A může Polesák prozradit, proč si do počítače nainstalovat nedodělaný systém, který uživateli přinese jen problémy? A jinak doma všichni zdrávi?
Lze někde stáhnout windows 10 už s touto aktualizací? Jelikož na tabletu při 32GB mi to nechce provést update protože mám málo místa. Tak bych to udělal čistou instalací ....:-/
Je to stále stejná schíza. Smysl individuálního kutění designu windows bude asi v tom, že se někteří uživatelé počítačů prostě nudí, nebo mají poškozené základní vnímání ergonomie, případně milují omalovánky anebo se chtějí drbat pravou nohou za levym uchem a bez designu z 90. let typu TC by nepřežili ani den... Pak se nelze divit, že nechápou filozofii Apple, která je diametrálně odlišná. Pak si ani nedokážou představit, že na světě existují uživatelé, kteří chtěji počítač koupit, zapnout a používat, všichni prostě nemohou býti chytroprdy z Brna... Absurdita největší ale je, když se k designu OS vyjadřuje asociál od příkazového řádku...
MS si může dělat co chce, protože konkurenci v našem regionu prostě nemá. Apple je drahý a Linux ... jeho rozdrobení a nekonzistence 90% uživatelů Win odradí. "Hry nehraji", "multifunkce nekupuji", "ten a ten a ten a ten a ten a ten... program nepotřebuji". Je to obrovská škoda. bylo by super mít dva podobně fungující OS jako konkurenci.Na druhou stranu, pokud Steam přetáhne na Linux hry, přelezou i hráči, tím pádem se začnou zajímat i hardware firmy ... Hraní je dnes stále silným tahounem + rozmach streamovaní a letsplay.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 16:06
Microsoft bohužel neaktualizuje a nemodernizuje na základě zpětné vazby od uživatelů, či aby jim usnadnil život. Ten zkostnatělý arogantní moloch aktualizuje pouze ve svůj prospěch = aby vnucoval lidem dlaždice, mobilní OS, aby oživil polomrtvý Windows Store a aby byl OS horší, méně intuitivní a více náročný na paměť i procesor.Partička bl.bečků v Redmondu si asi myslí, že jsou softwaroví bohové, že se systém nemusí přizpůsobovat uživatelům ale uživatelé systému a že vše půjde podle jejich not. Krachující mobilní divize jim bohužel nijak nepomohla k tomu, aby vytáhli hlavy ze svých zádelí.. Měl by toho rychle využít Google + Apple a přijít na trh s plnohodnotnou náhradou, která bude instalovatelná na kterýkoliv PC.
No, takže další velká úplně zbytečná aktulizace... Dotykový displej nemám a služby jako je Windows store, Onedrive a takovýhle aplikace vůbec nepoužívám. Systémy a jejich využítí procesoru: Win7 2%, Win8 2%, Win10 11%. Takže zachvilku se mi PC bude lagovat a přehřívat :( A využítí RAM je tak o 20% vyšší než u předchozích systémech, což nechápu jak jenom vyhledávání ve startu může žrat 50MB.
Zajímavé, mě skoro na všech sedmičkách žraly celé jedno jádro updaty, asi kurvítko, aby člověk přešel na desítky a přišli mu výkonnější.
jojo, stejná zkušenost ve W7, po vypnutí updatů je NBT tichoučký a studený 🙂
Ještě rok dva a bude Gnome okopírované, pak se začne pracovat na funkčnosti 😀
Hm, zrovna gnome nesnáším, už volba cesty pro uložení souboru je schovaná aby dialog byl jednoduchý a cool, protože funkčnost je podřadná.
S tou barvou aplikací to teda zrovna nevychytali - buď je to nechutně řvavě bílé s tenkým černým písmem, nebo černé s bílým.Kdyby místo toho radši dali barevná schémata, co bývala ve windows 2000:http://www.greenparrots.com/aqr-appdlg.gif... - s vykreslováním by určitě problém nebyl, když je to jedna barva a uživatel by to myslím uvítal
Tak zrovna ten skicák na obrazovce bych využil, než jako obvykle otvírat Gimpa, když potřebuji něco dokreslit na schéma, fotku a podobně.Hlavně že tam nechali stará nastavení, to není jak ti Linuxoví sráči, kteří vědí co je pro mě nejlepší.
"kteří vědí co je pro mě nejlepší."To si pleteš s Apple OS - Mac OS / iOS. Linux ti nic nenutí.
A tak, on sice vůbec neví která bije, ale nadává se na Linux, tak si blbeček taky kopnul no 🙂
Dá se vůbec nějak přesunout dlaždice ze Startu na plochu?
nijak
já se na aktualizaci teda celkem těším. :) vždyť si všichni můžete dát Linux nebo holt nainstalovat zpátyk předešlej systém, kdo už propásl 30 dní k snadnému návratu. ale ono asi klasicky nadávat je holt tak nějak lepší. 😀
Kdo propásl 30ti denní lhůtu, po krterou byl možná návrat k Windows7, tedy nejlepšímu systému od Billa, tak má smůlu a musí pracovat s tímhle chcípákem, kterej už neřídí a nenastavuje uživatel, ale práve Bill. A zřejmě bude hůř. On driverech pro straší PC (notasy) radši vůbec nemluvím. Ty neexistují, on jaksi není nikdo, kdo by je napsal.
