny, čas strávený v prodejně a cesta zpět je průměrně hodina, spíše víc - na kolik si´ceníte hodinu vašeho času, na 100, 500, 1000 Kč? Jedete-li automobilem, do prodejny a zpět průměrně 20 km - další stovka, minimálně.

JInak k těm akčním cenám: akční ceny nejsou ničím, co padá z nebe. Obvykle je stanovuje distributor nebo výrobce, když dává obchodům na pár kusů zboží mimořádné nákupní ceny; ti je pak prezentují jako vlastní akční ceny, jako že "nyní prodáváme velice levně", jakoby výprodejově. Ale o žádné výprodeje nejde, to je stará pravda, na kterou se ovšem zákazníci rádi nachytají. Tyto akční ceny však samozřejmě mají i e-obchody, stačí se podívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  02. 08. 2001 14:26

Velká skupina masových konzumentů skutečně čeká na tzv. "akční slevy", nejlépe v hypermarketech. A přesně tahle skupina je totožná se skupinou, která se nejsnáze tzv. "nechá napálit" a je nejvděčnějším terčem pro marketing.

Každý do ní občas spadneme. Kolikrát jsem už jel do Globusu a spol. protože mi přišel letáček se "super slevou" přesně na to, co jsem právě potřeboval - a pak, když už jsem tam byl - jsem koupil něco jiného. Jiný obklad na stěnu, jinou videokameru, jiný salám... a jistě - něco navíc k tomu. Přece když už tam jste...

Hypermarkety jsou kulturní faktor. Do jisté míry nahrazují kostely - představují program na nedělní dopoledne či odpoledne.

Jsou ale lidé, kteří do hypermarketů jezdí neradi (třeba moje maličkost) a už vůbec nemají čas běhat po městě po desítkách obchodů. Jestliže tedy opravdu potřebuji něco konkrétního, na Internetu to koupím a za dodání zaplatím. Protože mě hodina běhání po městě stojí dost nervů a v přepočtu i peněz.

To je vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromír Sychra  |  23. 07. 2001 22:23

Provozujeme e-shop s DVD disky Pár poznatků

Ono je to všechno zejména o lidech. Když jsme posílali zboží klasickou dobírkou (náklad cca 80,- za průměrnou dobírku) lidi si stěžovali, že je to pomalé a musí stát fronty na poště....Když zvolíte některou přepravní služnu nebo tkzv. Obchodní balík - ten stojí 120,- Kč za průměrnou dobírku. Je na místě druhý den od podání, ale když si ho adresát nevyzvedne nebo jej odmítne (a tom to je, lidí, kteří jen tak vtipkují je možná 20% !!!), zaplatíte navíc 80,- Kč.  To je přeně 2,5x násobek !!

Výsledek ?

Snažíte se lidi nalákat na platbu převodem a pak posílat zásilky jako obyčejný balík nebo, a to ve většině případů, opravdu poštovné velmi tvrdě sponzorujete !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hausknecht Ivo  |  24. 07. 2001 02:28

Taky se přidám - co byste řekli na člověka, který si objedná věci jinak neprodejné, my mu je seženeme, on si zásilku nevyzvedne. Do mailu se omluví, že nedostal od pošty upozornění. Ať mu to pošleme znova - opět nevyzvedne. Prý nedostal zase nic. A prý ať mu to pošleme znova nějakou kurýrní cestou. Po telefonátu s místní poštou mi řekli, že je to jejich "dobrý známý", pošťačka ho nahání jak může a většina jeho zásilek se vrací zpátky, upozornění dostává každý den po úložnou dobu.  Když jsme mu sdělili, že to má na poště, a že ho tam čekají, už se neozval.

A že poštovné taky dotujeme je jasné.

videokazety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 07. 2001 11:11

Nejste s takovýmito zkušenostmi sám. Nemusím ani těm lidem (kteří bezdůvodně nevyzvedávají zásilky) nic vyčítat, mohou to být jejich lidské omyly, či pošťačka nevhodí do schránky lístek, nebo jim vypadne, ztratí se, jedou na dovolenou atd. Samozřejmě je tam i dost skutečně zlomyslných lidí, kteří to dělají naschvál. Bohužel toto je daň za internetové podnikání, o to je to ve výsledku "dražší pro ty slušné".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.Smisek  |  24. 07. 2001 21:28

Naprosto souhlasim s poslednimi tremi nazory. Uctovat ci neuctovat postovne je velice tezke rozhodnuti, my jsme vsak zvolili uctovat castku 60,- Kc nebo zdarma pri vetsi objednavce. Kdyz spocitame naklady na odeslani napr. na moravu - postovne 120,- + cca 15,- balné, je to rozdil celkem 70,- Kc coz i pri dobirce cca 1000 - 2000 Kc je stale vysoka castka  (nedovedu si predstavit delat napr. knihy).
My jsme take kdysi pouzivali obycejny balik s dobirkou, tato sluzba byla ale velmi pomala a nespolehliva. Obchodni balik, ktery jsme posleze zavedli ma o neco  lepsi vysledky - ale je take drazsi . U obchodniho baliku je hezke, ze je druhy den v miste adresata, kdyz ho tam vsak nezastihnou, ulozi zasilku na mistni poste A TO JE TEN PRUSVIH. Pak to probiha podle systemu naprosto shodnem s obyc. balikem, s tim rozdilem, ze obch.balik se pri nevyzvednuti vraci uz po 7mi dnech (pro pana Sychru:tech 80,- Kc za vratne uz se nejaky cas posta neuctuje). Po selhani posty v pripade nespravneho doruceni (nedoruceni)  dochazi k situacim, kdy my podezrivame zakaznika z umyslneho neprevzeti a on nas z lajdactvi. Pritom hlavnim vinikem je stale CESKA POSTA, ktera za tuto ostudu shrabla 120,- Kc. Nerikam, ze je to vzdy chyba posty, ale vetsinou je to tak, ze zakaznik proste oznameni o ulozeni zasilky nedostane, i kdyz by se tak melo stat myslim 3x za dobu ulozeni zasilky.  
Nastesti u nas k vraceni zasilek extremne casto nedochazi, cca 1/50.

Neni spatny napad do firmy poridit ISDN linku, kde se Vam zobrazuje cislo volajiciho, coz  se pak muze hodit k reseni problemu (napr.zablokovani vtipalku a dalsich "povedenych" zakazniku  )
U elektronickych objednavek jsou samozrejme daleko vetsi problemy ...

PlayCentrum.cz

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Andrs  |  23. 07. 2001 20:26

no ja nevim, kamenne obchody maji take soustu nakldu kterou zasilkove sluzby nemaji a taku si neuctuji zadne priplatky, napriklad vstupne do obchodu. K cenam by uz nemely byt zadne priplatky za postovne a balne apod. rekneme maximalne dobirkovne, coz je naklad, ktery se nevtahuje na zakazniky platici kartou, ebankou, prevodem, SETem. postovne a balne by melo byt v cene zrovna tak jako je najem, elektrika a vsechno ostatni spojene s vedenim kamenneho obchodu zakalkulovano v cenach zbozi tam prodavaneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  24. 07. 2001 10:33

Máte možná pravdu, ale vy si myslíte, že lidé, co provozují internetový obchod nepotřebují v kanceláři elektriku, nájem a další náležitosti? Navíc, v kamenném obchodě jsou zase minimální náklady na technické vybavení, tam určitě nemusí platit server a jeho adminy. Takže každý obchod, pokud není provozován amatérsky má své náklady. Rozdíl je v tom, že internetové obchody si je nepromítají do cen zboží.

S tím poštovným, že by mělo být zahrnuto v ceně výrobku. Myslím, že byste brzy přišel na to, že by to bylo pro vás značně nevýhodné. CD stojí 490,- + 70,- poštovné. Vy byste chtěl promítnou poštovné do ceny CD, takže by stálo 560,- No ale problém je v tom, že každé CD by stálo 560,-. Takto platítě poštovné jednou a když si objednáte víc titulů je to výhodnější. Nebo ne? Nehledě na to, že zahrnování poštovného do ceny výrobku by nám nesedělo v učetnictví.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  24. 07. 2001 12:23

to jste me rozesmal

to by nebyly firmy, ale bandy dobrodeju, kdyby si nepromitali naklady do cen....

v podstate by mohli prodavat za tolik, za kolik nakoupili a este obcas udelat slevu ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  24. 07. 2001 13:10

Jsem rád, že jsem vás pobavil. Mě zase potěšilo označení dobroděj.

Přeji vám hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A. Stifter  |  23. 07. 2001 16:41

Dokud v tomto state budou fungovat monopoly typu Ceska Posta, Telecom a Ceske drahy, tak spousta jinych veci ktere funguji v zahranici
u nas fungovat nikdy nebudou. Asi pred 10ti lety jsem pracoval 2 mesice na poste, a pripadalo mi to jako sileny komunisticky skansen.
Nejsmutnesji na tom vsem je to, ze od te doby se zvysily snad o 1000%
sazby postovneho a (a zrejme i jejich platy) ale ty stare struktury
tam sedi dodnes a na jejich ochote a kvalite prace se nic nezmenilo!
Ale co muzete proti tomu delat, kdyz maji monopol. Oni maji sve jiste a vam pokud se to nelibi - mate smulu, az budte potrebovat neco
odeslat zase se pokorne vratite. Minuly mesic mi dosla slozenka na
doplatek Telecomu ve vysi 1 Kc. Za postovne jsem musel dat 16 Kc. To
je vysmech !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Andrs  |  23. 07. 2001 20:22

O jakych monopolech mluvite? CP ma postovni vyhradu pouze na listovni zasilky. Me dneska privezl monitor objednany na internetu kuryr od Deutche Post.

Pred deseti lety kominismus byl velmi nedavna minulost, takze vas dojem je logicky. Ja sem tam dele mesic dorucovatele pred peti lety a za ty platy co maji dorucovatele vam opravdu nikdo nesnese modre z nebe.

To je vase blbost, ze neplatite telefon inkasem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  24. 07. 2001 03:57

Je to offtopic, ale neni telecom trosku na hlavu posilat ucet na 1 Kc? Protoze treba AT&T uz ucty neposila pokud sou mensi nez myslim $30 (a posle je jednou za tri mesice pokud clovek neprovola tu castku). Kocurkov jak vysitej :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 07. 2001 10:57

nikdo nehovořil o účtu na 1 Kč, ale o doplatku. Zkuste, když vám AT+T pošle účet na $30, zaplatit jenom $29,90. Dojde vám účet s doplatkem na těch 0,10 a ještě budete platit nějaké penále.

Jinak "normální lidé" skutečně platí tyto věci inkasem a vyhnou se vůbec jakémukoli papírování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  25. 07. 2001 01:12

Nedojde, proste mi to co nezaplatim pripoctou k dalsimu uctu. Fakt je, ze sem nikdy neplatil jen cast (krome jednoho obdobi kdy se me snazili uctovat neco co sem si neobjednal) ale nekolikrat sem ucet proste nezaplatil vubec a normalne mi to pricetli dalsi mesic (vcetne castek za nezaplaceni). Proc proboha posilat extra nedoplatky? Ja se fakt nestacim divit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  25. 07. 2001 01:41

