Otázka je jaká praxe. Rychlost stránek a optimalizace fotek je samozřejmě jen jedna z mnoha věcí, které určují virtuální PageRank u každé stránky nějakého webu. Pak ještě záleží, co tam je, jak je obsah originální a užitečný, kolik a jakých vede odkazů z něj a na něj atd.Protože stejně tak jako jsou bonusy v pageranku, tak jsou taky mínusu a dokonce PENALIZACE.Je to jako v životě - můžete mít šest vysokých škol, skvělou kariéru, vlastní firmu a Nobelovu cenu Míru, ale když pak JEDNOU rozsekáte dětskou školku motorovkou, tak dostanete trest mrti nebo doživotí a jakékoliv Vaše kvality už nikoho nezajímají.Stejné je to i u SEO - můžete si skvěle optimalizovat web po technické stránce, mít tam luxusní obsah a pak si to vezme do rukou nějaké pako, které tam udělá "spam" ve formě "sex, sex, sex..." 3000x ve skrytém textu a Google Vám loupne okamžitě penalizačku +500< pozic až vyřazení z indexu a jste v p*deli! Navíc zástupci Google se vyjádřili už před dvěma lety, že budou sahat k mnohem větším mínusům, penalizacím a dokonce trvalým vyřazením z indexu... Takže ono stačí, aby takový majitel stránek nebo nějakého eshopu "přestal vyhazovat peníze za drahého konzultanta" a zaplatil si "zaručeně 1. místo ve vyhledávačích" z Bazoše za 2000 Kč jednorázově, překvapivě ho skutečně může na některá keywords získat na nějakou dobu a pak jednou šmitec a může web celý zavřít Nebo k tomu pustí nějakého ťulpase, ten mu tam klidně i chce pomoct, ale udělá tam nějaký nesmysl, třeba různé duplicity atd. a hned ho to hodí třeba +10 pozic.Každopádně ono je to dnes dost propojené, protože jedničky v businessu jsou zároveň i jedničky v SERP vyhledávačů. Jasně, je naivní myslet si, že udělám "nějakou tu optimalizaci" a bude na prvním místě, ale rozhodně se vyplatí na to nekašlat, protože je fajn být třeba alespoň na první stránce než na osmé - tedy úplně mimo organické získávání nových uživatelů/zákazníků.