Pod pokličkou e-shopu, I. díl

Diskuze čtenářů k článku

Víťa  |  24. 02. 2004 13:05

Ahoj,

máte tady někdo praktické zkušenosti s řešením postaveným na Zoneru inShop, nějaké kladné či záporné? Chci otevřít e-shop a jeví se mi to jako dobrá volba vzhledem k ceně.

Díky za názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 02. 2004 21:47

Pro programátory PHP můžu doporučit www.oscommerce.com, jejich řešení je docela fajn a kompletně se zdrojáky, takže je možné upravit si je dle obrazu svého. Navíc je k dispozici velká řada modulů a vylepšení od komunity vývojářů. Sám na své verzi shopu pracuji, ale není to ještě to, co by se dalo příliš ukazovat.

Jarda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tux  |  23. 02. 2004 22:46

Lokalizovaná verze osCommerce 2.2ms2 je též myslim integrována do publikačního systému UNITED-NUKE - http://united-nuke.openland.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dew  |  23. 02. 2004 18:20

no tak to tu ctu a eshop je dobra vec ale z osobni zkusenosti bych s nim moc neexperimentoval - treba me eshop u alzasoftu nasral na tolik ze sem tam par let nekoupil nic ani ksobe ani do podniku ikdyz to jednu dobu bejval muj jedinej obchod - naopak eshopem si me ziskal czechcomputer - uz na strankah je videt maximalni ochota a u takovyhle firmy rad priplatim s tim ze se pozdeji nedokackam drzich a opovrhujicich odpovedi jako napr u alzasoftu. Proste pokud muj dojem z eshopu je spatny takdo ty firmy ani nejedu. Proto cloveka o par prispevku vyse varuji aby pri pokusech s eshopem bral ohled na jmeno sve firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  23. 02. 2004 23:52

jo, souhlas, u czechcomputeru je hodne videt ze kdyz to delali tak u toho mysleli, uz driv to nebylo zly a ted s tim novym eshopem tonema v cesku konkurenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  23. 02. 2004 12:52

U nas jsme se rozhodli (prodavame pocitace a komponenty) nabizet temer vsechno zbozi od nasich dodavatelu. A e-shop je jedina forma jak se da neco jednoduse najit v nekolika tisicich polozkach. Reseni pokryva tri oblasti : 1/ automaticke kolektovani ceniku nasich dodavatelu 2/ e-shop 3/ evidence objednavek, jeji rozcleneni na nase dodavatele a objednavka u dovatelu + propojeni s ucetnictvim. E-shop pouzivame i pro vlastni prodejnu - pri objednavce od zakaznika ktery prijde na prodejnu konfigurujeme PC (ci komponenty) do e-shopu.

E-shop trvalo naprogramovat asi 5 dnu (nejvetsi prace aby to bylo podle W3C), kolektovani ceniku asi 2 dny a nasledne manipulace s objednavkama a prevod do ucetnictvi cca 7 dnu. Programoval jsem si to sam v PHP/PostgreSQL.

Nejvetsi cast prace ale spociva v naplneni polozek jejich popisem. Navic kazdy tyden zanika radove sto polozek a sto novych vznika. Zamestnavam 2 brigadniky kteri sbiraji udaje o vyrobcich a prepisuji je do e-shopu. Po dvou mesicich je stav popisu polozek zalostny.  Je jasne ze existuji e-shopy ktere pokryvaji par polozek kde tento problem neni.

jeste adresa : http://www.adt.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  23. 02. 2004 14:37

to že se mi horní část zobrazuje tak trošku rozházeně by až tolik nevadilo jako že se nemůžu podívat na detaily zboží a nejde mi nic přidat do košíku
máte sice validní kód, bohužel pro vás nefunkční kód

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  23. 02. 2004 17:29

Diky za pripominku - co pouzivate za browser ? Vyzkousim, opravim ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  23. 02. 2004 17:15

me 2 centy:

- odkazy pouze v JS je prasarna nejvetsiho kalibru :)

- taky nakupni kosik by chtel predelat, oznameni o ulozeni do kosiku moc profi nevypada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  23. 02. 2004 17:34

Opet diky za pripominku S tim javascriptem - souhlasim ze to neni uplne koser. Na druhou stranu - pokud nepouziju javascript neudelam vyskakovaci okno definovaneho rozmeru bez vsech tlacitek co tam browser normalne da. Neni to problem predelat, akorat nevim jestli to bude lepsi. Ale popremyslim nad tim.