Ono to ale nebude jenom telekomem, ale i jeho zákazníky. V některé zemi jsou lidé vesměs poctiví, v jiné zas hledají, kde by co ošidili. Kdyby se u nás takhle "povolovaly" nedoplatky, bez nejmenších problémů, tak by toho samozřejmě okamžitě zneužili zákazníci s tím, že by třeba z 3000,- účtu zaplatili korunu a zbytek si "nechali přeposlat" napříště atd. Zase bych český telecom neobviňoval ze všeho zla, jak se občas "rádo dělá".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  24. 07. 2001 15:11

Tak za prvé, doplatek Telecomu posílá Telecom a ne Česká pošta. Co se týče poštovného, existují rozsahy pro placené částky a poštovné je pořád levnější než v zahraničí. Vaši zásilku musí pošta dopravit i přes to, že cena benzínu je na 30 korunách. Jesli si myslíte, že pracovníci na poště za své platy jezdí 3 x za rok k moři, tak to se hodně pletete. Jinak pošta má výhradu na listovní zásilky, balíkové si klidně můžete objednat u DHL nebo UPC.

a za druhé na poště stejně jako v obchodním domě nebo ve fabrice nedělají žádné "staré struktury". Spíš se mě zdá, že "STARÁ STRUKTURA" jste myšlením Vy.    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZiGi  |  23. 07. 2001 16:32

ja nakupujem najma potraviny. je to pohodlne a lacne. cena za dovoz sa v bratislave pohybuje okolo 50Sk co je pri vacsich nakupoch smiesna suma. (len na listkoch za autobus dam 28Sk, keby som siel autom je to este viac) co ma ale odradza je cena niektorych produktov. je divne ked vinea stoji v e-shope tolko co v stanicnom bufete. oproti hypermarketu je to 5-7Sk/flasu a pochybujem, ze to su zvysene naklady.

ze su e-shopy lacnejsie nie je mytus, je to realita. ak vas e-shop nie je lacnejsi ako jeho kammenna konkurencia, nieco robite zle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  23. 07. 2001 15:54

Kdyby se větší obchody domluvily a udělali by si ve větších městech jakási sběrná mista kde by si bylo možné vyzvednout zboží bez poštovného, tak by to byla paráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  23. 07. 2001 16:11

Už dokonce v tomto směru probíhala jednání a výpočty, nebojte se. Ale nevychází to. Jde o to, že zboží se stejně musí dopravit z města do města, vyskladnit a zase převzít. Dále je potřeba ta sběrná místa zřídit (pronajmout a vybavit prostory) a zaměstnat tam lidi, kteří by to vydávali. To by bylo cenově výhodné jenom v opravdu velkých množstvích (tisíce či desítky tisíc zásilek denně), v malých to věc zase prodražuje. Navíc by ty výdejní místa buď: a) fungovaly v běžné pracovní době, tím se poněkud deformuje smysl obchodu na Internetu, že obchod má otevřeno nepřetržita, nebo b) by fungovaly 24/7, ale to by znamenalo mít na každé sběrné místo tak 6 lidí; bereme-li, že ČR má 20 velkých měst, kde by se to mělo zřídit, máme 120 lidí. A ti všichni by se měli živit z nějaké desetikoruny na zásilku, která by se tímto ušetřila... ne, to ještě dlouho ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  23. 07. 2001 17:41

No např. Quelle takto vlastně funguje už dávno a jen v Praze jsem viděl několik jejich obchodů. Tak stačí aby se přidalo pár dalších Neckermann, Magnet, Albumcity, atd. a mohlo by to skvěle fungovat.

A ta pracovní doba by taky nevadila. Kdo by chtěl, tak ten by si to vyzvedl v pracovní době a pro ty ostatní by stále mohla fungovat klasická cesta, nebo třeba kurýrní služba (za poplatek).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  30. 07. 2001 07:52

Kalkulace a nejaky "osobni dojem" je zrejme rozdil, ne?
Uz jen rozdil mezi tim, co dostane clovek v platu a co plati zamestnavatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  02. 08. 2001 14:09

Možná by nebylo marné, aby Vltava.cz otevřela pár krámků po vlastech českých... )

Nezlobte se, ale já chci zboží buď nakoupit růčo (v případech, kdy prostě musím být u toho vybírání osobně), nebo si nechat dovézt.

Nějak mi nedochází, proč bych měl extra toužit po tom, abych kombinovat zrovna ty NEGATIVNÍ stránky obou způsobů nákupu.

Samozřejmě - asi nejčastější scénář je takový, že si na internetu porovnám nabídku a pak jdu fyzicky do obchodu, kde zboží koupím. Ale abych ho už před tím na internetu koupil a pak si jenom někde vyzvedl, je nesmysl.

Neříkám, že by se to neupltnilo vůbec. Uplatnilo - ale velmi okrajově. Internetovým obchodníkům by se to nezaplatilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  02. 08. 2001 14:50

No napr. Quelle to dela tak, ze si clovek neco objedna, pak je to dodano do obchodu kde si to vyzkousi a pokud mu to vyhovuje, tak si to vezme. Takze si muze objednat treba patery boty a vzit si ty, ktere mu padnou, nebo take zadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  02. 08. 2001 21:37

Ale však každý slušný obchod, včetně Vltavy, umí dovážet! Otevření krámků přece nedává smysl, krámky už jsou a my chceme, aby nebyly :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  23. 07. 2001 15:20

E-shopy šetří čas, nakupuji v nich často, rád a mám dobré zkušenosti. Záleží na tom, jakou cenu přikládáte svému času, to je vše.

I s Vltavou mám výborné zkušenosti.

V žádném případě ale necítím potřebu hledat pořád něco nového, porovnávat, kde ušetřím deset korun a podobně (pokud nejde o hodně drahou věc a velké potenciální úspory). Protože jde přece hlavně o důvěru. Chci prostě najít spolehlivý obchod s daným sortimentem a tomu zůstat věrný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
st  |  23. 07. 2001 14:45

Jako vzdy, hezky clanek s radou, kterou se sami neridite. Kancelar postovne dotuje!

Navic na tomtez obchode lidem lzete , protoze nejvyhodnejsi ceny na ceskem Internetu kancelar nema! Reklamni banner, ktery k tomu pouzivate a pres linxe poustite na stanky konkurencnich obchodu, slibuje dokonce nejnizsi ceny, pritom jenom balamuti lidi.

Spolehate proste na to, ze zalobu za klamavou reklamu na vas zadny z podvedenych zakazniku nepoda, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  23. 07. 2001 15:24

Především píšete mail jako anonym. Stydíte se za jméno, které vám dali rodiče? Stydíte se jej uvést, protože by bylo třeba vidět, že nejste nezaujatou osobou?

Ad dotování: nemyslím, že dotujeme poštovné. Existují speciální slevové programy pro velké počty objednávek.

Ad nejvýhodnější ceny: v řadě položek máme skutečně nejnižší ceny na českém Internetu. Netvrdíme, že je máme ve všech položkách, ani to nikdy mít nebudeme, protože nikdy není možné uhlídat, že někdo bezvýznamný zrovna dá na ořezávátko o 10 haléřů nižší cenu než my.

Ad klamavá reklama: važte lépe slova, když už se nedovedete ani přiznat k vlastnímu jménu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
st  |  23. 07. 2001 15:56

Kdyz dojdou argumenty, vytahuje se identita. Ale odvaha popravde odpovedet chybi.

Ale k veci - co se tyce cen, lzete! Neni to zadna okrajova polozka. Neni to zadne orezavatko. A uz vubec to nejsou halerove rozdily. Dokonce i polozky, ktere jsou uvedene na titulni strane jako polozky extra vyhodne, jsou u vas drazssi nez u vasi internetove konkurence. Klamava reklama jako vysije.

Doufam, ze ctenari Zive maji vlastni rozum a sami si porovnaji ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  23. 07. 2001 16:59

Můžete být konkrétní? O jakém zboží hovoříte?

(A za své jméno se ještě pořád stydíte? To musíte mít dost krušný život).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
st  |  23. 07. 2001 19:25

Typicky novinar sam si nenajde nic.

Hovorim o materialech HP a nekale soutezi, kterou vedete. O kopirovani napadu ani nemluve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  23. 07. 2001 20:22

Pořád se vám nějak nedaří sdělit, že máte taky nějaké jméno. Jaké "materiály od HP"? To je jako konkrétní poukázání? Co máme konkrétně dražší a kde je to levnější?

O jakém kopírování jakých nápadů prosím mluvíte?

Jsem zklamaný úrovní vaší diskuse - nejste schopný poukázat ani na jednu konkrétní věc, vyslovit ani jeden konkrétní argument.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Admin  |  23. 07. 2001 20:45

Koukam ze tady vznika pekna flamewar , taxe pridam. Pred pul rokem jsem si na Vltave objednal knizku /nebyla v nabidce, ale bylo mi receno ze do tydne bude /. Je pul roku za nami, a po neustalem pripominani-se, si zacinam pripadat jako SPAMER . Kdyz jsem si tu knizku objednaval, tak to bylo s vedomim ze NENI MOZNE JI SEHNAT /jelikoz ji nema ani vydavatel-proste vyprodano!!!/. Dekuji za rychle vyrizeni objednavky a zustavam s pozdravem

Admin

PS: Titul nebudu psat /schvalne/ ptz. ji proste NESEZENETE!!! /koupil jsem posledni vytisk a to ze byl opravdu posledni mam ze zaruceneho zdroje/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  24. 07. 2001 10:16

Dobry den,

obávám se, že pokud jste si objednal knihu, která není v nabídce o které tvrdíte, že ji nelze sehnat, tak jsme ani objednávku vyřídit nemohli. Trochu jsem možná nepochopil, o čem váš přízpěvek vlastně je a jak souvisí s cenou poštovného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 07. 2001 11:04

Ale zdá se mě, že flamewar tady chcete spustit jenom vy... Pokud píšete, že kniha "neexistuje", že jste si koupil "poslední výtisk": jak to můžete s takovou jistotou tvrdit? To, že ji nemá vydavatel, přece nic neznamená! Existují distributoři, kteří ji nakupují do svého prodeje, existují stovky knihkupectví, které si ji berou do komise a v případě neprodeje vracejí - nikdy nelze říci, že kniha "neexistuje!

Nepleťte si Vltavu s policejním vyšetřovatelem. Když nákupčímu na Vltavě vydavatel sdělí, že kniha "bude do týdne", tak ji na Vltavě zařadíme do nabídky (pre-order); pokud kniha do týdne není, není to vina Vltavy. Nebo se domníváte, že máme v takovém případě navštívit vydavatele, prošťárat mu firmu a provést několik výslechů, abychom zjistili, zda kniha skutečně do týdne bude?

V případě, že "sháníte nesehnatelnou knihu" (což je docela protimluv, ne?) dělá Vltava následující: opakovaně a periodicky se doptává svých dodavatelů, což jsou právě například velkoobchodníci s knihami, zda tento titul nemají. Mají-li, bude objednávka vyřízena, nemají-li, nelze ji vyřídit. Amazon to dělá úplně stejně. Nemusíte si připadat jako spammer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufak  |  30. 07. 2001 07:52

Napis neco konkeretniho a nezaplnuj misto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OD  |  23. 07. 2001 11:57

Ja jsem nakupoval 4x na e-shopu. Z toho jednou jsem platil ebankou. Nejraději nakupuji na CPA. Dostal jsem 33% slevovou kartu a oni to fakt dodržuji. Nejenom, ze webová cena je nižši než v obchodě, ale ještě s tou slevou Vás to poteši. Když jsem chtěl poprvé baterku, tak všude po Praze za cca 1200,-. U CPA 850,- i s poštovným.

Jejich Pardubická centrála mi vždycky vyhověla, ale v Praze jsem byl jednou a byli tam dost neochotní. (rok zpět)

Při prvním objednávce všechno šlo hladce až na  ČESKOU POŠTU !!!!!!!!!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenny  |  23. 07. 2001 13:28

S tou postou to je teda fakt. Kdy uz konecne ti soudruzy a soudruzky z posty pochopi, ze se po nich ocekava jenom doruceni a nadstandardni sluzby jako je napriklad kopani ci hazeni baliky po nich nikdo nepozaduje?
Ale zpet k cene postovneho a balneho. Urcite neni dobre, kdyz ji obchodnik dotuje ze sveho. Ostatne, pokud se pouzije jiny zpusob platby nez je dobirka, ty castky nejsou nikterak zavratne. Urcite je to ale o duvere zakaznika v obchod (davam pryc penize, aniz bych mel zbozi) a prave tato duvera se muze podporit ferovym pristupem v otazce postovneho ...
A na zaver jedna kacirska myslenka ... ono jinak vypada 60 korun postovneho u knizky za dve kila, nez treba stejnych 60 korun u zasilky za 5 tisic :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  30. 07. 2001 15:54

Kdyby jen kopání a házení, sestra je v anglii a pokaždý když přijde balíček tak na poště "udělají revizi" jestli tam náhodou nejsou nějaký peníze a pokud tam byly tak při doručení i nejsou a nejen peníze, ale i jakékoliv jiné cenné věci. Další případ: když nějakýmu větnamci přijde balík nebo peníze poštovní poukázkou a jde si pro to na poštu tak VŽDY mu řeknou, že už si to někdo vyzvednul a že má smůlu protože se asi prokázal falešnými doklady (o tomto vím už minimálně v deseti případech), jedná se o poštu v menším okresním městě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jíří Kocman  |  23. 07. 2001 09:49

Nedávno jsem chtěl koupit jednu knihu, tak jsem se vydal do ulic abych proběhl různé knihkupectví a po několikatidenním obcházení všech možných knihkupectví jsem nic nenašel. Nakonec jsem si knihu objednal na internetu. Byla se slevou, což mě potěšilo. Sleva akorát pokryla náklady na doručení, ale těch necelých 40kč mě přišlo jako přijatelná cena - na to že mi knihu donesli za dva dny až domů. Kdybych to tušil hned tak bych se ani neobtěžoval procházet všechna ta knihkupectví a rovnou objednával na inetu - je to o hodně pohodlnější a dokonce to bylo o pár kaček (tuším že asi 5kč) levnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Marinov  |  23. 07. 2001 06:10

Poštovné je dá se říct částkou, kterou platí zákazník navíc oproti běžnému nákupu i když má náklady na benzín a parkovné. Ale po debatě s mýma známýma jsem vždycky odkázán. Když zajedu jednou týdně do 10km vzdáleného obchoďáku tak si nakoupím vše.

Já už mám několik zkušenosti s nakupováním a kupuji pouze akční zboží s akční cenou. Jen tak si mohu vychutnat ten pocit rychlého a v uvozovkách bezproblémového nákupu. Provedl jsem již 4 nákupy na Internetshops a z toho 3 mi byly špatně vyfakturovány. 

 Ale k věci. Když jsem si objednal žrádlo pro psy 2 ks balíků platil jsem poštovné pouze za 1 kus. Odesílatel Zvěřinec.cz, ale platil 2x 80 za obchodní balík. Když vezmu v úvahu kolik ztratil na tom prodeji, když cena byla ještě o 100 kč nižší než v obchodě tak by se mi do takového podnikání nechtělo jít. Jak dlouho dotovat internetové obchody ?  Nebude to celou dobu ?

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor