Hry

Podporuje PS5 i nový Xbox a slibuje ještě lepší grafiku. Vyšel Unreal Engine 4.25

Společnost Epic Games tento týden vydala finální verzi Unreal Enginu 4.25. Zlepšuje snad všechny součásti (seznam změn je nekonečný) a přináší prvotní podporu pro konzole nové generace. Hry a aplikace postavené na UE by tak mohly bez větší námahy využívat specifické vlastnosti PlayStationu 5 a Xboxu Series X.

Podle Epicu jsou již k produkčnímu nasazení vhodné technologie ray tracingu v reálném čase a také VFX efekty Niagara. Nová verze pak zahrnuje ještě betu fyzikálního enginu Chaos sloužícího pro kolizi objektů, simulaci pohybu vlasů, koster a oblečení nebo destrukce prostředí. Chaos a Niagaru již samotný Epic nasadil ve svém multiplayerovém hitu Fortnite.

Unreal Engine 4.25 umí také z cloudu importovat modely naskenované LiDARem, věrněji animuje sklo či kovové materiály, zlepšuje zvukové efekty, práci se sítí a podporuje HoloLens 2.

Hry postavené na Unreal Enginu 4 vycházejí již šest let. S každou desetinkovou či setinkovou aktualizací se však výrazně zlepšuje a podporuje nejnovější technologie pro aktuální generace hardwaru. A co víc, jeho grafické možnosti a nástroje jsou již na takové úrovni, že je využívají i filmaři. Studio ILM spolupracovalo s Epicem na virtuálních exteriérech i interiérech vysokorozpočtového seriálu The Mandalorian odehrávajícího se ve světě Star Wars.

Diskuze (5) Další článek: Apple svou konferenci WWDC nakonec nezruší, konat se bude virtuálně a proběhne koncem června

Témata článku: Herní konzole, Hry, Evropská unie, Xbox, Playstation, Xbox Series X, Fortnite, Star Wars, The Mandalorian, Unreal engine, EPIC Games, Dobrá grafika, LIDAR, Epicem, Epic, Podpor, ILM, Chaos, Slib, Niagara, Grafika

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5