V Redmontu zkouší, co vydržíme. Si říkám, o čem by Polesný psal, kdyby nebyly Windows 10!!! Asi budou love od Microsoftu. Bill si to odepíše jako charitu. Jo jo, kde sou ty časy starý dobrý www.zive.cz, dy tu byli profesionálové, co nepsali na něčí objednávku a kdy to tu žilo lidmi, co měli společný názory a pohled na věc (včetně redaktorů).
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 7. 2016 17:53
Ne, s čerpadly to nemá nic společného
Dvořáčku nejsi vtipný B-]
A co nativní Win32 aplikace ve Windows Store? Ty tam nakonec nebudou?
Dokud je tam někdo nedá, tak těžko.
Kdo by dobbrovolne daval desatky MS za to, ze to bude ve Storu??Kazdej rozumnejsi vyvojar radeji podpori Steam.
Aha, na Steamu je to zdarma, co? 😃
Vidím, že žádné rozumné odpovědi jsem se nedočkal, takže si odpovím sám: https://developer.microsoft.com/cs-cz/windows/bridges/des... ...
Za rok práce dost nic moc hoši. A kde jsou designéři? Průměrný plat u MS je hodně nad 100.000$/rok. To za tu cenu nemáte UIčkáře, který by s těmi W10 trošku hnul? :)
Dejte někomu pět vypsaných fixů, dva čtverce a nechte je tvořit...
To jsem nepochopil, sry :)
Situace se dramaticky mění.Velké nadšení uživatelů Desítek je v troskách.Počítač se systémem by se měl dát přispůsobit požadavkám uživatele.Uživatel tu není na to aby se pořád musel přispůsobovat neustále se měnícimu systému na počítači.Pro tyhle prokleté Desítky je ale tohle cesta do pekla.
No tak až bude další Velký Update, s mnohem více zajímavých změn, tak třeba.A čekal jsem že konečně udělají změnu že zmizí ovládací panely a vše bude na jednom místě, ale ne je to furt na dvouch místech.A KDY že má být dostupný ten UPDATE? sem to zapomněl 😃
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 7. 2016 13:33
za 20 let rychlostí microsoftu B-]
2.8. redmondského času. U nás tedy ve středu.
Částečná pravda. Aktualizace bude na etapy, nejdříve vybraní, pak zbytek po etapách. Takže 2.8. to nebude.
Najviac ma rozosmialo to start menu, chudak tam nema ani jednu interaktivnu dlazdicu, naco si tam nadrbal tie dlazdice ked su to len mega velke ikony a nezobrazuju ziadne info len ikonu uprostred dlazdice? ja osobne nepotrebujem dlazdicu 200*200pixelov aby som nastartoval program, mne staci aj klasicka ikonka. Dalej, ked to dobre chapem tak tie dlazdice vlastne reprezentuju tie iste programy ktore su tam na lavej strane vo formate zoznamu, to jako potrebujete v jednom menu start dva odkazy na jeden program, raz vo formate ikonky a druhy krat ako dlazdicu?
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2016 12:34
Tak takhle je to i s Nastavením a Ovládací panely, kočkopes s toho dělají.
Když jsem uvidel ty screenshoty tak se mi udělalo špatně od žaludku a je mi na zvracení.Nevím kdo muže takhle hnusně navžené prostředi používat.
Já nevím, mě se to taky vůbec nelíbí, hlavně když jsem byl ze staršího PC celou dobu zvyklý na Windows 7. Vždycky, když už se toho "přežeru" a nepotřebuji zrovna programy fungující jenom na Windows, tak restartnu PC a zapnu Ubuntu (jako třeba teď).
No potěš koště. Marně přemýšlím, jestli ten update přinese alespoň jednu pozitivní věc. Já nevím, ale vždyť za chvíli tam člověk nezastaví vůbec nic.Mimochodem, bude na tom fungovat startisback?
Pokud nebude, rychle udělá novou verzi.
Rychle? 7 měsíců??? LOL
Startisback je tak neschopnej? Taková jednoduchá utilitka?
Tak snad už Edge bude mít možnost nastavení, aby se před každým uložením souboru zeptal, kam ho chci uložit...
Jo, bude. Ale stejně je nepoužitelný kvůli zblbnutým Favorites.
To jo, měli by to udělat jako v IE přehledné.
Co kdyby radeji misto blbosti opravili rozbity remote desktop, praci s okny na vice monitorech a divne fungujici virtualni plochy.
Super přehled, nicméně barvu záhlaví oken jde nastavit od podzimní aktualizace 1511. Dal bych MS palec hore, kdyby tak nedomrvili gpedit, za to mají potom palec dole. :-/
Takže zase klasicky update po vzoru "čím hůř, tím líp". Nejlepší je jak lidi vysloveně lákali na to jak je ve W10 nabídka start podobná té ve W7 a jak je to super. Ale jak nalovili dost dušiček tak spadla klec a teď vám tam hodíme zmenšeninu startu z W8, tu co jste všichni nenáviděli :) A všechny použitelné dialogy přeházíme za dotykové a časem všechno přehodíme do UWP, takže vám bude každů dialog 5 sekund startovat a vy si tak víc úžasný W10 více užijete.
Jenom další dukaz , ze poradny OS na desktop neexistuje, Windows neprehledny omalovanky,který spehuji lidi, osx nepouzitelna hracka pro deti s minimem uzivatelskych nastaveni a linux software pro pseudoprogramatory, kteri si maximalne honi pero u prikazove radky. Ideální doba prijit s novým systemem.
Mas sancu, mozes zacat :)
Je vidět, že jsi žádný současný Linux dlouho neviděl.
a ktory ze s tych "soucasnych" Linuxov sa da pouzit aj bez terminalu? ziadny!
Záleží na tom, jaký uživatel k tomu sedne. Jsou distra pro začátečníky, tedy vyloženě klikací. Pokud to budeš používat jen pro zábavu (internet, média, psaní dokumentů, instalace programů...), tak ani nemusíš vědět, že tam nějaký terminál je (stejně jako u Windows příkazová řádka). Pokud budeš dělat pokročilejší věci, víc se hrabat v nastavení, programovat nebo jinak pracovat, tak zjistíš, že spoustu toho co naklikáš můžeš udělat přes terminál rychleji a něco třeba ani jinak nejde. Ale jak jsem psal, tak běžný uživatel může vše i naklikat.Takové klikací distro je třeba Mint.
Pokud se chceš opravdu vyhnout terminálu tak Open Suse.
Jak OpenSuse KDE, tak Kubuntu můžeš používat bez terminálu, když ho nemáš rád. Klikacích nástrojů je tam dost. A mimochodem, už stará verze Pclinuxos 0.93 (z roku 2006) se dala používat bez terminálu.Výhoda proti Windows je, že když se něco rozsype, tak z terminálu uděláš naprosto cokoliv vč. přeinstalace systémových knihoven apod.
Vetsina BFU friendly dister se da pouzivat bez terminalu... ale proc bych se tak trapil ? Terminal se v linuxu pouziva tak casto pro to, protoze je to nejrychlejsi cesta jak neco udelat... proto se tak casto pouziva v poradnach etc.Je proste jednodusi napsat:V terminalu spust 'sudo apt-get install chromium'Nez vysvetlovat jak to naklikat v guiTy bys mel spis brecet ze takove moznosti na widlich stale nemate...
Na protest by si lidi tu výroční aktualizaci prostě neměli instalovat dokud si lidi z Microsoftu nezajdou na vyšetření mozku a nepřehodnotí ty svoje nesmysly.
Já si před každým takovým upgradem dělám zálohu, takže ji zase udělám a pokud mi ta "nová verze" poleze na nervy, vrátím se zpět a zablokuji ji.
Já už to nechápu, tak ten systém dělají pro dotyky nebo pro myš a klávesnici jak slibovali před rokem při uvedení desítek?Obrázek u Skypu a k tomu popisek od Polesného „Program je docela kompaktní, takto vypadá konverzace.“ Vždyť je skoro přes celou obrazovku :-O ! Kompaktnost vypadá trochu jinak. Už teď mám problémy v práci s blbým kalendářem, který se na Full HD monitoru otevře přes čtvrtinu stránky a zakreje mi oblast, na který jsem si chtěl datum zkontrolovat!Tohle zjednodušování, zvětšování mezer a jednotlivých ikonek mě vytáčí. Nejsem na tom se zrakem tak špatně a nemám tak nízké IQ na to, aby mi Microsoft ubíral možnosti nastavení jednotlivých funkcí systému.Proto rád zůstanu u sedmiček, kde mám stále plnou palbu nastavení a KOMPAKTNÍ prvky (ikony, tlačítka, přepínače, nabídku Start, ... ) .
Naprostý souhlas!!!Btw: s tím kalendářem a mnoha dalšími věcmi pomůže Winaero Tweaker, který to vrátí do rozumnější podoby (skoro jako u Win 7) - totéž i u sound mixeru apod.Btw: Když už někde musí být ty zpropadené Windows 10, tak jedině v kombinaci s Classic Shellem a Winaero Tweakerem, jinak je to opravdu humus 3-[
Tak zrovna na kalendář stačej registry, i na tu blbost na zvuk. Horší je, že ve směšovači nejde upravovat hlasitost moderních aplikací. Mě vážně přijde jako by měly desítky stejně, né li míň funkcí něz android. Ikdyž tam jdou s rootem dělat divy, to co dělá Microsoft s registrama, to je konec...
Před rokem jak slibovali? Stejně jak slíbili nový skype který už mel skoro rok běžet? No tak z Buildu 2015 se nic nedodrželo místo toho integrovali linux jehož význam absolutně ztrácí smysl stačilo integrovat instalaci balíčků.
