Kolik CO2 či jiných škodlivin by se asi tak mohlo uvolnit do ovzduší při výstavbě cca 3.000.000 nabíječek pro elektromobily v EU do 10 let? A jak by se to asi mohlo projevit na klimatických změnách? 😉
A kolik škodlivin atd se uvolnilo do ovzduší za posledních 120let při budování čerpaček?
Po celé Evropě (včetně Turecka) bylo k 31.12.2017 prý 133 249 čerpacích stanic. (zdroj: https://www.google.com/search... )Asi během těch 120 let některé už zanikly a jiné zase vznikly. Ale kdyby bylo na každé průměrně 10 tankovacích stojanů, tak je to pořád postatně méně, než 3.000.000 nabíječek. Zkrátka vybudování takové podstatně větší infrastruktury by chtělo předem posoudit i z hlediska dopadů výstavby na životní prostředí. Protože i kdyby se to stavělo mnohem déle, tak to nějaký vliv mít bude?
Do těch tří milionů se počítá jak rychlonabíječky(těch bude relativně málo , hlavně u hlavních tahů) tak i normální pomalé nabíječky na parkovištích, v garážích apod... které jsou jen o trochu lepší zásuvky na 230/400V.Takže srovnávej srovnatelné...
Takže když některé nabíječky budou rychlé a některé pomalé, tak by se ten vliv vybudování cca 3.000.000 veřejných nabíječek na klima a životní prostředí raději vůbec neměl posuzovat?
Pk bys musel řešit i přepravu a zpracivání ropy apod...je to začarovaný kruh. Elektromobilita se neprosazuje jen kvůli CO2 ,ale co je hlavní a na co odpůrci zapomínají kvůli zlepšení ovzduší ve městech. Každý rok zemře na následky znečištěného 400 000 lidí jen v evropě . A finanční škody se odhadují na stovky miliard eur...
Ale právě o to přece jde. Když se bude stavět několik milionů nabíječek, tak se budou muset kopat výkopy pro kabely nebo stavět stožáry pro nadzemní vedení, vyrábět, převážet a rozmísťovat kabeláž, nabíjecí stojany, trafostanice, atd. K tomu se nejspíš využijí stroje poháněné spalovacím motorem, takže možná kvůli budování tak rozsáhlé infrastruktury dojde znečištění, které by bez toho nevzniklo. A co když to znečištění od spalovacích strojů při takovém počtu budovaných nabíječek bude v součtu větší, než kolik vyprodukuje třeba současná doprava za období 50 let? Mohla by výstavba nové infrastuktrury ovlivnit životní prostředí tak, že by to její možné přínosy třeba v dalších 50 letech provozu nedokázaly vykompenzovat?
Všichni moc dobře víme, že o ty nabíječky nejde. Na ty se peníze vždycky najdou. Problém je zdroj a síť. Podle mne nereálné ...
Heh pokrytectvo najvyssieho kalibru. Drviva vacsina veci co denne v zivote pouzivame boli vyrobene a "efektne" transportovane na lodi s naftovym dvojtaktnym motorom na cierny mazut alebo letecky co je este horsie. Vo fabrikach mimo zonu kde normy alebo emisie nikoho nikdy nezaujimali. Vacsinovy zvysok sveta okolo nas bude prdiet a zasierat planetu na ukor toho aby sme my v EU mohli zit modernejsie a ekologickejsie 😀😀 asi maju scifi plan nejakej kopule alebo bubliny siloveho pola ktora bude cez celu Europu lebo jedine v tom pripade tu bude cistejsie.....
Takže když dělaj u sousedů bordel tak budem ho dělat taky?Jen tak pro zajímavost v té tvojí čisté evropě každoročně předčasně umírá na následky znečištění ovzduší 400 000 lidí. To se ti zdá v pořádku. Nic se s tím nemá dělat?
“44 milionů elektrických vozidel, ... budou potřebovat zhruba 3 miliony veřejných nabíječek napříč celým kontinentem” takze 14 aut na 1 nabijacku ! to kto rátal ?
většina majitelů elektroaut nabíjí doma a veřejné nabíječky využijí jen občas na dlouhé trasy.
Fakt to s tím koncem fosilních paliv (tj. uhlíkovou neutralitou) mysleji vážně? Když jsem to slyšel někdy v roce 10 bral jsem to jako vtip. Včetně těch propočtů, že to bude někdy mezi roky 30 a 50, protože se stanovilo maximální množství uhlíku jaké se smí vypustit - první pro to, kdyby se nedělalo nic (tedy stejné nebo mírně rostoucí množství) druhý pro postupný útlum, který by znamenal, že v tom roce 50 by nikdo po nějakých fosilních zdrojích netruchlil.Opravdu budeme umět všechno nahradit. Benzín a nafta nebo něco jim podobného (líh, olej, tuk) se dá vyrobit i jiným způsobem než z ropy, ale pochybuju, že tak, aby to uspokojilo hlad po energii. Dost pochybuju, že elektrárny na biomasu a bioplyn nahradí uhelné a plynové bloky, to je podle mě naprosto nemožné.Pokud vim, tak rozvoji elektromobility brání přemrštěné ceny, elektroauto je podle mě mnohem jednodušší než benzinové či naftové a přece je dražší. A právě ta cena dělá hodně. To že má malý dojezd atd je jenom zástupný problém.
Tady vůbec nejde o snížení CO2, tady se zelení komunisté snaží omezit svobody a svrhnout režim - nahradit ho zelenou totalitou. Viz Německo a převratný C.A.R.E. diesel, který neschválili pro používání.
Jo to je vidět v USA, kde je největší svobodný trh elektromobilů na hlavu. Tam je zelená totalita jako u vás v kaktusově 🙂Ty seš takovej blábolil 🙂
Sám seš blábol. V USA nikdo nikomu nezakazuje fosilní auta. A Tesly si tam kupují ti, co je prostě chtějí (a jsou to bez výjimky jen ti bohatí) a tak je to v pořádku. To co předvádí Green new deal v EU, to je hodně trapná parodie.
doporucuji mene cist sputnik, svetkolemnas a ac24, pak nebudete psat takove kraviny
A opet vrteti psem. Tohle zkousej na nekoho jineho, uz jsem ti to rikal. Ty tady siris proruskou bolsevickou propagandu s cilem znicit evropsky prumysl, sebrat lidem svobodu a uvrhnout je do eko-fasisticke totality, kde zeleno-ruda luza bude diktovat, co mame jist, pit, jak jezdit atd.Vidim, ze o techto stupdinich webech, kterym uveri jenom naprosty tupec mas vemi dobry prehled. Pocitam, ze jako odporny prorusky svab je sjizdis kazdy den. Odstehuj se do Ruska, Ciny ci KLDR, kdyz ti totalita tak vyhovuje a shledl ses v myslenkach marxismu leninismu.
Tvl, nepleť sem pořád ty stupidní konspirační weby, to dělají rudozelení pitomci, když nemají argumenty...
Problém jsou baterie. Díky potřebným surovinám a obtížné výrobě není žádný předpoklad, že by zlevňovaly, spíš s jejích masivním využíváním půjdou ceny nahoru.
ja im samozrejme drzim palce. ale pokial potom stupne cena elektriky pre domacnosti tak zacnem tie elektroauta asi podpalovat na ulici! V pohode vybudujte 3.000.000 nabijacich stanic v europe ale ktomu dobudujte aj jadrovky aby bolo z coho nabijat. kks ved 3.000.000 ani cerpaciek na fosilne palivo nie je v celej europe + cele rusko!
statistika ukazujuca z maja 2019 zatial len pocty k 12/2018 a najviac CSPH ma taliansko teda k 2018... 14.000 kusov, ak zahrniem celu Europu tak surovo ich nie je ani 200.000.
Pár kaček za dražší elektřinu vám vadí, ale miliardy na dotacích vyvoleným subjektům ne?
me trochu vice zalezi na tom, v jakem stavu pradame tuto planetu nasim detem nez to, zda zaplatime o torhcu vic meno min za elektrinu, ale kazdy holt mame jine priority
A zkusil sis někdy trochu zjistit, jaký je podíl emisí z osobní dopravy nebo jen papouškuješ rudozelené mantry o záchraně planety?
