Zde je to krásně do mrtě rozpitváno :)https://www.riaa.com/u-s-sales-database/...
No vidíte třeba takový Michal David už 30 let zpívá jak zbírá céčka a jak muto sakra sype že dostal od prezidenta vyznamenaní.Dnes vznikají zajímavé žánry jako třeba NewRetroWave.Tracky dělají se zajímavou syntwave muzikou kde seberou sample z 80 let.Jako příklad uvedu Danger Mode nebo Absolute Valentine a mnoho jiných na YT tam jsou toho tuny:https://www.youtube.com/watch...
Dobrej je taky Mitch Murder který dělal hudbu do filmu Kung Fury.https://www.youtube.com/results...
Tomu, kdo vypustil do světa MP3, bych pracky urazil. Ještě dnes jsou kvůli tomu tři čtvrtiny „audionahrávek“ ucvrlikané jak prase a v lepší kvalitě už se nedají sehnat. A audioknihy mají pořád za standard 128kbps MP3 s konstantním bitratem. Za obvyklých 250 kaček na kus. Pokrok holt nezastavíš. :\Horší „digitální kvalita“ už jsou jen desetkrát reenkódovaná videa, kterých je plný youtube.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 10. 2018 17:28
Tak specielně u těch audioknih těch 128 stačí
Jenom si to člověk nesmí pustit do trochu větších sluchátek, že jo.
lebo audiokazety poskytovali spickovu kvalitu zaznamu, ze?
Ano, nahrávky na slušné kazety s Dolby C jsou poslouchatelnější než řada blbě zkomprimovaných MP3.Ale nějak vám z té úvahy vypadlo CD, v době nástupu MP3 už jsem na nich jel několik let.Ona stačila maličkost, joint stereo 128kbps cbr označit za „low quality“ a 156kbps vbr za „normal quality“ a MP3 mohly být o level výš. O nějakých novějších formátech nemluvě.Zvláštní je, že u avíček už by si dnes o MPEG2 nikdo ani kolo neopřel, ale stejně archaické MP3 pořád frčí jak nic jiného.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 11. 2018 09:00
Cože!? CD s tím jeho příšerným kvantizačním šumem? To je dobrý tak pro nějaký polohluchoně, opravdový audiofil se ho nedotkne ani dvoumetrovou tyčí!
nemusíme si tu poměřovat pindíky, ano vždy je něco lepšího a třeba i dražšího - proč ne, bavíme se ale o nějakém standardu pro masy
RE: __Cože!? CD s tím jeho příšerným kvantizačním šumem? To je dobrý tak pro nějaký polohluchoně, opravdový audiofil se ho nedotkne ani dvoumetrovou tyčí!Víš ono není CD jako CD. A co tedy poslouchá opravdový audiofil?Osobně jsem měl vždy za to, že hudbu. 🙂
V dnesni dobe Hi-Res soubory, SACD, a vinyl. Ano, ten vinyl, ktery ma oproti digitalu hafo neduhu, ale spousta tech neduhu paradoxne vytvari pro posluchace prijemnejsi zazitek.
Re: _____V dnesni dobe Hi-Res soubory, SACD, a vinylJenže to má pár háčků. Nabídka SA-CD je spíš stále menší a menší a to nikdy nebyla velká. O ceně SA-CD raději nemluvit, pár jich doma mám. Drtivá většina toho co poslouchám na SA-CD nebo v HI-Res není vůbec k dispozici případně to vychází z původních nahrávek. Zařízení na kterém poznáš rozdíl mezi CD (správným, ne ty co se často poslední roky objevovali na trhu) a Hi-res taky každý nemůže mít doma. O LP se nemá cenu bavit, znamenalo by to, že milióny z nás po celém světě kteří jsme si sháněli v 80. a 90. letech CD s nahrávkami co jsme měli už doma na LP a vychutnávali si zvuk bez praskání, jsme hluchý. Mimochodem u vážné hudby je jakýkoliv prasknutí LP ve sluchátkách fakt opruz. Pokud se někomu líbí zvuk LP nic proti tomu, ale možná bys nedokázal rozeznat nahraný LP na CD-recorderu od originálu. CD má dostatečnou technickou kvalitu i na dnešní dobu. Otázka je jak jí využívají. Spousta CD s DR6-8 hovoří že moc ne. Pokud se nahrávka pohybuje DR12 a více, dodrží hlasitost bezpečně od nuly pak je zvuk velmi dobrý. Oproti LP bude více hloubek, ale to je správně, více to odpovídá původní nahrávce. U LP je méně hloubek z důvodu technického omezení. Ano technická kvalita je důležitá, ale od jisté hranice už je to jen pro pár jedinců co se v tom vyžívají. Sranda je, že při sledování technické dokonalosti pak trochu zapomínají poslouchat tu hudbu. 🙂
K tomu rozeznani...bavis se s clovekem, ktery se osmym rokem zivi masteringem vinylu. Tudiz ano, rozeznam nahraný LP na CD-recorderu od originálu. Mene hloubek je mozna tak neduh let minulych, dneska se k rezonanci rezaci hlavy nedostanes ani pri 25Hz a dosti vysoke urovni a vzhledem k modernejsimu rizeni drazkove roztece ani ty nizke frekvence nemusis rezat tak vehementne, coz byl vlastne ten primarni duvod pro potreby usetreni zaznamove plochy. Praskavost vinylu souvisi jen s kvalitou samotneho lisovani, kdyz to vylisujes v Holandsku, tak 99 desek ze sta nelupne ani jednou.Dale nesouhlasim s omezenou nabidkou SACD a Hi-Resu. Dadu Patrasovou nesezenes, ale kvalitni hudbu ano. Pak ale vetsinou nastava trochu spor, co je pro toho ci onoho ta “kvalitni” muzika. Ja jsem vetsinu toho, co poslouchat chci, nasel.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 11. 2018 10:20
Re: ______K tomu rozeznani...bavis se s clovekem, ktery se osmym rokem zivi masteringem vinylu. Tudiz ano, rozeznam nahraný LP na CD-recorderu od originálu. Mene hloubek je mozna tak neduh let minulych.Bez urážky, to nic neznamená. Ale možná tedy budeš souhlasit, že mastering má na výsledný zvuk obrovský vliv a že se musí přizpůsobit nosiči na kterém pak vyjde. Méně hloubek přeci nemusí být neduh, na mnoha zařízeních to může být výhoda. Re: __Praskavost vinylu souvisi jen s kvalitou samotneho lisovani, kdyz to vylisujes v Holandsku, tak 99 desek ze sta nelupne ani jednou.Prachu při přehrávání nezabráníš a nemyslím, že by souvisela praskavost jen s kvalitou lisování. U mnoha nahrávek to nevadí, ale u mnoha je to naprd.RE: _____Dale nesouhlasim s omezenou nabidkou SACD a Hi-Resu. Dadu Patrasovou nesezenes, ale kvalitni hudbu ano. Pak ale vetsinou nastava trochu spor, co je pro toho ci onoho ta “kvalitni” muzika. Ja jsem vetsinu toho, co poslouchat chci, nasel.No pokud mi poradíš kde sehnat kompletního Mike Oldfielda, Vangelise, Andrease Vollenweidera, Jean-Michel Jarreho ...... na SA-CD , Hi-res mě nebere nemám na to zařízení a ani ho neplánuji. 🙂🙂 První CD jsem si pořizoval v roce 1989, lepší v roce 2002 (slouží dodnes) a věř mi, že jsem toho za ty roky slyšel dost a na hodně zařízeních abych mohl porovnávat. Dneska už je to s mým sluchem o dost slabší, ale stejně si to užívám jako kdysi a nehoním se za nesmysly. B-]
Hele, na mě tato diskuze dělá trochu dojem, že se snažíš za každou cenu vyhrát. Ohledně masteringu a lisování se mi už nechce dále diskutovat, protože když já napíši fundované A, ty odpovíš domnělým B. Jinak řečeno, lupance jsou jen a pouze překážka (a nebo díra) pro hrot na stěně drážky. Prach s tím vážně nesouvisí, ten se projevuje případně jinak. A seriózní audiofil má přece pračku desek (a to ani nemluvím o tom, že existují takové, které jsou schopné tu praskavost, tedy odstranění překážek ze stěn drážek, taky zařídit).Dále netvrdím, že méně hloubek je na závadu, ale odmítám paušální konstatování, že i nahrávka na spodky bohatá musí být na vinylu na spodky bohatá méně (oproti digitálu). Elektroakustický řetězec posluchače samozřejmě vliv na reprodukci má, ale já se bavím o těch ''rovně hrajicích'' v upravených akustických podmínkách.Co se týče SACD, tak samozřejmě je nabídka oproti CD malá, nikoliv však klesající, jak jsi napsal v úplně prvním příspěvku. A to už jen z toho důvodu, že fyzický nosič je pro vydavatele daleko větší vývar než online distribuce. Tebou požadované tituly, resp. komplet diskografie na SACD určitě nebude. To je jasné. Nicméně pakliže ty tituly skutečně ve větším rozlišení požaduješ a existují v souboru, tak by možná stálo za zvážení nějaké to streamovadlo zakoupit.
Re___Hele, na mě tato diskuze dělá trochu dojem, že se snažíš za každou cenu vyhrát. Tak to prosím tě neber, jenom bráním CD-Audio před nesmyslnými pověry které o něm dnes kolují. S tím streamovadlem díky . V autě mi bohatě stačí mp3 z mých CD a doma jedině kolečka, má to svoje kouzlo (sáhneš do regálu, vyndáš z obalu a položíš na vysunutý šuplík). Pravda přehrávání LP (nutnost obracení) má to kouzlo ještě větší. B-]
To se ''hádáme'' zbytečně, já proti CD-A totiž nic nemám 😀 Jinak taktéž fandím fyzickým nosičům 😉
Story, aneb Jak si linuxák s applistou podali ruce.
To je podporeni unixove vzajemnosti ☝🏻
Re: thegrid😉 No možná bys měl taky vyzkoušet něco jiného, neb to vypadá, že už to na tobě zanechává následky. B-]
Dva nerdi na písečku no 🙂
A k tomu jeden, ktery sice vubec nema k tematu jak prispet, ale neodolal a musel tu nejaka ta pismenka nutne zanechat 🙄
Požaduj nebo vybírej si služby, které poskytují FLAC a podobné nezkriplené formáty. MP3 se udrželo díky nenáročnému posluchači, kterému v metru stačil laciný player do kapsy a špunty... Dneska myslím tenhle formát nikdo, kdo chce kvalitu dávno nepoužívá, kvalitnější alternativy totiž vznikly nedlouho po vzniku MP3 (např ještě komprimovaný OGG, ale s možností nastavení vysoké kvality, později FLAC), takže možnosti byly B-]
Internet změnil hodně odvětví. Hlavně dnes za hudbu platí ten kdo chce, ne tedy každý.
Kazety se přehrávali už v 80-tých letech, jeden si koupil kazetu a pak ji rozkopíroval všem kamarádům (šlo to i z vinylu na kazetu, jen trochu obtížněji). To samé v 90-tých letech s přepalováním CD.Internet změnil jen to, že už jste nepotřebovali kamaráda vašeho kamaráda, který si koupil originál.
Jo jo přehrávání kazet a vypalování CD. Když si vzpomenu jak jsme koncem devadesátek na táboře vždycky řešili, kdo komu půjčí jakou kazetu s nahraným hitem z rádia. A o pár let později zase skoro nikdo neměl vypalovačku, tak půjčené CD se nosilo do papírnictví, kde to chlápek za 50 Kč do druhého dne přepálil 😀
Akorát že je to to nejdůležitější co se týče kopírování. Kvalitativně to nelze vůbec srovnávat. Máte kopii 1:1 (nemusí být jen mp3 ale i flac) a to do pár minut přes celý svět, kdežto kopie kopie fonokazety vysílaná z rádia byla opravdu hrůza.
Kopia CD ale uz bola 1:1.
Ale veď rovnako rapídne sa zmenil aj predaj novín, časopisov, požičiavanie videokaziet 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.