Takže nabídku start opět rušej a místo ní zaváděj seznam nainstalovanejch aplikací jo? Teda něco co nikdo nepotřebuje. 😀 Ještě že existuje ten classic shell. Fakt si nedokážu představit jak bych ovládal PC přes seznam aplikací. 😀 Seznam nainstalovanejch kravin ve startu jsem použil naposled snad ve Win 98 a od Visty a 7 už pomalu ani nevim že tam něco takovýho je, k tomu jsem prostě nabídku start nikdy nepoužíval, ta byla k něčemu jinýmu. Jestli znefunkčněj classic shell tak mě fakt hodně naserou, to by byl pro mě asi důvod pro návrat na Win 7.Ta změna nabídky start znamená asi tohle v překladu: Lidi začněte sakra zase používat zástupce na ploše jak retardi!!!
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 7. 2016 22:31
Já ikony* na ploše dodnes používám, je to nejrychlejší způsob startu programů, neříkám, že někdy využiji i příkazový řádek případně Win + X (R), ale nedám na ně dopustit. Navíc si mohu do řádku vložit i další příkazy podporované programem, nesnesu ovšem na ploše žádné odkazy na celé složky (adresáře) případně přímo soubory uložené na ploše, tam nemají co dělat, vlastně nikde na disku s OS, na to mám jiné disky a TotalCommander.* Nikdy nemít v PC instalováno takové množství programů, aby vznikl bordel a pak nejsou ikonky problém. Vždy jen takové, které člověk opravdu používá a ovládá.
U W7 jsem měl taky plochu plnou ikon, že skoro ani nebyl vidět obrázek na pozadí. Hledat něco v menu (nabídce start) bylo o nervy (zvlášť pokud jsem si nepamatoval název programu a výrobce, ale jen jsem věděl co to má dělat). Na Linuxu (s Xfce) je plocha pro mne v podstatě jen oblíbený obrázek, který mě přivítá po zapnutí PC. Ikonky co tam mám jsou jen k připojení vyměnitelných diskových jednotek nebo již připojených. Všechny programy spouštím přes menu (jako nabídka start), jelikož je vše v přehledných kategoriích podle toho co ty programy dělají (Multimédia, Internet, Nastavení, Hry...). Nově nainstalovaný program se automaticky do nějaké z těchto kategorií přiřadí a není potřeba jej dlouze hledat.https://i.imgur.com/o8l0DHg.png... Proč to MS taky nemůže udělat přehlednější?
Obrázky na pozadí jsem zatím opustil, nyní nechávám default, důvod je, že stejně na ně většinu dne nevidím, překryjí ji programy. Dříve ano, měnil jsem, rotoval jsem, tématicky měnil, vybíral pro více ploch vhodné (nejsou vždy) nevím zda se k tomu někdy vrátím, čas využiji jinak. K ikonám, to je právě ono, nesmí jich být příliš, já kombinuji, některé programy přímo zavolám z CMD (nabídku start nepoužívám ani nepovoluji přidávat do ní zástupce, jde-li to, slušný SW se zeptá), zbytek mám na hlavní ploše. Disky mám všude nastavené on-line, nemám dobrou zkušenost s tím, že se mi vypínají a pak stačí nahodit TotalCommander nebo i Průzkumníka a probíhá zbytečná prodleva s inicializací, začalo mi to vadit i u ext. disků pokud jsou připojeny. Flešky i optiku (BD) řeším tak, že se nehlásí (nic nespouští!), k datům si přistoupím sám přes TC. Interní nevypínám nikdy, protože za více než 15 let mám zkušenost, že vypínání HDD poškozuje, prostě nepracuje tolik let a bez chyb* (HDTune řekne co je třeba) jako ty, co stále jedou. U SSD je to pochopitelně jedno.* Příznaky? Stále více přemapovaných sektorů, opožděných / nepovedených startů, volání k datům, nakonec vadné sektory, zvyšování teploty disku i při minimální zátěži, nemožnost přistoupit na daný sektor, disk zabrání startu PC.
Vypínáníé disků je zlo, taky to vždycky zakazuju. Nejenomže to dělá z práce na PC peklo, ale hlavně to asi taky nebude uplně ideální pro ty disky. Myslim si že je pro ně citlivější když jedou nonstop než když se furt zastavujou a znova roztáčej.
Ano, nesmí se věřit výrobcům, stačí logika věci. Kdo má min. technické vzdělání se může zamyslet, co znamená neustálý start / stop cyklus, copak se asi v šasi děje. A pak už jen domyslet, je to opravdu pro disk tak "pohodové", nemyslím si, ba co víc, výsledky hovoří jasně. Disk bez zastavování klidně pracuje 9 - 10 let a stále jsou data bezpečně uložena, při povolení "šetření" má před sebou 4 - 6 let a končí, někdy i dříve.
Když něco instaluješ tak si hned máš vytvořit zástupce na ploše ve složce kam ten soft patří, pak bys nemusel nic lovit v seznamu nainstalovanejch programů. Tady je hlavní problém, kterej ten seznam softu uplně zabíjí - a to ten, že ne každej soft tam ten záznam dá, takže ta nabídka "všechny programy" v nabídce start byla vždycky vlastně uplně k ničemu, člověk prostě musí vědět co má nainstalovaný a kde.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2016 22:32
Ikony na ploše používam taky, teda tu klasickou kompinaci start + plocha. Ale ty věci do kterejch lezu nejčastějc mam prostě ve startu. Nejde ani tak o odkazy na programy a tak, ale spíš o to základní ovládání PC, přístup k diskům a tak dále.... Představa to honit v ňákejch dlažcicích v tom pravym sloupci mě fakt děsí. Už jenom to že musim jet myší na tlačítko start a pak zas někam do prava je hrozně neefektivní.
PS: Mam to už rok takhle a rozhodně na tom nehodlam nic měnit, ať si MS dělá kraviny jaký chce, ale na classic shell ať mi nesahá!! https://postimg.org/image/4ezhbdy0x/...
Nastastie ClassicShell uz uvolnil instalacky (ver.4.3.0) pre Windows 10 po "velkej aktualizacii": http://www.classicshell.net/downloads... Overene! Mam to nainstalovane...
Barva záhlaví okna už jde nastavit dávno. Používám už několik měsíců. A je to rozhodně malá fíčurka, která zásadně zpřehlední systém.
Ona je ta bílá ale nakonec nejlepší mezi těma pastelovejma barvama co jsou tam na výběr. Buď černá, nebo bílá a černá (myslim uplně černá) tam doteď nastavit nešla, takže zbejvala jedině ta neutrální bílá, zbytek je paskvil jak z omalovánek.
Zkoušel jsi nastavit i barvu neaktivních oken? Dát tam o trochu světlejší než je ta hlavní a hned se v tom dá orientovat o dost líp. Ale pozor, v registrech se barva udává jako BBGGRR
Některým lidem se člověk nezavděčí. Dostanou aktualizaci zadarmo a stěžují si. Nikdo je ale nenutí W používat ne?Já samozřejmě byl s W10 dost frustrovaný za poslední rok (i když větší vinu na tom měly ovladače od HP než MS), ale jednu věc chápu, systém se převádí do moderní podoby, je to jako code refactoring, někomu to může připadat jako vyhozené peníze, ale ve výsledku je to přidaná hodnota, stavba pořádných základů, zkvalitnění konstrukce. Teď je MS v této fázi, buduje pevné základy a až pak, jestli na nich nedokáže postavit dobrý barák tak pak nadávejme.
Já ale nechci zadarmo aktualizace, které se marně snaží látat nedodělky a přidávají další problémy a nekonzistence. Dříve nám MS dodával hotové, plně funkční operační systémy. Teď mám bohužel na PC jakousi věčnou betaverzi, se kterou si experimentátoři z MS dělají, co se jim zlíbí.
veru veru, na starsie winy neboli ani aktualizacie, ani servis packy.skratka si to vybalil z krabice islo to bez updatov az kym ti nezhnila 486.
jo ale od té doby tu máme značný technologický pokrok a také hrozby s tím spojené.
Ten technologický pokrok mohli namontovat na XPčka nebo W7 a nevymýšlet kraviny pro desktop jako je metro.
niekto ta nuti pouzivat?to je nepekne.
😀 Nenutí a nepoužívám. Díky MS a metru jsem přešel na linux. Kdyby ale přišli s normálním systémem, tak bych asi o linuxu ani nezačal uvažovat, což by byla škoda. Takže vlastně MS děkuji.
oooo, tak uz je vas 1,0000000001 % :)
to namontování na XP raději nekomentuju 😃Kdyby nebyly ty "kraviny" jako metro, tak by to nespojily s mobilama a tabletama a co tebprve hybridy. Myslím si že pro uživatele to bude výhodné umět s jedním systémem který se bude chovat stejně napříč zařízeními. A to bych tu viděl jako cíl. Dnes má většina lidí jen PC tak to plně nevidí, ale strategie MS sjednotit jádro, udělat jeden systém na všechno mi přijde hodně zajímavá a až budou mít za sebou tyhle léta prudkých změn, tak budou těžit z toho všeho co jsem již psal. A půjde jim vyvíjet snadno a rychle pro všechna zařízení. Tam teprve začnou ostatní giganti ztrácet.
To zní hezky - jenže MS v podstatě mobily zabil. Kašle na ně.
Na mobilní Windows vycházejí aktualizace stejně jako na desktop. Navíc nelze zabít něco co nežije.
Bohužel jeden OS všude prostě fungovat nebude, pokud ho dělají tak jak ho dělají. Mobil používám jinak, než tablet, tablet používám jinak a k jiným činnostem než stolní PC. Zdá se že to ti pánové nechápou a snaží se mi nacpat ovládání z telefonu na stůl, kde to akorát nasere. Jedno jádro, dejme tomu, ale nad něj přesně zacílená a odladěná nadstavba pro konkrétní druh zařízení. Pokud jim tohle nedojde a dál budou lidem cpát to co vlastně nechtějí, tak za čas spláčou na vejdělkem.
nikdo tě nenutí upgradovat (pravda snaha MS na upgrade je docela agresivní) ale spoustu lidí zůstalo na sedmičkách, tak to udělej taky, volba je ve tvých rukou.kdyby MS nevydávalo pravidelné aktualizace tak tu zas lidi budou brblat, že MS vydává jednu verzi za 5 let. Fakt nechápu proč si někdo stěžuje a přitom ten systém používá. To je prostě faux pas.
Jenze ono se tomu dlouhodobe bude vyhybat dost tezko. A nekteri proste maji pocit, ze je lepsi to zkusit prekousnout driv nez pozdeji.Clovek jiste muze zkusit zopakovat "uspech" predchozich hnuti "WinNT4 forever", "Win98 forever" a "WinXP forever", ale asi to nebude uplne ono. Prvnim dvoum uz je konec kdo vi kde a tretimu se to taky rychle blizi. Sedmicky na tom nebudou jinak. Nasledujich nekolik let jeste v pohode, ale pak prijde cas volby. Dosavadni fanousek Windows se bude muset rozhodnout, jestli prejit na opatlavaci zpraseninu, ve kterou mezitim zdegeneroval jeho oblibenej system (ale porad to aspon trosku bude pripominat puvodni Windows), nebo se vrhnout nekam uplne jinam (kde budou zmeny jeste vetsi). Jedna moznost lepsi nez druha. :\
Tak do toho data je snad času ještě dost, takže je naděje, že až ten čas přijde, tak budou lepší možnosti než jak je vidíš teď. Jinak s tebou souhlasím... každá změna může být těžká, jelikož v tom novém systému se dost věcí dělá jinak (ať už je to W10, Linux nebo MacOs). Záleží na tom, jak rychle se dokážeš přizpůsobit nebo jak moc jde přizpůsobit daný systém tvým požadavkům. Vše je o nějakých kompromisech.
přesně jak píše Franta, do toho data daleko.A pak už budou nový winy dodělaný. Zas o něco lepší Linuxy...atd..Nicméně to chápu tak, že vlastně žádný systém ti není dobrý? (snad kromě těch W7).Jinak tohle je k vidění dnes a denně. Uživatelé nemají rádi jakékoliv změny. První reakce je vždycky "fuj to je hnusný" nebo "vratte nám starý tohle a tamto" a nakonec to používají bez problému a pak přijde další update a je to celé znovu dokola. Viz. kromě windows facebook, aukro, seznam, android, a tak dále...
"... nakonec to používají bez problému..." - to je jen tvůj dojem. Vzpomeneš si na Vistu? Kdo ji používá? I když při z5ném pohledu je třeba říct, že oproti W10 zlatá Vista... :-/😐
No nakonec to používají, protože těch možností moc nemají (tedy pokud chtějí zůstat na Windows a mít aktuální systém). Na Linuxu je to podobný, ale těch dister jsou stovky a když jedno v nové verzi upraví víc, než by uživatel chtěl, tak lze přejít na jiné. Třeba aktuální problém je, že spousta dister přechází na systemd, což se některým uživatelů nelíbí. Buď se přizpůsobí nebo zvolí distro, jehož vydavatelům se to taky nelíbí (třeba fork debianu -> devuan). Některá distra jsou i vydávány ve více verzích a každý si tak může vybrat co mu vyhovuje (např. Manjaro má i verzi s OpenRC). Nebo se lidem nelíbil přechod z gnome2 na 3 a tak zas vznikli forky gnome2 a jede se dál. Kdo chce změnu může jí mít a kdo nechce, tak má taky na výběr. Dosavadní uživatel starších Windows si je může nechat dokud to půjde a mezitím hledat alternativy. OS lze nainstalovat i do Virtualboxu a zkoušet.
tak hlavně, pokud tě dejme tomu znechutil přechod Ubuntu z výchozího Gnome na prostředí Unity, tak sis tam stále mohl nacpat nějaké to Gnome Classic, nebo zkusit KDE či Xfce, ale přitom pod kapotou bylo pořád to samé = měl jsi aktuální systém.Dokonce i milovník KDE 3.5 si tam dneska hodí nějaké to Trinity, takže mu běží "staré KDE" na novém systému. Tj. jako kdyby šlo mít GUI Win XP na jádru W10.PS: systemd podle mne řeší akorát hodně pokročilí uživatelé. Běžný uživatel mnohem víc třeba řešil upgrade z KDE 4.x na 5.x
Jakožto člověk, který používal už Windows 3.0, si dovolím tvrdit, že kvalita je nyní opravdu sestupná a vrchol byly právě ty WinXP, možná ještě Win7 - ale už tam bylo vidět, že podle MS je každý, kdo Windows používá, nesvéprávné h0wádko.K tomu je třeba připočíst nekvalitu práce - i ty tolik proklínané XP bez SP byly stabilnější a s méně chybami než jsou Win10 dnes.MS taky dosud nepochopil, že patlodispleje drtivou většinu uživatelů nezajímají a že ten nový rozplizlý a nepřehledný patlací design je 100x horší, než staré UI.Nicméně je třeba popřát MS hodně zdaru, velmi usilovně totiž pracuje na svém konci.
"Fakt nechápu proč si někdo stěžuje a přitom ten systém používá. To je prostě faux pas." - Protože seš natvrdlej pakůň. Viz výše (DX12).
ty nechces zadarmo aktualizacie, lebo sa bojis, ze ti pridu na tie dony kraknuteho softu ... 😝
Nechcete se vrátit na zive.hu nebo se alespoň naučte česky. Tihle imigranti... Jo a Bureše si vemte s sebou, díky.
nejaky sikmooky mi tu do toho kecat nebude
Věčná beta je bohužel zlo dnešní doby a přišlo s tím, jak se tvůrci SW snaží o předplatné, v podstatě jako u kabelovky. Tím jsou bohužel nuceni přinášet stále něco nového (klidně i účelově, bezdůvodně) a nestability jsou zde. SW vč OS by vždy měl být aktualizován, až kdy je něco nového, jde o výraznější změnu, jsou vychytány "mouchy" (co to jen jde). Ideální interval je 6 měs. - rok, u OS se to pochopitelně netýká bezpečnostních záplat, případně oprav kritických chyb. Je to věc, na kterou upozorňuji opravdu hodně dávno, jaký ještě před pár lety bych v tomto pořádek, a nyní? Škoda pokračovat.
Věčná beta - okopírováno od Google Chrome a vlastně i Androidu (každý rok nová verze).
"Nikdo je ale nenutí W používat ne?" - Tenhle "argument" zbožňuju. A co mám kurwa dělat, když některý nový aplikace a hry na starším systému nerozjedu, třeba proto, že vyžadují DX12?
Tak to by ma zaujímalo, ktoré aplikácie, okrem hier, vyzaduju dx12 (rečnícka otázka).Niekto ťa núti tie aplikácie používať?
Ta černá je asi příprava na OLED displeje.
Jenom to ne.
Spíše je to kvůli NTB A Tabletům a výdrž.
Tak snad ten Windows 10 ve verzi 2000 bude vypadat k světu. Zatím tu vidím stále toho stejného kočkopsa jako před rokem s lehkými kosmetickými změnami. Opravdu se jim divím, že dělají změny pro pár % věrných co jim budou glorifikovat i změnu ikonky koše. Pokud se nezaměří na masy a nevyjdou lidem co mají sedmičky vstříc, budou tržní podíl oscilovat kolem těch pár procent co mají teď. Byla by sranda kdyby v součanosti i XP měly více uživatelů a uživatelek jak desítky.
jak vstříc? a co by tam jako měli udělat, abys byl spokojený?
Třeba mu nechat svobodu, aby o zakoupené licenci OS rozhodoval zase uživatel nikoliv MS. Jestli si MS myslí, že si např. já budu kupovat OS, který bude připomínat menu v TV či jiné spotřební elektronice (co mi nepovolí jde prakticky jen neoficiálním FW) tak se opravdu těžce pletou, takový OS mi bude k ničemu a mohou si ho nechat. PC není kalkulačka nebo smart, na něm se musí i cosi tvořit, je třeba ho přizpůsobovat a mít přístup poněkud hlouběji.
Co by měli udělat? Teď už by to asi museli komplet překopat. Měli to celé dělat od začátku jinak.Pro PC dělat jen desktopovou verzi, pro mobily mobilní atd.Kdyby vzali to nové "rychlejší" jádro, namontovali na to prostředí jako W7, změnili si ty barvičky do tmava (jako W10 nyní), nechali uživateli kontrolu nad systémem aniž by jej musel hackovat (v tom je i možnost přidat/odebrat součásti systému, které uživatel nechce používat). Neměnit všechna nastavení novou aktualizací, atd.Jo a hlavně taky neměli dělat tu politiku nucení uživatelů k přechodu na W10 (čím blíže k datu ukončení dávání zdarma, tím hnusnější).Pokud by se systém uživatelům W7+ líbil, tak by přešli sami dobrovolně.
Lépe bych to nenapsal 😉
je toho víc:1) proč nemůže mít nabídka start přepínatelný layout - moderní, klasický ala XP a dlaždice ala W8 a výš? To je to takový problém? KDE Plasma to umí dávno. Takhle tam lidi cpou Classic Shell apod. 2) widgety, dlaždice apod. vypínatelné nebo zcela odinstalovatelné - to je takový problém umožnit dát to pryč?3) uvítací obrazovka - skoro nikdo to nepoužívá, tak proč to tam vůbec je? Nebo na to hodlají cpát reklamy?4) barevná schémata. Když mohou být okna bílá nebo černá, tak proč si je uživatel nemůže nastavit šedá nebo třeba růžová? Pořád je to jedna barva.5) online služby - Cortana, Skydrive apod. - měla by tam být uživatelsky dostupná možnost to odinstalovat, ne každý o to stojí.6) pro firemní použití možnost ignorovat konkrétní aktualizace
+ pro tebe. Prostě špatné vedení, nemají vizi a pokud se objeví dobrý nápad je asi nejspíše zabit tím neschopným vedením. Nelze zkombinovat auto a letadlo....protože budou existovat nevýhody a výhody dohromady.
Myslím, že to pochopili a proto to dopadlo s divizí mobilů Lumia jak dopadlo.
Protože, bez ohledu na to, co si může přát to malé procento technicky zaměřených uživatelů, masivní většině uživatelů Win 10 je to u (.(Vůbec netuší, že se něco podobného dalo dělat s předchozími verzemi. Je nutné se probrat a pochopit, že většina lidí ty znalosti prostě nemá a nikdy mít nebude. A MS směřuje na většinu. Bez ohledu na cokoli MS nakonec stejně zastaveným vývojem a nepodporou nových technologií Win 8.1 a starší zařízne. To není o tom , že se mi to líbí. To je o to, že to tak prostě bude.
Ta cierna farba je este horsia ako ta biela :-/
Některé "supr úpravy" to ještě víc doprasili.... No něco je hezké, ale já to řeknu takto... udělat tak, ať nehledám posrané nastavení na 10 místech a nenajdu odkaz (předchůdci to měli pořád na stejném místě, u W10 je to rozmístěné všude a užitek nikde).
Veliká pravda, Nastavení vypadá jak Unix (OS X) či Ubuntu, zbytek je tam co původně OvládacíPanely a tak, tam (vývoj) opravdu nikdo nepřemýšlí. Skoro to vypadá, že levá ruka neví co dělá pravá nebo jsou všichni pod parou.
Unix a Ubuntu s tímto paskvilem srovnávat? To zase ne... je to horší (oboje lze když nemůžeš najít, nebo seš na kódy a prostě zadáš do příkazu a máš to hned, na win to hledáš jako ko,ot)Poslední věta je tak výstižná. 😉
Linux? To nechcem ani zadarmo :)
Viděl jsi moderní distribuci?
Co k tomu dodat, postupně začínají ty přepínače odebírat a nakonec si uživatel nenastaví podle sebe nic, nastaví mu vše MS. A pak si já nastavím instalaci Ubuntu všude a budu mít naprostý klid. K čemu mi je řešení spotřeby energie (vše nejsou NB a tablety), když mi na druhou stranu znemožní vypnout atrapy aplikací* ze Store a další (a další) omezení (registry, práva, přihlouplé tipy Winů a já nevím co ještě), ty asi problémy s energií nemají. Ono stačí, když bylo trvale zamezeno vypnutí Defendera, ano lze to, ale ne běžnou cestou, který OS si tohle dovolí?!* Všemu říkají aplikace a kontextová nabídka dále nemá problém s názvem program, odborníci (otevíráme v programu, ovšem volíme jinou aplikaci):http://abload.de/img/cap0065727b5e.png...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2016 19:16
Microsoft je prostě zlý. Nutí uživatele, aby používali heslo, zakazuje jim vypnout bezpečnostní aktualizace i antivir nebo si tunit registry. Měl by jste svůj přechod na linux zvážit co nejrychleji. Rozhodně to neodkládejte.
do toho jak si zabezpečím svůj pc je ms kulový..
Ale to se pleteš. Je to jeho produkt. Ty si ho jen pronajímáš. A hlavně pak nezapomeň brečet po diskuzích jak jsou windows na picu. Neobhajuji ho, sere mě to, ale chápu ho.
Pravda, málo kto číta licenčné podmienky. Ľudia nevlastnia Windows, len si ho prenajímajú cez licenciu na používanie, ktorú si kúpili resp. dostanú LICENČNÝ kľúč a pri prvom spustení systému odsúhlasia licenčné podmienky. Po dobu priamej podpory konkrétneho Windows môže Microsoft meniť funkcionalitu systému podľa jeho predstáv. Až v rozšírenej podpore sa funkcionalita systému nemení.
Asi tak. Ale kokoti mínusují jen z principu.. nebo že by pravda bolela ? B-]
Stává se z toho systém pouze pro BFU. To je celé. Celkově mi ten Windows poslední dobou přijde mnohem méně "profesionální" než Windows 7 a starší. Prostě používej, tak jak dostaneš. Právo a možnosti na nějaké větší změny postupně mizí.
Po vzoru Apple.
Ale Apple se dá nastavovat dost dobře. Primárně je MACOS BFU systém, ale sekundárně je to téměř plně ovladatelný systém pro profíky, když to někdo chce.
veru, ponahlajte rychlo, aspon bude o zopar blbcov menej, co tu vypisuju somariny B-]
Kdyby tu nechodil cikán ze slovenska, byl bych spokojenější romo.11 B-]
keby si nebol dietatko, tak by som sa mozno aj nas.ral :-O
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.