Podíl Edge mezi prohlížeči je nejen slabý, ale v USA dokonce klesá

Podíl Edge mezi prohlížeči je nejen slabý, ale v USA dokonce klesá

Sázka na Edge Microsoftu zatím moc nevychází. Redmondští chtěli zastavit klesající popularitu Internet Exploreru tím, že přijdou s prohlížečem úplně novým. Rychlým, moderním a „sexy“. Možná by se to povedlo, kdyby byl nový Edge perfektně připravený v okamžiku premiéry Windows 10. To se ale nestalo a nový prohlížeč je stále nedodělkem, který lidé moc nepoužívají.

Že je podíl Edge mezi prohlížeči slabý, to je jedna věc. U nového softwaru by se to dalo omluvit, ačkoli v tomto případě by měl růst korespondovat s rozvojem Windows 10, a to se moc neděje. Přímo alarmující je ale nyní zjištění amerického Computerworldu, podle kterého podíl Edge mezi prohlížeči paradoxně naopak klesá.

Klepněte pro větší obrázek 
Klesající podíl Edge dle třech různých amerických metrik (zdroj: Computerworld)

Edge si v Americe postupně vydobyl 18% podíl. Vzhledem k přítomnosti všech funkcí Bingu a Cortany to tedy v USA s Edge nevypadalo až tak špatně. Pro srovnání – mezi českými uživateli internetu má Edge aktuálně podíl jen 1,6 %. Ale zatímco u nás toto mizivé číslo alespoň pozvolna stoupá, v Americe nyní panuje opačný trend a ten se podepisuje i na globální statistice.

Podle třech různých metrik (Net Applications, Statcounter a  Digital Analytics Program) zaznamenal podíl Edge v posledních třech měsících postupný pokles podílu. Americká metrika Net Applications, která podíly přístupů přepočítává na unikátní uživatele, vždy vycházela pro prohlížeče Microsoftu více pozitivně a Edge v srpnu dosáhl dokonce na 36,2% podíl. V listopadu už to bylo jen 31,2%. O procentní bod klesl podíl Edge také v globálním měření Statcounteru, který vychází z měření zobrazení stránek.

 

V Česku používá Edge 1,6 % uživatelů, na Živě.cz 2,8 % čtenářů*

 

Edge je ve Windows 10 výchozím prohlížečem, jehož volbu už nemusíte potvrzovat skrze ballot screen s nabídkou konkurence. V USA je navíc podporován silnou reklamní kampaní. Ale zjevně to nestačí. Hlavní příčinu cítíme sami a zmiňují ji i američtí komentátoři – Edge chybí slibované doplňky a plná synchronizace. Obojí by mělo přijít v příštím roce.

Klepněte pro větší obrázek

Microsoft propásl příležitost, kdy uživatelé při přechodu na nový systém s chutí vyzkouší i nový prohlížeč. Když je ale Edge zklamal a zabydleli se v jiném, motivace k opakované zkoušce Edge je pak už pochopitelně slabá. 

* zdroj: Gemius a Google Analytics

Diskuze (39) Další článek: Google se pochlubil, co jsme na něm hledali v roce 2015

Témata článku: Software, Prohlížeče, USA, Statistiky, Edge, Analytics, Plná synchronizace, Klesající podíl, Opačný trend, Podíl, Unikátní uživatel, Gemius, Reklamní doplněk, Dok, Nový Edge, Prohlížeč, Procentní bod, Computerworld

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost