jedna toyota a zádný lexus?
Samotnou technologii nebo vozy řešit nebudu, asi nakonec všichni budeme přinuceni, naši velebenou EU, koupit si elektromobil. Naopak vaječný koňak si již nekoupíme, bude se muset jmenovat kvůli přidanému mléku jinak, hnus. Co mně pije krev je slučování elektromobilů a hybridů. Jestli chci mít čistou Evropu, tak lze uvažovat pouze o elektromobilitě (letectví nevyjímaje) a ještě je nutné zajistit, aby baterie byly napájeny z čistých zdrojů (OZE), tedy žádné uhlí a další fosilní paliva. Pokud zavedu jen elektromobily, ale zvýšenou poptávku po elektřině budou řešit právě fosilní zdroje, tak z ekologického hlediska 0 od 0 pojde. Protože musím stejně jako všude započítat také výrobu vozu, baterie a jejich následnou recyklaci, likvidaci. Už to netvrdím jen já, ale také odborníci na ČVUT v Česku a po celé Evropě.Dodatek: Doporučuji si poslechnout pana Václava Jirovského, ~ od 16:05,https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-stu...
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 11. 2018 18:14
Žádný strach bude... i s dotacema se nepodaří zavést EV ve velké míře. Povede to jen recesi v automobilovém průmyslu, poklesu ekonomiky a nezaměstnanosti v celé Evropě. Možnost nabíjení , cena nabíjení a původ energie je naprosto zástupný problém.
Ale pokud se takové zavedení EV ve velké míře nepodaří, tak to asi budou dál Francouzi protestovat proti zvyšování daní z PHM, pokud by nebylo zavedeno podobně vysoké zdanění elektrické energie pro pohon vozidel? 😉
Je naprosto jedno co pak jak moc zdaní. Jestli jste si všimnul tak lidé nemají ve velké míře na mnohem levnější konvenční nové vozy. A automobilky živý prodej nových vozů.Jedno jestli pak zdražíte elektřinu, phm, spalovací motory , jízdní kola... ...zdražením věcí okolo se EV nezlevní zůstanou stále cenově nedostupné, jen se k nim přidá ještě něco navíc. Protože automobilový průmysl zaměstnává desítky procent obyvatel celé Evropy bude to mít negativní dopad na celou Evropu. A paradoxně to povede k něčemu jako "daň z chudoby". Protože ti co na EV nemají, nebo nemají na žádné nové auto. Budou z daní dotovat EV těm kteří na něj už většinou mají, jen to budou mít s větší slevou.
Tak ono to není nic zvláštního, člověk se tak prostě chová, přichází s různými nápady, polovina se ukáže neživotaschopná, je z toho spousta jiných komplikací a pak to zkusí zase znovu trochu jinak. Při pohledu zpětně je to taková nevyrovnaná sinusovka 😀. Od extrému k extrému. I ta elektromobilita se nám pořádně prodraží a těžko říct kdy z toho konečně bude něco smysluplného. Ale zase bez těch slepých cestiček by to ani nešlo, resp. naše civilizace to neumí.
chapu tedy spravne, ze vam vadi i elektricke vlaky, metro, tramvaje a tovarny, ktere jsou napajene elktrinou, misto aby si ji vyrabeli z agregatu?
Nikoliv upozorňuje na to, že prvotní ergument že EV je ekologičtější než vůz s konvenčním motorem je krátkozraký prvoplánový argument. Prakticky bohužel nemusí
Tak všichni zahoďte for mobily, tablety, notebooky, ale i hračky, počítače a vůbec všechno na elektřinu. Zrušíme vlaku tramvaje, trolejbusy. Protože podle vaší logiky je to všechno neekologické a budeme místo toho spalovat ropu, protoze ta je přeci daleko lepší.Na celém světě je stále méně baterii ve všech ekektromobilech než ve všech telefonech a tabletech!!! Takže nejdřív prosím udělejte něco dám a zahoďte telefon, ale ne do koše ale ekologicky zlikvidujte! To je zase argument jak noha. Už taky dokázali že elektromobily jsou ekologičtější I kdyby jezdili na elektřinu 100% vyrobenou z uhlí. Ale oni nejezdí, protoze jen u nás je to děleno 2-ma!Takže už jen prostá logika věci dává argument, že jsou elektromobilu z tohodle pohledu o dost lepší. Je zajímavé, že u Elektra každý řeší ekologii baterie, ale u spalovaků pak v klidu vyhodí do přírody vyjetý olej, olověnou baterii, jedy z výfuků ty nejsou atd.
Zde ale nepoužívají ve velkém baterie, což je nejzásadnější problém celé elektromobility.
Se vždycky říkalo, že pražský metro smrdí na mostecku :)
EU nijak neprosazuje elektromobily. Řekl bych, že teď bude takové přechodné období, kdy automobilky budou ve velkém prosazovat hybridy a elektromobily, aby se vešli to limitů emisí dané EU. Na dlouhou dobu to ale smysl moc nedává. Očekávám následný pomalý obrat k vodíku, který je nyní moc drahý, komplikovanější a bez dostatku čerpacích stanic.Těžko říci, co se začne prosazovat u náklaďáků, kde nyní také EU stanovala velmi malé limity emisí a kde vzhledem k dojezdu moc baterie nedávají smysl.
EU prosazuje EV nepřímo, limity a smělý plán který mají ohledně ekologické zátěže jinak než s EV a obnovitelnými zdroji nejde udělat. Jenže nejsou na to peníze.Auta "na vodík" jsou také elektromobily. TVZ vodíkové články produkují také elektřinu.
Auta "na vodík" jsou také elektromobily. Ano, akorát mezi zásuvku a auto musíte vložit fabriku na výrobu vodíku, jeho stlačování a rozvoz kamióny po republice. Plus palivové články v autě. To je efektivita jako noha. V okamžiku, kdy někdo představí "dokonalý" akumulátor, celý tenhle pracně vytvořený vodíkový řetězec půjde během jednoho dne do kopru.
"Samotnou technologii nebo vozy řešit nebudu, asi nakonec všichni budeme přinuceni, naši velebenou EU, koupit si elektromobil."Nevim, kde k tomu Adolf AHHH prisel, ale EU nikoho nenuti koupit si elektromobil.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.