To oznameni - to jsem tam pridal aby bylo videt ze to neco po zmacknuti udelalo, ale je fakt ze na upravu uz nebyla sila ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Screamer  |  27. 02. 2004 11:22

Ja to vyresene mam jinak(co kdyz ma uzivatel vypnute JS?zadny problem):

<a href="http://odkaz.cz" target="odkaz" onClick="window.open('','odkaz','width=500,height=400,scrollbars=yes')">Podrobnosti v novem okne</a>


neni to z me hlavy a myslim ze je to nadmiru chytre )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paja  |  23. 02. 2004 18:27

Hmm, ... Tak jsem to predelal z javascriptu na target=_blank. Jenze vznikl problem jak nahradit target aby to bylo dle html 4.01 strict. Zatim jsem to vyresil tak ze jsem zmenil strict na Transitional. To ze nejde target a jak ho nahradit jsem moc nepochopil ...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7. z 9  |  24. 02. 2004 00:36

A proc to 'musi' byt Strict? To u vas jinak nebudou nakupovat? Nebo se desite toho, ze vam nikdo neuveri, ze umite psat kod v souladu se standardy? To vam pouziti Transitional DTD vadi vice nez JavaScript?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Kahoun  |  23. 02. 2004 12:02

Na začátku dubna plánuji spustit vlastní e-shop.Rozhodl jsem se pro variantu hotového shopu se změnami designu.Je mi jasné že vlastní řešení by pravděpodobně bylo lepší, ale nehodlám prodělat spoustu prašulí.Uvidím jak to půjde se stávajícím řešením a pak se rozhodnu.Buď to nechám, nebo zainvestuji víc.Pokud jsem porovnával několik nabídek, nejlépe pro mně vyzněla nabídka jednoho velkoobchodu s pro mně výbornou funkcí zasílání zboží na adresu zákazníka s mojí fakturou.Tím pádem ušetřím jedno dopravé atd atd.

Podle mého názoru rozhoduje o úspěšnosti e-shopu několik málo věcí.

1)Design nemusí být absolutní špička, ale nesmí být zastaralý, přeplácaný, nebo to zákazník okamžitě zavře.

2)Reklama, respektive dostat zákazníka na stránky -podle mého úplně nejdůležitější.Můžete mít super ceny, ale když o nich lidi neví, těžko si něco koupí.

3)Spousta maličkostí, ale na co budu já tlačit - aby zákazník dostával odpovědi na své dotazy, objednávky apod. co nejrychleji.Z vlastní zkušenosti vím, jak mně točí čekat až někdo ve velkoobchodě laksavě odpoví na můj mail.Od nového roku jsem také kvůli tomu opustil velkoobchod ač mněl nejlepší ceny.Bohužel zaměstanci byli hrozní.

Tak abych to nějak uzavřel, uvítal bych co nejvíce praktických rad, tipů apod, hlavně jak přilákat lidi.Mám na mysli ty spíše netradiční, o kterých se střeba moc neví (třeba adwords).Závěrem mi zkritizujete mojí stránku www.digitality.cz , je to zatím jen betaverze , design se ještě lehce změní.Teď je tam moc barev a není to příliš sladěné.Tak jen do mně.Díky Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  23. 02. 2004 14:27

design sice nemusi byt absolutni spicka, ale aby zakaznici museli hledat menu v html kodu mi prijde trosku moc

ze by to bylo tim komentarem pred tagem html?? ne kazdy pouziva internet explorer, ktery to mozna sezere. a prijit o tech 20% zakazniku je skoda, ne?

tady je screenshot: http://links.webzdarma.cz/ob.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Kahoun  |  23. 02. 2004 14:51

Díky za upozornění, proto jsem také uveřejnil svojí adresu, aby se přišlo na tyto chyby, ikdyž to není hotové.Nejsem webdesignér abych to opravil, ale pošlu to dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Kahoun  |  23. 02. 2004 15:16

Tak už to snad funguje.Ale odkazy na zboží nefungují schválně, tohle je jen stažené ze serveru kvůli úpravám designu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  23. 02. 2004 15:43

tak s tim komentarem jsem trosku prestrelil, podival jsem se na to a je to tim ze nahoru a doleva se do framu vkladaji soubory mnuTop.asc a mnuLeft.asc, a bud prohlizec nebo server to nepochopi jako html

spis ten prohlizec, v ie to vypada dobre?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Kahoun  |  23. 02. 2004 15:58

Ano, ale zkoušel jsem to jen na svém pc doma  a v práci, tak to ještě otestuji.Zkuste třeba tuhle adres www.abclink.cz/demo tam je základ tohoto, takže správně byste měl vidět stejnou chybu a nebo je chyba jen u mně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  23. 02. 2004 18:08

na te adrese to vidim dobre. mate na vasem webhostingu podporu asp?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P. Kahoun  |  23. 02. 2004 18:52

Nikde jsem to nenašel.Věc se má tak že je to na webhostingu pipni (free), jen pro účely diskuze na tomto fóru.Jinak už mám zaplacený profi hosting, kde to bude umístěné později.Ale kdyby to byla tato chyba, jakto že já to vidím normálně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  23. 02. 2004 16:40

Server posila prohlizeci v hlavicce pred daty (HTTP hlavicka) co to bude za data. To je zodpovednost serveru, tam hledejte chybu v nejakem nastaveni typu souboru.

Nektere prohlizece ale vedi, ze servery nebyvaji spravne nastaveny a tak se snazi z dat uhodnout, co to prislo... proto to ukazou jako html. Nevyhoda je, ze to udelaji i kdyz neco schvalne nastavite jinak nez prohlizec ve sve moudrosti povazuje za spravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kripa  |  26. 02. 2004 15:35

co to bylo za velkoobchod, který stál za...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
only  |  23. 02. 2004 09:53

Při výběru nového eshopu pro firmu s obratem cca 10 mega rocne (80% prave pres ten eshop) jsem se rozhodl vymenit "hotove reseni" za vlastni vyvoj. Nebyli potreba zadni analytici ani podobna chamrad, stacil vyber inteligentniho programatora, ktery krome PHP umi jist take vidlickou a nozem. Vysledkem je celkem profesionalni reseni vcetne integrace s uctenim systemem.
 
a) navratnost investovanych financnich prostredku je cca 1,5 roku
b) zakaznici jsou nadseni rychlou odezvou serveru a prijemnym uzivatelskym rozhranim
 
Hotova reseni (inShop, Vltava2000, atd) nevyhovovala z těchto důvodů:
 
a) pomale servery provozovatele
b) nedostatecne moznosti individualniho nastaveni a designu
c) mizerna podpora ze strany provozovatele
d) mnoho chyb 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shopmaister  |  23. 02. 2004 10:29

Ano, souhlasim s Vami. Od zacatku si vyvijime vlastni system, nyni uz ve verzi 2.0 a stale je co zlepsovat a vymyslet. Musite se zkratka porad zlesovat, jinak to nejde a to u "hotovych" shopiku moc nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rs  |  23. 02. 2004 10:31

Klicove slova bych v tomto pripade videl:

- propojeni s stavajicim IS

- propojeni s subdodatateli

- udrzitelnost rozvoje (mam-li unikat, musim jej umet udrzovat)

Jinak se podle mne nema smysl mazat se zakaznickym resenim. Je sice hezke, ze reseni je usite TED ke spokojenosti, ale bude pruzne za rok? Tj. nebude potreba znovu zainvestovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cernoj  |  23. 02. 2004 12:08

Se pochlubte s tim eshopem, jake je URL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Michálek  |  23. 02. 2004 12:15

Otázkou je, jak budete spokojeni za rok až dva až se onen programátor prodá některé firmě, která mu zaplatí o hodně lépe než Vy - a vy zůstanete se shopem, který nepoužívá nikdo jiný než vy, bez dokumentace a znalostí toho, jak to uvnitř chodí.

Nemluvě o tom, že prostě není v silách jedince (mám na mysli onoho inteligentního programátora) aby bez hlubokých znalostí pozadí (toho, jak to v IT firmě chodí a má chodit) udělal analýzu tak, že e-obchod ne že splňuje aktuální požadavky, ale navíc ho vede k k tomu, aby e-shop firmu nutil pracovat tak jak je to správné.

To už nemluvím o bezpečnostních záležitostech, o problémech nastávajících s nekompatibilitou (když na stránkách máte 10 000 zákazníků denně, nevěřil byste kolik problémů vznikne třeba kvůli blbě nastavené segmentaci paketů u T-Mobile nebo kvůli nekompatibilitě https přenosů u MS Exploreru a ostatních produktů). Tohle všechno vám v Česku vyřeší jen hodně málo lidí - a opět, pokud je budete shánět, platit a podobně, bojím se že se dostanete ve svých úvahách úplně jinam.

Podle mého názoru podobné řešení vede k jediné věci: k tomu, aby si za rok až dva firma uvědomila, že něco podobného prostě konkurovat "velkým" produktům nemůže - a začala hledat produkt, který používá víc lidí a u něhož se nemusí všechno vymýšlet znovu a znovu. Ale i toto poznání je často nezbytné - některé firmy se prostě bez něj neobejdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miguel  |  26. 02. 2004 15:04

Napadlo te ty blbecku ze ten PeHaPik je vlastne analytik/programator, kdyz si mu rek co ma udelat a on to udelal?? Napadlo te nekdy ze to je sice desne gut si nechat udelat neco od inteligentniho programatora, ktery umi jist vidlickou a nozem, ale ze az ti ho srazi trambus tak nespis bude nasledovat kompletne novy system nebo jeste hur inspekce stavajiciho a lepeni novych funkcionalit na tohle solution?