Tak pořádně makej, šetři a uklízej po sobě a kolem sebe, a sázej stromy. Potom po sobě předáš dětem planetu v lepším stavu. Podporou elektromobilismu ovšem děláš pravý opak. 😝
Proc tady vsichni operuji s tim ze bude malo mist na nabijeni. Uvedomte si kolikrat asi tak bude nabijet behem mesice. 2x, 3x? Tady nekdo vsugeruvava predstavu ze prijdu domu a musim hned napojit auto na nabijecku. Proc? Kdyz za tyden prejdu 400 km a to bydlim ve vesnici za mestem.
Ak budem jazdit len po meste, tak presne tak ako odporuca vyrobca, teda pravdepodobne kazdy den a ak budem hltat kilometre tak sa toho zbavim a priplatim za diesel (ano, v najblizsich rokoch bude drahsi ako EV, ale bude to dan za luxus). Planovanie sluzobnej cesty alebo dovolenky na EV nadchne len par jednotlivcov. Vsetci ostatni budu hladat sposob ako z toho "hovna" von. Na druhu stranu je to buducnost a za 15-20r ked bude supercharger na kazdom rohu to zacne davat zmysel a bude to fungovat. Dovtedy je to mestku prepravu a pre masochistov.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2020 12:50
To na start docela stačí. Vlastně se ani s jiným scénářem nikdy nepočítalo.
No pokud pomitu to, že EV má dojezd 400 Km jen na papíře tak to opravdu nebude jen 2x 3x do měsíce. Když jedu klasickou trasu 50 Km dálnice, 20 Km okruh 5 Km město tedy 75 Km celkem, tak mi z dojezdu u Tesla Model S ubralo skoro 2x. A důvod? Prostý... Dálnice 160 km/h, okruh 100-110 km/h což je jaksi nad 90 km/h na které je EV postavený. Takže rázem jedu cestu tam a zpátky a 300 km dojezdu je v tahu, dám pak během pracovní doby nějaké popojíždky po Praze a jsem rád že dojedu domů. A to ještě nepočítám jízdy po Německu. U benzínu stačí jednou za 400 km potkat benzinku a za 5m jedu dalších 400 km, u EV abych jezdil od jedné nabíječky ke druhé a plánoval 20m přestávky u každé z nich
tesla model 3 LR ma dojezd 400km naprosto realne mimo dalnice, po dalnici dejme tomu 350, pokud pojedete legalni rychlosti. Kapacita baterii ale kazdym rokem roste, tesla zacne brzy prodavat model S a X a vetsi baterii
A kolik to bude stát? 😝
No tak nejezdi. Nekupuj si to. Kdo je vlastně na druhé straně drátu? Nějaké dítě?Do pěti let bude mít průměrný elektromobil dojezd 800km, některé klidně i 1000km. Tím bude možné řešit i minoritní klientelu permanentních cesťáků, kterých je ale skutečně značná minorita. Průměrný denní nájezd je nějakých 30-40km. Dle statistik průměru nad 100km (50 tis. km/rok) za den dosahují jen cca 3% jízd. A i tak masivní nájezd je ve skutečnosti jen několik hodin denně. Zbytek auto zase někde stojí.To je mimochodem průměrně necelá hodina za volantem za den, zbytek auto stojí (tedy značný prostor k nabíjení).Ano, je to tak, průměrný automobil 23 hodin denně stojí a nikam nejezdí.To jsou věci co?Prostě ta hysterie o potřebě neustálého nabíjení je jen vykonstruovaná pohádka odpůrců. A bohužel hodně mizerně, protože je to průhledné jak sklinka.
Průmerný elektromobil 1000 km dojezd? A to jak? Kam chceš naprat doj až trojnásobek baterek? Kolik to bude stát?
Vývoj aku s dojezdem 1000km je už hotový, první elektromobily přijdou už letos, nejpozději 2021.
Přání otcem myšlenky? 😀
Není to vykonstruovaná pohádka s Teslou model S P100D jsem jezdil a jediné co je vykonstruovaná pohádka je ten dojezd dle NEDC 613 km. Reálně sem byl někde kolem 400 km dojezdu a to ještě když jsem se více či méně vyhýbal dálnicím. Když jsem jezdil spíše dálniční trasy s rychlostí kolem 160 km/h tak palubní počítač z každého ujetého kilometru ubíral z dojezdu dva kilometry. A to ještě musím poznamenat, že auto jsme měli zapůjčené na dobu 3 měsíců na vyzkoušení, ale za cenu přesahující 3.5 milionu kvalita naprosto neodpovídala ceně. Kvalita laku, lícování, aerodynamický hluk atd. auto celkově v interiéru působí tak nějak americky - všude kůže, ale celkový dojem je laciný.
Tesla 3 bezproblému zvládne 500km a to naložená a v podmínkách české zimy ....http://www.hybrid.cz/cesky-rekord-elektromobil... ... Ano pokud potřebuješ na jedno nabití jezdit 160km/h 300-400km trasy tak si ještě pár roků počkej, je to jen otázka času kdy bude k dispozici i takový elektrombil.
Proc? Tak treba na forum Tesly se pise, ze se velmi doporucuje pripojit nabijecku kdykoliv se nejede. Treba tomuto chlapikovi https://www.youtube.com/watch... 'zmizel' behem tydne, kdy auto nebylo na nabijecce dojezd kolem 180km a obava se, ze dojde k poskozeni baterii. "Phantom Drain" je hodne zavisly na teplote, ale pripady, kdy se 'vypari' 10-20km za den nejsou vzacne.
K benzince jezdím 2x do měsíce a najedu cca 1200km. Takže nabíjet budu muset minimálně 4-5x do měsíce. Kde bych to měl provádět, když bydlím na sídlišti, je mi záhadou.
U rychlonabíječky, kde po přecenění tak aby byl prostor pro zaplacení investice, zisku a oprav vás vyjde plná baterka jako plná nádrž
😀snad to cele umre drive, nez to vubec zacne
už je to rozjeté natolik, že je to nezastavitelné
ano, protoze lide, kteri EV zkusili, uz zpet do toho predpotopniho smradlaveho parniho stroje jezdiciho na dinosaury nechteji, ted aktualne muj kolega si prave koupil trojku a je naprosto nadsen
já zkoušel I-pace a neříkám, že se mi to nelíbilo, ale ještě nějaké to desetiletí bych rád zůstal u benzínu. Velkého, více jak 4 válcového, s turbem ... a ideálně manuální převodovkou. Ano, je to archaičnost, ale ta mě baví. Baví mě řídit klidně 50 let stará auta, protože dělají to, co chci já. Nic na mě nepípá, nebliká, není tam žádný displej, nebo podobná krávovina. Neřeším, jestli mi klimatizace chladí moc, nebo málo ... žádná tam není.
Problém je, že tvá zábava poněkud hrubě vytáčí tvé okolí. Například já jsem zuřivostí bez sebe, když za něčím tak smradlavým najednou zůstanu viset v koloně. To bych nejraději vylezl z auta a dotyčnému hodil sirku do nádrže.Aneb jste bezohlední, ignorující, sobečtí, je vám všechno jedno. Něco jako kuřáci před hospodou.
tak to jsi asi zuřivý neustále, protože v koloně potkáš 99% spalováků. Ti asi brzo rupne cévka a užiješ si ten spalovací proces taky ...
ale jeho to bavi, chapete? Je mu uplne jedno, ze vy z toho dostanete rakovinu plic a ze se tady vsichni uvarime, dulezite je, ze jeho to bavi
Chtějí, stačí nebýt zabedněný a nebýt jen fanatik technických hraček 🙂 Kdo neřeší hračky, ale potřebuje auto pro univerzální použití, tak se EV vyhýbá velkým obloukem a vezme si ho maximálně jako druhé auto do domácnosti pro ježdění na nákupy.
Otázka je co umře.Zatím to vypadá, že pro dlouholetou ignoraci a místní nadutost má neočekávaně a s velkým rozčarováním na kahánku evropský automobilový průmysl.Tak dlouho se vysmívali Tesle (ta se naštěstí nedala zvyklat) až jim Tesly parkují pod rypákem a oni jen zírají a nemají odpověďi. A ještě dlouho je mít nebudou.Zatímco evropské automobilky velkohubě ukazují prototypy, které bůh-ví jestli kdy budou vyrábět a hlasitě volají po masivních dotacích a subvencích, nemají továrny na baterie ani samotná auta, Tesla už kácí les a buduje základy další Gigafactory, tentokráte přímo pod rypákem evropským automobilkám.Takže je otázkou co vlastně umře. Jestli elektromobily, nebo evropské automobilky, které pro stromy ani přes letitá upozorňování nevidí les a v elektromobilech zaostávají každý rok o rok už 10 let.A nikde nevidím žádné zlepšení, ignorace pokračuje dál.
to je bohuzel zakon trhu, ze velci hraci usinaji na vavrinech a nahrazuji je mladi/mensi progresivnejsi. Stalo se to nokii, ted se to deje intelu atd atd. Ty elektormobily budou tak dlouho nesmyslna technologie, do ktere nema smysl investovat, az to najednou bude mainstream.1) jedrive vas ignoruji2) pak se vam smeji3) pak s vami bohuji4) my odzacatku rikali, ze mate pravdu
Evropský automobilový průmysl nemá na kahánku proto, že by byl špatný, ale jedině proti nadutosti rudozelených pitomců, kteří si myslí, že sežrali moudro světa a mají právo všem diktovat, jak mají žít. Kdyby to nebylo rozhodováno násilně bez argumentů, tak by evropský autoprůmysl zažíval nejlepší období. Samozřejmě, že teď je na tom blbě, když jim někdo direktivně nařídí vyrábět něco, co vyrobit pořádně nejde a navíc to ani nikdo nechce. Bohužel ignorace EK pokračuje dál a autoprůmysl bude skutečně zlikvidovaný. A ano Tesle se můžeme vysmívat vesele dál, protože vyrábí nekvalitní šroty (byť už to není tak tragické, ale proti evropským autům pořád odpad), ale hlavně je z toho pořád jen zboží pro horních 10 tisíc, žádný prodejní trhák pro běžné spotřebitele to není a ani to k tomu nesměřuje.
a umre to hned po tom, co zbankrotuje tesla, nebo jeste pred tim? Protoze ta, podle informaci tady u zdejsich odborniku uz vpodstate zbanrotovala 😃 😃 😃
Ono to nadšení bude přecházet, jak přijde realita:https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/ionity... ...
Toto je mimo schopnosti chápání eko-pošahanců. Ekonomické minimum co logické myšlení jsou schopnosti, kterými nikdo z nich nedisponuje.
infrastrukturu je zapotřebí zaplatit, nevidím v tom žádný problém. Pořád lze jezdit "zalevno", pokud dobíjíte převážně z domácí zásuvky. Případně ideálně z domácí elektrárničky.
Koukni na srovnávač cen na tzb-info a najdi si tam tarif ČEZu pro dobíjení, ty "zalevno"... A ta domácí elektrárnička ti stačí tak na to, aby ti auto dobila za týden.
Hm, jaké máte vzdělání? Technické nebude, že? 😝
Elektromobilita ve skutečnosti nikdy nebyla technologickou náhradou, jejíž cílem měl být globálně levnější provoz. Cílem bylo odjakživa napomoci k čistšímu životnímu prostředí.Je logické, že ten, kdo nemá vlastní zdroj (např. já doma v garáži, nebo na vlastním firemním parkovišti), jej musí jezdit nakupovat ke komerčnímu distributorovi. Benzín, nebo elektřinu, to je úplně jedno.Ceny se mohou měnit v čase, jak poroste masivní rozvoj distribuce. Ono kdyby bylo v Německu 10 čerpacích stanic na benzín, věř, že by litr nestál 1 EURO, ale nejméně 5 EURO. Taktéž kdyby ve městě bylo jen 100 odběratelů elektrické energie, skutečně by dnes neplatili za kilowatu 2 koruny, ale nejméně 200 korun. Distribuce se musí ekonomicky vyplatit, privátní firmy na elektronabíječky musí vyrůst a zmasivnět, jinak budou drahé.Cena za distribuci paliva je nízká proto, protože se 100 let budovaly distribuční kanály.Ale to je zase mimo výseč chápání inkvizitorů elektromobility. Ti byli, jsou a vždycky budou blbí jen po vlastní peněženku. Dál ani krok.
Blbí jsou akorát rudozelení pitomci, co chtějí za každou cenu vnucovat všem svoji ideologii, ať to stojí, co to stojí. Auta s Euro 4 a 5 jsou tak čistá, jak se nikomu 20 let zpátky ani nesnilo a jejich nahrazení elektromobilem nepřinese už ani zdaleka takový účinek, jaký by odpovídal nákladům na tu výměnu.
21 korun za KW se týká jen externích neregistrovaných zákazníků. Jinak cena bude od cca 8kč. Sice se to může zdát tak docela dost, ale nezapomeň že z 90-95% se elmobil nabíjí doma za zlomek ceny.....
😀 😀 😀
pro vsechny zdejsi "odborniky" cepajici "informace" na sputniku: vy o tom nastesti nerozhodujete, rozhoduje o tom predevsim trh. A vzhledem tomu, ze baterie, OZE a ostatni ciste a obnovitelene a udrzitelne technologie zlevnuji kazdy rok o cca 10% (baterie i rychleji), kdezto ropacke technologie spise zdrazuji a budou zdrazovat, tak je jasne, kam to smeruje. Za par let bude TCO elekromobilu levnejsi nez spalovaku, za dalsich par let i jejich porizovaci cena. Tou dobou uz budou plovouci vetrniky na morich a oceanech o vykonu >10MW a levna stacionarni akumulace elektriny a tim bude cista a udrzitelna doprava a vyroba elektriny vpodstate vyresena, daleko drive a hlavne vyrazne levneji nez pomoci jadra nebo dokonce fuze. Jizni staty budou napajene ze slunce.Mimochodem, v gigafactory prave staruje recyklace tech udajne nerecylovatelnych akumulatoru:https://electrek.co/2019/04/16/tesla-battery-... ... https://www.greencarreports.com/news/1122631_tesla-launch... ... https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-... ...
Propagandu vyhovující ruským zájmům tady šíříš ty - oslabit nezávislost Evropy. Takže argumentace sputnikem v podání neo-bolševického švába je pouze vrtěti psem.A k těm blåbolům o TCO:Čím chtějí eko fašisté nahradit výpadek spotřební daně z paliv? Elektřina bude muset zdražit, a to výrazně. Odhady hovoří o 10-15 násobku. Jelikož ale neumíte tak dalece myslet a už vůbec neumíte počítat, je to mimo vaše schopnosti chápání.
Tady ještě poměrně konzervativní odhad o "pouze" trojnásobném nárůstu cenhttps://www.krajskelisty.cz/praha/23340-elektrina-zdr... ...
Oprava, tady autor výpadek spotřební daně z PHM nezahrnul do odhadu.
kratkodobe mozna, v ramci nejakeho prechodneho obdobi, ale az se zacnou stavet vetriniky o vykonu >20MW, tak pujde cena strme dolu, stejne jako FV panely na bazi Perovskite kristalu: https://en.wikipedia.org/wiki/Perovskite_solar_cell...
Kdo by řekl, že propagátor svobody, nezávislosti a vlastní odpovědnosti bude hájit spotřební daně a obírání občanů o těžce vydělané koruny na jiné společensky prospěšné vádaje 🙂 🙂To jsou věci 🙂Já vždycky říkal, že na daně ani dotace by sis šáhnout nenechal 🙂Počítat my umíme, už tisíckrát jsme ukázali, že to zaplatíme my všichni. Ale to je to co se vám tak nelíbí.
naopak, elektrina bude zlevnovat tak, jak kazdorocne padaji ceny elektriny vyrobene z OZE. Kouknete na toto: https://www.windpowerengineering.com/u-s-corporations-buying-h... ... https://www.vertogen.eu/2017/11/09/wind-report-co... ... s prichodem plovoucich vetrniku to pujde jeste vyrazne nize, protoze je bude mozne dat tam kde fouka nejvice bez omezeni na melke pobrezni vodyRusko je zivotne zavisle na prodeji ropy a plynu, proto siri fanews a propagandu proti cistym technologiim bez ropy
Jo? A že zrovna o 20 % zdražila sis všimnul, kecale? Těžko, protože za elektriku za tebe ještě evidentně platí rodiče... 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 1. 2020 08:21
Myslite, ze o tom rozhodne ten preregulovany, dotacemi pokriveny a zakazy znasilneny trh?
mate pravdu, trh je porkriveny dotacemi a to velmi. Dotacemi do fosilnich zdroju ($5.2 trillion): https://www.vox.com/2019/5/17/18624740/fossil... ...
To uz je trochu ezoterika, ne? Klic lezi v pochopeni vety "IMF is using a, let’s say, unconventional definition of the word “subsidy.”"
dobre, tak ctete zde, kdyz se vam ten prvni odkaz nezda:https://www.eesi.org/papers/view/fact-sheet-fo... ... https://www.theguardian.com/environment/2019/aug/01/f... ... https://www.forbes.com/sites/jamesellsmoor/2019/... ... nejake dalsi dotazy?
Opravdu nemam cas cist podrobne veskere linky, ale vsechny odkazuji nejakym zpusobem na IMF, takze mam pocit, ze pri cteni bloudim v kruhu.
A tak mi povedzte Kefalin, kolik z toho nabijete a jaky ma to vase oze dodavany ne instalovany! vykon v pocasi poslednich dnu? co je na oze ciste prosim pekne? :) takovym jako ty bych naoze napojil celou domacnost at si uzijes ty super stabilni predvidatelne podminky abych vedel co blabolis.
na mori a zejmena na oceanech fouka vpodstate porad, stejne jako slunce na sahare take sviti temer porad. Zaklad je to samozrejme predimenzovat a to jak vyrobni kapacity, tak stacionarni uloziste. Plus mit v zaloze, kdyz parkrat do roka fakt nefouka a nesviti, klidne par plynovych elekraren.Je jasne, ze bude potreba postavit paterni trans-kontientaln site UHVDC, ktere se jiz ted stavi napr. v cine, ktere dokazou prest solarni elektrinu na sever kdyz nefouka na severu a obracene. Pro vasi informaci, jedno UHVDC vedeni dokaze prenest 10GW na zvdalenost 3000km: http://www.proelektrotechniky.cz/vyroba-a-prenos/58.php...
slunce na sahare take sviti temer porad.... omg lol a, ze treba panely potrebuji rekneme idealni teplotu pro svoji funkci a ze na sahare je trosku moc vedro to nevadi co? a co jemny saharsky pisek? ktery dokaze panely nejen vyrazne utlumit, ale rovnou odrovnat tak porad zadny problem? a jaka bude stabilita a energeticka narocnost na UHVDC ze sahary do evrpoy tak aby to teklo jak ma? a navic z oblasti, kde je proste ... nestabilita. pres x africkych statu. pekne dekuju 😃 kdyz si africani neumi ani opravit vlastni solarni elektrarnu v dedine co jim tam cesi postavili. jak rikam, ja radsi zustanu u jadra a tebe bych pripojil na ty tvoje oze. at si uzijes tu tvoji stabilitu.
Nesmite chtit po eko-silencich nejake technicke uvazovani nebo dokonce kriticke mysleni. To je pod jejich uroven, pripadne jsou to uz jen takove 'zanedbatelne detaily', s temi at si hraji inzenyri. To neni nic pro ideology.
NA to ti tren zelený komouš neodpoví.
ups
jenom si nejsem uplne jisty, jestli komuniste maji v programu prechod na obnovitelne a udrzitelne technologie, ale kdyz to rikate, tak to tak urcite bude 😃
Nemají - chtějí ve skutečnosti všechno zplundrovat. Ale LŽOU, že ano. 😀
Mám elektrokolo 4 roky a nějak jsem se nevšiml, že by baterka zlevnila o 35%... A trh do toho nemotej, dotace, kvůli nimž si elektroauta někde lidi kupují, nemají s trhem co společného. A nebýt dotací, koupilo by si je akorát pár jedinců, co neví, co s penězi a chtějí se odlišovat od okolí.
To že sis koupil značku kola která neslevní náhradní díl je tvoje věc. Ale že jde cena baterií dolů je realita. stačí porovnat ceny a kapacity baterii elektrobilů ted a pred 3-4roky...např e-golf v roce 2015 s baterií 24,2kWh stál 915 000. Z podobnou cenou koupíš teď elektromobily s baterií 2-3x větší.
Jo. A to je tak ta hranice, kdy už to moc zlevňovat nebude. A podle mě to naopak půjde nahoru.
Právě že masovostí výroby jde cena dolů.
O zlevňování baterií jednoduše lžeš. Jejich ceny se zastavily a s jejich větší potřebou nebude absolutně žádný prostor pro další zlevňování. Takže dostupný elektromobil je jen vlhký sen.
už jsem tě k tomu vyzýval minule. Můžeš mě dát zdroj tvrzení že cena baterií se zastavila? Minulej rok VW si vyjednal cenu 100 DOLARŮ za kWh což podstatně nižší cena než byla očekávaná. Když uvážím že už i v evropě se staví nové továrny na baterie zvětšuje se konkurence, optimalizuje se výroba atd... Tak nevidím důvod proč by cena neměla dál klesat....
Ještě doplním analogií z minulosti.Vzpomeň si na prudký rozvoj mobilů a jiných mobilních zařízení, též prudce rostla poptávka po bateriích ,ale přesto cena baterií šla dolů.
A Bloomberg taky lže:https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2019-04-... ...
Odporný eko-fašismus se snaží plíživě protlačit do všech sfér života. Levičácká pakáž hlásá propagandu o nutnosti omezování osobní svobody, svobody pohybu, svobody rozhodování o tom, co budeme jíst a pít. Ultimátním cílem je zničení evropského průmyslu i společenského zřízení v Evropě a nastolení totalitního socialismu, je vládnoucí skupina ví nejlépe, co je pro občany dobré a co špatné. Zelená+červená je hnědá, to ví i dítě ve školce.Naštěstí odpor lidí vůči tímto snahám je každý den silnější. Je potřeba nezůstat pasivní a aktivně se postavit na odpor těmto novodobým soudruhům, kteří své snahy maskují za boj s CO2 či "záchranu" planety.Je nutné se rovněž nahlas ptát, kdo je financuje a kdo má zájem na likvidaci svobodného trhu a demokracie v Evropě. Vítr fouká z východu.
Máš v tom hokej hochu, tak velký hokej, že to vypadá, že něco bereš, na něčem jedeš..V tomto případě totiž vítr fouká ze západu. Z Ruska, Turecka, nebo snad z Číny či Indie k nám opravdu neputují nápady na "ekologické projekty", které ty považuješ za likvidaci evropského průmyslu.Upřímě nevím, co je to vlastně ten eko-fašismus. Požadavek na čistou a zdravou vodu? Čistý vzduch? Louky plné květin a hmyzu? Správně zavodněná půda? Touha po lesích a stromech a v nich zvěře kam se podíváš? Touha, aby v ulicích měst nestáli celodenní fronty nastartovaných aut? Čisté ulice, zdravé trávníky? Ekologická a efektivní likvidace odpadů?Pouč nás, proti čemu to vlastně bojuješ, Done Quijote?Zatím to totiž vypadá, že jen a pouze za vlastní kapsu.
Pisatel totiž pojmem "k nám" nahrazoval pojem: "do Bruselu."
No já konkrétně za Brusel nikdy nehlasoval a hlasovat nebudu, byl bych první, kdo by házel do urny hlas za Czech-xit.Akorát nevím, jestli zase nebudu označen za neobolševika a ekofašistu 🙂 Ono to teď lítá ze všech stran, že jeden nestačí uhýbat odkud ten blábol přiletí 🙂
Proti rudozelené ideologii pomatenců...
Ano a je to jedině dobře. Běloši jsou zodpovědní za téměř všechny vědecké objevy, tak je potřeba bělochy vyhladit. Proto se prosazuje rasové míšení s černochy (IQ 70-80 a araby IQ 80-90) Bez bělochů nebudou vědecké objevy a bez nich nebude společnost fungovat. Nastane hromadné vymírání a příroda si bez chytrého člověka oddechne.
V roce 2030 bude po EU jezdit 44 milionů elektromobilů, většinou ve státních službách. Zbytek Evropanů bude chodit pěšky, nebo používat volské potahy.
Volské potahy?Kdy jste přistáli?
Tak jiná možnost nebude, protože elektromobil je pro většinu řadových občanů naprosto nedosažitelný.
eu je malicka, ako chce zachranit cely svet. ked tvorime iba 1/16 zo svetovej populacie?
napr, tim, ze se se staneme, resp. uz jsme supervelmoci na obnovitelne a udrzitelne technologie, vestas a siemens vyrabi velkou cast svetove produkce Vetrnych elektraren a s novou nemeckou doktrinou se vestas a siemens muzou stat globalnima firmama, dodavajici vetrinky vsude po svete, coz se uz vice mene deje
Být velmocí v blbosti není zrovna terno, ale až Čína kvůli zelenému blbnutí Evropu obsadíy tak se to spraví.
ale např. supervelmocí "FVE" je Čína. A dle mého názoru je FVE mnohem více eko, než větrníky.
Tady se podívej, otevře ti to možná oči. Pokud teda nejsi úplně tupý:https://www.visualcapitalist.com/all-the-worlds-coal-power... ...
Cina je velmosti OZE obecne, protoze maji dost penez na investice a protoze se ve velkych mestech dusi. Evropa ji ale muze dohnat, chytrych lidi tu mame dost, staci chtit, coz se uz alespon v nemecku deje
Jenže Čína je staví jako zdroje v neobydlených polopopuštích apod., a ktomu staví vše ostatní, jaderky, vodní, větrníky, uhelné, plynové.... My je cheme stavět jako náhradu opravdových zdrojů.
Nejsem si uplne jist, jak se Evropa stane supervelmoci tim, ze se prestanou jeji obyvatele svobovne pohybovat, nekteri dokonce prestanou i svitit a v zime topit a nemalo tech, kteri jsou zamestnani v automotive mozna omezi i jidlo. Uvrhnout Evropu do stredoveku za cenu obrovskych ekonomickych a ekologickych skod mi prijde jako hloupy experiment.
Evropa se uvrhává do středověku už dvě desetiletí a hlavní příčinou je fakt, že se jí nechce dělat. A za kacíře je označován každý, kdo si to dovolí zdůraznit.To nemá se snahou o čistší životní prostředí žádnou souvislost.
zdroj vasich mouder: sputnik
Tam chodíš na ta neo-bolševická, eko-fašistická moudra, která tady šíříš ve jménu zničení evropského průmyslu? O to ruské propagandě jde především - oslabit Evropu.
EU je supervelmocí akorát tak ve vlhkých snech předsedkyně EK... Proti Číně jsme úplně směšní.
EV jsou nutnost.Ropy bude nedostatek, takže je nutné vsadit na EV.Tento nedostatek ropy očekávám v době, kdy Indie předhoní Čínu v prodeji aut.Takže je třeba mít připraveno řešení.
Tak si to řešení strč do šuplíku a nenuť ás přecházet zákazy na tvojí variantu, dokud je výhodnější koupit dvě spalovací auta s doživotní zásobou benzínu, než jedno elektroauto.
Buhužel,každých pár let přibývá další miliarda lidí, která má auta.
Hlavní otázkou už desetiletí není to, jestli je pro tebe výhodnější spalovák, nebo elektromobil.Dnes už je otázka pokládána jinak, která varianta víc škodí životnímu prostředí a v takvém případě je podružné, kolik tě co stojí. Tou prioritou totiž není tvá osobní vlastní kapsa, tak je každému u prdele.Co ale není každému u prdele je, co budeme my a naše dětí dejchat, jíst a pít zítra. Sorry, tady už jsou ceny podružné.
"co budeme my a naše dětí dejchat, jíst a pít zítra." to tady ale nikoho evidetne nezajima, jde jim o jejich pohodli, ve stylu po nas potopa
Právě zajímá zelení komouši chtějí, aby naši potomci umírali hlady.
Umírat hlady budou, jestli s životním prostředím nic neuděláme.
Ano, místo lesů budou větrníky, místo polí fve, na zbylých místech lithiové daly a pak skládky jedovatých odpadů. Ne, nechci. Momentálně máme nejlepší životní prostředí za posledních 200 let, tak jej zlepšujeme, ne ničme zelenými zločinci
Bohužel, škoda že vy všichni rudozelení nechápete základní věc, že ekologicky je schopna se chovat výhradně bohatá společnost. Každá chudá na to naprosto kašle, protože na to prostě nemá a má starost, jak si sehnat něco do huby a střechu nad hlavou. Naprosto nevyhnutným důsledkem restriktivního zničení evropského autoprůmyslu bude zchudnutí evropy a to bude mít nevyhnutelně za následek kašlání na ekologii. Evropa za posledních dejme tomu 30 let hodně zbohatla a pro ekologii se toho udělalo tolik, že si to nikdo neuměl ani představit. Pamatuji si to moc dobře sám i osobně. Nejde mi do hlavy, proč se teď nějaká marginální, ale o to uřvanější, část rudozelených aktivistů naprosto zbláznila a začala to hnát do neuvěřitelných extrémů, které sice už na eokologii budou mít jen nepatrný pozitivní vliv, zato ekonomika a svobody občanů půjdou úplně do pr*ele. A v zápětí samozřejmě i to, co bylo dosaženo na poli ekologie doteď.
Řešení je jednoduché, zemní plyn, toho je na stovky let. Stejně reálně i ty elektromobily budou jezdit na plyn - elektřinu z plynových elektráren, ale s horší efektivitou.
Že je ropy nedostatek, blábolili "vědci" už v padesátých i sedmdesátých letech minulého století. Teď máme 2020, spotřeba se zvýšila, ale ještě víc se navýšila těžba a nová ložiska se objevují čím dál rychleji a konec se rozhodně ani zdaleka neblíží. Každopádně EV na baterie nejsou správným řešením, to je jen slepá mezicesta, než se vymyslí něco použitelného.
Teoreticky je ropy dostatek. Ale většina je dosažitelná jen za cenu ekologických škod a zvýšených nákladů na těžbu. Většina snadno dostupných nalezišť je za zenitem a průměrná cena těžby stoupá.Jsi ochoten platit podstatně vyšší cenu za ropu a nechat si drancovat poslední nepoškozená místa na zemi(amazonie,arktida atd...)
Klimaticke cile Eurosajuzu jsou smesne. A ze jich nebude dosazeno, o tom je snad zbytecne psat.
To že jich nebude dosaženo, je jedna jistota. A potom je i druhá, že kdyby se jim to nějakou neuvěřitelnou shodou okolností podařilo, tak to stejně na klima nebude mít absolutně žádný vliv, protože celá EU se na produkci CO2 podílí pouhými devíti procenty. A z toho slabého 9% podílu EU na emisích CO2 jen směšných 5% produkuje osobní doprava. Takže i kdyby ze dne na den zmizela všechna osobní auta v EU, neprojeví se to vůbec nijak. Z toho pohledu je absolutně neodůvodněné dělat drastická opatření, která zlikvidují celý autoprůmysl EU a způsobí zchudnutí většiny obyvatel. Je pro mě absoluně nepochopitelné, že se najde dost lidí, kteří tohle svinstvo ještě podporují...
Nevím proč se oháníš jen CO2. Co místní emise? Stav ovzduší ve městech atd....
Místní emise bez potíží řeší normy od Euro 4 výše. Přechod na EV už na tom prakticky nic nemění.
Tedy kromě enormního nárůstu ceny.
Co tak své tvrzení podpořit nějakou studií nebo aspoň článkem? Než si odpověď vycucat z prstu jak máš ve zvyku.https://op.europa.eu/webpub/eca/special-report... ...
A pak přijdete k autu bez šťávy, bo auto někdo odpojil. Ohýbání stěračů už je staromódní.
o tom je majitel auta obvykle informován, takže se může zařídit. A leckdy(u veřejných nabíječek) je takové nabíjení zabezpečeno proti "vandalskému" odpojení - v nabíjecím konektoru je zámek.
A jak se řeší, když to někdo připojí na nabíječku a nechá tam?
jasny, protoze to je uplne snadne: https://www.teslarati.com/tesla-sentry-mode-charger... ...
Klidně ať postaví o milion víc.To jestli je jedna nebo deset nabíječek nemění nic na tom, že bez dotací rodinné auto v segmentu EV tedy hatchback , kombi , 5 míst kategorie B, nebo C stojí prakticky od 35000€ výše.Jediné co s jistotou EV přinesou je pokles zaměstnanost a sníženi vybraných daní. Takže místo daní z výroby prodeje a provozu vozů se spalovacím motorem to bude muset zaplatit někdo \ něco jiného. Tedy to zaplatí i ti co mají EV nebo nemají auto žádné.Ono se to týká i ekonomicky silného Německa. Oni nemají takové nerostné bohatství jako severské země a nemohou tak EV dotovat jako sever. Je naopak živí výroba a prodej(služby) automobilový průmysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2020 08:32
Prostě když se vybere méně daní, tak se ty daně zvýší.
Nejen že se to bude řešit zvýšením daní. Ale také zavedením daní na to a ty co zatím tu daň vůbec neměli. Dlouhodobě EV fanatici a fachidioti mohou zapomenou na z dnešního pohledu levné nabíjení, nebo zdarma, na dálniční nálepky zdarma, parkování zdarma atd....Pokud tu nebudou vozy se spalovacím motorem které tuhle zátěž nesou , budou jí muset nést oni. A EV tak nebudou jako dnes různým zvýhodněním pro někoho levnější ale naopak dražší na provoz než dnes vozy se spalovacím motorem.
Není to to jediné. Ještě je jistota vysokého nárůstu cen elektrické energie. O tom se moc nemluví, ale je to nevyhnutelné.
A taky musí postavit 30 uhelnejch elektráren, dalších 10 stabilizačních a všude vyměnit rozvody, aby to elektrická síť dokázala přenést.
no a co, tak pribude treba jeste jedna jaderka, nevidim v tom problem, sit se stejne musi posilit, at chces nebo ne mame vetsi a vetsi spotrebu energie takze i kyby se nerozjela elektrifikace aut tak by to i tak prislo jen o nejakej rok pozdejs, kde je teda problem ?
Na elektromobilitu potřebuješ jaderky cca 2, ovšem dalších deset na náhradu uhelek a vyřazovaných starých zdrojů. A to jen u nás. A jadérky jsou problémy protijaderná lobby v EU vítězí a bude chtít výstavbu dalších zatrhnout.
Jo to by ,ale další banda ekokokréténů nesměla protestovat proti jaderným elektrárnám - viz třeba události v německu.
Všude čtu takové dvě polopravdy. 1. Budování nabíječek nebude problém 2. Elektro auta jsou pro lidi v rodinných domechNadpoloviční většina obyvatel ČR žije v bytových jednotkách, takže bez jejich zapojení je doba elektrická jaksi nedosažitelný cíl. Ať už z pohledu toho že mnohdy zaznívá argument: Lidé v bytech nemají peníze na nákup elektro auto. Tento argument je vcelku nepravdivý byty ve velkých městech v ČR se pohybují kolem 3 milionů korun což mnohdy přesahuje cenu rodinného domu.Většina sídlišť byla budována před více jak 30 lety a rozvodová soustava v nich nebyla projektována na vybudování desítek nabíjecích stanic. A jaksi si nevybavují že by někde zazněl plán kdy a za co se zde ty nabíjecí stanice vodou budovat.
Ano, byty ve velkých městech jsou drahé. A proto bydlí tolik lidí v nájmu. A ti, co si byt koupili, pravděpodobně platí hypotéku. A jen zlomek takových ještě navíc našetří na elektroauto, které pokryje jejich potřeby natolik, aby nepotřebovali i auto se spalovacím motorem.Change my mind.
Za 3 mega není v Praze ani garsonka. Ve městech budou vznikat dobíjecí lampy - Praha jich má v plánu tisíce. Jedna má stát 750 tisíc. Navíc pražák většinou auto ani nepotřebuje. Sám jsem pražák a několik let jsem bez auta v pohodě fungoval. Pražáci jsou většinou single. A pokud si někdo pořídí rodinu, tak se odstěhuje za Prahu do domku s nabíječkou.
Jasně, domek za Prahou si určitě může každá mladá rodina dovolit... Kde žiješ prosimtě. Jinak nabíjecí lampy jsou pitomost, lampy jsou tak po 30 metrech a už vidím, jak je na každou přicucnuto deset aut, každý třicetimetrovým kabelem válejícím se volně po ulici. To jsou takové od reality naprosto odtržené představy. Nabíjení na sídlištích je víceméně vyloučené, nemluvě na tom, že místní rozvody a trafostanice na to nejsou vůbec dimenzované. Muselo by se to všechno vykopat ze země, natahat nové kabely, postavit více nebo větší trafostanice.
Na každou lampu je plánováno 2-3 auta, takže ne 10 aut. Kabely se samozřejmě vytrhají a dají nové. Proto také každá lampa bude stát 750 tisíc. Trafostanice se posílí, pokud to bude potřeba. Nabíjet nebudou moci všichni, ale spousta bytů je AirBnb - ty nepotřebují parkovat, další mít auto vůbec nebudou a až se vymyslí autonomní auta, tak bude pro většinu pražáků alternativou autonomní taxi.Domek za Prahou si většina mladých rodin dovolit nemůže, nicméně jim stačí nastěhovat do okolí migranty z Afriky nebo středního východu a rodiny udělají všechno, aby se odstěhovali. Raději se totálně zadluží, než aby žili v násilnickém prostředí, kde se budou bát o život manželky a dětí.
Aha, 2-3 auta na lampu? Super a co těch zbývajících 95% aut na sídlištích?
optimistické odhady mluví o cca 250 000 elektromobilů do roku 2030 u nás. I tak to bude stále malé procento z celkového počtu aut. V čem vidíš problém?
Tak jistě, EV s bateriemi jsou použitelné právě jen tehdy, kdy tvoří malé procento z celkového počtu aut. Ovšem to jaksi není cílovým stavem.
Ten proces bude trvat 30-50let.... minimálně. Jak dlouho trvalo než auto nahradilo koně. Ještě za druhé světové války byl mnoha armád(včetně např. Německa) nejrozšiřenější dopravní prostředek kůň.První automobil se objevil v roce 1769. Jak dlouho trvalo než se podařilo vyvinout použitelný motor a k rozšíření aut?
Vyměnit lampy je jedna věc, natáhnout všude po městě nové vedení, tedy rozkopat prakticky celou Prahu je věc druhá a na to Bukanýři nemají.
Rozkopat mesto kvuli internetu se taky zdalo jako pitomost. Dnes to delaji i vesnice.
Hm, položit optický kabel pod chodník je opravdu něco trochu jiného, než tahat MW vedení. To je dobré si uvědomit. 😝
MW se netahá v zemi. MW se distribuuje v napěťové hladině VN a VVN vzduchem (do rozvoden a pak k trafostanicím).Co se týče samotných kabelů v zemi, tak v tom rozdíl není prakticky žádný, optika, nebo VN kabel je z 99% z hlediska nákladů, pracnosti a povolení jedno a to samé.
Rozvod NN v posledním úseku z trafostanice k nabíječce je extrémně nákladný, zkus si zjistit, kolik stojí metr takového kabelu pro přenos potřebného výkonu pro nabíječku alespoň středního výkonu, o rychlonabíječkách ani nemluvě. Proti tomu je optický kablík naprostá prkotina, navíc nemusí jít aní tak hluboko.
Ty jsi debil 😘Já se přesně tímhle živím už 25 let 😂😂😂Trasa kabelu NN je levnější, než trasa kabelu VN.Je stejně drahá, jako trasa kabelu slaboproudu, nebo optiky. A to nejde jen o cenu kabelu.V některých případech je rozvod optiky výrazně dražší, než rozvod distribuční sítě NN.
Ne, fakt to není to samé, Zkus si o tom něco zjistit. 😝
A co třeba? Povídej. Pouč mě o mé celoživotní profesi 😂
Nesrovnatelný objem prací, navíc rozloženo mnohem více v čase a mezi mnohem víe subjektů.
Na internet stačí jeden tenký kablík podél řady domků, to je prkotina.
Žádný jeden kablík se v ulici netahá.Rozvody optiky se dělají mnohovláknovými kabely, rozvádejí se s pouličních delících rozvádeců až do jednotlivých objektů v mikrotrubičkách, které jsou uložené v silnostěnných trubkách s odbočnými prvky u každého domu.Zatímco ukončení obyčejného kabelu NN pod šroubky svorkovnice stojí asi 15.- korun, navaření jednoho vlákna na pigtail a obousměrné proměrení jednoho vlákna predepsanými měřeními stojí cca 1000.-Zatímco 96 vlaknový venkovní kabel do země + mikrotrubičky + HDPE trubka + pokládka + zafukování + kalibrace + zkouška průchodnosti přijde na cca 450.- / m, nejsilnější kabel v distribuční soustavě NN 4x240 i s pokládku přijde na cca 280.- /m.Melete blbosti o něčem o čem neznáte vůbec nic.
A to jsem ještě nemluvil o realitě, kde se např. v jedné ulici během tří let 3x kope a pokaždé se pokládá digitální síť jiného operátora. Aby byla ta konkurence.To jsou pak trojnásobné výdaje.
No a?V Pohořelicích je za 3 mega 4+1. Češi se musí naučit ekonomické turistice.
1. článek není o ČR2. nejvíce lid žije v bytových domech ve městech nejen v ČR3. to že někdo vlastní dům\byt v aktuální prodejní ceně 1,5-3 miliony Kč neznamená že ma na nové VW Polo . Natož na EV Polo za x násobek ceny VW Polo v spalovacím motorem.
Například v USA bydlí v rodinných domech 90% populace. V Evropě jsou trendem menší bohaté části měst a části, kde žijí lidé původně ze středního východu a Afriky. V těchto chudších částech dříve bydleli chudí, ti se ale museli z důvodu chování nově příchozích přestěhovat a nyní bydlí v domcích v okolí. Nově příchozí auto nepotřebují, stejně do práce nejezdí, bohatí mohou jezdít taxíky nebo se jim vybudují dobíjecí lampy. Vytlačení původní mohou dobíjet doma, tam je ale trochu problém, že se na nové domky zadlužili a nyní dávají hodně peněz za dopravu. Když jim chtěli zvýšit cenu benzínu, tak vyšli do ulic - viz žluté vesty. Tyto vytlačení se zadluží ještě více a koupí si elektromobil, kdyžtak se dají dotace. Ostatně ty se již dávají.
bod č.2 není pravda. Nové bytovky se, pokud vím, povinně staví s parkovacím místem. A pokud má obyvatel přiřazené místečko, tak je to polovina úspěchu k zřízení nabíječky, byť by to byla jen 230V/16A (nabíjení rychlostí cirka 15km za hodinu). To by pro nabíjení přesunovadla do zaměstnání mělo stačit. Nicméně pravděpodobnější je v takovém domě zřídit i 400V/16A, což už stačí i na "Teslu" (nabíjení rychlostí cirka 50km za hodinu).
Není problém napojit jednu Teslu, ale je problém jich napojit 100, natož pak 1000, 10000 ....
že nebyl problém když lidi hromadně pořizovali přímotopy, protože na to byly dotace, elektrika byla relativně levná ...
To není tak úplně pravda. Když chtěl doma člověk přímotopy musel si podat žádost o připojení k síti a to rozhodně nedostal každý. Někde byli staré rozvody takže nedostal nikdo a někde byl omezený počet domů které šlo připojit. A to samé přijde s rychlonabíječkami
Máš pravdu, rozvody NN opravdu nejsou v tuto chvíli všude dimenzované tak, abychom mohli okamžitě přejít na elektromobilitu.Jenže to opravdu není nutné. Ten vývoj bude mít značný časový spád, setrvačnost a tak jak poroste distribuce elektromobilů, poroste i modernizace a posilování distribuční sítě.Děje se to neustále, dělám v tom.Je to jako s benzinkami. V roce 1960 také nebylo v ČR čerpacích stanic tolik jako dnes. A nebylo jich tolik proto, protože u nás jezdila desetina aut oproti dnešku.
Rozvodné sítě mají omezenou kapacitu. Je úplně běžné, že v některých lokalitách ti rozvodná firma nedovolí navýšení jističe, protože prostě nemají dostatečnou kapacitu trafostanice a kabeláže v místě.
Ty děláš jako by měli mět všeci zítra elektromobil.Pujde o pomalý postupný proces....
Jenže EU svými direktivami tlačí, aby to bylo rychlejší, než odpovídá přirozenému vývoji.
Stačí se podívat kolik se prodá aut a kolik se el-aut vyrobí. Rychleji to prostě nejde...
A na to jsi přišel jak? Proč si vymýšlíš?
A čím ty nabíjecí stanice pomůžou klimatu? To je naučíme žrát CO2, nebo jak?Lidi ve střední a východní Evropě nemají na nová, ekologičtější, auta ani dnes na vrcholu ekonomiky a tak má vozový park v ČR průměrně skoro 15let. Směrem na východ je to ještě horší. A až se západní Evropa začne zbavovat svých starých a "zlých" aut se spalovacím motorem, tak se tato auta logicky přesunou směrem na východ, stejně jako doposud. Na masivní rozšíření elektroaut nemá střední a východní Evropa 1. dostatek peněz, 2. dostatek surovin pro výrobu baterek...
Je to jeden z předpokládaných pozitivních dopadů, sociálně slabší přejdou z aut na ekologické MHD. Úbytek aut civilizace potřebuje jako sůl, možná i víc, než úbytek CO2. Už je totiž není kam skládat.Bude to jako s barákem, neexistuje realita, kde má každá rodina svůj barák. Nejde to. Nevešli bychom se na planetu.
Komoušské bláboly.
Co naděláš.
Tady nenaděláš nic. Svou genetickou výbavu musíš konzultovat s rodiči.
Proč bych to dělal? Já jsem v pohodě.
Vzhledem k tomu co tady blábolíš, opravdu v pohodě nejsi. Máš evidetně dost vážné psychické potíže...
Dobře, přijímám tento názor. A uměl bys je odborně popsat?
jj a kromě uprchlíků bude každému členovi strany Zelených přidělena i jedna rodina kterou živilo VW....Na MHD už dávno přešli i ti sociálně silnější nebo myslíte že do těch ofis center po celé evropě kde pracují tisíce až desetitisíce lidí ti lidé lítají nebo se teleportují? Ne autem tam opravdu už dnes nejezdí. Jen ten úbytek aut přinese i úbytek bohatství všech a i pracovních míst všech.
Tak to jsou samé pozitivní předpoklady. V Evropě chybí 5 milionů pracovních sil, takže úbytek pracovních míst vítáme, autem není kde zaparkovat, takže snížení bohatství také vítáme, výrazně se tím sníží plýtvání, chybí už jen aby to MHD noví uživatelé také plně hradili, to jest bez dotací.Za mě paráda.
MHD bez dotací nikdo používat nebude, to už ten elektromobil vychází levněji. Čím to je, netuším.
To si nemyslím. A ani se toho nebojím.
Za mě jste ubohý troll .Nabídka a poptávka totiž nejde vyvážet. Vyvážet a dovážet jde jen zboží . Takže ano po Evropě je zajisté tolik pracovních míst, stejně tolik lidí kteří shánějí partnera. Chtějí se bavit , chtějí být umělci.... ....ale pokrýt to stejně musíte lokálně. Protože tak ohromné množství prcovní síly nejde najednou přemísti. Hlavně tady se nebavíme o odpadu který makal načerno v Británii. ale o velice doře placených dělnických profesích , nikoliv agenturních otrocích.Takže najednou zjistíte že xx% těxch lidí má jinou kvalifikaci, nemá tam možnost bydlení pro své rodiny , a hlavně nikdo jako automobilky jim nená takový plat.Takže vítá to že dělníci na tom budou špatně ? Hmm ... tleskám.
Nevím co je větší trolling, jestli mluvit k věci a k tématu, nebo implantovat do diskuse naprosto nesouvisející bláboly, jako třeba vývoz nabídky a poptávky, kdo hledá partnera, kdo se chce bavit, kdo chce být umělcem, komu se asi nebude chtít stěhovat za prací ... a nebo dělat vůbec .... a pod.Je mi fuk kdo bude na čem jak špatně. To je totiž odjakživa osobní věc a zodpovědnost jednotlivce. Aneb jaké si to uděláš, takové to máš.Abyste to pochopil, to nejdůležitější, co je potřeba opravdu udělat komplexně a především už konečně důsledně, je přestat lidi vodit za ručičku a starat se o ně jako o mimina, za peníze těch druhých.Tomu zase tleskám já a chápu, že vy ne.
Uvědomte si ale jednu věc - lidi jsou leniví a chtějí být opečovávaní jak mimina (minimálně nadpoloviční většina). A pokud jim na to někdo šáhne, tak v následujících volbách letí vysokým obloukem ven z politiky.
To já si uvědomuji.Jelikož ale ani u nás nemáme perpetuum mobile na peníze, jednou na tu hubu padneme. A kdo myslíte, že to odnese nejvíc?Ti leniví a opečovávaní jako mimina, co si na to nenechali šáhnout. Takže od počátku je to jejich vlastní volba, aneb jak se říká komu není rady, tomu není pomoci.
Pokud vyznáváš tezi, že každý si za své štěstí může sám, pak nechápu proč podporuješ elektroauta a podobné kokotiny, a hlavně proč podporuješ jejich totalitní způsob zavádění mezi horní vrstvy na úkor vrstev nižších.Fakticky ta tvá idea znamená, že významné části společnosti odebereš možnost aby si za své štěstí mohli sami, protože je brutálně znevýhodníš.
To je omyl.Osobní podpora nějaké technologie nijak nesouvisí s filozofií, že si každý může za své štěstí sám. To je úplně jiný sport.Taktéž je omyl idea, že podporuji totalitní způsob zavádění mezi nějaké vrstvy. Naopak. Já dlouhodobě volám po zrušení všech dotací a plné narovnání všech cen.Jen tak se plně ukáže, kdo je za své štěstí skutečně plně zodpovědný a kdo k tomu potřebuje ručičky státu.
Ano, to je jediná věc, kterou jsi napsal trochu normálně. Taky souhlasím se zrušením všech dotací a s narovnáním cen. Akorát jsi zapomněl, že aby to fungovalo, musí na druhé straně zmizet taky všechny restrikce, jen tak funguje volný trh a každý bude skutečně zodpovědný za své štěstí. Regulacemi se ke svobodě nepropracujeme nikdy.
Ovšem to by se musely rozbít i všechny megakorporace, protože ty mají takovou sílu, že jsou schopné si trh přiohnout k obrazu svému a místo diktátu státu by tu byl diktát korporací (celkem pěkně je vize korporátního světa vylíčená v některých cyberpunkových románech)
Já se ale netoužím dopracovat ke svobodě formy anarchie. Já mám na mysli svobodu zodpovědnou.To je svoboda, kde se nevylévá do řeky odpad, protože je to projev svobody a nulové restrikce, volného trhu, nebo snad bože můj projev zodpovědnosti a štěstí.Ale to je nad tvoje IQ.
To by nejperve MHD musela být co k čemu. Dřív jsem do práce jezdil vlakem, ale po "optimalizaci" místních jízdních řádů, bych těch 20km do vedlejšího města jezdil víc než hodinu a ještě bych musel přestupovat. Takže jsem si radši koupil auto. A tohle na vesnicích a maloměstech kde vlaky a autobusy pořádně nefungují (a pokud ano, tak je obsadí místo studentů důchodci, protože můžou jet za pár kaček a nemůžou počkat na další spoj) udělá každý kdo nebude mít na nové auto. Takže jedničkové Oktávky a podobně tady s námi budou ještě hóóóódně dlouho.A druhá věc - kde chcete vzít elektriku pro tolik aut? Větrníky a soláry to nezvládnou, atomovky ekofašisti prakticky zakázali,... takže zase začneme pálit ropu a uhlí, nebo jak?
Počet odbavených cestujících v rámci PID BID hovoří jinak. Funguje to..
Ale o tom to je, aby ten provoz aut byl tak drahý, že na tu MHD prostě půjdeš. Také to bude chtít aby MHD a sdílená doprava podražila na běžné komerční ceny a díky tomu si mohla začít konkurovat a přestat být závislá na dotacích, což ji od základů diskvalifikuje a znehodnocuje.
100% daně ti nestačí? Ale jsou to nesmysly. Macron to ve Francii jen trošičku zkusil a hořela mu Paříž a vše zrušil.
Co je to 100% daň? Mohu prosit o odborný rozklad?A ano, daně mi vadí, jsem zastánce zrušení například daní z příjmů. Ale také na druhou stranu zrušení dotací na MHD a na všechno ostatní taky. Tak aby se to pěkně vyrovnalo.
Paliva jsou zdaněny 100 %, tedy 50 % koncové ceny paliva jsou daně.
Jo ty jsi psal o zdanění paliva. No dobře, tak to je. Ale co jako? Nechápu tvé sdělení, jestli mi nestačí 100% zdanění paliva. Já o ničem takovém nikde nepsal.Co se týče zdanění paliva, jsem zastánce zdanění tam, kde chci z pohledu státu výrazně utlumit až rovnou odstavit spotřebu.Z mého pohledu je potřeba fosilní paliva zdanit až do úrovně nerentability použití.
Ano, ale kdo řekl, že tvůj pohled je správný a že vůbec má smysl se o něm bavit? 🙂
Na jednu stranu chceš odbourat dotace na MHD a současně umělě navyšovat cenu individualní dopravy? Neupadl jsi náhodou na hlavu?
Ale já nechci nic programově navyšovat. Já jen chci odbourat všechny vazby, které ovlivňují a zkreslují skutečnou cenu.Cena čehokoliv má být skutečná, nikoliv ovlivňovaná.Výjimkou jsou jen případy, kdy nám jde o něco vyššího. Například když je ekologická likvidace odpadů výrazně dražší, než vylejvat sratchky do řeky. V takovém případě prostě musím vylejvání bordelu do řeky zakázat i přesto, že je to levnější cesta.Není to na tebe moc složité?
Já jezdím po Praze 20 km v MHD taky hodinu. Autem bez zácpy je to tak 20 minut, se zácpou nevím. Ale v MHD si alespoň něco přečtu a nemusím vyhazovat peníze za benzín...
Správně, každý ať má možnost volby.
Hele, možnost volby je i možnost odmontovat filtr pevných částic u 15 let starého dieselu a jezdit po Praze s kamnama na humus.Tohle jsi měl na mysli?
Tvl, to jsou tak debilní kecy, že to snad ani nestojí za komentář... Normální rudozelené sra*ky z tebe padají.
Evropané se na planetu vejdou, jestli sis nevšimnul, tak nekontrolovaný růst populace je problém trochu jinde...
Och mám obavy, že jsi použil mozek. Nedělej to.Já nepsal, že se na planetu nevejdou Evropané. To sis vymyslel.Já psal, že se na planetu nevejdou další auta, pokud lidstvo bude bohatnout tak jako doposud, nebo další baráky.
Samozřejmě se vejde obojí.
Samozřejmě nevejde. Jak by mohlo, planeta není nafukovací.Naštěstí ten proces zdá se býti přirozený, nemovitosti dlouhodobě rostou do výšin, kdy si dům přirozeně prostě nedovolí většina a podobné to bude i u aut a dalších "věcí".
Planeta není nafukovací, ale je proti množství lidí je stále nekonečně velká. Kdybys všechny lidi slisoval na jednu hromadu, tak celé lidstvo zabere objem krychle o straně směšných cca 700m na délku, šířku, výšku. To je objem, který se vejde na každé nevelké pole. Proti velikosti planety je to jako zrnko písku na pouští. Ostatně každý, kdo trochu zná zeměpis ví, že existují nekonečné neobydlené plochy. Takže na planetu by se bez potíží vešlo lidí ještě podstatně více. Stačí vyřešit pár relativně jednoduchých technických záležitostí, zejména odsolování mořské vody ve větším měřítku a obratem ruky jsme schopni zúrodnit další nekonečné lány země pro výrobu potravin. Takže kecy o tom, že se sem nevejdeme si nech pro děti z mateřské školy, které ještě zeměpis neabsolvovaly.
Dem se listovat 😂😂😂
Nepochybně i v ČR by se našlo dostatek prostoru pro několik dalších měst velikosti Prahy. Proti rozloze celé ČR je Praha nicotnou záležitostí. Takže celý tvůj příspěvek je blbost. Vejdou se tam i baráky i auta.
Ano, lidé budou z vesnice na šichtu do okresního města jezdit metrem.
Přesně tak, proto také piráti v Praze po každé rekonstrukci ulic snižují množství parkovacích míst. Pokud nebude mít člověk kde zaparkovat, tak si ani auto nekoupí.
a to je dobre, praha ma byt mesto pro lidi a ne pro auta, jako je tomu ted.
Zelený nesmysl. Nejsou auta, nejsou lidi. Pokud chceš lidi, musí mít jak jezdit, tak parkovat.
Však taky piráti půjdou po dalších volbách do pr... 🙂
Piráti jsou u moci v Praze cca rok. Můžeš mě napsat o jaké rekonstrukci už rozhodli? Rekonstrukce se plánují mnohem dýl dopředu....
Prave naopak. Elektroauta zlevni. Tam totiz neni krom baterky nic co by melo byt drazsi. Odpadne spousty mechnickych prvku. Navic nabijet pujde kdekoliv, takze odpadne to staveni cerpacich stanic.
Nezlevní, nemají jak. Náklady na samotný vůz jsou u EV už teď osekány na minimum, kolikrát i dotované z prodeje klasických aut a většinu ceny tvoří baterie, které rozhodně zlevňovat nebudou, není jak. Surovin je málo, výroba je obtížná a očekávaný velký nárůst spotřeby baterií potlačí ceny naopak nahoru. Stejně tak nabíjecí stanice opravdu nelze stavět všude.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.