Když čtu (nejenom) blogy, musím sedět u PC nebo PDA. Většinou doma, na cestách nebo v práci. Taky musím mít volnou alespoň jednu ruku (zvlášť na cestách) a pokud možno sedět. A navíc čtení musím věnovat daleko více pozornosti než poslouchání. A na cestách musím mít poměrně drahou a poměrně nerozšířenou mašinku, jakou je PDA, smartphone nebo komunikátor. Blog je na posezením "náročnější" zábavu a je vázán na dražší hw. Hledal bych tam zábavu, zpravodajství, technické informace, poučení.
Když poslouchám (nejenom) podcasty, tak můžu skákat, běhat, jet na kole, nakupovat... mám obě ruce volné a má pozornost nemusí být tak upoutaná na čtení. Navíc MP3 přehrávač stojí dnes pár babek a nepoměrně snadněji se obsluhuje. V tomhle cítím sílu podcastingu. Hledal bych tam zábavu, bulvár, cokoli o muzice, zpravodajství. Vše zhuštěné, dynamické a rychlé.
Obě média mají a budou mít své posluchače, častokrát z obou táborů, pro různé příležitosti. Není to dlouho co jsem četl zajímavý článek o úspěšných i méně úspěšných pokusech komerčního využití blogů ve Státech. Myslím že budeme potřebovat ony obligátní dva roky, než to dorazí i k nám. A souhlasím s tím, že takových blogů/podcastů nebudou tisíce, prostě jsem malí. Ale jsou a budou.
A komerce v podcastingu? Určitě bude a bude trochu jiná. Docela mne zajímá, kam ten evoluční proces dostane. Velmi krátké spoty, u kterých se nevyplatí hledat tlačítko "skip"? Product placement? Sponzoring? Firemní/značkové/oborové podcasty (pro šoféry, farmáře..). ? Nebo jen tupé tuc-tuc, občas proložené drby o superstar a doporučením ten cool značky bot?