Ach jo.. Ja sem prave ta chamrad, o ktery mluvis - setrim klientum cas a penize a progum nervy kdyz to vymyslim a oni to pak napisou.. Navic to reseni je pak dokumentovany, a pochopitelny. Programovat umim taky, mam 8 let praxe a dal ji rozvijim. Kdy uz konecne blbecci jako ty pochopej, ze zadnej projekt se bez analyzy delat neda a ze je lepsi ta chamrad nez provaz, kdyz o toho inteligentniho PHPika prijdes? Vsadim se, ze pokud se ho zeptas, rekne ti neco podobnyho, jako ja.

Zminujes proc ti nevyhovujou hotova reseni:

a) je blbost - muzes to mit na vlastni popelnici

b) to je otazka - vazne chces mit svuj design? nestaci ti ohnout sablonu? musis bejt desne in a sexy? vetsina useru na design sere, jde o funkcnost, i kdyz je pravda ze hnusnej web a shop je nejlepsi zpusob jak o klienta na webu prijit

c) to sou kecy, kecy, kecy anebo sis spatne vybiral. Konkretne inShop ma podporu dobrou, i kdyz ho osobne nemam rad.

d) kecy, kecy, kecy.. kalkulovals nekdy kolik te stoji oprava toho tvyho bastlu? asi nic moc, protoze ten prog ti to slepi za par svestek a ty vis stejne hovno. co bezpecnost? myslis ze ten tvuj prog si dela bezpecnostni audit? ze po sobe kontroluje kod a snazi se najit exploity? tezko - kazdej prog (i ja) je linej a nikdo po sobe netestuje tak jako testovaci skupina.

a co vyraz celkem profi reseni? celkem neexistuje - bud je profi nebo amat.. i opensource je profi reseni, i kdyz ho dela open komunita.

a co integrace s uctem? opravdu ma budoucnost? opravdu to napsal transparentne? pouzitelne? skalovatelne? pomoci standartu? di se vycpat....

ono je celkem jednoduchy napsat takovej kec, ale chtelo by to rozumnejsi argumenty.. zvaz to..

miguel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hey  |  23. 02. 2004 09:02

1) "Fajn" cteni, ale pode tohodle se fakt nerozhodnu zda vlastni vyvoj nebo nekup neceho funkcniho. To ze je vlastni vyvoj vyrazne drazsi neni tak jednoznace! Pri vyvoji typickeho reseni ano, u netypickeho v zadnem pripade! Takze zalezi na velikosti firmy! Z vlastnich zkusenosti vim, ze vlastni vyvoj je vyhodnejsi pro velke firmy, pro male je prave vyhodnejsi nakup hotoveho reseni! A pak jsou zname i pripady, kdy firmy po implementaci drahych, znamych, odskousenych, reseni krachli.

2) "Zadani programatorum" - to je snad legrace? Jestli chcete ztracet cas a nervy pak ano. Ale rozumnejsi je zadat zadani analytikum, ti umi komunikovat s programatori daleko lepe a navic zakaznika vedi usmernit! Analytik vypracuje i zadani a analyzu a vykomunikuje vse se zakaznikem. Programator je dobry ve vyvoji, ne v komunikaci se zakaznikem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k0zel  |  23. 02. 2004 09:09

A jsme zase u otazky: Maji byt programatorum priznana lidska prava?? :c)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ducháček  |  23. 02. 2004 09:38

No to je otázka. A co lidská práva pro některé BFU?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hektor  |  23. 02. 2004 13:00

Ano, najaka ta uplne zakladni prava bych jim ponechal, ale neprehanet, zvlcili by  :) h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hexik  |  26. 02. 2004 15:07

My ta prava mame :) a protoze zcela skromne priznavam, ze sme to nejlepsi, co IT svet ma - budem je mit i nadale :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kio  |  23. 02. 2004 11:59

Uznavam, za dlouhou dobu jsem poznal, ze existuji lidi co rozumi obchodu a ucetnictvi jsou vetsinou velmi mizerni programatori, a naopak programatori nerozumi obchodu a ucetnictvi. ( existuje jeste analogie u programatora a designera, ale tam se to obcas podari zkloubit ) Bohuzel zatim co znam jedince, kteri vystudovali ekonomicky smer VS a snazi se fusovat do datoveho a funkcniho modelovani, tak produkuji natolik nepouzitelne konstrukty, ze mam pocit ze prima komunikace mezi programatorem a zakaznikem je vyrazne lepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg@post.cz  |  23. 02. 2004 07:22

Fajn cteni .. tesim se na dalsi pokracovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor