Policie zatkla mladíka, který vydíral stát po e-mailu - ach ten naivka

Diskuze čtenářů k článku

Fireball  |  29. 05. 2003 16:26

Sam provozuji proxyserver a veskery pohyb klienta loguji. Proc? Prece neponesu odpovednost za nelegalni ci trestnou cinnost. Logy archivuji jiz nekolil let. Nastetsi jsem nikdy nebyl vyzvan zadnou oficielni autoritou k jejich otevreni a vyadni. Nanejvys jsem na pozadani poskytovatelu sluzeb znemoznil pristup z urcitych adres.... Musim priznat, ze bych prukazni material v pripade vyzadani policii apod. s klidem vydal. Tohle by ucinil v sebezachrane kazdy....

Pri vstupu je navstevnik dvojjazycne (CJ a AJ) upozornen na pravidla, ktera upravuji pouzivani Anonymizeru a tedy seznamen s potencialnimi riziky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireball  |  29. 05. 2003 16:17

To je jeste dite bez dostatku rozumu a ne naivka....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  29. 05. 2003 16:16

Mate snad nekdo jednodussi a bezpecnejsi Win reseni pro anonymni mail a zasilani prispevku do NGroups?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nepravnik  |  29. 05. 2003 02:27

Vim, jak funguje net, e-mail, atd. Ale i kdybych se nijak nemaskoval, tak jak poznaji, kdo to ve skutecnosti poslal? Kdo za tim pocitacem sedel? Ja, bratr, kamarad? Vsichni budou tvrdit: "Ja ne.". Jak mi dokazou, ze jsem to byl zrovna ja? To zabasnou majitele pocitace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
danysimo  |  28. 05. 2003 22:19

tie niektore navrhy na anonymizatorovanie su celkom dobre. to uz vie asi aj moja babka. naco ich tolko zbytocne rozpisovat. v clanku nie je napisane ako mladika vystopovali. snad to neposielal z domu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nununu  |  28. 05. 2003 12:36

notebook s patřičně vyčištěnou instalací +"anonymní" e-mail + gprs na předplacené kartě + přejet do jiné části země než kde běžně žiju + nezapínat SIM kartu nikde jinde + měnit karty při každé komunikaci + kupovat je v tom "návštěvním" místě ve velké prodejně vždy v té samé,nejlépe najednou+přemisťovat se individuální dopravou . Tohle je totální anonym. Pak to může policie zabalit a věnovat se odchycení pachatele při předání penez. To je problémový bod.Je to fyzická věc. Kdo vyřeší druhou část hádanky vyhrává...  Proč asi ve spoustě zemí nejsou předplacené/anonymní SIM karty ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m_ax  |  28. 05. 2003 13:42

Menit karty pri kazde komunikaci je blbost - mobil posila do site vzdy i svoje IMEI. Musel bys menit i mobily (a ten "spinavej" potom zahodit/znicit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skill  |  28. 05. 2003 14:45

kdyz si na to koupis novou predplacenou sadu, kterou nikdy jinak nebudes pouzivat tak to je naprosta pohoda, pouze zapnes mobil dialnes preba pres PDAcko, posles email a podpojis se, vypnes phone. Cela akce netrva ani minutu a pri tom muzes bejt klidne v pohybu v aute :) Fakt jako, sorry ale tohle nikdo neni schopnej odhalit. Klidne pak muzes pouzivat stejen phone i kartu na vice poslani. Pokud budes vzdy v jine casti mesta a v pohybu. Nikdo te neni schopnej chytit :) Behem minutoveho hovoru neni mobilni operator schopen urcit tvoji polohu na moc velkou presnost, natoz tam dostat team kterej by te mohl zatknout. Pokud by clovek chtel bejt extra precizni tak si bude pokazdy kupovat novou sadu a nebo aspon kartu a cislo mobilu prepisovat v firmwaru ( u starsich mobilu to slo v pohode). Problem je ze pokud budou predplaceny karty tak tu tenhle problem anonymity je a nikdo s nim nohuzel nic neudela. Jeste vostrejsi by bylo ukrast nekomu mobil a poslat to pres nej, tim by se totalne matla policie. Problem ale neni v anonymite ale v mysleni lidi. Nechapu jak nekdo muze vyuzivat vyruzek proti spoluobcanum, kteri mu nic neudelali, pro svuj prospech. Bohuzel moderni technologie se jdou kupredu rychleji nez se meni mentalita lidi :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nununu  |  28. 05. 2003 15:58

základním pravidlem je neukázat na sebe = vytvořit ze svejch parametrů/chování co největší skupinu potencionálních pachatelů a nebo chováním ukázat na jinou "cílovou skupinu"   tam je ale riziko, že člověk nevědomky vyrobí "šablonu" i sám na sebe. Proto nepoužívat žádné odborné metody, které zmenšují skupinu nejméně na osoby s nějakou vyšší znalostí. už dost nebudeme tu dělat návody že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nununu  |  28. 05. 2003 15:47

naopak, je potreba dat jasny signal, ze se jedná o stejnou osobu   ale pritom nebyt rychle zameritelny... ach jo, co to tady vymejslim za blbosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  29. 05. 2003 17:31

Priste nehul u Matrixu, mas potom dost divokou fantazii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  28. 05. 2003 17:45

Myslím žd důležitý je konec - předání peněz, utracení peněz apod. Samozřejmě s mobilem uprostřed lesa přes GPRS jde o docela slušně anonymní vidírání, ale pokud vás pak souses práskne když si koupíte 4 auta najednou tak to bylo stejně na nic. Technika není všechno, policie odhaluje podle mnoha jiných věcí. V případě toho studenta měla kliku, že to byl blb, ale i jinak by ho mohla najít..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
REFREW  |  28. 05. 2003 09:06

Bylo tu pár názorů, že se má pro anonymitu použít nějaká africká nebo jihoamerická proxina nebo freemail. Nevím, jestli to pomůže, osobně být fízlem, který to vyšetřuje bych požádal velké providery a univerzity u nás, kdo přistupoval k příslušné africké adrese a myslím, že s velkou pravděpodobností by se dotyčný našel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:23

mozna ten manik nebyl az tak blbej, kdyz to policajtum trvalo tak dlouho. Napadlo vas, ze se mozna jenom snazil, aby vypadal jako blbec?
Nejsem zadny hacker a o bezpecnosti vim akorat to, ze vetsinou je lepsi mit FW nez ho nemit :) , takze nasledujici berte s rezervou, ale :
Mohl treba hacknout pocitac sekretarce v nejake male firme [nebo nejakemu studentikovi na univerzite, nebo nejakemu jinemu lamerovi, nebo ... Moznosti je spousta, jak vyplyva z predchozich prispevku a aspon nektere stoji zrejme za to vzit v uvahu.], z nej se pak dostat k nekomu dalsimu... a na poslednim ze sebe delat vola, poslat stupidni mail, ktery poldove musi brat stejne vazne jako by ho psal nekdo podle "Vyderacske prirucky", protoze "Co kdyby nahodou...". Na zaver po sobe zamest stopy, pripadne je nasmerovat jinam.
Nebo si myslite, ze se na takovy dopis mrkne vratny na stanici a z nej usoudi, ze to zmakne cestou z prace? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:25

hm, asi mam moc bujnou fantazii, jak to tak po sobe ctu :))
Nesmim se divat na americke filmy a mel bych chodit po vecernicku spat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:27

2 self : nezapomen si vycistit zuby a vycurat at pak necouras!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:32

Re : 2 myself : jo dik, zuby jsem zmakl na jednicku, ale budu potrebovat vymenit prosteradlo :(

if(years 90)
reason = sclerosis;
else
reason = psychiatry.escape;
return reason;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:37

jezkovy oci, ono mi to uplne zprznilo prispevek :((

<pre>
if(years &lt; 10)
   reason = pampers.missing;
else if(years &gt; 90)
   reason = sclerosis;
else
   reason = psychiatry.escape;
return reason;
</pre>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  27. 05. 2003 22:41

Re: Re: 2 myself : no ja si asi jednu flaknu.... Radsi toho uz nechej, nebo od nekoho dostanes pres drzku a hybaj do postele [a ruce na perinu.... obe!! :) J.C.]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stani  |  27. 05. 2003 18:06

Koukam, ze se tu sesla cela "hackerska" komunita. Jenom ten JXD chybi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dadab  |  27. 05. 2003 20:49

Kontaktovat anonymne policii a pozadat o vykupne umime. Navrhuji druhy dil clanku: "Jak bezpecne prevzit vykupne". Nechat si ho shodit z helikoptery (a co oznacene penize, radiolokatory, infrakamery) nebo prevest na ucet a penize vybirat z bankomatu (za jak dlouho policie dorazi k bankomatu) nebo na ucet v exoticke zemy.... Treti dil by mohl byt: "Jak vyprat spinave penize" a mohlo by se pokracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  27. 05. 2003 16:13

Jenom jedna poznámka, to co tady píšete jsou keci. Ani jeden z Vás nemá představu, co by bylo potřeba udělat pro to aby se nic nedalo vystopovat. Pár návodů jako např. tento:

"1. v logách na mailserveru bude ip adresa, ze které byl mail poslán
2. snadno se zjistí, kterému ISP tahle ip adresa patří
3. v logách u ISP bude záznam čas = ip = dial-up login = tel.číslo, takže je jasné, že se z tvojí telefoní linky připojil třeba "batman" a poslal ten mail

Myslíš, že to policii bude stačit? Hádal bych, že ano.."

 

je docela dobrých, ale nestačí to. WiFi je taky blbost. Klíč k  totální anonymitě nikdo z Vás nemá....Já o návodu na totální anonymitu nebudu psát, protože chci aby Policie mohla vyděrače dopadnout!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  27. 05. 2003 17:07

Tak z tebe taky nemuzu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jimmy  |  27. 05. 2003 17:25

ani cesky neumis...to  sis mel spis dat nick NEO a ujet si na nejakym poradnym matrosi...pak by to mozna bylo vtipnejsi

pripadas mi jako kamos, kterej kdyz si zahuli, tak vypravi co bude v roce 2020, az bude diktatorem cele zemekoule...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke  |  27. 05. 2003 15:44

Jak zde jiz bylo receno, moc bych nejakemu anonymizeru neveril, ze vse je nakrasne logovane. A co pozit SSH? Pomoci scaneru, kterejch je na netu plno najit nejakej server, kterej je naistalovane tak nejak default a zkusit nejakym rootkitem (jejich taky mraky) jeho FTP a jen lehce ho hacknout... na tento se pripojit pres SSH a znej hacknout jeste jeden ci dva servery. A teprve z posledniho serveru napr pres telnet poslat takovy mail a pak hned po sobe uklidit stopy ve vsech logach a kdybych chtel byt hodne paranoidni tak po sobe uklidim "rm -fr /" pak muzou patrat v logach jak chtej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Sury  |  27. 05. 2003 20:41

Hmm, a myslite, ze kdyz pres 'rm' smazete metadata, tak to vymaze i data?

O.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke  |  28. 05. 2003 10:15

nevim jestli jste me pochopil, me nezajimaji metadata, ktera ukazaji IP ze mail byl odeslan z nejakeho serveru, napr. v australii. Proste vystopuji cestu, ze mail byl odeslan z tohoto SMTP na nake IP, ale na tomto serveru, jiz neni jedina stopa kdo a odkud se na nej pripojil. Vetsina rootkitu modifikuje binarky, tak aby se zaznamy o IP do logu vubec nezapisovaly. Navic pokud je ten server v moji "plne" moci, tak muzu logy sam procistit, nebo asi v takovem pripade, smazat uplne cely server a pro priste si vyhlidnout jinej. Potom muzou prijit k provozovateli toho serveru, ze stopa o odeslanem mailu vede k jeho IP a at jim poskytne logy, ale zadne nema, nebo jim muze nabidnout smazany HD. Pokud mate namysli ten pripad, ze se z jineho stroje pripojete na web rozhrani verejneho serveru a v odeslanem mailu je "vase - napadeneho stroje" skutecna IP, tak toto je jiny pripad. Na napadeny server se pripojite pomoci SSH a je to jako kdyz sedite primo u konzole a mail je odeslan primo timto serverem, musely by patrat v (neexistujicich) logach kdo se ve stejnem case pripojil k tomu serveru napr. pres SSH, telnet atd... Jedina smula by mohla nastat, kdyz vetsi site pozivaji dalsi server, ktery ma nastarost zalohovani kopii vsech logu od vsech serveru site. Pak vycisteni stop na danem serveru nepomuze, proto ta potreba pripojit se pres nekolik, kolaborujicich serveru, a dusledna cistka stop na vsech z nich by mela vest, ke strate stopy. Navic si to posichrovat pripojenim do netu z nejake verejne kavarny, nebo pres mobil a SIM pak zahodit. Prvotne pujdou po tom serveru, ktery mail odeslal, a u nej potom stopa konci, provozovatel se bude muset hajit, tim, ze on sam mail neodeslal, ze jeho server byl vyuzit, ale nemuze nijak dokazat. Ale takovymu noumovi o kterem je clanek patri co si zaslouzi, uz to ze se vydava za nejakou hackerskou komunitu, at mu to spocitaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej Surý  |  28. 05. 2003 11:14

Ne ja mluvim o tom, ze "rm -rf" smaze pouze metadata filesystemu, takze kdyby nekdo opravdu chtel, tak z toho smazaneho disku vytahnu klidne zaznamy z logu.

A navic (nechce se mi to prekladat) z manualove stranky programu wipe:

Recovery of supposedly erased data from magnetic media is easier than what many people would like to believe. A technique called Magnetic Force Microscopy (MFM) allows any moderately funded opponent to recover the last two or three layers of data written to disk; wipe repeadetly overwrites special patterns to the files to be destroyed, using the fsync() call and/or the O_SYNC bit to force disk access. In normal mode, 34 patterns are used (of which 8 are random). These patterns were recommended in an article from Peter Gutmann (pgut001@cs.auckland.ac.nz) entitled "Secure Deletion of Data from Magnetic and Solid‐State Memory". A quick mode allows you to use only 4 passes with random patterns, which is of course much less secure.

a dale:

The best way to sanitize a storage medium is to subject it to temperatures exceeding 1500K.

Takze nejlepsi zpusob, jak po sobe znicit stopy je zalozit poradny pozar v serverovne hacknuteho pocitace ))))

O.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clarke  |  28. 05. 2003 11:44

jj ted jiz ti ruzumim, prosta (sprosta) obnova dat na HD, hmmm... neni moznost nekeho "secure delete"? neco jako v tom smyslu umela jedna z utilit Norton Utilies od Symantecu, kde prostor souboru, nebo diskety byl nekolikrat po sobe smazan a presan nahodnymi daty. Ze ani rozebrani HD a zkoumani mag. urovni na plotnach bylo k nicemu. Jen me nenapada jak to udelat vzdalene, snad jen vytvorit na vzdalenem stroji RAM disk, pretahnout si potrebne binarky, aby bylo mozno udrzet spojeni a provozushopnost fs. Sputit nejaky script, ktery by smazl disk, pak je zaplnil nerustajicim souborem, ktery by obsahoval nahodna data a tohle zopakovat tak 3x, reboot... jestli by snad neco takovyho neslo tak jedine zametat stopy opravdu velikym kladivem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  29. 05. 2003 00:21

rm -rf /var/
cat /dev/zero > /var/log nebo cat /dev/random > /var/log
pokud je na disku >2GB mista a OS nepodporuje vetsi soubory nez 2GB, je nutne tento krok opakovat. a pak smazat /var/log a zase opakovat. a jeste a jeste a jeste. a pak ze je *n*x k nicemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrvvv  |  27. 05. 2003 13:32

Včera ve zprávách na nově ukazovali mail který jim poslal a tam byl tento email: 50000000@email.cz

Tazkže lama velká je ten hošík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myšel  |  27. 05. 2003 14:14

Email.cz? Proč ne? Chránit by se stejně musel především jinak..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
forrest  |  27. 05. 2003 12:41

ja jsem skoro zacal slzet, takhle jsem se dlouho nezasmal, meli by zverejnit fotku toho dementa, jezisku to byla svanda...

prohlasuji na tomto miste ze dnes vecer osobne vybouchnu a roztrham se smichy kdyz v TV nevystoupi policista s cepici nakrivo a nerekne "zaza zaza Zaza Zaplatime !", hihi a co teprv az vystoupi , to me budou muset odvest na ARO...

jo a nezapomente, staci jediny naznak spatneho pocasi, pac vsecko sledujeme KUK !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  27. 05. 2003 12:19

Meli mu v tom mailu opravit chyby hezky cervenym pismem a poslat zpatky. A kopii jeho ucitelce cestiny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  27. 05. 2003 12:47

umi nejakej program zabalit pres ssl i http prenos (80) a ftp ?

 

ten stunnel to asi neumi ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
satan  |  27. 05. 2003 17:19

umi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  27. 05. 2003 10:46

A co kdyz se pripojim doma pres modem?? tam mam dynamickou IP a kdyz to poslu treba z nejakyho verejnyho zahranicniho mail serveru tak jsou nahrany ne???? nebo se mylim???

dikas K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sandokan  |  27. 05. 2003 10:53

Karle, Karle.........

Prave se ti vsichni tady v dlouhatanske diskusi snazili vysvetlit, ze to neni nejlepsi napad..........

Precti si to tedy jeste jednou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  27. 05. 2003 11:05

tak dik, vyderac ze me teda nebude...

zkusim neco vytunelovat, negde to nastuduju....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike Rosoft  |  27. 05. 2003 11:06

Tak ten zahranicni mailserver (stejne jako kterykoli jiny mailserver) da do hlavicky mailu tvoji IP adresu a myslis ze si nikdo nezaznamenava jaka IP adresa byla kdy pridelena jakymu telefonimu cislu? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  27. 05. 2003 14:43

obavam se, ze v hlavicce bude pouze IP adresa toho mail-serveru, ale nikoli moje... ta bude az v logu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TimeLord  |  27. 05. 2003 15:16

> obavam se, ze v hlavicce bude pouze IP adresa toho mail-serveru, ale nikoli moje... ta bude az v logu.

 

okrem toho, ze tvoja IP adresa bude v logu webservera, cez ktory sa na webmail pripojis, tak tvoja IP moze byt ( a zvycajne aj je) v hlavicke mailu ako "X-.." header..

 

Enjoy your IP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  27. 05. 2003 15:40

mas recht... prave jsem se kouknul na e-maily z ruznych free-mailu a obvykle se tam dava... ale nemusi to byt pravidlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  27. 05. 2003 11:52

2Karel: Nejsi náhodou brácha toho učně?

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myšel  |  27. 05. 2003 14:06

1. v logách na mailserveru bude ip adresa, ze které byl mail poslán
2. snadno se zjistí, kterému ISP tahle ip adresa patří
3. v logách u ISP bude záznam čas = ip = dial-up login = tel.číslo, takže je jasné, že se z tvojí telefoní linky připojil třeba "batman" a poslal ten mail

Myslíš, že to policii bude stačit? Hádal bych, že ano..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  27. 05. 2003 14:36

no, zalezi na ochote toho dotycneho mail serveru spolupracovat s nasi policii :o))) docela by me zajimalo, jestli existuji ve vsech zemich stejna pravidla - poskytovatel free-mailu musi logovat pristupy + musi je zpristupnit policii + funguje mezinarodni spoluprace... rekl bych, ze tak hladce to zase fungovat nemusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klases  |  27. 05. 2003 17:56

Karle, ty si stejnej kokot jako ten ucen....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trevis  |  27. 05. 2003 09:35

Nejhorší je, že se policie musí zabývat i takovými debily. Z emailu je jasné, že riziko útoku ze strany takového dementa je nulové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  27. 05. 2003 09:02

jestli je ten dopis toho ucne skutecny... tak bych to byt policii medializoval a udelal z nej odstrasujici priklad... vyhrozovat bombovym utokem - zvlaste kdyz je to realne - neni zadna legrace... priste se nejaky dement lepe zabezpeci a bude to stat zase spoustu lidi a casu, ktery na tom budou muset delat - a ktery my vsichni platime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dominik Adler  |  27. 05. 2003 08:55

Předně si myslím, že chalpec ani netuší, co slovo "anonymní" znamená, takže slova jako "proxy" mu asi nebudou říkat o nic víc a tedy ani jemu podobným. Ostatní už tuhle možnost znají.
Použít "anonymní" proxy k posílání emailů není moc prozíravé. Leda si najít nějaký hodně exotický (Chile, Bali, nebo nejlépe Kuba). Napřílad ze serverů, co mi nabídl AdMuncher, byly všechny z civilizovaných zemí (Holandsko, Polsko, USA ...), které zrovna teroristy a viděrače rády nemají, a při pátrání by jistě spolupracovaly.
Možnost Wifi se mi z tohoto pohledu zdá nejlepší, ale víte jak to je. Oni zjistí, odkud to šlo (z jaké firmy>města) a pak je jen otázka času, kdy si někdo chlapíka s notebookem v parku všimne, nebo, kdy ho prostě vystopují, když bude online.

Ale proč se tím vůbec zabývat. Není lepší nebýt debil a nevydírat? Měli by toho chlapce zavřít na dlouho, protože si měl uvědomit, že to co dělá, není klukovina. V USA, kdyby ho našli, tak ho prostě při zatýkání zastřelí a hotovo. Je to vyděrač a terorista, důkazy jsou, může být ozbrojen, tak co. Na tohle by měli všichni jemu podobní myslet, protože URNA se s nima moc mazlit nebude a je to tak v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  27. 05. 2003 12:50

A ty se moc díváš na indiánky že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myšel  |  27. 05. 2003 14:08

A Vy asi nevíte, jak pracuje policejní zásahovka :o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin kalenda  |  27. 05. 2003 16:28

Nonevim nechci to zkouset ale myslim si ze clovek z oboru by jiste dokazal odeslat kontaktovat policii aniz by ho v zivote nekdo nasel.

jediny nedostatek je ze tekzo bez zjisteni policie nekdo dostane od statu penize. samotny akt odeslani vyhruzneho mailu pri trose znalosti musi byt nevystopovatelny.

ono staci projet kolik pc na upc je deravejch jak cednik. a nebyt to pripojeni celkem pomale dala by se sit vyuzivat jako celkem slusby sitovy disk :)

vali se tam uplne neuveritelne veci :)) muze za to absolutni ignorance uzivatelu. nejvice me desi kolejni pocitace (dostatecna konektivita i pocet).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nedam  |  27. 05. 2003 08:46

....V TV řeknete že zaplatíte a pak pošlu čísla účtů ..... rovno mohol napisat ze posle adresu a nech mu to poslu balikom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
^look  |  27. 05. 2003 08:24

Tak ten mail me po rano pobavil. Inteligent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hep  |  27. 05. 2003 08:20

hehe ten typek co psal ten dopis, to je fakt magor co patri za mrize...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave G.  |  27. 05. 2003 08:02

Ale ten clanek je prece zcela v poradku, myslite si snad, ze utajovanim informaci o anonymizerech (o kterych se navic vseobecne vi) predejdete podobnym trestnym cinum?

Navic u ktereho anonymizeru mate jistotu, ze SKUTECNE nezaznamenava zadne informace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  27. 05. 2003 08:23

Jedině u toho, který by si člověk provozoval sám...možná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sweder  |  27. 05. 2003 07:47

Tak takhle jsem se uz dlouho nenasmal...))). Hackers.cz - rozhodne nejsou takovy lammove jako ucen s ikve tykve.... Tahle skupina by si mela toho blbecka najit a jeste ho zmucit za to, jak jim kazi povest svejma debilnima kecama......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrM  |  27. 05. 2003 07:19

Jenom šílenec může napsat takový článek!!!!


Co nás čeká příště? Návod na výrobu bomby pro sebevrahy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  27. 05. 2003 07:24

To chce klid. Na něco holt umřít musíte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Konfigura  |  27. 05. 2003 09:13

Ale ne tak brzo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Veselík  |  27. 05. 2003 09:41

"Kukačko, kolika let se dožiju?"

"KU..."

"Proč tak má....?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thrakath  |  27. 05. 2003 07:43

Navod na vyrobu atomove bomby tu uz byl, to by nebylo nic noveho

Autor musi byt minimalne stejne postizeny, jako ten ucen, proc se ten clanek nejmenuje treba "Jak vydirat bezpecne a s gracii aneb vydelejte si penize snadno, rychle, bezpecne" ?

Reknete lidem, jak to maji delat a oni to udelaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  27. 05. 2003 08:41

Spise byste mel autorovi podekovt za to, ze dela to, co ma v popisu prace - informovat.

Je zajimave, jak se policie snazi, kdy jde o ohrozeni verejneho zajmu. Kdyz se neco stane me a jdu to nahlasit, tak mi policiste rikaji

  • zajistete si dukazy proti podezrelemu

  • nebo mu delejte to same.

  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  27. 05. 2003 14:53

    Jo tu uz jsem taky slysel. A jeste lepsi byl ten policajt co rekl, ze policie tu neni od toho aby chranila soukromy majetek a ze si ho ma chranit kazdy sam, bomba! Docela by me pak zajimalo, na co ty policajty pak mame kdyz si to mame chranit sami. Asi mame v te republice pekny bordel

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Rudidlo  |  27. 05. 2003 15:07

    No přece na to, abychom měli kam odvádět daně, ne ?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  27. 05. 2003 18:11

    A taky na to aby nas predevsim mestska policie buzerovala a hrala na nas machry. A pokud tam zavolate a neco potrebujete, tak volejte rovnou 2-3x aby se vubec uracili pohnout

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tttcz  |  27. 05. 2003 07:15

    Spis me zarazi, ze kdyby ten vyderac nepouzil anonymizer, proc to policii trvalo tyden, nez zjistila, odkud ty maily chodi? Bud je nase policie pocitacove "omezena" i v takovychto dulezitych pripadech nebo vyderac neco jako anonymizer musel pouzit, pak to bylo slozitejsi...

    Jedine, ze pouzil zahranicni email a tak trochu trvalo, nez si policie sehnala povoleni k vydani IP adresy z logu u zahranicniho providera...?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Daniel Dočekal  |  27. 05. 2003 08:09

    "povoleni k vydani IP adresy z logu u zahranicniho providera"????

    To je dobrej fór.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tttcz  |  27. 05. 2003 12:27

    Mozna by bylo lepsi tu reakci trochu vic rozepsat. Rad se poucim...

    Kdyz pouziju anonymizer, tak v hlavicce mailu nebude moje IP adresa, ne?

    A kdyz tam bude adresa nejakyho zahr. webu, tak v pripade std. statu, nase policie nebo soud pozada o spolupraci jejich policii nebo soud a ten provider je povinen jim tu spravnou IP adresu vydat, nemam pravdu?

    Vim, ze tento princip nefunguje napr. na Bahamach, vid Vikrore

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  27. 05. 2003 14:49

    Mas pravdu. Alespon na Yahoo! to takhle funguje

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tom L.  |  27. 05. 2003 20:16

    "nase policie nebo soud pozada o spolupraci jejich policii nebo soud a ten provider je povinen jim tu spravnou IP adresu vydat"

    takhle jednoduse by to zafungovalo akorat v tv detektivce :)))

    onen stat by musel mit uzavrenou s CR smlouvu o pravni pomoci - coz zdaleka ne vsechny maji - postsovetske republiky, Cina, vetsina jihoamerickych a africkych zemi nema

    cili staci pouzit argentinsky freemail a cele to stoji na dobre vuli jejich ISP ke spolupraci


    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tttcz  |  28. 05. 2003 07:07

    taky jsem napsal standardni staty - mezi standardni vztahy patri i smlouva o pravni pomoci, spoluprace mezi policii atd.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tom L.  |  28. 05. 2003 19:20

    tak to se Vam tedy povidlo :))))

    Afghanistan, KLDR a Syrie jsou "standardni" staty

    Chile, Argentina, Brazilie, Jizni Korea, Singapur, Japonsko nebo Cina ne

    namet k samostudiu:

    http://www.justice.cz/cgi-bin/sqw1250.cgi/zresortu/smlouvy/sml_04.html

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ST  |  27. 05. 2003 08:13

    Nejdéle na tom bude trvat soudní rozhodnutí. Ve chvíli, kdy jej policie má, zajde do Českého Telecomu, tam do hodiny zjistí, kdy přesně a s jakou IP adresou byl dotyčný připojen. Potom zajdou na jiné oddělení, ked jim řeknou, z jakého čísla to bylo a do dalších 30 minut mají celou adresu...

    Vyhledem k rychlosti soudů to celé odhaduji na 30 - 60 dní.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    KL  |  27. 05. 2003 08:54

    Proč do českého Telekomu? Snad už máme volný trh.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    vlczaak  |  27. 05. 2003 09:04

    volny trh mozna mame, ale posledni mile je obvykle telecomu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Myšel  |  27. 05. 2003 14:12

    Čí je poslední míle je úplně jedno. Logy k použití bude v tomhle případě mít ISP, ČTc tak maximálně může potvrdit, že se z linky volalo v konkrétním čase na konkrétní číslo.
    Nebo že by tel. ústředny logovaly všechny maily, které obsahují slovo bomba? :o))))

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    vlczaak  |  27. 05. 2003 14:18

    no, ISP vam sice rekne, ze ktere linky se volalo, ale tezko vam uz rekne, kde je ta linka instalovana...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Cohen  |  27. 05. 2003 20:46

    Zapomínáte na jiné druhy připojení, než jen dial-up. V dnešní době už je docela dost lidí, kteří mají pevnou linku dokonce i doma. (Např. v Brně nabízí firma NetBox stálé a daty neomezené připojení už za 499 Kč u linky 64/128. Je to naprosto super. Modem už bych psychicky nezvládl.) Nic to ale nemění na faktu, že vystopování takového počítače je ještě jednodušší. Čím je firma menší, tím jednodušší je zastrašit ji a donutit vydat logy.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Libor Chocholaty  |  27. 05. 2003 09:55

    Na to dneska policie nepotrebuje soudni prikaz. Mohou po providrovi pozadovat tyhle informace bez soudniho prikazu. Kde to zijem? Hura do EU.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    telka  |  27. 05. 2003 11:39

    V telce byl vidět vytištěný email a v záhlaví jsem zahlédnul něco@email.cz, proto to možná byla taková "rychlovka"

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  27. 05. 2003 11:46

    podle jiného textu mailu na Novinkách to je andrea77@email.cz

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    sklizetch  |  27. 05. 2003 07:09

    super, dekujeme zive ze uci i obycejne lidi jak to priste zvladnout lepe a bez popotahovacek s policii...

    kazdopadne vyjadrovani ucne nese jevne znamky debility.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  27. 05. 2003 09:22

    Jasne, tim ze zverejnili podobne vseobecne znamy informace uz je ze me z poloviny terorista. Ted si jeste zjistim, kterou verzi mailu v linuxu mam, kdyz to pise:
    -bash: pine: není souborem ani adresářem
    (mimochodem, nevite nekdo, co to znamena?) a stane se ze me skutecnej hacker jako je treba JXD.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    petr  |  27. 05. 2003 06:47

    Autor má nějaké věrohodné informace, že žádný anonymizer neloguje ?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    rado  |  27. 05. 2003 09:29

    To je pekna sprostost, samozrejme ze (takmer) kazdy "anonymny" proxy vsetko loguje,
    mozno s vynimkou nezabezpecenych serverov, ktore niekto prevadzkuje bez toho, aby si vsimol, ze niekto
    mu server nasiel a pouziva. Ale ked je niekto taky lamer, tak urcite ani nevie ze logovanie vobec existuje,
    a uz vobec ho nenapadne vypnut ho (default je predsa vsade zapnute).

    Staci si napr. precitat podmienky, nepamatym si , ktory anonymizer to bol,. ale mal v podmienkach
    napisane, ze vsetko loguje a ked spravis pruser .......

    Ved hadam nie ste taki naivni, aby ste si mysleli, ze niekto z dobreho srdca poskytne svoj server a obrovsky bandwidth,
    aby niekto zadarmo anonymne surfoval a este by sa ani nekryl logmi, nech je zodpovednost na nom ?  

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    q  |  27. 05. 2003 11:22

    Jo, a i kdyby nelogoval, vzpomenme na Carnivore .. buhvi kolik ISP ma podobnych vecicek nainstalovano, ze  

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tom L.  |  28. 05. 2003 19:25

    aniz bych se chtel nekoho dotknout... zijeme v dobe gigabitoveho ethernetu, logovat vsechno co se na rozsahlejsi siti deje (naslepo) je nekdy DOST narocne

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bedrich  |  29. 05. 2003 17:34

    Nojo, mas pravdu, taky mam doma gigabitove pripojeni k Internetu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor