Knihovna reklam vám ukáže, za jaké příspěvky politické strany platí, jakou mají úspěšnost a na koho cilí.

Knihovna reklam vám ukáže, za jaké příspěvky politické strany platí, jakou mají úspěšnost a na koho cilí.

Tomio Okamura si nechal zaplatit za své fotografie z posilovny. Fotografie se zobrazila především mladším mužům.

Tomio Okamura si nechal zaplatit za své fotografie z posilovny. Fotografie se zobrazila především mladším mužům.

O něco starší publikum měl tento promovaný příspěvek ČSSD s tiskovou konferenci dvou ministryň.

O něco starší publikum měl tento promovaný příspěvek ČSSD s tiskovou konferenci dvou ministryň.

Aktivní jsou nan AFcebooku také Piráti. Reklamy se zobrauzjí především mladým do 35 let, což je jejich voličská základna.

Aktivní jsou nan AFcebooku také Piráti. Reklamy se zobrauzjí především mladým do 35 let, což je jejich voličská základna.

A toto je už placený příspěvek ODS. Cílovka se nám posunula do středního věku.

A toto je už placený příspěvek ODS. Cílovka se nám posunula do středního věku.

O něco mladší cílovku má na Facebooku TOP 09. Z hlediska věku se podobá Pirátům. 

O něco mladší cílovku má na Facebooku TOP 09. Z hlediska věku se podobá Pirátům. 

Zemědělský promovaný příspěvek Starostů a nezávislých zasáhl především region jihu Moravy.

Zemědělský promovaný příspěvek Starostů a nezávislých zasáhl především region jihu Moravy.

Svůj promovaný příspěvek má aktuálně na Facebooku i KDU-ČSL. Jelikož se dotýká klimatu, zasáhl zejména mladší publikum, které je v této oblasti přece jen aktivnější.

Svůj promovaný příspěvek má aktuálně na Facebooku i KDU-ČSL. Jelikož se dotýká klimatu, zasáhl zejména mladší publikum, které je v této oblasti přece jen aktivnější.

Profil Andreje Babiše si nechává za lepší pozici příspěvků platit poměrně často.

Profil Andreje Babiše si nechává za lepší pozici příspěvků platit poměrně často.

Jedním z propagovaných příspěvků byla fotografie s langošem. Dočkala se 50-100 tis. zobrazení.

Jedním z propagovaných příspěvků byla fotografie s langošem. Dočkala se 50-100 tis. zobrazení.

Tomio Okamura si nechal zaplatit za své fotografie z posilovny. Fotografie se zobrazila především mladším mužům.
O něco starší publikum měl tento promovaný příspěvek ČSSD s tiskovou konferenci dvou ministryň.
Aktivní jsou nan AFcebooku také Piráti. Reklamy se zobrauzjí především mladým do 35 let, což je jejich voličská základna.
A toto je už placený příspěvek ODS. Cílovka se nám posunula do středního věku.
10
Fotogalerie

Podívejte se, kolik Andrej Babiš zaplatil Facebooku za fotku s langošem

Za jaké příspěvky na Facebooku utrácí marketingové oddělení Andreje Babiše? A co třeba SPD Tomia Okamury za jeho fotografie z posilovny? Přesně na toto odpoví vestavěná služba Facebooku jménem Knihovna reklam.

Americká sociální síť ji spustila po aférách z minulých let, kdy ji kritikové obviňovali z toho, že se z Facebooku stala platforma pro netransparentní politickou kampaň a nikým nekontrolované ovlivňování výsledků voleb počínaje Brexitem a konče třeba prezidentskými volbami v USA.

56a19a09-d8fc-4dc7-bcfb-005edbe91536
Přehled útrat za promované příspěvky na stránce Andreje Babiše

Do vyhledávacího pole můžete napsat název jakéhokoliv subjektu na Facebooku, který si zaplatil za propagaci libovolného příspěvku. Na kartě pak všechny uvidíte včetně těch už neaktivních a u politických stran máte k dispozici i podrobnou statistiku, kolik za jednotlivé příspěvky utratily, na jakou demografickou skupinu cílily a tak dále.

U ostatních (nepolitických) stránek máte k dispozici jen základní přehled, které příspěvky na Facebooku propagují. Můžete zkusit i naše Živě.cz, nicméně aktuálně žádnou kampaň nenajdete. 

10943708-4d28-4c7e-ad9c-5cc9893fee91
Kolik korun zaplatilo marketingové oddělení za fotografii s langošem a kolikrát se příspěvek zobrazil českým uživatelům Facebooku

Analýze českých politických stran a jejich útratám na Facebooku před nedávnými volbami do Evropského parlamentu se blíže věnuje článek na iRozhlas.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud