Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve nedávno představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Německá automobilka Audi si dala na čas a teprve nedávno představila své SUV s elektrickým pohonem e-tron. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

Také automobilka Mercedes-Benz představila svůj první elektromobil teprve letos. Jmenuje se EQC, jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Také automobilka Mercedes-Benz představila svůj první elektromobil teprve letos. Jmenuje se EQC, jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Mercedes EQC

Mercedes EQC

Automobil se začne vyrábět v roce 2019. Připojí se tak ke dlouhému seznamu luxusních elektrických vozidel představených v posledních měsících, jejichž cílem je konkurovat Tesle.

Automobil se začne vyrábět v roce 2019. Připojí se tak ke dlouhému seznamu luxusních elektrických vozidel představených v posledních měsících, jejichž cílem je konkurovat Tesle.

Trh vozidel, poháněných elektromotory, postupně roste – z německých automobilek má v úmyslu na něj v roce 2019 vstoupit například Porsche se svým Taycanem.

Trh vozidel, poháněných elektromotory, postupně roste – z německých automobilek má v úmyslu na něj v roce 2019 vstoupit například Porsche se svým Taycanem.

Srovnávací tabulka elektromobilů a hybridů

Srovnávací tabulka elektromobilů a hybridů

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Uvedení Tesla Model 3

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Prodeje se rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se rozběhnou až v roce 2020

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Tesla Roadster

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Dojezd slibuje Tesla Roadster až 1000 km.

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model Y

Tesla Model Y

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger

Výroba elektromobilu Tesla

Výroba elektromobilu Tesla

Tesla

Tesla

Interiér Tesly

Interiér Tesly

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.
Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.
Také automobilka Mercedes-Benz představila svůj první elektromobil teprve letos. Jmenuje se EQC, jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.
Mercedes EQC
57
Fotogalerie

Podívejte se na velký srovnávací přehled elektromobilů a hybridů

Množství nejrůznějších hybridů a elektromobilů se rychle zvětšuje a už to rozhodně není pouze o Tesle. Specializovaný web InsideEV tak vytvořil přehlednou srovnávací tabulku.

Tabulka zahrnuje elektromobily a hybridní vozy, které jsou v prodeji nebo se chystají na trh v USA, takže zde chybí například méně známé značky z Číny a dalších oblastí. V rámci porovnání můžete vidět například použitou kapacitu baterie. Tu mají mimochodem elektromobily Tesla největší.

Dst2UL3U0AAo8fs.jpg-large.jpg
Přehledná tabulka elektromobilů a hybridů dostupných v USA (Zdroj: InsideEV)

Nechybí údaje o maximálním dojezdu, v případě čistého elektromobilu je to pouze na baterii a u hybridů pochopitelně s kombinací elektromotoru a klasického spalovacího motoru. Čistě elektrické vozy mají za názvem obrázek nabité baterie. Důležitým parametrem je i cena, kterou rovněž ovlivňuje i slevy na dani.

Asi nejzajímavější je ale poměr ceny za jeden kWh kapacity, kde s přehledem vychází Tesla Model 3 (Long Range) jako nejvýhodnější - 609 dolarů za 1 kWh (dojezd 500 km). Nejblíže k tomu jsou Chevrolet Bolt EV (610 dolarů/kWh, dojezd 383 km), Nissan Leaf (750 dolarů/kWh, dojezd 243 km) nebo Volkswagen e-Golf (852 dolarů/kWh, dojezd 201 km).

Určitě si přečtěte

Články odjinud